Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Dane techniczne

Dane techniczne

Używane Volvo XC60 czy Audi Q5? Mechanik mówi, że będzie ciężko. W obu przypadkach
Co warto kupić

Używane Volvo XC60 czy Audi Q5? Mechanik mówi, że będzie ciężko. W obu przypadkach

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Jeździłem nowym Renault 5 i jestem nim oczarowany. To Mini z koszykiem na bagietkę
Testy

Jeździłem nowym Renault 5 i jestem nim oczarowany. To Mini z koszykiem na bagietkę

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Kupujemy auto premium za 80 tys. zł. Lepsze Audi A4 B9 czy Mercedes Klasy C W205?
Co warto kupić

Kupujemy auto premium za 80 tys. zł. Lepsze Audi A4 B9 czy Mercedes Klasy C W205?

O te modele pyta wielu czytelników. Oba auta można kupić taniej, ale my skupiliśmy się na niewyeksploatowanych egzemplarzach z przebiegiem około 100 tys. km, stąd kwota 80 tys. zł. Lepszym wyborem będzie Mercedes klasy C czy Audi A4? Oba mają zbliżone ceny, oba są w podobnym wieku i podobnie radzą sobie z utrzymywaniem wartości. A czy oba są podobnie cenione (albo niecenione) przez mechaników? Zapytaliśmy u źródła.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używany SUV za 100 tys. zł. Lepsza prawie nowa Skoda Kodiaq czy starsze Volvo XC90?
Co warto kupić

Używany SUV za 100 tys. zł. Lepsza prawie nowa Skoda Kodiaq czy starsze Volvo XC90?

I Skodę Kodiaq, i Volvo XC90 można kupić za znacznie mniej niż 100 tys. zł, ale my na celownik wzięliśmy wyłącznie egzemplarze niewyeksploatowane i z polskiej dystrybucji. W przypadku Skody 100 tys. zł trzeba zapłacić za kilkuletnie egzemplarze z przebiegiem do 100 tys. km. W przypadku Volvo w tej kwocie musimy zaakceptować nieco większy przebieg i kilka dodatkowych lat "na karku". To cena za prestiż i jeszcze większą przestrzeń we wnętrzu. Pytanie brzmi: czy warto tę cenę ponosić? Jak oba SUV-y oceniają mechanicy i co na ich temat mają do powiedzenia dziennikarze Auto Świata?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Najlepsze używane SUV-y do 50 tys. zł. Mamy cztery pewniaki. Czwórka to najniższa ocena
Co warto kupić

Najlepsze używane SUV-y do 50 tys. zł. Mamy cztery pewniaki. Czwórka to najniższa ocena

Tym razem nie straszymy, a polecamy. Dobry i niezawodny SUV za ok. 50 tys. zł? Wytypowaliśmy cztery bestsellery: Hyundaia Tucsona, Toyotę RAV4, Nissana Qashqaia i Forda Kuga. Są na tyle nowoczesne, by we w pełni komfortowych warunkach użytkować je na co dzień, i na tyle wiekowe, by móc je kupić za rozsądne pieniądze. Jeden wyróżnia się szczególnie trwałością, czy pozostałe są bez szans?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Lepiej kupić prawie nową limuzynę Audi, BMW czy Mercedesa? Różnice w ocenach są gigantyczne
Co warto kupić

Lepiej kupić prawie nową limuzynę Audi, BMW czy Mercedesa? Różnice w ocenach są gigantyczne

Rzadko zdarza się, by różnice między porównywanymi autami były aż tak znaczące, jak w tym przypadku. Jedno z aut wypada wyraźnie gorzej niż dwa pozostałe, a zwycięzca jest tylko nieznacznie lepszy od nr 2. Przeważyły opinie mechaników — to one wyłoniły zwycięzcę oraz wyraźnego przegranego.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
SUV-y premium w dobrej cenie. Mechanik skreślił dwa. Inne na "czwórkę"
Co warto kupić

SUV-y premium w dobrej cenie. Mechanik skreślił dwa. Inne na "czwórkę"

Czy 50 tys. zł wystarczy na zakup używanego SUV-a premium? Oczywiście, że tak, jednak nie zawsze będzie to dobrze wydane pieniądze. W naszym zestawieniu znajdują się samochody z różnych roczników, segmentów, o różnych cenach i opinie na temat ich awaryjności. Czy warto postawić na Audi, Mercedesa, BMW czy może Volvo? Który segment będzie względnie bezpieczny, a który lepiej omijać w tym przedziale cenowym?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Mechanik wskazał najlepsze auto za 80 tys. zł. Miał do wyboru trzy. Nie wahał się
Co warto kupić

Mechanik wskazał najlepsze auto za 80 tys. zł. Miał do wyboru trzy. Nie wahał się

Wszystkie z porównywanych aut można kupić znacznie taniej niż za 80 tys. zł, bo ceny egzemplarzy w jednym kawałku startują od około 50 tys. zł. Żeby jednak móc przebierać w sensownych ofertach dodatkowe 30 tys. zł trzeba zgromadzić. Ten segment odchodzi już w zapomnienie, dlatego może być łakomym kąskiem na rynku wtórnym. Zapytaliśmy zaprzyjaźnionych mechaników o opinie na temat Mazdy 6, Opla Insignii i Renault Talismana.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Najtańsza używana Skoda kontra najtańsza Toyota. Mechanik wskazał faworyta
Co warto kupić

Najtańsza używana Skoda kontra najtańsza Toyota. Mechanik wskazał faworyta

Toyota właśnie zaprezentowała najnowsze wydanie swojego najmniejszego modelu. Kiedyś klasę typowo miejskich samochodów Europejczycy kochali, teraz przez coraz ostrzejsze normy i przepisy na placu boju pozostały niedobitki. Ciekawe autka można jednak wciąż znaleźć na rynku wtórnym. Spytaliśmy mechanika właśnie o Toyotę Aygo, a żeby było ciekawiej znaleźliśmy Toyocie konkurenta z Czech. Oba modele mają bardzo atrakcyjne ceny. Który mieszczuch jest lepszy?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Czy warto kupić używaną Mazdę 6 III? To auto ma właściwie tylko jeden problem
Co warto kupić

Czy warto kupić używaną Mazdę 6 III? To auto ma właściwie tylko jeden problem

Naprawdę rzadko zdarza się, że auto, które debiutowało na rynku kilkanaście lat temu, kończy nasz przegląd z taką oceną, jak Mazda 6 III generacji. Kto szuka auta niezawodnego i dobrze się starzejącego, zdecydowanie powinien wziąć pod uwagę jej zakup. Trzeba jednak przygotować nieco większy zasób gotówki niż w przypadku konkurencyjnych modeli — Mazda 6 jest na rynku wtórnym wysoko ceniona. Nie wszystkie wersje są jednak godne polecenia.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Co lepiej zniosło próbę czasu: Volvo S60 czy Audi A4?
Co warto kupić

Co lepiej zniosło próbę czasu: Volvo S60 czy Audi A4?

Co się lepiej starzeje: Audi czy Volvo? Na to pytanie staraliśmy się odpowiedzieć, zestawiając ze sobą modele A4 i S60. Do porównania celowo zaprzęgliśmy generacje doskonale znane mechanikom, które można dziś kupić za naprawdę nieduże pieniądze. Ale czy warto? Ile jest dziś premium w 20-letnich autach premium?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używana Kia Sportage czy SUV z Japonii? Porównujemy. Mechanik ma faworyta
Co warto kupić

Używana Kia Sportage czy SUV z Japonii? Porównujemy. Mechanik ma faworyta

Mamy dwa chwalone modele. Kiedy Kia Sportage trzeciej generacji debiutowała na rynku, Nissan Qashqai I był już na nim obecny od trzech lat. Ich ogromna popularność sprawiła, że na portalach ogłoszeniowych nie brakuje ogłoszeń sprzedaży obu aut. Qashqai jest tańszym wyborem. Ma na to wpływ nie tylko jego wiek. Składowych jest więcej.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Mówią, że aut na literę F się nie kupuje. Mechanik sprawdził nam używanego forda, fiata i trzy auta francuskie
Co warto kupić

Mówią, że aut na literę F się nie kupuje. Mechanik sprawdził nam używanego forda, fiata i trzy auta francuskie

Używanych samochodów rozpoczynających się na literę F, bez względu na to, czy owa litera tyczy się marki, czy kraju pochodzenia, podobno nie warto kupować. Tak mówi popularne porzekadło, które da się od czasu do czasu usłyszeć podczas dyskusji o samochodach. Wzięliśmy je na tapet i na przykładzie pięciu aut postanowiliśmy sprawdzić, ile jest w nim prawdy.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Warto kupić kilkuletnią, topową limuzynę z Niemiec? Sprawdziłem ceny części poza ASO
Testy długodystansowe

Warto kupić kilkuletnią, topową limuzynę z Niemiec? Sprawdziłem ceny części poza ASO

Ceny kuszą, bo niemieckie limuzyny, które kilka lat temu kosztowały w salonach pół miliona złotych i więcej można dziś mieć za około jedną czwartą tej kwoty. Dziś tyle trzeba zapłacić za nieszczególnie dobrze wyposażone auto kompaktowe i to wcale nie marki premium. No dobrze, ale co potem? Ile kosztuje serwisowanie takiego samochodu? Zasiadłem za kierownicą kilkuletniego BMW serii 7 z mocarnym dieslem, by sprawdzić, jak zniósł próbę czasu. Przestudiowałem też cenniki części zamiennych do tego modelu. I co? Warto się skusić?

Lepszy używany Volkswagen Tiguan czy Skoda Karoq? Ten sam koncern, a różnica w ocenie jest duża
Co warto kupić

Lepszy używany Volkswagen Tiguan czy Skoda Karoq? Ten sam koncern, a różnica w ocenie jest duża

Różnice między Skodą Karoq a Volkswagenem Tiguanem teoretycznie powinny być wręcz niezauważalne. W końcu to ten sam koncern, te same rozwiązania techniczne i ten sam segment. A jednak da się je dostrzec i są istotne. O tym, czy warto kupić prawie nowe SUV-y należące do niemieckiego koncernu, porozmawialiśmy z mechanikami.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Co psuje się w 20-letnim Audi A8? Może lepiej wybrać... Skodę Superb?
Co warto kupić

Co psuje się w 20-letnim Audi A8? Może lepiej wybrać... Skodę Superb?

I Audi A8 D3, i Skoda Superb II reprezentują marki z grupy Volkswagena. Oba samochody są "flagowcami" i oba można dziś kupić za podobne pieniądze, choć oczywiście ich stan i rok produkcji będzie różny. Czy warto zaryzykować i kupić 20-letnią, wciąż luksusową limuzynę Audi, czy może jednak lepiej zdecydować się na rozsądniejszą i o 7-8 lat młodszą Skodę Superb? To wybór z gatunku "serce czy rozum?". Decydując się na ten pierwszy, rzadko wsłuchujemy się w chłodne argumenty, ale może te przytoczone przez naszych zaprzyjaźnionych mechaników będą miały znaczenie.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Lepsze relatywnie luksusowe Audi A4 B9 czy wielka i komfortowa Skoda Superb III?
Co warto kupić

Lepsze relatywnie luksusowe Audi A4 B9 czy wielka i komfortowa Skoda Superb III?

Oba auta pochodzą z tego samego koncernu, były produkowane w tych samych latach i wciąż są nowoczesne. I choć oczywiście ich ceny z każdym rokiem spadają, to z utrzymywaniem wartości radzą sobie znacznie lepiej niż Bitcoin w ostatnich godzinach. Audi A4 B9 i Skoda Superb III cieszą się ogromnym zainteresowaniem na rynku wtórnym, z czego doskonale zdają sobie sprawę nieuczciwi handlarze - podejrzanych ofert na rynku jest sporo. Wyeksploatowanych auto poflotowych też, dlatego podczas zakupu trzeba być ostrożnym.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Wielki przegląd używanych Audi A4. Mechanik sprawdził nam B6, B7, B8 i B9. "Tylko jedna na piątkę"
Co warto kupić

Wielki przegląd używanych Audi A4. Mechanik sprawdził nam B6, B7, B8 i B9. "Tylko jedna na piątkę"

Polacy kochają Audi A4 i każdego roku to jeden z najczęściej sprowadzanych samochodów używanych do Polski. Notorycznie melduje się w czołowej trójce. W samym styczniu 2025 r. ściągnęliśmy aż 1504 używane Audi A4. Większą liczbą mogą się pochwalić tylko Golf i Astra. Do tego mamy przecież pokaźną liczbę aut z polskiej dystrybucji. Postanowiliśmy wziąć A4 pod lupę. I to nie w jednej generacji, a sprawdzamy Audi A4 B6, B7, B8 oraz B9. To kompletny przewodnik.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Odłożone 50 tys. zł lepiej wydać na używane Volvo S80 czy Skodę Superb?
Co warto kupić

Odłożone 50 tys. zł lepiej wydać na używane Volvo S80 czy Skodę Superb?

Oba porównywane dziś auta można kupić za kwoty znacznie niższe niż wspomniane 50 tys. zł, ale naszym celem jest zakup egzemplarza, którym z komisu pojedziemy do domu, a nie do warsztatu. A właśnie tyle trzeba mieć, by stać się posiadaczem egzemplarza zadbanego, z akceptowalnym przebiegiem, może nawet krajowego. I Volvo S80 II, i Skoda Superb II trzymają cenę - są cenione na rynku wtórnym, mimo że od ich rynkowego debiutu minęło niemal 20 lat. Na które z tych aut się zdecydować, chcąc stać się właściciela dużego, atrakcyjnego sedana/liftbacka? Których wersji silnikowych należy unikać jak ognia? Sprawdźmy.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używane BMW serii 3 G20 czy Alfa Romeo Giulia? Szukamy lekko używanego auta, które daje radość z jazdy
Co warto kupić

Używane BMW serii 3 G20 czy Alfa Romeo Giulia? Szukamy lekko używanego auta, które daje radość z jazdy

Bez dwóch zdań to dwa najlepiej jeżdżące auta w swoim segmencie. Które jest lepszym wyborem dla osób szukających ładnego, wciąż nowoczesnego, ale względnie bezproblemowego w eksploatacji samochodu? Zapytaliśmy o to mechaników i wróciliśmy pamięcią do naszych redakcyjnych testów obu aut. Lepiej zdecydować się na używaną Alfę Romeo Giulię czy BMW serii 3?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Nie można nie brać pod uwagę Fiesty, kupując auto segmentu B. Na warsztat wzięliśmy generacje V, VI i VII
Co warto kupić

Nie można nie brać pod uwagę Fiesty, kupując auto segmentu B. Na warsztat wzięliśmy generacje V, VI i VII

Ford Fiesta jeździ najlepiej w swojej klasie. Nie tylko to sprawia, że auto trzyma cenę, co tyczy się głównie VI i VII generacji modelu. Jednak niech dobra opinia o tym samochodzie nie sprawi, że podczas oględzin będzie nieostrożni. Szczególnie podczas zakupu Fiesty V.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Kupujemy Fiata w cenie roweru. 15 lat temu to były w Polsce bestsellery
Co warto kupić

Kupujemy Fiata w cenie roweru. 15 lat temu to były w Polsce bestsellery

Kilka tysięcy złotych wystarczy, by kupić Fiata, który kilkanaście lat temu był w Polsce bestsellerem. Czy to jednak dobry pomysł? W końcu nie można zbyt wiele wymagać od auta, którego cena nie przekracza wartości przeciętnych rowerów. Przyjrzeliśmy się modelom Panda i Grande Punto.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.