Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Dane techniczne

Dane techniczne

Używana Kia czy Hyundai? Porównaliśmy dwa najtańsze modele
Co warto kupić

Używana Kia czy Hyundai? Porównaliśmy dwa najtańsze modele

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Zapytaliśmy mechanika o używane SUV-y BMW. Na tapet wzięliśmy X1, X3 i X5
Co warto kupić

Zapytaliśmy mechanika o używane SUV-y BMW. Na tapet wzięliśmy X1, X3 i X5

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Kupujemy używane Renault Clio. Tanie i dobre, choć są pułapki
Co warto kupić

Kupujemy używane Renault Clio. Tanie i dobre, choć są pułapki

Renault Clio na rynku wtórnym rywalizuje m.in. z Volkswagenem Polo, Skodą Fabią czy Toyotą Yaris, dlatego nie ma łatwego zadania. Mniejszy niż w przypadku wymienionych aut popyt na Clio sprzyja jego atrakcyjnym cenom. Tym bardziej atrakcyjnym, że miejskie Renault to samochód udany i rzadko sprawiający problemy, choć oczywiście pułapki się zdarzają. Na co trzeba uważać?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Kupujemy używane Suzuki Swift. Piąta i szósta generacja trzymają cenę, dlatego na nich się skupiliśmy
Co warto kupić

Kupujemy używane Suzuki Swift. Piąta i szósta generacja trzymają cenę, dlatego na nich się skupiliśmy

Siódma generacja Suzuki Swifta dopiero co wjechała do salonów, zastępując rynkowo wysłużonego, bo debiutującego w 2017 r., Swifta VI. Rynek wtórny wysoko wycenia to auto. Tyczy się to nie tylko "szóstki", ale też wcześniejszej, piątej generacji. Skąd biorą się te ceny Suzuki Swifta w ogłoszeniach?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Kupujemy miejskiego SUV-a z Francji. Porównaliśmy dwa, różnica jest diametralna
Co warto kupić

Kupujemy miejskiego SUV-a z Francji. Porównaliśmy dwa, różnica jest diametralna

Założenie tego pojedynku było proste - znaleźć wciąż świeżego, miejskiego, francuskiego SUV-a do 40 tys. zł. Wybór padł na dwa modele: Peugeota 2008 i Renault Captura. Pierwsze generacje tych aut debiutowały w tym samym roku i są bezpośrednimi konkurentami. Ich ceny na rynku wtórnym są jednak wyraźnie różne. Mechaników, z którymi rozmawialiśmy, wcale to nie dziwi.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Kupujemy dwuletnie auto kompaktowe za 80 tys. zł. Wybrać Golfa czy Civika?
Co warto kupić

Kupujemy dwuletnie auto kompaktowe za 80 tys. zł. Wybrać Golfa czy Civika?

Chcemy kupić auto dwu-, trzyletnie z sensownym przebiegiem, najlepiej z polskiego salonu. Nasz budżet to 80 tys. zł. Celujemy w segment kompaktowy. Nasz wybór nie pada na SUV-y, bo bardzo trudno kupić kompaktowego, dwuletniego, niezajechanego SUV-a za 80 tys. zł. Wybór pada na klasyczne kompakty. Jeden jest wyborem oczywistym, drugi - mniej popularnym, ale cieszącym się dobrą renomą. Czy słusznie? Zapytaliśmy mechaników, co sądzą na temat używanych Volkswagena Golfa i Hondy Civic.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Renault Captur I czy Peugeot 2008 I? Plus i minus wyłoniły zwycięzcę
Aktualności

Renault Captur I czy Peugeot 2008 I? Plus i minus wyłoniły zwycięzcę

Dzisiaj każdy producent ma w swojej ofercie miejskiego crossovera segmentu B, a auta tego typu wpisały się w krajobraz europejskich ulic. Modę na takie samochody w Europie napędzały dwa francuskie modele, Renault Captur i Peugeot 2008. Postanowiliśmy sprawdzić, jak trzymają się pierwsze generacje. To dobra okazja czy pułapka?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Bardzo dokładnie sprawdziłem, ile paliwa zużywa hybryda piątej generacji w Toyocie Corolli [Test długodystansowy, cz. II]
Testy nowych samochodów

Bardzo dokładnie sprawdziłem, ile paliwa zużywa hybryda piątej generacji w Toyocie Corolli [Test długodystansowy, cz. II]

Przez ostatnie miesiące skrupulatnie notowałem wyniki zużycia paliwa Toyoty Corolli z piątą generacją napędu hybrydowego. Testy odbywały się w różnych warunkach i na różnych trasach. Ich rezultaty są bardziej niż zadowalające, ale nie tylko dlatego uważam, że hybrydowy napęd Corolli jest jej najmocniejszą stroną.

Audi A4 znika z oferty. Trwa wyprzedaż. Czy warto skusić się na A4 B9?
Co warto kupić

Audi A4 znika z oferty. Trwa wyprzedaż. Czy warto skusić się na A4 B9?

135 tys. zł wystarczy, by wyjechać z salonu nowym Audi A4. To o 30 tys. zł mniej niż jeszcze miesiąc temu. A to nie koniec, bo im droższa wersja, tym rabat większy. O to, czy warto kupić A4 B9, zapytaliśmy mechaników. Z jakimi problemami będą borykać się ci, którzy dziś zdecydują się na A4 po obniżonej cenie? A może żadne problemy ich nie czekają?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Opel Insignia A kusi ceną, ale trzeba na niego uważać
Co warto kupić

Opel Insignia A kusi ceną, ale trzeba na niego uważać

Opel Insignia jeszcze nie tak dawno był królem flot i gwiazdą wśród nieoznakowanych radiowozów policji. Dziś powoli odchodzi w zapomnienie. Wśród ogłoszeń sprzedaży łatwo znaleźć takie Insignie, które kuszą ceną i niewielkim przebiegiem. O tym, czy warto ulec pokusie, porozmawialiśmy z mechanikami.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używana Toyota Corolla czy Volkswagen Golf? Czy taka różnica w cenie jest uzasadniona?
Co warto kupić

Używana Toyota Corolla czy Volkswagen Golf? Czy taka różnica w cenie jest uzasadniona?

Nowa królowa kompaktów staje w szranki z wieloletnim królem tego segmentu - czy wyraźnie droższa na rynku wtórnym Toyota Corolla jest też wyraźnie lepsza od Volkswagena Golfa? O opinie na temat awaryjności poprosiliśmy mechaników.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używany Jeep Renegade czy Kia Stonic? Jeep jest droższy i bardziej stylowy, ale czy lepszy?
Co warto kupić

Używany Jeep Renegade czy Kia Stonic? Jeep jest droższy i bardziej stylowy, ale czy lepszy?

Warto dopłacać do retrostylu? W miejskich crossoverach wygląd może bywa najsilniejszym argumentem zakupowym, ale czy w przypadku porównywanych aut warto przymykać oczy na wady? Postawiliśmy naprzeciw siebie Jeepa Renegade'a i Kię Stonic, by odpowiedzieć na pytanie, czy warto dopłacać do stylu, gdy kupuje się auto używane.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Kupujemy prawie nowego Mercedesa klasy C. O jego wady zapytaliśmy mechanika
Co warto kupić

Kupujemy prawie nowego Mercedesa klasy C. O jego wady zapytaliśmy mechanika

Mercedes klasy C generacji W203 rdzewiał na potęgę. Następca, generacja W204 była imponującym skokiem jakościowym. A co z opisywanym dzisiaj W205? Wypytaliśmy o to auto mechaników i wróciliśmy pamięcią do naszych redakcyjnych testów, by odpowiedzieć na pytanie, czy warto dziś kupić prawie nową, najmniejszą limuzynę Mercedesa.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
BMW serii 3 F30 czy Volvo S60 II? To trudny wybór
Co warto kupić

BMW serii 3 F30 czy Volvo S60 II? To trudny wybór

I Volvo S60 drugiej generacji, i BMW serii 3 F30 cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem na rynku wtórnym. Jeśli chodzi o liczbę ofert, to BMW przewyższa rywala. Nie oznacza to bynajmniej, że łatwiej o zadbaną "trójkę" niż "s-sześćdziesiątkę" - BMW znacznie częściej niż Volvo zasilały firmowe floty. Co na temat obu aut mają do powiedzenia mechanicy?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Dzięki tej aplikacji dokładnie obejrzysz auto bez wychodzenia z domu
Aktualności

Dzięki tej aplikacji dokładnie obejrzysz auto bez wychodzenia z domu

Planujesz zakup auta, ale chciałbyś móc je najpierw dokładnie obejrzeć bez odwiedzania salonu? A może chciałbyś porównać wymiary kilku różnych konkurencyjnych modeli i przejrzeć ich palety kolorystyczne? Aplikacja CarShow360 może być tym, czego potrzebujesz.

Wolty kontra oktany - Tesla Model X i Bentley Bentayga W12
Testy nowych samochodów

Wolty kontra oktany - Tesla Model X i Bentley Bentayga W12

Co powiecie na 3,6 sekundy do "setki"? Albo 301 km/h? Te 2,5-tonowe kolosy czyli Tesla Model X i Bentley Bentayga W12 potrafią i jedno i drugie, choć nie jednocześnie. Zobaczcie sami!

4 małe przebojowe SUV-y z silnikami benzynowymi
Porównania samochodów

4 małe przebojowe SUV-y z silnikami benzynowymi

Są poręczne, wysokie i nieprzesadnie dro... Tego akurat powiedzieć nie możemy. Natomiast można się spodziewać, że te SUV-iki wyprą kiedyś kompakty. I co wtedy?

Audi RS5 kontra BMW M4 na torze - jeden prycha, drugi dymi
Porównania samochodów

Audi RS5 kontra BMW M4 na torze - jeden prycha, drugi dymi

Audi RS 5 i BMW M4 z pakietem Competition mają po 450 koni. Oba są dwudrzwiowymi coupé i kosztują fortunę. Mimo tych podobieństw różnice w odczuciach kierowcy są jednak ogromne...

Hyundai i30 kontra Opel Astra i Skoda Octavia - kombi w dobrym formacie
Testy nowych samochodów

Hyundai i30 kontra Opel Astra i Skoda Octavia - kombi w dobrym formacie

Nie są ani za małe, ani za duże, a pod ich maskami pracują silniki o rozsądnej mocy. Zaraz się przekonamy, czy ceny po doposażeniu też będą rozsądne, sprawdzimy wyniki pomiarów drogowych i porównamy spalanie fabryczne z danymi katalogowymi

Nowy Volkswagen Polo kontra Ford Fiesta, Opel Corsa i Seat Ibiza
Testy nowych samochodów

Nowy Volkswagen Polo kontra Ford Fiesta, Opel Corsa i Seat Ibiza

Nowy Volkswagen chce być wielki. Chce być Golfem w mniejszym formacie. Puszy się i myśli, że wszystko potrafi. Ale nie jest sam - konkurenci zaraz przykręcą mu śrubę!

Mitsubishi ASX, Nissan Qashqai, Peugeot 3008 - nieduże silniki, wysokie ceny
Testy nowych samochodów

Mitsubishi ASX, Nissan Qashqai, Peugeot 3008 - nieduże silniki, wysokie ceny

Twoje serce marzy o SUV-ie, ale głowa podpowiada: będzie drogo? Mamy rozwiązanie. A przynajmniej tak nam się wydawało – kompaktowe SUV-y z małymi dieslami. Bez napędu 4x4 i automatycznych skrzyń biegów. Sprawdź, czy to opcja dla Ciebie!

Seat Leon Cupra kontra Honda Civic Type R - 620 KM na torze
Testy nowych samochodów

Seat Leon Cupra kontra Honda Civic Type R - 620 KM na torze

Seat Leon Cupra 300 i Honda Civic Type R przenoszą całą swoją moc na przednią oś. Są bardzo szybkie. To dwa ekstremalnie sportowe kompakty, które nie mogły być bardziej różne. Który z nich pierwszy przetnie metę?

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.