Auto Świat Używane Co warto kupić Kupujemy dwuletnie auto kompaktowe za 80 tys. zł. Wybrać Golfa czy Civika?

Kupujemy dwuletnie auto kompaktowe za 80 tys. zł. Wybrać Golfa czy Civika?

Chcemy kupić auto dwu-, trzyletnie z sensownym przebiegiem, najlepiej z polskiego salonu. Nasz budżet to 80 tys. zł. Celujemy w segment kompaktowy. Nasz wybór nie pada na SUV-y, bo bardzo trudno kupić kompaktowego, dwuletniego, niezajechanego SUV-a za 80 tys. zł. Wybór pada na klasyczne kompakty. Jeden jest wyborem oczywistym, drugi - mniej popularnym, ale cieszącym się dobrą renomą. Czy słusznie? Zapytaliśmy mechaników, co sądzą na temat używanych Volkswagena Golfa i Hondy Civic.

Volkswagen Golf VIII 1.5 eTSI DSG
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Volkswagen Golf VIII 1.5 eTSI DSG

Przez pierwsze dwa-trzy lata auta zdecydowanie najszybciej tracą swoją wartość. Jednocześnie to na tyle niedługi okres, by wciąż mieć poczucie obcowania z autem niemal nowym. Właśnie dlatego naszym celem są auta dwuletnie z możliwie jak najmniejszymi przebiegami, bezwypadkowe i najchętniej z polskiej dystrybucji. Ze względu na założony budżet, wynoszący 80 tys. zł, wybór padł na dwa auta kompaktowe.

Oczywistym wyborem w tym segmencie jest Volkswagen Golf. Nieco mniej - Honda Civic. W przypadku tego pierwszego modelu liczba ofert jest znacznie większa, ale trzeba pamiętać, że w naszym budżecie przebierać można głównie w ofertach aut poflotowych. To może być minus, ale nie musi. W ofertach do 80 tys. przeważają diesle 2.0 i benzynowe 1.0. Sporadycznie zdarzają się oferty sprzedaży Golfów z silnikami 1.5 TSI Evo. W cenie do 80 tys. zł nie jest łatwo znaleźć egzemplarz z przebiegiem poniżej 100 tys. km, ale nie jest to niemożliwe. Nam udało się nawet wyhaczyć Golfa VIII z przebiegiem niecałych 60 tys. km i silnikiem 1.5 TSI.

Trudniejsze zadanie mają ci, którzy uprą się na Hondę. W naszym budżecie musimy celować w Civika X, a model o generację niżej niż ten, który można dziś kupić w salonach Hondy. Plusem jest to, że większość sprzedawanych Civików nie ma przeszłości flotowej, dzięki czemu ich przebiegi są znacznie niższe. Minusem fakt, że trudno znaleźć egzemplarz trzyletni za cenę do 80 tys. zł. Nie jest to jednak niemożliwe, choć trzeba liczyć się z tym, że pod jego maską będzie pracować silnik 1.0. Na jego temat można powiedzieć bardzo dużo...

Co zatem będzie lepszym wyborem - Honda Civic X czy Volkswagen Golf VIII? Zapytaliśmy mechaników o ich opinie na temat bezawaryjności obu aut i wróciliśmy pamięcią do naszych redakcyjnych testów. Bazując na tych podstawach wystawiliśmy obu autom oceny. Tak wyłoniliśmy zwycięzcę tego pojedynku.