Foto: Auto Świat

2. Lexus GS II (1997-2005)

Ceny dobrze utrzymanych GS-ów 2. generacji nie będą już raczej spadać. Za 20 tys. zł nie kupicie co prawda pancernej wersji V8 (3UZ), ale rzędowa „szóstka” (2JZ) to też silnik godny polecenia. W zasięgu są auta z 2000 r. (czyli sprzed liftingu), co w przypadku tego modelu nie ma to aż takiego znaczenia. Bardziej od roku liczą się stan techniczny i to, jak dużo trzeba w danym aucie naprawić. Niestety, w przypadku tego modelu koszty napraw bywają bardzo wysokie (sporo części można dostać tylko w ASO). Na szczęście Lexus psuje się bardzo rzadko. Na korzyść GS-a przemawia także bardzo dobre wyposażenie. Na polskim rynku dominują auta sprowadzone ze Szwajcarii, ale sporo jest też samochodów pochodzących z USA (i jedne, i drugie mogą mieć powypadkową przeszłość – warto sprawdzić ich historię ubezpieczeniową). Bagażnik Lexusa GS (dostępny jest tylko sedan) ma aż 515 l.

Polecany silnik: 3.0 benz. R6/24V, 222 KM, 298 Nm

Prędkość maksymalna: 230 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,3 s

Średnie spalanie: 11,3 l/100 km

Prestiż w dobrej cenie - luksusowe sedany za 20 tys. zł (slajd 1 z 30)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego