CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.32100.004.161.98
Średnio4.490.004.312.03
Najdrożej4.650.004.432.17

Wyrazisty mały van

4 kwi 15 18:42
Udostępnij
0
Skomentuj

Gdy Opel Meriva trafił na końcowy demontaż, wrażenia z jego testu wciąż były w naszej pamięci bardzo wyraźne, tyle że nie zawsze pozytywne

W ciągu dwóch lat Meriva 1.7 CDTI w wersji Color Edition zdążyła wyrobić sobie opinię wiernej i wygodnej towarzyszki długich podróży: komfortowe siedzenia, łatwe zajmowanie miejsc z przodu, duża i przestronna kabina. Od Szwecji po Hiszpanię, od Polski po Włochy – Meriva zwiedziła z nami niemal cały kontynent.

Szybkich (i bardzo szybkich) odcinków autostradowych było więc sporo, a mimo to średnie spalanie z całego dystansu wyniosło 7,1 l/100 km. Niezły wynik, ale o obiecywanych przez Opla 5,4 l/100 km można zapomnieć. Na plus: pojemny, 54-litrowy zbiornik paliwa, dzięki któremu – przy rozsądnym stylu jazdy – auto tankowaliśmy co 800 km.

Opel Meriva - Diesel: oszczędny, ale głośny

Jeśli chodzi o zalety diesla 1.7, to na razie wszystko, bo motor nieprzyjemnie warczy zwłaszcza po zimnym rozruchu i w niskim zakresie obrotów – nie przypomina nowoczesnego diesla z common railem, lecz jednostkę z jakiegoś starego traktora. Gdy ruszaliśmy w trasę, problem znikał, a Meriva okazywała się pewna i przewidywalna na drodze.

Jeśli coś nam wtedy przeszkadzało, to pracujący z oporem lewarek skrzyni biegów oraz niezbyt dobra

Katalog „Samochody Używane 2015”

Katalog „Samochody Używane 2015” to nasza autorska publikacja, w której rzetelnie oceniamy ponad 230 najpopularniejszych aut różnych segmentów i marek, w różnej cenie i wieku. Do tego praktyczne porady, raport TÜV 2015, a także test opon letnich.

widoczność – szerokie słupki niestety zrobiły swoje. Jeśli zamierzacie wybrać się na urlop, musicie starannie zaplanować liczbę walizek – minivan Opla nie sprawdza się tak dobrze w roli pojazdu rodzinnego, jak można by przypuszczać.

Kufer ma poj. 400-1500 l i foremne kształty, ale szybko się go zapełnia. Nie do końca przekonał nas również system FlexSpace, dzięki któremu wnętrze Merivy można skonfigurować jako 4- lub 5-osobowe. Zachwytu wśród testujących nie wzbudził też inny patent z przedrostkiem „Flex” w nazwie (FlexDoors). Tylne drzwi otwierane „pod wiatr” niektórych wręcz irytowały: jeśli chcesz zająć miejsce na tylnej kanapie, a z przodu akurat ktoś wsiada, to musisz zaczekać na swoją kolej.

Do tego uchwyty Isofix schowano tak głęboko, że ledwo wystają spomiędzy fałd siedziska... Kolejny wyróżnik Merivy to wysuwany z tylnego zderzaka uchwyt do przewożenia rowerów. Rozłożenie go wymaga użycia dużej siły. Projektanci postanowili bowiem niczym nie osłaniać mechanizmu, co prowadzi do tego, że wszystkie jego elementy błyskawicznie zarastają brudem.

Także zintegrowane z uchwytem światła pozycyjne po roku zwyczajnie zgniły, a nasza Meriva była przecież regularnie serwisowana w ASO. Wniosek? Jeśli chcecie uniknąć problemów, musicie sami zadbać o mechanizm uchwytu – raz na jakiś czas dokładnie go umyjcie i nasmarujcie. To nie wszystko, bo szybko się okazało, że uchwyt to zwykła prowizorka. Mocowanie nie zapewnia dużym rowerom wystarczającej stabilności.

Opel Meriva - Psuły się głównie detale

Poza tym krytyka dotyczyła głównie detali, np. przeładowanej guzikami konsoli środkowej, nieprecyzyjnej nawigacji GPS oraz kłopotów z tankowaniem. Prawdopodobnie wadliwy był odpowietrznik, bo pistolet umieszczony we wlewie naszej Merivy często potrafił odbić już w połowie napełniania zbiornika.

Żebyśmy się jednak dobrze zrozumieli: Meriva bez większego wysiłku pokonałaby kolejne 100 tys. km. Przepalające się żarówki, szwankujący włącznik świateł stopu, niefortunnie poprowadzony kabel czujnika ABS-u i wymiana elektrycznego zamka tylnej klapy nie stanowią powodu do dumy dla inżynierów Opla, ale też nie są awariami unieruchamiającymi auto. Cóż, tak to jest z tymi szarymi myszkami: żeby poczuć się zadowolonym, trzeba nauczyć się lubić ich małe niedociągnięcia...

Opel Meriva - nasza opinia

Koncepcyjnie Opel Meriva B jest naprawdę ciekawym autem, które oryginalnymi rozwiązaniami oczaruje niejedną rodzinę. W teorii wszystko wygląda okazale. W praktyce bywa już różnie: niektóre z nich zdają egzamin, inne – nie. Jeśli chodzi o trwałość, to Meriva zaliczyła test na piątkę z minusem. Zawsze była gotowa do jazdy, a figle płatała jedynie elektronika.

Opel Meriva - przebieg testu

59 410 km gwarancja - Uzupełnienie płynu w układzie wspomagania kierownicy. 5

9 410 km 498 zł - Wymiana przednich klocków hamulcowych – usługa wykonana w ASO.

59 410 km gwarancja - Poprawienie mocowania kabla od lewego przedniego czujnika ABS-u.

56 375 km gwarancja - Wymiana oświetlenia zintegrowanego z uchwytem rowerowym wraz z kablami – powodem jest korozja.

71 640 km gwarancja - Wymiana wadliwego zamka bagażnika.

89 977 km 6 zł - Wymiana żarówki tablicy rejestracyjnej. 99 996 km 57 zł Wymiana żarówki w reflektorze.

Opel Meriva 1.7 CDTI - dane techniczne

Sil­nik – typ/cy­lin­dry/zawory t.diesel R4/16
Po­jem­ność sko­ko­wa (cm3) 1686
Moc mak­s. (KM/obr./min) 130/4000
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 300/2000
Pręd­kość mak­symalna (km/h) 196
Skrzy­nia bie­gów man. 6
Hamulce: przód/tył tw/t
Dł./szer./wys. (mm) 4288/1812/1615
Ogumienie 205/55 R 15
Masa własna/ładowność (kg) 1518/532
Bagażnik (l) 400/1500
Poj. zbiornika pa­li­wa (l) 54

Opel Meriva 1.7 CDTI - pomiary testowe (osiągi)

Stan licznika 5621 km 96 562 km
Przysp. (s) 0-50/0-100 km/h 3,4/10,8 3,3/10,6
Elastyczność (s) 80-120 (5b) km/h 10,3 10,1
Droga hamowania ze 100 km/h (m) zimne/ciepłe 35,6/35,9 34,6/34,5
Poziom hałasu (dB) 50/100/130 km/h 61/69/74 62/70/73
Spalanie (l/100 km) średnie w teście 6,7 6,6
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 42/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. zapowiedź nowego Mercedesa Klasy A; pierwsze jazdy Seatem Arona i Volkswagenem Tiguanem Allspace; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; testy Kii Stonic i BMW 520d; elektromobilność w Polsce - czy to się opłaca?; metody kradzieży nowych aut; test BMW serii 2 Active Tourer na dystansie 100 tys. km; przegląd używanych kombi za 10 tys. zł; starcie New Stratos z Porsche 911 R.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~hbx Użytkownik anonimowy
~hbx
No photo ~hbx Użytkownik anonimowy
do ~mchrt:
No photo ~mchrt Użytkownik anonimowy
7 kwi 15 22:01 użytkownik ~mchrt napisał
Czy ja dobrze przeczytałem że klocki po 9tys to jest jakiś żart i masakra - totalny szajs. Jeździłem Seatem Toledo 1.9 i od wyjazdu z salonu dopiero po 123 tyś zrobiłem klocki. W serwisie nie wierzyli bo jak je wyjęli to okazało się ze jeszcze by wytrzym

@~mchrt To że serwis wymienił klocki po 9 tyś, to nie znaczy że były zużyte. Mieli wymienić to wymienili, normalne w serwisach. Potem ktoś ma taniej prawie nowe klocki.
Wymiana po 123 tyś? też Ci nie wierzę, bo to nie możliwe jest. nie ważne jaki samochód.
10 kwi 15 12:16 | ocena: 67%
Liczba głosów:6
67%
33%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~mchrt Użytkownik anonimowy
~mchrt :
No photo ~mchrt Użytkownik anonimowy
Czy ja dobrze przeczytałem że klocki po 9tys to jest jakiś żart i masakra - totalny szajs. Jeździłem Seatem Toledo 1.9 i od wyjazdu z salonu dopiero po 123 tyś zrobiłem klocki. W serwisie nie wierzyli bo jak je wyjęli to okazało się ze jeszcze by wytrzymały 5 tyś. .....
7 kwi 15 22:01 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
40%
60%
| odpowiedzi: 3
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Brutus49 Użytkownik anonimowy
~Brutus49
No photo ~Brutus49 Użytkownik anonimowy
do ~mchrt:
No photo ~mchrt Użytkownik anonimowy
7 kwi 15 22:01 użytkownik ~mchrt napisał
Czy ja dobrze przeczytałem że klocki po 9tys to jest jakiś żart i masakra - totalny szajs. Jeździłem Seatem Toledo 1.9 i od wyjazdu z salonu dopiero po 123 tyś zrobiłem klocki. W serwisie nie wierzyli bo jak je wyjęli to okazało się ze jeszcze by wytrzym
Witam, co za bzdury wypisujecie? ja mam Opla Merivę 1,7 cdti 74 KW i co? chodzi super i jest oczywiście serwisowane, robię to sam, uczciwie- ponieważ pracuję jako mechanik,więc znam Ople, znam też problemy samochodowe. I nie narzekam,owszem czasem kupuję do niej oryginały i podróbki ale zawsze np:dobre markowe opony,kocki Brembo ub Textar a tarcze Zimermman lub Bosch,a gumy do zawiechy i stabilizatora jak leci.ale zawsze dobry olej do silnika co 10 000/km wymiana,polepszacz do paliwa, dobry filtr olejowy przy oleju zawsze koniecznie, również do powietrza i do kabiny, sprawdzam też klimę corocznie, nadwozie jest super wygodne silnik świetny klekotek,średnio mocny, ale przejechałęm nim już 260 00 0km na jednej uszczelce i szacun dla silnika Isuzu.A .delegacje do Warszawki Poznania Kkrakowa czyli 500 km w jedna stronkę to fraszka, ale nie jadę nim 180km/ godzinę- ale turlam się uczciwie max ok:120 -mnie wystarczy.a pakowanie na urlop zagranicę to zabawa. Chorwacja spoko.wypad do Wiednia na kawę i weekend to przyjemność. dlatego nie chcę innego. ostatni przegląd rej i próba na szarpaku wyszła super a amorki 68 procent sprawności -po 12 latach pracy na polskich drogach. Gdybym zapomniał to było by żle bo: by naprawiany rozrusznik-raz, alternator- dwa razy, wycieraczki skradli raz, Oczywiście zaróweczek załatwi sporo ale co to za koszt? swietny samochód i wiem że nowa Merivka nie jest już tej jakości co jej strarsza siostra. jak to u Opla. Pozdrawiam kierujących-Brutus49.
13 lis 16 17:51 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~MR Użytkownik anonimowy
~MR
No photo ~MR Użytkownik anonimowy
do ~mchrt:
No photo ~mchrt Użytkownik anonimowy
7 kwi 15 22:01 użytkownik ~mchrt napisał
Czy ja dobrze przeczytałem że klocki po 9tys to jest jakiś żart i masakra - totalny szajs. Jeździłem Seatem Toledo 1.9 i od wyjazdu z salonu dopiero po 123 tyś zrobiłem klocki. W serwisie nie wierzyli bo jak je wyjęli to okazało się ze jeszcze by wytrzym
59410, podczas serwisu. "Piątka" komuś z przodu nie weszła, naprawdę tak trudno się domyślić?
17 mar 16 13:16
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~real Użytkownik anonimowy
~real :
No photo ~real Użytkownik anonimowy
miałem nową astrę ...porażka...żarówki przepalały się non stop w kloszach woda. Opel szybko wpisał do książki/instrukcji że możliwe jest skraplanie się wody w reflektorach, radio co jakiś czas "szalało" wyświetlacz pokazywał "bzdury". Nigdy więcej nie kupię Opla!!!
9 kwi 15 07:42 | ocena: 89%
Liczba głosów:9
11%
89%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~tomek Użytkownik anonimowy
~tomek :
No photo ~tomek Użytkownik anonimowy
planuje z pomoca kredytu w Getin dolozyc do ktoregos z japonczykow, lubie miec auto ktore nie jest tak pospolite na naszych drogach
7 kwi 15 17:38 | ocena: 100%
Liczba głosów:8
0%
100%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild

Test długodystansowy Opla Meriva 1.7 CDTI - Wyrazisty mały van

W ciągu dwóch lat Meriva 1.7 CDTI w wersji Color Edition zdążyła wyrobić sobie opinię wiernej i wygodnej towarzyszki długich podróży: komfortowe siedzenia, łatwe zajmowanie miejsc z przodu, duża i przestronna kabina. Od Szwecji po Hiszpanię, od Polski po Włochy – Meriva zwiedziła z nami niemal cały kontynent. Szybkich (i bardzo szybkich) odcinków autostradowych było więc sporo, a mimo to średnie spalanie z całego dystansu wyniosło 7,1 l/100 km. Niezły wynik, ale o obiecywanych przez Opla 5,4 l/100 km można zapomnieć. Na plus: pojemny, 54-litrowy zbiornik paliwa, dzięki któremu – przy rozsądnym stylu jazdy – auto tankowaliśmy co 800 km.

Wyrazisty mały van (slajd 1 z 8)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego