CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.294.624.191.95
Średnio4.604.794.462.13
Najdrożej4.944.994.922.38

Hyundai i30 - poprawny, choć nie idealny

27 lis 16 09:20
Udostępnij
0
Skomentuj

Hyundai i30 może nie porywa wyglądem, a w jego wnętrzu brakuje dobrych materiałów wykończeniowych, ale ma niezawodne silniki i też sporo innych zalet. Jest wystarczająco obszerny i nieźle wyposażony.

Skok jakościowy, który w ostatnich latach wykonał koreański koncern Hyundai/Kia, miał w latach 80. swój precedens. Wtedy podobną drogę przeszły auta japońskich marek. Kompaktowe Hyundai i30 1. generacji i bliźniacza Kia cee’d (debiutujący rok wcześniej model, różniący się głównie wyglądem oraz tym, że dodatkowo miał 3-drzwiową wersję) to jedne z pierwszych aut, które zaprojektowano dla wymagającego europejskiego klienta.

Hyundai i30 - wiele zależy od fabryki

Przez dwa pierwsze lata produkcji Hyundai i30 powstawał w Korei. Początkowo firma zmagała się z kilkoma problemami jakościowymi. Jednymi z pierwszych elementów o słabej jakości okazały się tuleje przednich wahaczy, które trzeba było wymieniać już po około 40 tys. km. Na szczęście Hyundai zastosował zmodernizowane części i problem zniknął. W niedługim czasie od debiutu wyszły też na jaw niedoróbki w wykończeniu wnętrza, ale tu również sporo naprawiono na gwarancji (m.in. schodził lakier z kierownicy).

Były to jednak drobnostki – prawdziwy problem pojawił się dopiero po kilku latach. Mowa o korozji. Początkowo w koreańskich Hyundaiach i30 rdzawy nalot atakował tylną klapę. ASO malowało ten element na gwarancji, jednak raz pomalowana klapa korodowała nadal (za drugim razem gwarantem była już autoryzowana stacja, a nie importer, więc różnie bywało z naprawą). Na tym jednak nie koniec, bo po latach korozja może pojawiać się także na innych elementach (szczególnie na tych, które są narażone na uszkodzenia mechaniczne – warstwa lakieru jest w Hyundaiu i30 dość cienka), przed zakupem koniecznie oceńcie zatem stan podwozia i nadwozia auta.

Hyundai i30 Blue Drive ma silnik 1.6/126 KM. W porównaniu z klasyczną wersją 1.6 spala średnio o 0,7 l/100 km mniej, ma też niższą emisję CO2. Hyundai i30 Blue Drive ma silnik 1.6/126 KM. W porównaniu z klasyczną wersją 1.6 spala średnio o 0,7 l/100 km mniej, ma też niższą emisję CO2. Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Mechanicy z warszawskiego nieautoryzowanego warsztatu Połaski, specjalizującego się w naprawach Hyundaia, zgodnie twierdzą, że lepiej pod względem zabezpieczenia antykorozyjnego wypadają egzemplarze wyprodukowane w czeskiej fabryce w Noszowicach (od jesieni 2008 r.).

Sprawdź za darmo numer VIN!

Dlaczego warto sprawdzić historię pojazdu? Samochód po wypadku może stać się poważnym zagrożeniem. Zakup skradzionego auta to ogromne problemy. Poznanie przeszłości kupowane auta pomoże wystrzec się takich zagrożeń.

Nie ma jednak róży bez kolców i pod względem mechaniki są one oceniane nieco gorzej. Na szczęście poważnych awarii nie jest tutaj dużo, nie brakuje jednak tych drobnych (o wybranych piszemy w galerii). Obecnie do wspomnianego warsztatu najczęściej trafiają egzemplarze w wieku ok. 6-7 lat, w których rozszczelniła się chłodnica klimatyzacji. Koszt zakupu części to mniej więcej 500 zł, do tego trzeba doliczyć ok. 300 zł na robociznę. Tyle że to niejedyna dość droga część i30, co sprawia, że użytkownicy dość często korzystają z elementów używanych, których nie brakuje.

Na szczęście popularność modelu (a także bliźniaczego pod względem mechaniki cee’da) powoduje, że zamienniki są coraz łatwiej dostępne. Przykład? Jedną z typowych awarii i30 jest urwana linka od zamka drzwi kierowcy. Jeszcze przed kilkoma laty można było ją kupić w ASO razem z klamką za ok. 450 zł. Dzisiaj za 30 zł kupicie już samą linkę. Co prawda, wymiana jest bardziej skomplikowana, ale i tak za całą naprawę powinniście zapłacić o ok. 300 zł mniej.

Hyundai i30 - używane części zastępują oryginały

Drogie w zakupie jest też np. boczne lusterko, w którym koroduje podstawa, a zamiennik nie występuje. Cena oryginalnej części to ok. 1000 zł, a używanej – od 150 (manualne) do 250 zł (sterowane elektrycznie), ale oczywiście, niekoniecznie uda się wam kupić ten element „pod kolor”. W i30 zdarzają się także awarie mechaniki. Relatywnie często trzeba naprawiać wybierak w manualnej przekładni, na szczęście nie wymaga to demontażu skrzyni i nie jest to droga naprawa.

Benzyna czy diesel? W przypadku Hyundaia obydwa są niezłe, ale wrażliwe na jakość i termin wymiany oleju. Benzyna czy diesel? W przypadku Hyundaia obydwa są niezłe, ale wrażliwe na jakość i termin wymiany oleju. Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Silniki Hyundaia i30 mają opinię dość trwałych. Benzyniaki – 1.4 i nieco lepszy pod względem osiągów motor 1.6 – o ile wymienia się w nich olej co 15 tys. km, nie sprawiają większych kłopotów. Sporadycznie zdarzają się problemy z napinaczami łańcucha rozrządu (część: 400 zł, robocizna: 600 zł). Gdy zdecydujecie się na instalację gazową, musicie pamiętać, żeby co mniej więcej 60 tys. km kontrolować luz zaworowy i ewentualnie go korygować.

Hyundai i30 - diesel 1.6 bez dwumasu

W najpopularniejszym dieslu 1.6 CRDi nie ma dwumasowego koła zamachowego, dzięki czemu wymiana sprzęgła jest tu tańsza niż nawet w wersji benzynowej (w Warszawie zapłacicie za nią ok. 1500 zł). Ma je za to rzadsza wersja 2.0 CRDi (samo koło kosztuje ok. 2000 zł w zamienniku plus sprzęgło za ok. 1000 zł i robocizna), to także silnik z rozrządem napędzanym paskiem. Bardzo popularny podstawowy diesel 1.6 jest dobrze oceniany, czasem dochodzi w nim do rozciągnięcia łańcucha rozrządu (zdarza się to po przebiegu 150 tys. km), a w początkowym okresie produkcji importer wymieniał też turbosprężarki (świszczały). Plusem silników CRDi są wtryskiwacze Boscha, które można zregenerować za przyzwoite pieniądze.

Przed zakupem koniecznie sprawdźcie też działanie elektrycznego wspomagania kierownicy, gdyż ma tendencję do awarii. Nowe w ASO kosztuje majątek, ale są warsztaty, które reanimują je za 1/3 ceny, tyle że to wciąż... ok. 2 tys. zł. Używane dostaniecie zaś za 400 zł.

Hyundai i30 - dane eksploatacyjne

Materiały eksploatacyjne benzynowe diesle
Olej silnikowy 3,3 l (1.4, 1.6), 4,1 (2.0); 5W-30 5,3 l (1.6), 5,9 l (2.0); 5W-30
Olej w skrzyni manualnej 1,8-1,9 l; 75W-85 1,8-1,9 l; 75W-85
Olej w skrzyni automatycznej 6,8 l; ATF SP-III 6,6 l; ATF SP-III
Układ chłodzenia 5,8-6,6 l (na bazie glikolu) 6,3-7,3 l (na bazie glikolu)
Płyn hamulcowy 0,9 l, DOT 4 0,8-1,0 l, DOT 4
Napęd rozrządu łańcuch* łańcuch*
Interwały międzyprzeglądowe
Olej silnikowy co 15 tys. km co 20 tys. km
Filtr przeciwpyłkowy co 15 tys. km co 20 tys. km
Filtr powietrza co 40 tys. km lub 4 lata co 45 tys. km lub 4 lata
Płyn hamulcowy co 2 lata co 2 lata
Napęd rozrządu bez okresowej wymiany* bez okresowej wymiany*
*pasek zastosowano w silnikach o pojemności 2.0: w benzynowym producent zaleca wymianę co 135 tys. km, w dieslu – co 160 tys. km

Hyundai i30 - ceny części

Ceny zamienników (zł) benzynowe* diesle*
Filtr oleju/powietrza od 20/27 od 20/27
Klocki/tarcze hamulcowe  od 140/260 od 140/260
Amortyzatory przednie/tylne (kpl.) od 640/400 od 640/400
Chłodnica cieczy od 460 od 580
Sprzęgło kompletne (tarcza, docisk, łożysko) od 850 od 590
Sworzeń wahacza (przód) od 37 od 37
Reflektor/błotnik od 250/150 od 250/150
*dane dla benzyniaka 1.6 oraz diesla 1.6 CRDi/90 KM z 2008 roku

Hyundai i30 - dane techniczne (benzyniaki)

Dane techniczne* 1.4 1.6 1.6*** 2.0
Lata 2007-12 2007-10 2008-12 2007-10
Silnik – typ, liczba zaworów benz. R4/16 benz. R4/16 benz. R4/16 benz. R4/16
Rodzaj napędu rozrządu łańcuch łańcuch łańcuch pasek
Układ rozrządu DOHC DOHC DOHC DOHC
Pojemność skokowa (cm3) 1396 1591 1591 1975
Moc maks. (KM) przy obr./min 80/109/6200 90/122/6200 93/126/6200 105/143/6000
Maks. mom. (Nm) przy obr./min 137/5000 154/4200 157/4200 186/4600
Skrzynia biegów** 5M 5M, 4A 5M, 4A 5M, 4A
Prędkość maksymalna (km/h) 187 192 192 205
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 12,6 11,1 11 10,6
Spalanie (wg EU; l/100 km)*** 7,6/5,2/6,1 9,0/5,7/6,9 8,1/5,1/6,2 9,3/5,9/7,1
*dane dla wersji 5d; **M – manualna, A – automatyczna; ***zużycie paliwa wg EU: miasto/poza miastem/średnie, ***bardziej ekologiczna wersja Blue Drive
2007 15 600 19 000 19 700
2008 16 300 19 500 19 900 21 000
2009 16 900 19 800 20 100 21 900
2010 17 800 21 400 21 900 23 200
2011 20 000 24 700
2012 22 100 27 900

Hyundai i30 - dane techniczne (diesle)

Dane techniczne* 1.6 CRDi 1.6 CRDi 1.6 CRDi 2.0 CRDi
Lata 2007-12 2007-12 2009-12 2007-10
Silnik – typ, liczba zaworów t.diesel R4/16 t.diesel R4/16 t.diesel R4/16 t.diesel R4/16
Rodzaj napędu rozrządu łańcuch łańcuch łańcuch pasek
Układ rozrządu DOHC DOHC DOHC DOHC
Pojemność skokowa (cm3) 1582 1582 1582 1991
Moc maks. (KM) przy obr./min 66/90/4000 85/115/4000 94/128/4000 103/140/3800
Maks. mom. (Nm) przy obr./min 235/1750 255/1900 260/1900 304/1800
Skrzynia biegów** 5M, 6M 5M, 6M, 4A 6M, 4A 6M
Prędkość maksymalna (km/h) 172 188 197 205
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 13,8 11,6 11 10,3
Spalanie (wg EU; l/100 km)*** 5,9/4,3/4,9 5,3/4,2/4,6 5,3/4,1/4,5 7,2/4,4/5,5
*dane dla wersji 5d; **M – manualna, A – automatyczna; ***zużycie paliwa wg EU: miasto/poza miastem/średnie
2007 15 000 16 700 18 300
2008 15 600 17 900 20 000
2009 16 200 19 200 20 100 21 700
2010 19 100 22 200 23 100 24 000
2011 24 100 25 700 24 500
2012 24 600 29 400 30 200

Hyundai i30 - naszym zdaniem

Nie trzeba się go bać! Hyundaia i30 trudno uznać za porywający model, bo w wielu kategoriach znajdziecie auta ciekawsze, większe, lepiej jeżdżące itd. Jednak całościowo jako kompakt dla rodziny 2+2 powinien dobrze się spisać, tym bardziej że nie jest szczególnie awaryjny.

Podstawowy problem aut powstałych w Korei to korozja, ale akurat te i30 są nieco bardziej wytrzymałe mechanicznie niż egzemplarze zbudowane w czeskiej fabryce. Wybór jest więc dość trudny! W przypadku i30 przed zakupem koniecznie trzeba oszacować, jakie będą koszty szykujących się w nim napraw. Podstawowych zamienników co prawda nie brakuje, ale mają one wyższe ceny niż np. w przypadku aut niemieckich o zbliżonej wielkości i w podobnym wieku.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat 9/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowe auta sportowe Mercedesa, Forda, Lamborghini, Renault i Porsche; pierwsze jazdy Toyotą Prius Plug-In i odnowionym Seatem Leonem Cuprą; raport - PSA przejmuje Opla; porównanie SUV-ów z napędem na jedną oś; testy Audi A5 Sportback, Jaguara XF i Mazdy 3 po liftingu; kupujemy samochód uzywany; regeneracja wtryskiwaczy; BMW serii 5 z drugiej ręki; używany Fiat Panda III, dodatek Market.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (26)

No photo
No photo ~Kierowca Użytkownik anonimowy
~Kierowca
No photo ~Kierowca Użytkownik anonimowy
do ~Turbo:
No photo ~Turbo Użytkownik anonimowy
28 lis 16 08:54 użytkownik ~Turbo napisał
Witam!
Mam 3 sztuki od nowości w firmie więc może coś powiem.
Dwie sztuki - benzynki 1.6 - mają ok 200 tyś przebiegu i właściwie tylko hamulce (tarcze 1x , kocki 3x) tylne amory 1x i zbliżają się przednie i tylne drugi raz) po 7 latach wymiana aku i z rok
Przejechalem swoim I30 z 2011 jakies 50 tys km i a ze uzywany to teraz opkazuje 110 tys km. Potwierdzam te opinie - na razie wymienilem 2 zarowki (nie licze oleju, filtrwo i klockow hamulacowych oraz opon). Tylna klapa nyla malowana na gwarancji - zakladam ze to z powodu rdzy.
Najwieksze minusy dla mnie to - slabe wyciszenie kabiny oraz niespecjalny wyglad a wnetrze takie sobie. A plusy - naprawde duzo miejsca i malo usterek oraz male spalanie (ja ma diesel i pozo miastem przy ok 100 km/h mam ok 5-5,5 litra spalanie). Od 3 lat codziennie rano jade do pracy i nic sie nie dzieje. Wiec jesli nie zalezy Wam na wygladzie czy szpanie a chcecie spokojne auto do jazdy to ja moge polecic.
28 lis 16 14:53 | ocena: 100%
Liczba głosów:13
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Turbo Użytkownik anonimowy
~Turbo :
No photo ~Turbo Użytkownik anonimowy
Witam!
Mam 3 sztuki od nowości w firmie więc może coś powiem.
Dwie sztuki - benzynki 1.6 - mają ok 200 tyś przebiegu i właściwie tylko hamulce (tarcze 1x , kocki 3x) tylne amory 1x i zbliżają się przednie i tylne drugi raz) po 7 latach wymiana aku i z rok temu paska do alternatora (czyli po 6 latach)
Diesel ma ponad 450 tyś i do 280 tyś nawet turbina bez regeneracji, reszta podobnie jak wyżej tyle że z racji przebiegu częściej.
Nie znam za dużo samochodów o tak mało awaryjnej konstrukcji. Dalej są sprawne, a naprawy śmiesznie tanie w porównaniu do nowych samochodów. Dodatkowo w tamtym okresie były tanie jak barszcz. O 20 tyś od Astry 3, o 25 tyś od Golfa 6.
i30 benzyna 1.6 126 koni - Opel miał 1.6 106, Golf TSi 1.4 122. Znajomym TSI popadały, Opel palił na mieście o 2 litry więcej według katalogów producenta w porównaniu do i30 przy mniejszej mocy i słabszych osiągach.
Teraz problemy:
Żarówki - jak w większości samochodów z pseudo dziennymi światłami gdzie zwarte jest w instalacji, że na "0" świecą światła mijania tak i tu padały one masowo bo dostawały w palnik przy rozruchu - do momentu zanim nie wpadliśmy odpalać go na "postojówkach". Wtedy wytrzymują rok - półtora i problem rozwiązany (jak ktoś woli można przez zmianę w bezpiecznikach wyłączyć "pseudo światła dzienne" i będzie to samo)
Wybieraki nigdy nie naprawiane, nic innego nigdy nie lakierowane
Jedyną dodatkową usterką był w jednym mechanizm tylnego podnoszenia szyb - ASO 700, allegro 100 zł
Teraz wady:
Słabe zabezpieczenie od rdzy w 2 miejscach - tylna klapa w kombi i tylne drzwi na samej górze pod górną uszczelką.
obie usterki naprawiane gwarancyjnie (i nie mazanie farbą tylko normalna wymiana drzwi i lakierowanie i to po 5 latach!)
W dodatku lepiej żeby to były drzwi i klapa niż nadwozie lub podwozie (które przy drzwiach ma też dodatkowe fabryczne zabezpieczenie - taka chropowata jakby folia)
Trzeszczenie - w niektórych trzeszczy deska rozdzielcza - loteria w jednym jest w innym nie i to już od fabryki
Brak 6 biegu na trasie - robi się głośno i spalanie wzrasta powyżej 140 km/h bo są duże obroty - ok 4000 (benzyna)
Co do klamki to była na to akcja serwisowa więc jak ktoś ma pieczątki w ASO to i linka wymieniona ....
Co do wersji to w niczym te z Korei nie były lepsze, wręcz przeciwnie, a dodatkowo rdzewiały na potęgę. Pomijam fakt, że są starsze o rok - dwa więc statystycznie bardziej wyeksploatowane.
Co do drobnych błędów w tekście:
1.6 benzyna 122 był tylko do 2008r a nie 2010 bo to była wersja z Korei. Ta z Czech po homologacji miała 126. Modelowo do liftu w 2010 wyglądają tak samo więc się podaje przy szukaniu części zamiennych czy 2007-2010 czy "po lift" (m.i. inny zderzak przód 2010-2012) ale silniki 122 nie występują po 2008 roku ... od 2008 do 2012 było tylko 1.6 126 km i nie 11.0 a 10,8 do 100. W realu nawet "z pół-sprzęgła" poniżej 10sek :)
Jeżeli autora nie porywa i30 to niech postawi inne z tego okresu kompakty i powie co go porywa - Astra 3 z plastikami gorszymi od wszystkiego co ma koła, Golf 6 z ilością awarii i silnikiem TSi jak oda młodości czy coś innego.
PS pomijam że albo były by one ok 20-25 tyś droższe albo tak gołe, że bez radia, a i tak nie wiem czy by zeszły do poziomu 50 tyś bo tyle kosztowało i30 benzyna z automatyczną klimą, el szybami tył przód, podłokietnikiem, pełnym kołem zapasowym, siateczkami na bagaże, światełkami w kabinie i całym takim drobnym wyposażeniem, kierownicą ze sterowaniem fabrycznego radia (z USB w standardzie w każdej wersji), przednimi przeciwmgłowymi światłami i całą masą dodatków..
28 lis 16 08:54 | ocena: 98%
Liczba głosów:48
98%
2%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Witek Użytkownik anonimowy
~Witek :
No photo ~Witek Użytkownik anonimowy
mam 1,6 diesel cww (kombi) 2009 rok - z usterek - urwały mi się naciagi klamek - pierwszy na gwarancji drugi za 200 zł i tyle, generalnie fajny samochód, w miarę ekonomiczny - średnio 6,5 l/100, ma dobrze przyśpieszenie, bardzo wygodne fotele i ogólnie bardzo dużo miejsca w kabinie. Tylko żarówki się zmienia średnio co 2 miesiące, ale mam wprawę i wymieniam taką żarówkę w 10 minut (razem z wyciągnięciem i zapakowaniem reflektora)
28 lis 16 14:11 | ocena: 100%
Liczba głosów:6
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~brutus Użytkownik anonimowy
~brutus
No photo ~brutus Użytkownik anonimowy
do ~Turbo:
No photo ~Turbo Użytkownik anonimowy
28 lis 16 08:54 użytkownik ~Turbo napisał
Witam!
Mam 3 sztuki od nowości w firmie więc może coś powiem.
Dwie sztuki - benzynki 1.6 - mają ok 200 tyś przebiegu i właściwie tylko hamulce (tarcze 1x , kocki 3x) tylne amory 1x i zbliżają się przednie i tylne drugi raz) po 7 latach wymiana aku i z rok
I do tego powinien służyć internet - opinia wyważona poparta argumentami . Brawo dobrze poczytać. Z tego postu widać zmiany na rynku o których się nie pamięta - obecnie Astra I Golf w prawie identycznej cenie co I30 ale wydaje się odrobinę lepiej zrobione. Natomiast Gwarancja to wstyd dla europejskich producentów !!!!!
28 lis 16 11:39 | ocena: 100%
Liczba głosów:15
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~... Użytkownik anonimowy
~... :
No photo ~... Użytkownik anonimowy
Super auto za te pieniądze. 1,6 Crdi bez dwumasy, filtra cząstek stałych, i zmiennej geometrii łopatek w turbinie. Usterki zamka czy tylnej klapy to błahostka. Ogólnie auto niezawodne, wygodne i komfortowe.
27 lis 16 19:15 | ocena: 86%
Liczba głosów:28
86%
14%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Hahand Użytkownik anonimowy
~Hahand :
No photo ~Hahand Użytkownik anonimowy
Posiadam i30 w dieslu. Samochód kupiony jako powystawowy z 2 latek z przebiegiem 30 tys km. Samochodem jezdze ja i syn który niedawno zrobił prawko, ćwiczył min na tej i30. Historia użytkownika, padł akumulator, wymieniony został na gwarancji od ręki. Raz była laweta, warsztat założył źle klocki które podczas jazdy zablokowały koła - wymieniono na nowe + tarcze na koszt ASO. Padające żarówki, co parę miesięcy trzeba je zmieniac a trochę roboty przy tym jest, według mnie największy mankament samochodu. Dalej wymieniony licznik - akcja serwisowa czyli gratis. I to tyle. Samochód ma 5 lat przebieg 90 tys, nic nie stuka nie puka nie skrzypi, pali na raz. Co się tyczy samochodu, mój jest w kombi z tym że to takie mini kombi, bagażnik jest naprawdę niewielki. Jako ciekawostka, wcześniej miałem Hyundaia Coupe (mój najfajniejszy, najlepszy itd. samochód) miałem mniejszy problem by włożyć do niego rower niż do i30, serio. Sam środek w i30 obszerny, wielki i wygodny. Nawet 2 metrowa osoba zajmie każde z miejsc i będzie jej wygodnie, z tyłu nie ma szans by pasażer dotykał kolanami siedzenia kierowcy a sam maly nie jestem. Spalanie na naprawdę dobrym poziomie na trasie jadąc w 4 osoby (2 dorosłe, 2 prawie dorosłe) i z bagażem nie przekraczając dozwolonych prędkości można zmieścić się w 5 litrach. Jadąc np 150 km/h już będzie 7. I30 nie porywa wyglądem, nie ma w niej nic spektakularnego plus ten szampański kolor - kto to wymyślił?? Ale tak samo jak jest brzydka tak samo niezawodna. Według mnie dla każdego kto nie szuka spektakularnych emocji a jedynie samochodu którym bez problemowo i dość wygodnie dojedzie do celu to naprawdę dobry wybór. Polecam.
28 lis 16 15:36 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Kam Użytkownik anonimowy
~Kam :
No photo ~Kam Użytkownik anonimowy
Swojego Hyundaia i30 kupiłem w 2008 roku. Wersja 1.4 benzyna , comfort. Za 55,900. W gratisie dostałem alu felgi. Przejechałem autem 112k km i jeżeli nie zależy wam na wyglądzie auta i komforcie to śmiało można polecić. Praktycznie robi się przy tym modelu tylko przeglądy. Ja osobiście wymieniłem tylko chłodnicę klimy. O ASO nie mogę niestety nic dobrego powiedzieć. Brak 6-tego biegu w trasie jest bardzo męczący. Spalanie 7,2 - 8 /100 km. Korozja na tylnej klapie.
28 lis 16 17:15 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Artur Użytkownik anonimowy
~Artur :
No photo ~Artur Użytkownik anonimowy
Zdecydowanie lepszy od Golfa a zarazem tańszy
27 lis 16 19:47 | ocena: 88%
Liczba głosów:26
88%
12%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~MS Użytkownik anonimowy
~MS :
No photo ~MS Użytkownik anonimowy
Mam kombi z listopada 2011 roku, benzyna 1.6 126KM. Do tej pory urwała mi się linka od klamki w drzwiach (koszt z robocizną 150 zł) i wymieniony był akumulator oraz klocki (ale to przy poprzednim właścicielu). Na liczniku 153 tys. Ten samochód jest po prostu w porządku, bo jest niedrogi i niewiele się psuje. Słaby lakier - to fakt ale poza tym naprawdę spoko. Następny też będzie Hyundai.
28 lis 16 15:40 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Czytelnik Użytkownik anonimowy
~Czytelnik
No photo ~Czytelnik Użytkownik anonimowy
do ~Harry:
No photo ~Harry Użytkownik anonimowy
27 lis 16 20:42 użytkownik ~Harry napisał
Niestety rdzewieje a walka z rdzą to walka z wiatrakami.
Rdzewieje jak wszystko.
28 lis 16 11:20 | ocena: 70%
Liczba głosów:10
70%
30%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Hyundai i30 (2007-12) - prezentacja

Hyundai jest zbliżony technicznie do Kii cee’d, nie ma jedynie trzydrzwiowej wersji. To dobra propozycja dla szukających prostego, nie rzucającego się w oczy i w miarę taniego w eksploatacji auta kompaktowego.

Hyundai i30 - poprawny, choć nie idealny (slajd 1 z 16)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego