Nie chcieliśmy wyjść na nudziarzy, dlatego pod lupę wzięliśmy krwistoczerwoną Octavie w najmocniejszej produkcyjnej wersji - RS. Pod maską dwulitrowy turbodoładowany silnik o mocy 220 KM z manualną sześciobiegową skrzynią.

Wyposażenie? M.in. aktywny tempomat, performance mode selection, czyli możliwości wyboru trybu jazdy, funkcja automatycznego włączania i zmiany świateł, asystent parkowania, czujniki parkowania, nawigacja Columbus i... 19 calowe felgi z oponami o profilu 35.

Trochę żałujemy, że nasza testowa Octavia nie jest w wersji kombi. Liftback z manualną skrzynią to specyfikacja dość niepopularna. Jak już kupować RS-a to ze skrzynią DSG. W takiej konfiguracji auto jest jednak droższe o 8 tys. zł i kosztuje 113 tys. Ale nie będziemy marudzić.

Czekamy na Wasze pytania zapraszamy na seans.