Spośród pięciu oferowanych silników nowością jest podwójnie doładowany Diesel o pojemności 2,3 litra. W przypadku silnika BiTurbo o mocy 136 KM, rozwijającego maksymalny moment obrotowy 340 Nm, emisję CO2 obniżono o 8 procent (15 gramów). Wszystko dzięki instalowanemu standardowo systemowi Start/Stop.

Flagowa jednostka BiTurbo o mocy 163 KM rozwija maksymalny moment obrotowy 360 Nm i oferuje o 13 KM i 10 Nm więcej niż silnik najmocniejszego Movano dotychczasowej generacji. Należący do standardowego wyposażenia system Start/Stop umożliwił obniżenie zużycia paliwa o 1,5 litra oleju napędowego na 100 kilometrów, czyli o 18 procent.

Podstawowa wersja Movano jest napędzana turbodieslem 2.3 l o mocy 110 KM, czyli o 10 KM więcej niż dotychczas. Silnik ten występuje również w odmianie 125-konej. W obydwu jednostkach 2.3 CDTI utrzymano dotychczasowy poziom zużycia paliwa i emisji, znacząco zwiększono jednak osiągi wyposażonych w nie pojazdów.

W 125‑konnym Movano o około 3,5 sekundy poprawiła się elastyczność od 80 do 120 km/h na szóstym biegu. Analogiczny parametr w podstawowej wersji ze 110‑konnym silnikiem jest lepszy aż o 5 sekund. Poprawa elastyczności jest także zasługą krótszego przełożenia na szóstym biegu.

Druga generacja Opla Vivaro to połączenie funkcjonalności lekkiego pojazdu użytkowego oraz zalet mobilnego biura z komfortem i estetyką samochodu osobowego. Model oferuje dłuższe nadwozie w poszczególnych wariantach, a tym samym większą ładowność i przestronniejsze wnętrze. W kabinie zainstalowano najnowocześniejszy system multimedialny IntelliLink z przyjazną dla użytkownika nawigacją.

Movano do roboty

Przedłużana wersja furgonu Movano L4 była dotychczas dostępna tylko z kołami bliźniaczymi na tylnej osi. Teraz jest oferowana także z kołami pojedynczymi i różną wysokością dachu. Dzięki temu przestrzeń ładunkowa między wnękami tylnych kół jest wówczas o 300 mm szersza, co ułatwia przewożenie ładunku o dużych gabarytach.

Pojazd w tej konfiguracji jest także lżejszy, więc zużywa mniej paliwa. Maleją też koszty eksploatacji, ponieważ mniejsza jest liczba opon wymagających okresowej wymiany. Kolejną zaletą nowego Movano jest wydłużenie okresów międzyprzeglądowych do 2 lat.

Auta zostały wyposażone także w nowe rozwiązania ułatwiające jazdę. Jednym z nich jest system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu. Zapobiega on stoczeniu się pojazdu, utrzymując działanie hamulców jeszcze przez około 2 sekund po zwolnieniu pedału hamulca przez kierowcę.

Program kontroli stabilności przyczepy monitoruje jej boczne ruchy, a w przypadku wykrycia ich krytycznego nasilenia automatycznie hamuje odpowiednie koła Movano, aby ustabilizować zespół pojazdów i nie dopuścić do wypadku. Udoskonalony układ kontroli trakcji zapewnia lepszą przyczepność nawet na nieutwardzonych drogach i zapobiega buksowaniu kół.

Opel Movano z nowymi silnikami oraz dodatkowym wyposażeniem z zakresu bezpieczeństwa i funkcjami multimedialnymi pojawi się na rynku polskim pod koniec lata 2014 r.