Dwa lata po premierze samochody Peugeot 308 i 308 SW potwierdziły sukces handlowy, plasując się na europejskim podium sprzedaży segmentu C.
Samochód Roku 2014 r., który budzi zainteresowanie coraz większej liczby klientów, stał się w 2015 r. najczęściej produkowanym samochodem we Francji.
Na zaproszenie marki 80 dziennikarzy 21 narodowości odwiedziło Ośrodek Testów w Belchamp niedaleko Sochaux (Francja), by przetestować samochody Peugeot 308 o wysokim przebiegu i sprawdzić bardzo rygorystyczne procesy wytwarzania wprowadzone przez Grupę PSA Peugeot Citroën.
Foto: PSA / Auto Świat
Peugeot 308 po 2 latach eksploatacji
Sprzedaż 219 tys. samochodów w Europie w 2015 r., w tym 114 tys. hatchbacków i 105 tys. SW, zapewniła rodzinie Peugeota 308 wzrost o 37% w stosunku do 2014 r. Sama wersja hatchback, która wchodzi w trzeci pełny rok sprzedaży, odnotowała jeszcze 9% wzrostu, w szczególności dzięki wersjom sportowym GT i GTi by Peugeot Sport, jak również wykończeniu GT Line. Te najwyższe wersje wyposażeniowe stanowią ponad 16% sprzedaży, dzięki czemu 40% gamy modelu 308 to wersje najbogatsze (począwszy od 3 poziomu wyposażenia). Te doskonałe wyniki wpływają bezpośrednio na ogólny wynik marki, której sprzedaż w Europie wzrosła o 9,4% w stosunku do roku 2014.
W odpowiedzi na popyt na rynkach europejskich Peugeot 308 stał się w 2015 r. najczęściej produkowanym samochodem we Francji. W zeszłym roku fabrykę w Sochaux opuściło 243 tys. sztuk samochodów Peugeot 308 i 308 SW, tj. 38% więcej niż w 2014 r. Obecnie produkcja wynosi 55 samochodów na godzinę, czyli dziennie powstaje 1157 sztuk. Ponieważ 70% jego komponentów wytwarza się we Francji, Peugeot 308 jest piątym modelem marki, który uzyskał znak „Origine France Garantie”.
Ponad dwa lata po wprowadzeniu modelu na rynek wyniki ankiet przeprowadzonych wśród klientów, użytkowników zawodowych, testów publikowanych w mediach, ale także licznych testów wewnętrznych dowodzą, że w trakcie użytkowania jakość Peugeota 308 utrzymuje się na tym samym poziomie, jaki miał opuszczając fabrykę. Peugeot 308, nawet o dużym przebiegu czy też użytkowany w ciężkich warunkach jazdy, zachowuje swoje cechy statyczne i dynamiczne w niezmiennym stanie. Dzieje się tak dlatego, że przy wytwarzaniu poszczególnych elementów uwzględniono kwestie utrzymania jakości w trakcie użytkowania, niezawodności wyposażenia i trwałości części.
Peugeot 308 po 2 latach
Dziennikarze mogli ocenić i przetestować samochody marki Peugeot 308 (każdy z nich miał na liczniku od 40 000 do 120 000 kilometrów), z których wcześniej korzystały osoby prywatne lub które były przeznaczone na użytek wewnętrzny. Kilka samochodów na użytek wewnętrzny przejechało
w trudnych warunkach ponad 60 000 kilometrów. Przy tej okazji dziennikarze mogli przekonać się o doskonałej trwałości hatchbacka 308 PureTech 1.2 Puretech 130 S&S, który został całkowicie
zdemontowany po pokonaniu 80 000 km, z czego kilkadziesiąt tysięcy po bardzo zniszczonych drogach bądź trasach w gorącym lub bardzo zimnym klimacie.
Pokazano także niektóre urządzenia w wewnętrznym centrum testowym w Belchamp (departament Doubs), badającym wytrzymałość we wszystkich fazach powstawania samochodu: stanowisko testów zawieszenia z 4 podnośnikami, stanowisko testowania siedzeń, tory wytrzymałościowe, itd.
Organizując takie wydarzenie, marka Peugeot chciała pokazać, że jej ambicje dorównują zaufaniu okazywanemu przez klientów. Procesy zastosowane w odniesieniu do Peugeota 308, pozwalające osiągnąć ten poziom jakości, zostały wprowadzone przy projektowaniu wszystkich przyszłych modeli marki.