Do dzisiaj Solaris dostarczył włoskim przewoźnikom ponad 1,8 tys. pojazdów. Tym samym Włochy są jednym z najważniejszych rynków dla polskiego producenta (obecnie właścicielem firmy jest hiszpańska grupa CAF). Wygląda na to, że włoski rynek wkrótce stanie się jeszcze ważniejszy, bo liczba dostarczonych pojazdów powinna przekroczyć 2,1 tys. Wszystko za sprawą dwóch przetargów wygranych przez Solarisa.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Solaris dostarczy do Rzymu łącznie aż 354 autobusy

W ostatnich miesiącach polski producent autobusów zwyciężył w przetargu na dostawę 110 sztuk przegubowych pojazdów z napędem hybrydowym (mild hybrid). Autobusy Solaris Urbino 18 z układem mild hybrid najnowszej generacji zdobyły najwyższą ocenę w postępowaniu przetargowym prowadzonym przez grupę zakupową Gubielo Spa dla przewoźnika ATAC Roma. W efekcie w 2024 r. na ulicach Rzymu pojawi się 110 nowych pojazdów wyprodukowanych w podpoznańskim Bolechowie.

W ostatnich dniach grupa zakupowa Gubielo Spa oraz przewoźnik ATAC Roma złożyły kolejne zamówienie, tym razem na autobusy zasilane sprężonym gazem ziemnym CNG (compressed natural gas). Także w tym przypadku oferta Solarisa okazała się bezkonkurencyjna. Dzięki temu w 2024 i 2025 r. polska marka dostarczy do stolicy Włoch 244 autobusy Solaris Urbino 12 CNG. Solaris zwraca uwagę, że zamówienie na pojazdy zasilane gazem CNG przewiduje możliwość zwiększenia dostaw o kolejne 78 sztuk. O ewentualnym zwiększeniu zakresu dostawy zamawiający może zdecydować w najbliższych miesiącach.

Oprócz dostawy pojazdów kontrakt przewiduje również ich obsługę serwisową przez 10 kolejnych lat. Dzięki temu łączna wartość zakupionych pojazdów oraz dodatkowych usług, o ile zamawiający skorzysta z wszystkich opcji, przekroczy 200 mln euro. Tym samym kontrakt dla włoskiego przewoźnika jest jednym z największych w historii Solarisa.