CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.32100.004.171.98
Średnio4.540.004.292.07
Najdrożej4.750.004.482.19

Fiat 500 1.2 - zabawka | TEST

22 gru 16 14:02
Udostępnij
0
Skomentuj

Wszystko, co najcenniejsze w Fiacie 500 wiąże się z przeszłością... Zapraszamy do testu Fiata 500 1.2.

W tym wypadku nie ma potrzeby rozpisywać się na temat mechaniki, ponieważ zainteresowani przez 10 lat mieli już czas się zapoznać z tym autem. Poza tym nie mechanika, ale klimat przemawia za Fiatem 500.

Cztery cylindry wygrywają

Dla przypomnienia w Fiacie 500 występują dwa silniki. Tradycyjny wolnossący czterocylindrowy 1.2 l oraz TwinAir nowoczesny dwucylindrowy z turbodoładowaniem 0,9 l. Naszym zdaniem w tym wypadku wygrywa tradycja.

Fiat 500 Fiat 500 Foto: Bartłomiej Szyperski / TopGarage

Nie można mieć zastrzeżeń do klasycznego czterocylindrowego silnika o mocy 69 KM. Świetnie sprawdza się w malutkim miejskim samochodzie i jest to najlepszy wybór. Nie ma co kusić się na szorstko brzmiącego, dwucylindrowego TwinAira. Prosty czterocylindrowy silnik jest trwały, przyjemnie brzmi zapewnia odpowiednie osiągi, nie jest paliwożerny i kosztuje mniej.

Wasza wysokość

Proste rozwiązania zapakowane w modnym stylu świetnie sprawdzają się w przypadku samochodu miejskiego. Tym bardziej, że Fiat dopieścił technicznie ten 500-kę. Zawieszenie malutkiego autka świetnie tłumi nierówności, elektrycznie wspomagany układ kierowniczy zapewnia stabilność również na autostradzie, a wnętrze pozwala cieszyć się multimediami.

Fiat 500 Fiat 500 Foto: Bartłomiej Szyperski / TopGarage

Jedyny wyraźny problem jaki dostrzegam to pozycja za kierownicą. Oczywiście spoglądam na 500-kę przez pryzmat faceta o wzroście 186 cm. Podobno niewielkim osobom jest w tym autku wygodnie. Niemniej jednak obecnie nawet najmniejsze samochody, jak choćby VW Up, mają tak wielkie możliwości regulacji fotela i kierownicy, że wygodną pozycję znajdują w nich i niskie i wysokie osoby.

Ponadczasowy styl

To co ujmuje w Fiacie 500 to styl. W obecnej formie ma już 10 lat i wcale się nie zestarzał, co potwierdza wciąż bardzo duża popularność tego auta nie tylko w Europie.

Fiat 500 Fiat 500 Foto: Bartłomiej Szyperski / TopGarage

Fiat 500 jest przykładem na to, jak wielkie znaczenie ma tradycja. Pozwólcie na małą dygresję. W tym roku na emeryturę odszedł wieloletni PR Manager Fiata w Polsce. Kiedy niedawno pojawił się w ZUS-ie z dokumentami emerytalnymi pani w okienku miała taką minę jakby zobaczyła kosmitę. Cieślar przyniósł zaświadczenie z jednego miejsca pracy, ponieważ przez całe życie pracował tylko w Fiacie. Bogusław Cieślar jest dla Fiata dokładnie tym czym model 500. Cenił tradycję, zasady i ludzi. To kolejny przykład na to, że prestiż budują ludzie, a nie marki i korporacje.

Plany na przyszłość

Mimo, że od czasu premiery 500-ki minęło już tyle lat to nikomu nie udało się stworzyć bardziej stylowego samochodu w tym przedziale cenowym. Przyznam się, że kiedy patrzę na postępy jakie zrobiła ostatnio Alfa, już nie mogę doczekać się nowej 500-ki. Mam nawet w głowie plan zmian jakie moim zdaniem powinien przejść. I wcale nie są to wielkie modyfikacje.

Fiat 500 Fiat 500 Foto: Bartłomiej Szyperski / TopGarage

Auto oczywiście musi być posadzone na nowej platformie. Dzięki niej będzie można poprawić pozycję za kierownicą tak, by wysocy kierowcy nie czuli się już jak w suterenach z głową przyciśniętą do sufitu. Poza tym wreszcie mogliby wyprostować nogi, co znacznie poprawiłoby komfort podróży na długich dystansach. Ten samochód bynajmniej nie jest samochodem kobiecym. Jeśli rośli faceci mieliby wygodne warunki z pewnością stylowy Fiat poszerzyłby krąg docelowy.

Fiat 500 Fiat 500 Foto: Bartłomiej Szyperski / TopGarage

Dzięki nowej platformie można byłoby zwiększyć rozstaw kół. Dzięki temu w środku pojawiłoby się więcej miejsca na szerokość, a sylwetka nabrałaby bardziej przysadzistej sportowej formy. Obniżyłby się też środek ciężkości, więc samochód zyskałby na stabilności. Reszta wymaga jedynie drobnego liftingu, bo pomimo upływu czasu wciąż jest atrakcyjna.

DANE TECHNICZNE – FIAT 500 1.2

Silnik: 1242 cm3, R4 benz., 5-biegowy manual., napęd na przód, 69 KM, 102 Nm, 4,9 l/100 km, 0-100 km/h – 12,9 s, 160 km/h, masa: 865 kg

Cena od 40 900 zł

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 42/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. zapowiedź nowego Mercedesa Klasy A; pierwsze jazdy Seatem Arona i Volkswagenem Tiguanem Allspace; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; testy Kii Stonic i BMW 520d; elektromobilność w Polsce - czy to się opłaca?; metody kradzieży nowych aut; test BMW serii 2 Active Tourer na dystansie 100 tys. km; przegląd używanych kombi za 10 tys. zł; starcie New Stratos z Porsche 911 R.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej

Fiat 500 1.2 - zabawka | TEST (slajd 1 z 30)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego