CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.32100.004.171.98
Średnio4.540.004.292.07
Najdrożej4.750.004.482.19

Zapominane BMW M1 odnalezione po latach

30 gru 16 16:12
Udostępnij
0
Skomentuj

Niemiecki dealer BMW i firma specjalizująca się w pojazdach z duszą Mint Classics odkryła unikalne BMW M1 z roku 1981. Samochodowi archeolodzy znaleźli na nim kurz, który ma 34 lata.

Mint Classics twierdzi, że zapomniane M1 przebywało w bezruchu we włoskim garażu od 1982 roku. Wciąż ma na kołach oryginalne opony wyprodukowane w 1980 roku i na liczniku jedynie 7 392 km!

BMW M1 BMW M1 Foto: TopGarage - materiały producenta

Jak pokazują zdjęcia właściciel czerwonego M1 chyba nie miał świadomości jaki skarb ma w swoim garażu lub nie przywiązywał do tego wagi. Samochód pokrywała nie tylko gruba warstwa kurzu. Niemniej jednak wciąż jest w świetnej kondycji.

BMW M1 BMW M1 Foto: TopGarage - materiały producenta

Mint Classic twierdzi, że przywrócenie tego egzemplarza do stanu świetności nie będzie trudnym zadaniem. Chyba największy problem stanowi przywrócenie nieużywanego silnika i układu napędowego do sprawności jaką miały kiedy opuszczały fabrykę. Pomimo faktu, że produkcja M1 skończyła się 35 lat temu to wciąż jest najbardziej egzotyczny model jaki seryjnie produkowało BMW. Mieliśmy okazję prowadzić BMW M1 i trzeba przyznać, że to najbardziej bezkompromisowe BMW wszechczasów. Już po zajęciu miejsca za kierownicą widać, że w tym projekcie maczali palce Włosi, a dokładnie Lamborghini, z którą to marką współpracowało BMW przy tworzeniu M1. Pozycja za kierownicą nie grzeszy ergonomią, a nisko poprowadzony dach i mocno pochylona przednia szyba gwarantują egzotyczne doznania. Oczywiście nie jest tak ekstremalnie jak w Lamborghini Countach, ale M1 to projekt, który stał w sprzeczności z niemiecką pragmatycznością i zrywał z koncepcją poprzednika 3.0 CLS, który był wygodnym samochodem o sportowych genach.

BMW 3.0 CSL BMW 3.0 CSL Foto: BMW / TopGarage - materiały producenta

W sumie powstało 453 sztuki M1 i każdy egzemplarz miał za plecami ten sam benzynowy silnik o pojemności 3,5 litra.

BMW M1 BMW M1 Foto: TopGarage - materiały producenta

Po zakończeniu produkcji BMW wróciło do niemieckiego podejścia do budowy samochodów sportowych i kolejne modele ze znaczkiem M, były usportowionymi wersami praktycznych samochodów. Na ekstrawagancję w stylu M1 trzeba było czekać, aż do 2014 roku kiedy to na rynku pojawiła się ultranowoczesna hybryda o oznaczeniu i8.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 42/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. zapowiedź nowego Mercedesa Klasy A; pierwsze jazdy Seatem Arona i Volkswagenem Tiguanem Allspace; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; testy Kii Stonic i BMW 520d; elektromobilność w Polsce - czy to się opłaca?; metody kradzieży nowych aut; test BMW serii 2 Active Tourer na dystansie 100 tys. km; przegląd używanych kombi za 10 tys. zł; starcie New Stratos z Porsche 911 R.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Mint Classic / TopGarage - materiały producenta

BMW M1

Niemiecki dealer BMW i firma specjalizująca się w pojazdach z duszą Mint Classics odkryła unikalne BMW M1 z roku 1981. Samochodowi archeolodzy znaleźli na nim kurz, który ma 34 lata.

Mint Classics twierdzi, że zapomniane M1 przebywało w bezruchu we włoskim garażu od 1982 roku. Wciąż ma na kołach oryginalne opony wyprodukowane w 1980 roku i na liczniku jedynie 7 392 km!

Jak pokazują zdjęcia właściciel czerwonego M1 chyba nie miał świadomości jaki skarb ma w swoim garażu lub nie przywiązywał do tego wagi. Samochód pokrywała nie tylko gruba warstwa kurzu. Niemniej jednak wciąż jest w świetnej kondycji.

Mint Classic twierdzi, że przywrócenie tego egzemplarza do stanu świetności nie będzie trudnym zadaniem. Chyba największy problem stanowi przywrócenie nieużywanego silnika i układu napędowego do sprawności jaką miały kiedy opuszczały fabrykę. Pomimo faktu, że produkcja M1 skończyła się 35 lat temu to wciąż jest najbardziej egzotyczny model jaki seryjnie produkowało BMW. Mieliśmy okazję prowadzić BMW M1 i trzeba przyznać, że to najbardziej bezkompromisowe BMW wszechczasów. Już po zajęciu miejsca za kierownicą widać, że w tym projekcie maczali palce Włosi, a dokładnie Lamborghini, z którą to marką współpracowało BMW przy tworzeniu M1. Pozycja za kierownicą nie grzeszy ergonomią, a nisko poprowadzony dach i mocno pochylona przednia szyba gwarantują egzotyczne doznania. Oczywiście nie jest tak ekstremalnie jak w Lamborghini Countach, ale M1 to projekt, który stał w sprzeczności z niemiecką pragmatycznością i zrywał z koncepcją poprzednika 3.0 CLS, który był wygodnym samochodem o sportowych genach.

W sumie powstało 453 sztuki M1 i każdy egzemplarz miał za plecami ten sam benzynowy silnik o pojemności 3,5 litra. Po zakończeniu produkcji BMW wróciło do niemieckiego podejścia do budowy samochodów sportowych i kolejne modele ze znaczkiem M, były usportowionymi wersami praktycznych samochodów. Na ekstrawagancję w stylu M1 trzeba było czekać, aż do 2014 roku kiedy to na rynku pojawiła się ultranowoczesna hybryda o oznaczeniu i8.

Zapominane BMW M1 odnalezione po latach (slajd 1 z 15)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Mint Classic / TopGarage - materiały producenta

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Mint Classic / TopGarage - materiały producenta

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Mint Classic / TopGarage - materiały producenta

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Mint Classic / TopGarage - materiały producenta

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Mint Classic / TopGarage - materiały producenta

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Mint Classic / TopGarage - materiały producenta

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Mint Classic / TopGarage - materiały producenta

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Mint Classic / TopGarage - materiały producenta

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Mint Classic / TopGarage - materiały producenta

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Mint Classic / TopGarage - materiały producenta

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Mint Classic / TopGarage - materiały producenta

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Mint Classic / TopGarage - materiały producenta

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Mint Classic / TopGarage - materiały producenta

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Mint Classic / TopGarage - materiały producenta

Reklamy
Koniec bloku reklamowego