Hyundai ix20 to kompaktowy minivan południowokoreańskiej marki motoryzacyjnej. Zadebiutował w 2010 roku i miał być następcą modelu Lavite. Auto zostało zbudowane na bazie modelu i20 i Kii Soul oraz jest bliźniaczym modelem Kii Vengi, która pojawiła się na rynku rok wcześniej.
ix20 było drugim, po ix35 modelem zaprojektowanym zgodnie z nowym nurtem stylistycznym marki o nazwie „Fluidic Sculpture” (opływowa rzeźba). 5-drzwiowe nadwozie nie sprawia wrażenia dużego, jednak wewnątrz jest dosyć przestronnie, a na tylnej kanapie, co wyżsi mogą co nieco narzekać na brak miejsca a nogi w przypadku odsunięcia przednich foteli maksymalnie do tyłu. Za to w bagażniku znajdziemy 440 litrów pojemności, a po złożeniu II rzędu siedzeń, wartość ta wzrośnie do 1486 litrów.
Do napędu i20 producent przewidział 2 silniki benzynowe i 1 diesla. W przypadku benzyniaka mamy do czynienia z 1,4 lub 1,6-litrową jednostką o mocy odpowiednio 90 i 125 KM. Silnik wysokoprężny z turbosprężarką i wtryskiem common rail ma pojemność 1,4 litra i rozwija 77 lub 90 KM. Moc jest przekazywana na przednie koła za pośrednictwem 2 skrzyni manualnych lub jednego, 4-biegowego automatu. Przekładnie ręczne mają 5 lub 6 przełożeń.
W 2015 roku auto przeszło zabieg stylistyczny, który przyniósł całkowicie nowy pas przedni, a jednostki napędowe zostały zmodyfikowane pod kątem zużycia paliwa.
Głównymi konkurentami Hyundaia ix20 są Ford B-Max, Fiat 500L oraz Opel Meriva.