Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.384.494.291.97
Średnio4.594.754.492.10
Najdrożej4.994.994.992.29

Jak sprawdzić historię auta sprowadzonego z zagranicy?

6 gru, 16:51

Auta z importu z reguły mają bogatą historię napraw i przeglądów, trzeba „tylko” wiedzieć, jak do niej dotrzeć. Handlarzom – co zrozumiałe – nie zależy na tym, by kupujący zbyt dużo się dowiedział

Udostępnij
0
Skomentuj
Jak sprawdzić historię auta sprowadzonego z zagranicy? Jak sprawdzić historię auta sprowadzonego z zagranicy? Foto: Auto Świat

Wersje są z reguły dwie. Albo dokumenty i historia napraw się gdzieś zagubiły, bo „wie pan, to nie jest nowe auto, kto by tyle papierów trzymał. Ale przebieg na pewno jest prawdziwy...”. Albo podkładki są, ale nic z nich nie wynika – mogą być stare, mogą też być spreparowane. Sytuacja, gdy do sprowadzonego samochodu dołączony jest komplet prawdziwych i dających się łatwo zweryfikować podkładek, faktur i książek to niezwykły luksus i rzadkość.

Częściej jest tak, że kupujący dysponuje podstawowymi danymi – VIN, numery zagranicznych tablic – i musi na własną rękę sprawdzić, czy bajki opowiadane przez sprzedawcę są całkowicie zmyślone, czy tylko... w pewnej części.

Wbrew pozorom dość często się to udaje. W wielu krajach UE działają dobrze zorganizowane i ogólnodostępne bazy danych, z których można dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy na temat przebiegu danego samochodu, a nierzadko też i historii ubezpieczeniowej. Niektóre – tak jak część odpowiedników polskiego CEPiK-u – są darmowe, inne wymagają uiszczenia niewielkiej opłaty (kilka, kilkanaście euro).

Sprawdź za darmo numer VIN!

Dlaczego warto sprawdzić historię pojazdu? Samochód po wypadku może stać się poważnym zagrożeniem. Zakup skradzionego auta to ogromne problemy. Poznanie przeszłości kupowane auta pomoże wystrzec się takich zagrożeń.

Podczas zdalnego weryfikowania historii samochodu z zagranicy trzeba jednak przestrzegać kilku ważnych zasad. Po pierwsze: dane i przebiegi muszą układać się w logiczny ciąg, jeden wpis/dokument to zbyt mało, by wyrokować coś na temat przeszłości danego pojazdu, chyba że przebieg na papierku jest wyższy od tego, co widać na cyferblacie – w takiej sytuacji z reguły nie ma mowy o pomyłce. Po drugie: zanim zaczniecie przeczesywać zasoby internetu, dokładnie obejrzyjcie samochód, a zwłaszcza jego schowki oraz ewentualnie przekazaną przez sprzedawcę dokumentację.

Zaskakująco często zdarza się bowiem tak, że rozleniwiony handlarz gdzieś coś przeoczy i wśród stosów mało ważnych papierów zostawi jakiś „kompromitujący” dokument, z którego będzie wynikało, że z przebiegiem auta stało się coś niedobrego. A bywa i tak, że handlarz nieznający języków obcych tak bardzo chce się pochwalić prawdziwym przebiegiem w swym aucie, że wyciąga dokument z badań technicznych, na których jak wół napisano, że auto ma liczne usterki.

Jak sprawdzić auto sprowadzone z Niemiec?

Choć badania techniczne prowadzą różne instytucje (w tym m.in. Dekra), to niemiecki przegląd rejestracyjny zwykło się nazywać zbiorczo „TÜV-em” lub – wśród mniej oczytanych handlarzy – „TIFF-em”.

Uwaga: w Niemczech kręcenie liczników to norma, więc jeden dokument z TÜV-u to mało – lepiej, by przebiegi układały się w logiczny ciąg. Kilometraż to „km-Stand”, spis wykrytych usterek – „festgestellte Mängel”. „Ohne...” – brak uwag ze strony diagnosty.

Jak sprawdzić auto sprowadzone ze Szwajcarii?

Szwajcarskie badania techniczne są niezwykle skrupulatne, więc jeśli dany pojazd zaliczy MFK, to zapewne jest w niezłym stanie. Wyjątek: „pobieżne” badanie eksportowe, ważne tylko przez krótki okres – stacja diagnostyczna bierze odpowiedzialność za to, że dany pojazd o własnych siłach doturla się do granicy. Dokumenty z badania technicznego: zawierają przebieg, ale są rzadko „dołączane” do samochodu.

Jak sprawdzić auto sprowadzone z Holandii?

Kupujących samochód w Holandii zabezpiecza dokument Nationale Auto Pass – to płatny wypis z bazy danych, zawierający dane na temat wszystkich przebiegów gromadzonych przez różne instytucje (serwisy, stacje kontroli itp.). Można go zamówić zdalnie, ale trzeba znać m.in. nr VIN oraz tablic.

Za darmo (https://ovi.rdw.nl/) sprawdzicie, czy przebiegi znane RDW (instytucja zajmująca się m.in. badaniami technicznymi – w skrócie APK) układają się w logiczny ciąg, ale nie poznacie dokładnych danych liczbowych. Dokument z przeglądu techn. – na zdjęciu po lewej – też zawiera adnotacje odnośnie ostatniego przebiegu.

Jak sprawdzić auto sprowadzone z Belgii?

W Belgii podstawowy dokument zawierający dane na temat m.in. przebiegu to CarPass – sprzedający może (ale nie musi, gdy nabywcą jest handlarz, np. z Polski!) go udostępnić, więc jeżeli dokumentu nie ma, powinieneś bardzo ostrożnie podchodzić do zakupu. Dane z bazy CarPass można zweryfikować przez internet, ale trzeba znać numer certyfikatu danego auta. Często można liczyć na raport z badania technicznego (biało-zielony), zawierający m.in. dane na temat przebiegu odnotowanego na ostatnim i przedostatnim przeglądzie.

Jak sprawdzić auto sprowadzone z Wielkiej Brytanii?

MOT history to historia badań technicznych i odnotowanych przebiegów (dane od 2005 r.) dostępna jest za darmo pod adresem https://www.gov.uk/check-mot-history. Potrzebny jedynie numer tablic.

Jak sprawdzić auto sprowadzone z Francji?

Tak jak w Niemczech, wydruki z SKP zawierają dane nt. przebiegu i odnotowanych usterek. Brak ogólnodostępnej bazy on-line.

Jak sprawdzić auto sprowadzone Danii i Szwecji?

Otwarte platformy, pozwalające sprawdzić historię (nie)zaliczonych badań technicznych. Adresy: https://fu-regnr.transportstyrelsen.se/extweb/ (Szwecja), http://selvbetjening.trafikstyrelsen.dk/sider/soegning.aspx (Dania).

Weryfikacja pojazdu w ASO i przez internet

Ślady po naprawach/przeglądach to jednak nie tylko stacje kontroli, ale też – a nawet przede wszystkim – serwisy dilerskie, tzw. media społecznościowe i duże „prywatne” płatne bazy danych, takie jak np. amerykański Carfax i polska autobaza.pl.

Na Zachodzie często jest tak, że nawet starsze samochody często odwiedzają warsztaty dilerskie, a wiele marek prowadzi ogólnoeuropejskie bazy danych dotyczące napraw i przeglądów. Druga strona medalu: zdalna weryfikacja poprzez polskie ASO danej marki bywa kłopotliwa, bo pracownicy nie chcą/nie mogą udostępniać danych, chyba że za zgodą właściciela. W innym wypadku zachęcamy do korzystania z płatnych portali – za kilka, kilkadziesiąt zł dowiecie się m.in., jak kształtował się przebieg danego auta, często jest szansa na poznanie przybliżonej historii ubezpieczeniowej.

Ale uwaga: wszystko bierze w łeb, jeśli ktoś już za granicą cofnął licznik, a potem „zalegalizował” oszustwo poprzez badanie techniczne/wizytę w ASO. Co sprytniejsi handlarze stosują inny trik: najpierw sprawdzają bazy, a potem cofają licznik do wartości nieco powyżej ostatniej znanej.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (48)

No photo
No photo ~Mieszkaniec Aachen Użytkownik anonimowy
~Mieszkaniec Aachen :
No photo ~Mieszkaniec Aachen Użytkownik anonimowy
Pisza troche bzdury o "kreceniu licznikow niemieckich to norma" aut Przez polskich handlarzy, kupujacych itp. to moze tak, ale w Niemczech jest to karane, bo znajomy kupil uzywane u handlarza i po roku jakis sasiad, zauwazyl ze pomimo ze wpisane mial auto bezwypadkowe, bylo cos malowane. Rzeczoznawca potwierdzil, znalazl gdzies tam w papierach ubezpieczenia i na dodatek stan licznika sie nie zgadzam. Handlarz musial pieniadze zwrocic, a ten znajomy za rok uzywania zaplacil 120€ i handlarz jeszcze dostal kare za oszustwo, chociaz jak tlumaczyl, on wzial to auto jako zaliczke za inne i nie sprawdzal za dokladnie. Ale nic to nie pomoglo, bo to mialo miec ciag dalszy z poprzednim wlascicielem. Napewno krecenie licznika w Niemczech jest karane °!! Ale polscy handlarze robia co chca i im wolno.
8 gru 07:57 | ocena: 88%
Liczba głosów:40
88%
13%
| odpowiedzi: 5
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Cyzio Użytkownik anonimowy
~Cyzio
No photo ~Cyzio Użytkownik anonimowy
do ~Mieszkaniec Aachen:
No photo ~Mieszkaniec Aachen Użytkownik anonimowy
8 gru 07:57 użytkownik ~Mieszkaniec Aachen napisał
Pisza troche bzdury o "kreceniu licznikow niemieckich to norma" aut Przez polskich handlarzy, kupujacych itp. to moze tak, ale w Niemczech jest to karane, bo znajomy kupil uzywane u handlarza i po roku jakis sasiad, zauwazyl ze pomimo ze wpisane mial aut
Kolega ma racje , kręcenie liczników w Niemczech jest karalne . Nawet po kliku latach użytkowania można taki samochód oddać właścicielowi i następuje niemal natychmiast zwrot sumy jaką żeśmy zapłacili za samochód ,
albo sprawa trafia do sądu gdzie z góry mamy sprawę przegraną . Miałem w Niemczech warsztat samochodowy i orientuje się jak to wygląda . Także auto wypisuje brednie . Faktem jest że jeśli sprzedawca ma kartkę z TUV - u tam jest wpisany stan licznika i tu nie ma oszustw , ponieważ za sfałszowanie danych kary są ogromne .
8 gru 09:20 | ocena: 90%
Liczba głosów:10
90%
10%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Kolej Użytkownik anonimowy
~Kolej :
No photo ~Kolej Użytkownik anonimowy
Niestety w Wielkiej Brytanii to co autor tego pisma opisuje nie jest adekwatne do rzeczywistosci poniewaz M.O.T czyli przeglad techniczny samochodu nie jest prawdziwy ,sa wydawane tak jak i w polsce lewe przeglady za oplata okolo 145 do 200 funtow , jesli nawet cos sie z autem dzialo to i tak czasami informacje nie trafiaja do systemu wiec nic sie tak dokonca nie dowiemy. Jezeli chodzi o sprawdzenie pojazdu pod kontem kolizji drogowej to w okolo 80% tak naprawde nie dowiemy sie czy bral dany pojazd udzial w kolizji drogowej nie zaleznie od wieku pojazdu. HPI check tak nazywa sie jedna ze stron gdzie mozna rzekomo sprawidzc ale gwarantuje wam ze to nie dziala i niech nikt na to sie nie nabiera. Najlepuej wziac rzeczoznawce zaplacic mu i owczas bedzie mozna sie czegos dowiedziec o pojezdzie pid katem chociaby wypadkowosci , przebiegu auta itp. Mieszkam w UK 14 lat i powiem wam ze czasami lepiej jest kupic auto z ulicy niz z komisu samochodowego typu CarCraft , Car Giant i tak dalej . Jesli juz sie ktos skusi kupic od takiego Dealer-a to niech wczesnuej zakupi sobie przyzad do sprawdzenia powloki lakierowanej pojazdu . Mniej wiecej wzaleznosci od pojazdu powinno wskazywac okolo 129mikro metra , zawsze mozecie wiecej info.znalezc na interku. Koszt takiego przyzadu to okolo 65 funtow na ebay.co.uk
7 gru 11:26 | ocena: 67%
Liczba głosów:12
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~lech Użytkownik anonimowy
~lech :
No photo ~lech Użytkownik anonimowy
Samochód jeżdżący po polskich drogach z przebiegiem 100 000 km. jest zazwyczaj bardziej wyeksploatowany jak te z 200 000 km. zza zachodniej granicy.
8 gru 09:22 | ocena: 100%
Liczba głosów:6
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~fmarcin Użytkownik anonimowy
~fmarcin :
No photo ~fmarcin Użytkownik anonimowy
tylko dobre badania techniczne + rzeczoznawca znający się na temacie + mechanik i blacharz... nie ma 100% pewności nigdy ale szansa jest że auto dobre mimo to będzie... badanie czujnikiem lakieru wykryje że część nie była malowana, ale tonie znaczy że nie była wspawana ...
7 gru 12:28 | ocena: 76%
Liczba głosów:17
76%
24%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ralph Użytkownik anonimowy
~Ralph
No photo ~Ralph Użytkownik anonimowy
do ~Mieszkaniec Aachen:
No photo ~Mieszkaniec Aachen Użytkownik anonimowy
8 gru 07:57 użytkownik ~Mieszkaniec Aachen napisał
Pisza troche bzdury o "kreceniu licznikow niemieckich to norma" aut Przez polskich handlarzy, kupujacych itp. to moze tak, ale w Niemczech jest to karane, bo znajomy kupil uzywane u handlarza i po roku jakis sasiad, zauwazyl ze pomimo ze wpisane mial aut
Turcy sprowadzają francuskie taksóweczki, cofają liczniki i sprzedają w Niemczech jak świeże bułeczki. Więc nie pisz, że się nie cofa.
8 gru 08:33 | ocena: 91%
Liczba głosów:11
91%
9%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ale Polak woli przykombinowac dal 50 eruo zysku Użytkownik anonimowy
~ale Polak woli przykombinowac dal 50 eruo zysku
No photo ~ale Polak woli przykombinowac dal 50 eruo zysku Użytkownik anonimowy
do ~Cyzio:
No photo ~Cyzio Użytkownik anonimowy
8 gru 09:20 użytkownik ~Cyzio napisał
Kolega ma racje , kręcenie liczników w Niemczech jest karalne . Nawet po kliku latach użytkowania można taki samochód oddać właścicielowi i następuje niemal natychmiast zwrot sumy jaką żeśmy zapłacili za samochód ,
albo sprawa trafia
Przede wszystkim przebieg kilometrow jest powiazany ze stawka ubezpieczenia. Masz auto, co dwa lata oddajesz do przegladu, zeby dostac HU (a nie zaden TÜV, od tego zacznijmy), jest spisywany stan licznika. Chcesz zmienic stawke ubezpieczenia musisz podac roczny przebieg.
A jak ktos kupuje samochod w bylejakiej szrot budzie u turasa za 200 euro, to sam jest sobie winien. Kazdy salon samochodowy przyjmuje w rozliczeniu samochody uzywane. Mozna kupic legalnie w autoryzowanej stacji i czesto za grosze. Zwlaszcza stare samochody. Moj syn polowal na Mazde 626. Stary samochod, ale on taki wlasnie chcial. Kupil za 500 euro w salonie Mazdy. Na dodatek w calkiem dobrym stanie, bo samochod stal w salonie juz kilka lat (nikt bowiem nie kwapil sie na staruszka) i wlasciciel byl przeszczesliwy, ze sie znalazl nabywca. Samochod oczywiscie dostal przeglad i plakiete na dwa lata plus komplet zimowych opon.
8 gru 11:22 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ted Użytkownik anonimowy
~Ted :
No photo ~Ted Użytkownik anonimowy
Auto Świat jak zwykle jest jakieś 5 lat w tyle za rynkiem. Czasy się zmieniły. konkurencja na rynku jest bardzo duża. Coraz więcej jest sprzedawców czy komisów, które bardzo skrupulatnie dbają aby na placu mieć wyłącznie auta w pełni sprawdzone z pełną, wiarygodną historią. Niestety dla kupujących takie auta są odpowiednio droższe od rynkowej średniej, ale chętnych na nie nie brakuje mimo tego. naprawdę przestańmy rozmawiać o rynku samochodów używanych w Polsce wyłącznie z perspektywy klienta, który ma do wydania maksymalnie 5 tys zł.
8 gru 09:44 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~wex Użytkownik anonimowy
~wex :
No photo ~wex Użytkownik anonimowy
Jeśli mowa o granicy wschodniej to nic panie nie sprawdzisz.Auto mogło zaczynać karierę jako podstawka pod armatę a dopiero potem zostało przerobione na osobówkę(( https://ciekawostkixxx.blogspot.com ))
7 gru 11:25 | ocena: 78%
Liczba głosów:9
78%
22%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Woly Użytkownik anonimowy
~Woly :
No photo ~Woly Użytkownik anonimowy
Nic mnie tak nie zdziwi jak to co znalazłem w sprowadzonej z Niemiec KIA Sportage. Obok filtru kabinowego podczas wymiany zlokalizowałem jakieś zawiniątko z materiału które po wyciągnięciu okazało się flagą NSDAP z hakenkreuzem - taki prezent dostałem
8 gru 08:21 | ocena: 70%
Liczba głosów:10
70%
30%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej