Kia Carnival to duży minivan produkowany przez południowokoreańską markę. Auto pojawiło się w 1998 roku i było pierwszym modelem marki w tej klasie aut (segment K). Nazwa ta obowiązywała w Europie oraz na rodzimym rynku, natomiast na Wyspach Brytyjskich i w USA (gdzie model odniósł największy sukces) pojazd znany był jako Kia Sedona.
Design Kii Carnival nie zachwycał pięknem. Można dopatrzeć się wzorowania na Fordzie Windstar, bowiem Carnival ma bardzo podobne proporcje oraz linię nadwozia. Praktycznym rozwiązaniem były przesuwane drzwi tylne - ułatwiały zajmowanie miejsc w II i III rzędzie, bowiem w sumie auto mogło pomieścić 8 osób. Co ciekawe to standardowego wyposażenia należała m.in. klimatyzacja. W 2003 roku auto przeszło lifting i otrzymało zmodernizowany zderzak przedni oraz reflektory.
Wśród silników benzynowych, dostępne były jedynie V6-ki. Miały one pojemność 2,5 litra i rozwijały 150 KM, a w przypadku wersji 24-zaworowej także 165 oraz 175 KM. Jeśli chodzi o silniki wysokoprężne to do dyspozycji klientów były 2,9-litrowe jednostki TD oraz CRDi, które generowały odpowiednio 126 lub 135 oraz 144 KM. Kia Carnival, mimo dużego sukcesu, nie była bez wad. W raportach niezawodności Dekry i TÜV, pojazd zajmował ostatnie miejsca, natomiast podczas testów zderzeniowych EuroNCAP Carnival zdobyło jedynie 2 gwiazdki.
II generacja rodzinnej Kii pojawiła się na rynku w 2006 roku. Auto na rodzimym rynku od tej pory przyjęło nazwę Sedona. Projektanci bardzo przyłożyli się do pracy i z nieco nijakiego nadwozia poprzednika, uformowali atrakcyjnie prezentującego się rodzinnego vana. Oprócz tego poprawie uległo także bezpieczeństwo, a w testach zderzeniowych Euro NCAP, Carnival otrzymał tym razem 4 gwiazdki.
Poza Starym Kontynentem, Kia Carnival oferowana była w 2 rozstawach osi – dłuższa wersja nosiła nazwę Grand Carnival. Wnętrze w obu przypadkach było przestronne, a wygodne pozycje mogło zając do 7 osób. W 2010 roku Koreańczycy postanowili uatrakcyjnić wygląd swojego minivana i przeprojektowali m.in. atrapę chłodnicy. Dodatkowo dopracowali listę wyposażenia dodatkowego o kilka pozycji.
Wśród silników benzynowych dostępna była jedynie jednostki V6 o pojemności 2.7 litra i mocy 189 KM. Tym razem Kia oferowało tylko jednego diesla – 2,9-litrowy CRDi miał 183 KM, ale podczas faceliftingu został zastąpiony 2,2-litrową jednostką o mocy 192 KM. Do wyboru były 5- oraz 6-stopniowe przekładnie automatyczne oraz 5-biegowa skrzynia ręczna.
W 2014 roku na rynku pojawiła się III generacja Kii Carnival, jednak nie była ona już sprzedawana w Europie. Koreańczycy znacznie powiększyli swojego minivana do „rozmiarów amerykańskich”. W zależności od tego do czego miało służyć auto – jako shuttle bus, bus dla VIP-ów lub po prostu jako rodzinny środek transportu, można było go wyposażyć w odpowiednie dodatki wyposażenia wnętrza, które były dostosowane do charakteru użytkowania samochodu. Auto można zamówić w wersji 7- lub 8-osobowej.
Na rodzimym rynku dostępny jest jedynie 2,2-litrowy diesel generujący 200 KM. W USA i Australii dostępna jest jednostka benzynowa V6 GDi o pojemności 3,3 litra rozwijająca 280 KM (266 KM w Kazachstanie). Moc przekazywana jest na przednią oś za pośrednictwem 6-stopniowego automatu. Głównymi konkurentami Kii Carnival są m.in. Toyota Sienna, Renault Espace oraz Chrysler Grand Voyager.