Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Alfa Romeo 166 2.4 JTD aut. Progression - mocna i oszczędna

31 lip, 16:50

Jazda limuzyną taką jak Alfa Romeo 166 nie musi oznaczać dużych wydatków na paliwo. Alfa Romeo 166 z mocnym silnikiem Diesla ma dobre osiągi i nie zużywa nadmiernych ilości oleju napędowego.

Udostępnij
0
Skomentuj

Przypominamy test Alfy Romeo zamieszczony w „Auto Świecie" nr 17/18 z kwietnia 2005 roku.

  • Alfa Romeo 166 to rasowo wyglądająca limuzyna z luksusowym, ale niezbyt ciekawie jak na Alfę Romeo wykończonym wnętrzem
  • Wyposażenie tego modelu jest bogate, a cena niezbyt wygórowana
  • Dobre osiągi nie są okupione nadmiernym zużyciem paliwa

Ten model produkowany jest już od 6 lat, a jedyna zmiana w wyglądzie auta to delikatny lifting przeprowadzony jesienią 2003 roku. Zmodyfikowano wówczas wygląd reflektorów i charakterystyczną dla marki atrapę chłodnicy. Pomimo że auto ma już kilka lat, nadal wiele osób zachwyca się jego wyglądem.

Alfa Romeo 166 2.4 JTD - w stylistyce wnętrza dominuje elegancja

W porównaniu z nadwoziem wnętrze wygląda nudno. Owszem wskaźniki są czytelne, przełączniki obsługuje się intuicyjnie, ale stylistyce brakuje charakteru. Nie znajdziemy tu np. charakterystycznych dla innych modeli Alfy zegarów osadzonych w głębokich tunelach. Postawiono raczej na elegancję i komfort. Materiały wykończeniowe dobrej jakości, górną część kokpitu oraz kierownicę, dźwignię skrzyni biegów i hamulca ręcznego pokryto skórą.

Jest przestronnie w obu rzędach siedzeń, a poprawnie wyprofilowane fotele świetnie utrzymują ciała kierowcy i pasażerów podczas szybkiego przejeżdżania zakrętów oraz zapewniają komfortową podróż.

Z tyłu zmieszczą się trzy osoby, ale wyprofilowanie kanapy z dużymi wgłębieniami zapewnia wygodną jazdę tylko dwóm. Funkcjonalność auta mogłaby być lepsza. Wprawdzie wygospodarowano kilka schowków, a na drzwiach są obszerne kieszenie, ale nie ma ani jednego miejsca na kubki z napojami.

Pojemny bagażnik wystarczy na urlopowe pakunki. Rodzima konkurentka Lancia Thesis ma bagażnik o pojemności zaledwie 400 l. Dzięki równej podłodze i regularnie ukształtowa- nym ścianom można łatwo ułożyć walizki. Nie da się powiększyć przestrzeni bagażowej, bo kanapę umieszczono na stałe. Narciarzy ucieszy za to okienko w oparciu kanapy do transportu długich przedmiotów.

Testowany model wyposażono w mocniejszą jednostkę wysokoprężną, jaka instalowana jest w Alfie 166 (słabsza ma 150 KM). Doładowany silnik z wtryskiem bezpośrednim typu Common Rail pozwala na dynamiczną jazdę. Uzyskanie „setki” w nieco ponad 9 sekund to dobry wynik przy tej masie auta, tym bardziej, że z silnikiem współpracowała automa- tyczna skrzynia biegów. Jeszcze bardziej zachwycająca okazała się elastyczność jednostki napędowej. Po mocnym wciśnięciu pedału gazu „automat” redukuje przełożenie i pozwala przyspieszyć od 60 do 100 km/h w 5,3s, a od 80 do120 km/h w 6,6s.

Dobre osiągi nie są okupione nadmiernym zużyciem paliwa. Wziąwszy pod uwagę wysoką moc oraz masę auta i to,że napęd przenoszony jest za pomocą „automatu”, średnie spalanie na poziomie 8 l/100 km uznaliśmy za bardzo dobre. Spokojnie jeżdżący kierowcy będą potrzebować 5,5 litra oleju napędowego na „setkę”.

Alfa Romeo 166 2.4 JTD - wysoki poziom komfortu oraz bezpieczeństwa

Zawieszenie w typowy dla tej marki sposób umożliwia szybką jazdę na zakrętach. Mocno zacieśniające się łuki nie są problemem nawet dla mniej wprawnych kierowców. Poza tym utrzymanie obranego kierunku jazdy ułatwia w trudnych warunkach instalowany seryjnie układ ESP. Zastrzeżeń nie budzi także tłumienie nierówności oraz precyzja prowadzenia na podłużnych wybojach. Hamulce umożliwiają sprawne zatrzymanie, ale trzeba przyznać, że obecnie prawie 39 m potrzebne do zatrzymania auta klasy wyższej jadącego 100 km/h nie jest rewelacją.

Z silnikiem Diesla i automatyczną skrzynią Alfa Romeo 166 występuje tylko w wersji Progression. Wyposażenie tego modelu jest bogate, a cena niezbyt wygórowana.

Alfa Romeo 166 2.4 JTD - wyniki testu

0-100 km/h (s) – 9,2

80-120 km/h (s)– 6,6

Droga hamowania 100-0 km/h* (m) – 38,3 (hamulce zimne), 38,8 (ham. rozgrzane)

Średnica zawracania (m) – 11,6

Poziom hałasu 50/100/130 km/h (dB) – 59/65/68

Zużycie paliwa minimalne (l/100 km) – 5,5

Zużycie paliwa maksymalne (l/100 km) – 12,6

Zużycie paliwa średnie (l/100 km) – 8,1

Masa własna/ładowność (kg) – 1597/453

Alfa Romeo 166 2.4 JTD - wyposażenie

Seryjne: ABS, ESP, 4 airbagi, kurtyny powietrzne, klimatyzacja, ksenony, el. sterowane szyby i lusterka.

Opcje: czujniki parkowania, elektrycznie sterowany szyberdach, tempomat, nawigacja, lakier metalizowany.

Alfa Romeo 166 2.4 JTD - serwis

Okresy międzyprzeglądowe – co 20 tys. km

Gwarancja mechaniczna – 2 lata (bez ograniczeń przebiegu)

Gwarancja perforacyjna – 8 lat

Cena (zł) – 185 800

Alfa Romeo 166 2.4 JTD - dane producenta

Napęd: silnik t.diesel R5/20.

Poj. skokowa 2387 ccm.

Moc maks. 129 kW (175 KM) przy 4000 obr./min.

Maks. mom. obr. 330 Nm przy 1750 obr./min.

Skrzynia biegów: aut. 5b.

Napęd przedni.

Prędkość maksymalna 222 km/h.

Nadwozie: długość/szerokość/wysokość 4720/1800/1416 mm.

Rozstaw osi 2700 mm.

Pojemność bagażnika 490 l.

Pojemność zbiornika paliwa 69 l.

Masa przyczepy hamowanej 1500 kg.

Podwozie: zawieszenie przednie: wahacze poprzeczne, tylne: wielowahaczowe.

Hamulce przód/tył: tarcze wentylowane/tarcze.

Ogumienie 205/55 R 16.

Alfa Romeo 166 2.4 JTD - podsumowanie

Rasowo wyglądająca limuzyna z luksusowym, ale niezbyt ciekawie jak na Alfę Romeo wykończonym wnętrzem. Zastrzeżeń nie budzi przestronność oraz wyprofilowanie foteli. W codziennym użytkowaniu denerwujące mogą być niedostatki w funkcjonalności (brak miajsc na kubki, nieskładana tylna kanapa).

Silnik zadowala się niewielkimi ilościami oleju napędowego, a osiągi są na wysokim poziomie. Zastosowany „automat” płynnie i bez szarpnięć zmienia przełożenia. Dopracowane zawieszenie należycie tłumi nierówności dróg i jest wystarczająco sztywne, by zapewnić bezpieczne pokonywanie zakrętów. Korzystnie skalkulowano cenę w stosunku do wyposażenia seryjnego.

Poleć
Udostępnij
0

Przeczytaj również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 19/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsza jazda prototypem BMW serii 8, Suzuki Swift Sport i nowym Mercedesem Klasy G; Nissan Micra kontra Volkswagen Polo; testy BMW i3s, Audi A7 i Mitsubishi Space Star; instalacja LPG w hybrydzie i zasilanie gazem ziemnym; pierwszeństwo w ruchu drogowym; pierwszy test Ferrari 488 Pista; wizyta w fabryce FCA w Tychach; dodatek "Używane ekstra".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej