CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej3.504.353.961.66
Średnio4.404.584.211.84
Najdrożej4.654.894.482.12

Ford Fiesta - zwinna, zwinniejsza, Fiesta

31 lip, 12:08
Udostępnij
0
Skomentuj

Po 41 latach i 17 milionach wyprodukowanych egzemplarzy małemu Fordowi wciąż udaje się być pod wieloma względami wyjątkowym. Klienci jeszcze nigdy nie mieli tak ogromnego wyboru, jak teraz. Szykuje się hit.

Ford zbudował nową Fiestę na bazie najlepszych cech poprzedniczki i sumiennie wyeliminował większość słabości schodzącego modelu. Już po pierwszej serii zakrętów za kierownicą nowej Fiesty poczuliśmy, że pod względem prowadzenia i zwinności mały Ford nadal nadaje ton w klasie. Szczególnie w usportowionej wersji ST-Line z utwardzonym (ale nie bezwzględnie „zabitym”) zawieszeniem wchodzenie w łuki sprawia ogrom radości. I co ważne, wcale nie zapomniano przy tym o komforcie. Układy kierowniczy i jezdny świetnie sprawdzają się też podczas jazdy na wprost po autostradzie. Fiesta jest stabilna w trakcie podróżowania z wysokimi prędkościami. Do odbywania dalekich tras zachęcają też: wygodna pozycja za kierownicą, obszerne fotele i imponujące jak na ten segment wyciszenie kabiny.

Choć nadwozie urosło aż o 7 cm względem poprzedniczki, to miejsca w środku odczuwalnie wcale nie przybyło. Z przodu już żadne auto z tego segmentu nie jest ciasne, ale na tylnej kanapie takie modele, jak Fabia, Ibiza czy Polo, oferują dość miejsca, żeby podróżować w czwórkę dorosłych. Fiesta nada się na „babski wypad”, ale „męska wyprawa” nie będzie wygodna.

Poza tym wnętrze świetnie się prezentuje. W zależności od wersji może mieć różne detale wykończenia, w każdej jednak docenicie bardziej uporządkowaną niż w poprzedniczce deskę rozdzielczą. Ekran opcjonalnego systemu multimedialnego SYNC 3 jest idealnie umieszczony: nie trzeba do niego ani daleko sięgać, ani też „nurkować wzrokiem”. Brawa za wyodrębnienie osobnych przycisków i pokręteł sterowania radiem i klimatyzacją. Jest nowocześnie i ergonomicznie zarazem. Jeżeli mielibyśmy cokolwiek poprawić, to oddalilibyśmy ściankę konsoli środkowej od kolana kierowcy, przysunęlibyśmy obrotomierz i prędkościomierz bliżej siebie oraz powiększylibyśmy boczne lusterka. No, może byśmy jeszcze przeprojektowali przyciski na kierownicy.

Zgodnie z trendami Fiesta przejęła systemy asystujące z „wyższych sfer”. Asystent pasa ruchu i układ monitorujący uwagę kierowcy są seryjne. W opcji można mieć: system unikania kolizji z wykrywaniem pieszych, czujniki martwego pola oraz ruchu poprzecznego podczas cofania, skaner znaków drogowych, adaptacyjny tempomat, automat parkujący, kamerę cofania (z wyraźnym obrazem!). To wszystko za 4200 zł. Marki premium sprzedają takie pakiety nawet za trzykrotność tego!

Ogromny wybór Ford oferuje też w palecie silników – są wolnossące i turbodoładowane benzyniaki oraz turbodiesle. Wypróbowaliśmy 140-konnego EcoBoosta 1.0, który urzekł nas stosunkowo cichą pracą bez odczuwalnych wibracji oraz dobrą reakcją na gaz. Mógłby mieć za to trochę lepszy „dół”.

Dane producenta 1.1 TI-VCT 1.0 EcoBoost 1.5 TDCi
Silnik: typ/cylindry benz. R3 t.benz. R3 t.diesel/R4
Pojemność skokowa (cm3) 1084 998 1499
Moc maksymalna (KM/obr./min) 70/5000 85/3600 100/4500-6500 125/6000 140/6000 85/3750 120/3600
Maks. moment obr. (Nm/obr./min) 110/3500 170/1500-4000 170/1400-4500 180/1500-5000 215/1750-2500 270/1750-2500
Napęd/skrzynia biegów przedni/man. 5b przedni/ man. lub aut. 6b przedni/man. 6b przedni/man. 6b
Długość/szerokość/wysokość (mm) Trend, Titanium, Vignale: 4040/1783/1476; ST-Line: 4065/1783/1466
Rozstaw osi (mm) 2493
Pojemnośc bagażnika (l) 303-984 (z zestawem naprawczym)
Przyspeiszenie 0-100 km/h (s) 14,9 14,0 10,5 (12,2) 9,9 9,0 12,5 9,0
Prędkość maksymalna (km/h) 160 170 183 (180) 195 202 175 195
Spalanie średnie (l/100 km) 4,4 4,3 (5,2) 4,5 3,2 3,5
Cena (zł) 44 900 (Trend) 46 550 (Titanium) 49 450 (Trend) 59 050 (Titanium) 64 150 (ST-Line) 57 050 )Trend) 69 200 (ST-Line)

Podobnie jak przy silnikach, można wybredzać w wersjach wyposażenia. Łącznie jest ich 5, a lekko uterenowiona Active niebawem także wzbogaci ofertę. Fiestę już można zamawiać.

Ford Fiesta - w punkt

To jest super. Prowadzenie. To wciąż wzór w klasie.

To nie wyszło. Przestrzeń z tyłu.

Efekt WOW! Szeroki wybór wersji wyposażenia, opcji i jednostek napędowych.

Kto to kupi? Osoby lubiące czerpać przyjemność z jazdy.

Ford Fiesta - naszym zdaniem

Fiesta zachowała swój zadziorny charakter i zamiłowanie do dynamiki na zakrętach. Bardzo doceniam też uporządkowanie kokpitu, zarówno pod względem jakości, jak i ergonomii – ten element drażnił mnie w poprzedniczce najbardziej.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 33/2017 już w sprzedaży a w nim - Nowości Audi – Q6 i e-tron oraz nowe generacje A1, A3 i A4; McLaren 570S Spider – pierwsza jazda superkabrioletem; Dacia Dokker, Hyundai i40 kombi, Mercedes klasy E kombi, Renault Grend Scenic, Seat Ibiza, Skoda Kodiaq, VW Golf Variant i VW Tiguan – porównanie możliwości aut obciążonych wakacyjnym bagażem; Cisza w kabinie – wygłuszanie auta: jak, gdzie i ile kosztuje; Z drugiej ręki: Skoda Octavia I (1996-2010); Top 5: pikapy za 30-40 tys. zł. Zapraszamy do lektury
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Darek Użytkownik anonimowy
~Darek :
No photo ~Darek Użytkownik anonimowy
Dziadek mój ma 76 lat i fieste z salonu kupil w 1995r. Auto zyleta jeździ do dzisiaj, blacharkę tylko robi co jakiś czas ale silnik jak i cala reszta nie do porównania do jakiegoś golfa z tamtych lat. Fiescie sie ze 4 razy licznik przekrecil a pamiętać należy ze liczy do 99tys km a następnie zero to łatwo policzyć ile przejechała. Dziadek skończył ja serwisować w ASO dopiero w 2014 r.
31 lip 23:32 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Paweł Użytkownik anonimowy
~Paweł :
No photo ~Paweł Użytkownik anonimowy
<Tabela jest nieczytelna> Ford robi genialne auta.
1 sie 09:59 | ocena: 50%
Liczba głosów:6
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Klej Użytkownik anonimowy
~Klej :
No photo ~Klej Użytkownik anonimowy
Poprawcie tą nieszczęsną tabelkę " 1.1 titanium za 46tys" czy aby na pewno?
Dobrze, że ford w końcu zmienił tą ochydną deskę rozdziwlczą i nawet ceny są ok.
31 lip 21:06 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
33%
67%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~oko Użytkownik anonimowy
~oko :
No photo ~oko Użytkownik anonimowy
Łaaał wysilone silniczki 3 cylindrowe tylko dla pierwszego właściciela. Trend is your frend.
2 sie 21:51 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
60%
40%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~kornel Użytkownik anonimowy
~kornel :
No photo ~kornel Użytkownik anonimowy
Zwinna jest to trzeba jej przyznać. Miałem ją kiedys to miło wspominam bo i zamienniki w jakości oe szło do niej dobrać i nie paliła jakoś strasznie dużo. W ciasnych uliczkach parkowanie po centymetrze tez sie zawsze udawało
14 sie 10:05
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~gg Użytkownik anonimowy
~gg :
No photo ~gg Użytkownik anonimowy
w tej klasie wzorem pod wzgledem prowadzenia i wykonania wnętrza jest nowy Nissan Micra , fiesta przy MiCRZE czy yarisie to twarda podsterowna taczka
tyle w temacie,
przejedzcie sie tym i tym to zobaczycie
7 sie 12:36 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jan Użytkownik anonimowy
~jan :
No photo ~jan Użytkownik anonimowy
Po udanej stylistyce poprzedniczki, Ford tradycyjnie dla siebie zrobił nijakiego gniota. Raczej będzie klapa, a nie sukces.
6 sie 03:29 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~cdn Użytkownik anonimowy
~cdn :
No photo ~cdn Użytkownik anonimowy
Szkoda że wygląd stracił trochę charakter .
4 sie 09:39 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Ford

Ford Fiesta

Fiesta w wersji Titanium ma grill z chromowanymi listwami. Trend ma czarne, ST-Line siatkę, a Vignale – coś na kształt wielu mew.

Ford Fiesta - zwinna, zwinniejsza, Fiesta (slajd 1 z 12)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego