Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Mazda 6 2.0 SkyActiv-G - lepsza jakość, wyższy komfort

7 sie, 08:44

Popularny sedan klasy średniej Mazdy przeszedł właśnie kolejny face lifting. Testując wersję ze 165-konnym benzyniakiem i przednim napędem, sprawdzamy, co się zmieniło i czy nowa Mazda 6 stała się perfekcyjnym autem

Udostępnij
0
Skomentuj
  • Pod maską nadal jest wolnossący benzyniak. Modyfikacje nie poprawiły osiągów, ale dzięki nim nie musi mieć filtra cząstek stałych
  • Dużych zmian dokonano w podwoziu i bezpieczeństwie. Wzrósł komfort jazdy, a prowadzenie stało się jeszcze precyzyjniejsze
  • Po litfingu Mazda 6 zyskała na komforcie i bezpieczeństwie, jak i wzrósł jej prestiż

Ruch w salonach zwiększa pojawienie się modelu po modernizacji. Szczególnie Japończycy specjalizują się w częstych liftingach. Komunikują przy tym klientowi, że w ofercie pojawił się nowy model. Nie inaczej jest w przypadku Mazdy, do której salonów wjechała właśnie „nowa szóstka”. To model wytwarzany od 2012 roku po przeprowadzonym kolejnym face liftingu, tym razem jednak największym.

Nowa Mazda - wyraźnie lepsza w środku

Z przodu uwagę zwracają: grill z kratką o wzorze małych kostek, bardziej smukłe główne reflektory, w które zostały wkomponowane światła przeciwmgielne, i większe połacie chromu. Z tyłu z kolei: większe i szerzej rozstawione końcówki wydechu oraz inaczej poprowadzona listwa łącząca tylne lampy.

We wnętrzu można zauważyć materiały o wyższej jakości, nowy panel klimatyzacji, wyświetlacz head-up z projekcją na szybie oraz 8-calowy ekran multimediów. Ten ostatni nadal, niestety, można obsługiwać dotykowo tylko na postoju. Fanów smartfonów ucieszy dostępność pod koniec roku usług Apple CarPlay i Android Auto.

Bardzo spodobały nam się nowe fotele. Są obszerniejsze, grubiej i miękko wyściełane, mają funkcję chłodzenia oraz lepiej podpierają na zakrętach. Tylne również zostały zmodernizowane, ale siedzące w nich wysokie osoby nadal odczują niedostatek przestrzeni nad głową i słabe podparcie ud (nisko osadzone siedzisko).

Mimo że tego na pierwszy rzut oka nie widać, to w „szóstce” zrobiono milowy krok w dziedzinie wygłuszenia wnętrza. Mniej dźwięku dociera do środka, choć nadal trzeba przyzwyczaić się do charakterystycznego brzmienia 2-litrowego benzyniaka. Skoro o nim wspomnieliśmy, zoptymalizowano go pod kątem normy Euro 6d TEMP i nowego sposobu pomiaru zużycia paliwa, ale tak, że nie było konieczności montowania filtra cząstek stałych.

W efekcie zmian o 3 Nm wzrósł maksymalny moment obrotowy, a przyspieszenie 0-100 km/h (o dziwo!) pogorszyło się o 0,2 s. Podczas pomiarów nie udało nam się zbliżyć do wartości fabrycznej (9,3 s), ale nie jesteśmy tym zaskoczeni, gdyż jako pierwsi testujący to auto w Polsce otrzymaliśmy samochód z zerowym przebiegiem. Silnik zachwycił nas za to reakcją na gaz przy niskich obrotach i przede wszystkim spalaniem.

Nowa Mazda 6 - więcej układów spomagających kierowcę

Dużych zmian dokonano w podwoziu i bezpieczeństwie. Wzrósł komfort jazdy, a prowadzenie stało się jeszcze precyzyjniejsze. W aucie pojawiły się m.in. reflektory matrycowe, system kamer 360 stopni, aktywny tempomat działający także w mieście i współpracujący z systemem rozpoznawania znaków drogowych oraz aktywna maska, chroniąca pieszych.

Nowa Mazda 6 - to nam się podoba

Jakość wykończenia, komfort jazdy, precyzja prowadzenia, nowoczesne systemy bezpieczeństwa, elastyczny i oszczędny silnik.

Nowa Mazda 6 - to nam się nie podoba

Buczący silnik, wibracje na lewarku biegów, brak dotykowej obsługi ekranu podczas jazdy, mało miejsca nad głową z tyłu.

Nowa Mazda 6 - nasza opinia

Brawo, Mazdo! Modernizacja „szóstki” jest nie tylko znacząca, lecz także skuteczna. Udało się usunąć większość niedoskonałości poprzednika. Model zarówno zyskał na komforcie i bezpieczeństwie, jak i wzrósł jego prestiż.

Poleć
Udostępnij
0

Przeczytaj również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 38/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowa Octavia i inne nowości Skody; pierwsze jazdy Fiatem 500X z silnikiem z Polski i Lexusem UX; narodziny marki Vinfast; porównanie kompaktów z benzyniakami turbo; czyszczenie wtryskiwaczy; niebezpieczne pojazdy elektryczne; VW Golf VII z drugiej ręki; Top 5 - używane auta sportowe; dodatek specjalny "Telefon w aucie".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej