Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Niezły SUV w korzystnej cenie

20 lip 15 09:50

SsangYong Tivoli występuje tylko z benzyniakiem o mocy 128 KM i przednim napędem. Pierwszy test ujawnił zalety tego modelu

Udostępnij
0
Skomentuj

Skojarzenia z Tivoli? Przede wszystkim mnóstwo pizzerii określanych tym mianem, a także miasto we Włoszech i park rozrywki w Kopenhadze. Jednak od tego roku dochodzi do tego również motoryzacyjne skojarzenie, ponieważ do sprzedaży trafił właśnie koreański SUV SsangYong Tivoli.

Stylistyka nadwozia nie jest tak bardzo finezyjna, jak nazwa pojazdu. Pewne jest natomiast to, że auto prezentuje się oryginalnie na tle innych modeli tej klasy i co ważne – może się podobać. Wyjątkowo wygląda również deska rozdzielcza, której dodatkowym atutem jest wygodna obsługa urządzeń pokładowych. Szkoda tylko, że kokpit wykonano z twardego plastiku.

Zaletą wnętrza Tivoli są wygodne fotele oraz wygospodarowana przestrzeń. W obu rzędach siedzeń uzyskano tyle miejsca, że nawet wysokie osoby nie będą narzekały na jego brak na wysokości nóg oraz nad głowami. Na przeciętną ocenę zasługuje natomiast bagażnik SsangYonga. Po pierwsze dlatego, że jego pojemność to niezbyt imponujące 423 l. Poza tym załadunek ciężkich przedmiotów utrudnia głęboko położona podłoga. Jakby tego było mało, wykorzystanie kufra po powiększeniu mocno utrudnia powstały na podłodze wyjątkowo duży próg.

W Polsce samochód jest oferowany wyłącznie z benzynowym silnikiem o mocy 128 KM. Niestety, ta jednostka nie zachęca do dynamicznego podróżowania. Zresztą potwierdzeniem subiektywnych odczuć są dane techniczne, według których „setkę” uzyskuje się dopiero po 12,2 s. I możliwe jest to tylko wtedy, gdy korzysta się z górnego zakresu obrotów. W takiej sytuacji trzeba się jednocześnie liczyć ze znacznym wzrostem hałasu.

Podczas jazd w mieście okazało się, że Tivoli potrafi się odwdzięczyć umiarkowanym zużyciem paliwa, bo w trakcie testu wyniosło ono 8 l/100 km, a zatem aż o 0,6 l mniej niż obiecuje producent. Z kolei kierowcy, którzy będą próbowali dynamicznie jeździć, osiągną spalanie na poziomie 9,5 l/100 km. Trzeba przyznać, że to i tak akceptowalny rezultat.

Takich pochwał nie możemy niestety wygłosić w stosunku do skrzyni biegów. Poszczególne przełożenia włącza się z oporem nawet wtedy, gdy wykonujemy to powoli. Przeciętnie dynamiczny silnik, a do tego sztywne zawieszenie? Twarde zestrojenie układu jezdnego rzeczywiście sugeruje, że mamy do czynienia z autem o sportowych aspiracjach.

Trzeba przyznać, że dynamiczne prowadzenie auta na zakrętach nie sprawia większego kłopotu. W tym przypadku mankamentem jest tylko niezbyt precyzyjny układ kierowniczy. Nie pomaga zbytnio możliwość ustawienia go w trybie sportowym. Kierowcy, którzy lubią komfortowe podróżowanie, nie będą zadowoleni z zestrojenia podwozia Tivoli. Wszelkie, nawet najmniejsze nierówności sprawiają, że samochód nieprzyjemnie podskakuje.

SsangYong Tivoli - nasza opinia

Konkurencja na rynku SUV-ów jest tak duża, że nowemu modelowi trudno się będzie przez nią przebić. Na szczęście Tivoli ma atut w postaci atrakcyjnej ceny. Wprawdzie jest ona wyższa od kosztu zakupu Dacii Duster, ale za to niższa niż w przypadku rodzimej konkurencji SsangYonga.

SsangYong Tivoli -dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory benz./R4/16
Ustawienie silnika poprzecznie z przodu
Zasilanie wtrysk wielopunktowy
Pojemność skokowa (cm3) 1597
Moc maksymalna (KM/obr./min) 128/6000
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) 160/4600
Skrzynia biegów/napęd man. 6/przedni
Hamulce (p/t) tw/t
Opony testowanego auta 215/45 R 18
Masa własna/ładowność (kg) 1270/640
Pojemność bagażnika (l) 423
Pojemność zbiornika paliwa (l) 47
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,2 s
Prędkość maksymalna 170 km/h
Spalanie w mieście 8,6 l/100 km
Spalanie poza miastem 5,5 l/100 km
Spalanie średnie 6,6 l/100 km
Emisja CO2 154 g/km
Teoretyczny zasięg 710 km
Średnica zawracania 10,6 m
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 2/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowe elektryczne Mercedesy; wszystkie SUV-y na polskim rynku - poradnik kupującego; porównanie dużych kombi marek premium; test Skody Karoq; Citroen Grand C4 Picasso - podsumowanie testu długodystansowego; smartfon jako narzędzie do kontrolowania auta; wideorejestratory policyjne; polecane silniki Peugeota; używany Nissan Qashqai II.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~MAGDA Użytkownik anonimowy
~MAGDA :
No photo ~MAGDA Użytkownik anonimowy
Klasyczna linia miażdży wszystkie wydumane juki czy napompowane fiaciki. Podstawowe wyposażenie lepsze niż u innych. Można oczywiście powiedzieć że Jeep Wrangler jest lepszy. I Jest. ALE WARTO sprawdzić ten samochód zanim wywali się siano na modny znaczek na masce zamiast na doposażenia i przejście na wyższy model. Tak czy inaczej... Mój już niedługo będzie :-)
28 lip 15 13:43 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~misio Użytkownik anonimowy
~misio :
No photo ~misio Użytkownik anonimowy
Brzydki,okropny,wstrętny,paskudny,obrzydliwy......kto im projektuje takie brzydactwa....
Wszystkie SY sa paskudne i obrzydliwe.po co je produkują.....
kto to dziwadło kupi!
20 lip 15 16:29 | ocena: 70%
Liczba głosów:10
30%
70%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Mais Użytkownik anonimowy
~Mais
No photo ~Mais Użytkownik anonimowy
do ~jojonek:
No photo ~jojonek Użytkownik anonimowy
22 lip 15 22:54 użytkownik ~jojonek napisał
Jak dla mnie niespecjalnie ładny, troszkę Kię Soul przypomina na swojego Qashqaia 2.0 bym się na pewno nie zamienił.
Ssanygung nie jest dla Kowalskiego, dla niego jest Nissan który wyróżnia się - niczym.... Kto się obejrzy za skodą? nissanem? toyotą? ... Dobrze, że ktoś próbuje coś innego... a niezwodnościa biją na głowę wszystkie pudełka z Europy..
11 sie 15 23:37 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jojonek Użytkownik anonimowy
~jojonek :
No photo ~jojonek Użytkownik anonimowy
Jak dla mnie niespecjalnie ładny, troszkę Kię Soul przypomina na swojego Qashqaia 2.0 bym się na pewno nie zamienił.
22 lip 15 22:54 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
40%
60%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~romek Użytkownik anonimowy
~romek :
No photo ~romek Użytkownik anonimowy
mam i jestem bardzo zadowolony
7 wrz 17 13:38
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~napastnik Użytkownik anonimowy
~napastnik
No photo ~napastnik Użytkownik anonimowy
do ~jojonek:
No photo ~jojonek Użytkownik anonimowy
22 lip 15 22:54 użytkownik ~jojonek napisał
Jak dla mnie niespecjalnie ładny, troszkę Kię Soul przypomina na swojego Qashqaia 2.0 bym się na pewno nie zamienił.
Jojonek tylko twoje auto jest z innego segmentu więc co to za porównanie, po za tym koreańczycy wykazali się ponieważ auto wypadło najlepiej w swojej klasie w testach zderzeniowych otrzymując 91,9 puntów na sto żadnej innej marce się to nie udało, więc auto jest solidnie wykonane a najważniejsze bezpieczne...
3 cze 16 10:59 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej