Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Volvo XC40 - nieduże tylko z zewnątrz

3 sty, 11:15

Mimo że to najmniejsze Volvo, XC40 nie idzie na kompromisy i wie, czego chce. Potwierdza to pierwsza jazda.

Udostępnij
0
Skomentuj

Po pierwsze, XC40 nie jest pomniejszonym XC60 ani też XC90. Po drugie, powstało na nowej płycie podłogowej CMA (w przyszłości posłuży innym modelom Volvo oraz ich chińskim braciom). Mimo niewielkiej długości (4425 mm) XC40 ma spory rozstaw osi – 2702 mm. Czuć to w kabinie, szczególnie z tyłu, gdyż miejsca na wysokości nóg jest tam pod dostatkiem. Po trzecie, jego projektant nie skończył jeszcze 30 lat, co widać na zewnątrz tego modelu, przeznaczonego raczej dla młodszych odbiorców.

Ale XC40 to samochód głównie do miasta, który mają wybierać osoby lubiące wysoką pozycję za kierownicą (69 cm od ziemi) i stosunkowo niewielkie wymiary zewnętrzne. Przed zaprojektowaniem wnętrza Volvo analizowało, co najczęściej przewozimy w swoich autach, i do tych przedmiotów dostosowało schowki w kabinie (przypomina to miejscami rozwiązania ze Skody, ale jest bardzo dobrze pomyślane). Generalnie jednak to nie ma być tani model, lecz alternatywa dla osób, które XC60 uważają za zbyt duże, a nie chcą rezygnować z jakości.

Volvo XC40 T5 AWD - dane techniczne

Silnik benzynowy R4, turbo
Pojemność 1969 cm3
Moc 247 KM/5500 obr./min
Maks. moment obrotowy 350 Nm/1800-4800 obr./min
Napęd/skrzynia biegów 4x4/skrzynia aut. 8b
Długość/szerokość/wysokość 4425/1863/1652 mm
Masa własna 1684 kg
Bagażnik 460-1652 l
Prędkość maksymalna 230 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,5 s
Spalanie średnie 7,1 l/100 km
Emisja CO2 189 g/km
Cena 180 950 zł

Na przełomie stycznia i lutego do polskich salonów trafią jedynie topowe odmiany: benzynowa T5 oraz diesel D4 (obie z napędem na cztery koła). Pozostałe dołączą do oferty w kwietniu i to wtedy będzie można wypróbować, jak jeździ przednionapędowe XC40 z trzycylindrowym benzyniakiem 1.5 o mocy 150 KM za 127 000 zł. Na razie testowaliśmy topowego benzyniaka T5 w wersji R-Design za niemal 200 000 zł. To sporo, biorąc pod uwagę segment i to, że XC60 ze zbliżonym silnikiem ma cenę 226 400 zł! Jeśli jednak stać was na taką wersję XC40, to z czystym sumieniem ją polecamy – 247-konny silnik 2.0, połączony z 8-biegowym „automatem”, świetnie radzi sobie z tym modelem. W mieście samochód spala ok. 9,5 l/100 km.

Volvo XC40 Volvo XC40 Foto: Volvo

Volvo XC40 - tylko wirtualne zegary

Dobrze oceniamy zawieszenie, które nie jest może mocno skomplikowane (z przodu kolumny resorujące, z tyłu oś wielowahaczowa), ale świetnie się sprawdza, nawet na gorszych drogach. Podczas szybszej jazdy przeszkadza jednak zbyt silne serwo kierownicy. Pochwalić trzeba obsługę i wykonanie topowej wersji R-Design. Dobra wiadomość jest taka, że nawet w podstawowej odmianie o nazwie „XC40” (dostępna od kwietnia 2018 r.) znajdziecie wirtualne zegary, panel sterowania z XC90 oraz system City Safety – ten ostatni jest dość nerwowy!

Volvo XC40 - w punkt

To jest super. Ilość miejsca na tylnej kanapie.

To nie wyszło. Cena odmiany T5 jest przesadzona!

Efekt WOW! Wykonanie wnętrza jest topowe.

Kto to kupi? Fani crossoverów premium.

Volvo XC40 - naszym zdaniem

XC40 nie jest pomniejszonym XC60 i zdecydowanie ma swój charakter. Do tego mimo miejskich wymiarów sporo się w nim zmieści. Niestety, Volvo nie jest tanie, szczególnie w topowej wersji T5.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 2/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowe elektryczne Mercedesy; wszystkie SUV-y na polskim rynku - poradnik kupującego; porównanie dużych kombi marek premium; test Skody Karoq; Citroen Grand C4 Picasso - podsumowanie testu długodystansowego; smartfon jako narzędzie do kontrolowania auta; wideorejestratory policyjne; polecane silniki Peugeota; używany Nissan Qashqai II.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (11)

No photo
No photo ~sed Użytkownik anonimowy
~sed :
No photo ~sed Użytkownik anonimowy
Do miasta 245 koni i 8 biegowa skrzynia i spalanie 10 go l to chyba przerost formy nad treścią, a do tego to dziwnie wnętrze.
4 sty 10:35 | ocena: 83%
Liczba głosów:6
83%
17%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Tomkov Użytkownik anonimowy
~Tomkov
No photo ~Tomkov Użytkownik anonimowy
do ~Rr1000:
No photo ~Rr1000 Użytkownik anonimowy
3 sty 22:22 użytkownik ~Rr1000 napisał
Ladne, dna volvo widac a nie jest pomniejszonym xc90
No właśnie to mi się bardzo podoba w tym nowym modelu, że nie jest to ani kopia XC90, ani kopia XC60. Tylko zupełnie nowe auto. A mimo wszystko technologiczne rozwiązania wpływające na bezpieczeńśtwo z wyższych modeli Volvo są zaadoptowane do XC40.
4 sty 11:51 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Alfred Użytkownik anonimowy
~Alfred
No photo ~Alfred Użytkownik anonimowy
do ~sed:
No photo ~sed Użytkownik anonimowy
4 sty 10:35 użytkownik ~sed napisał
Do miasta 245 koni i 8 biegowa skrzynia i spalanie 10 go l to chyba przerost formy nad treścią, a do tego to dziwnie wnętrze.
Ja mam prawie 400 KM u siebie i jeżdżę w 95 % w mieście. Co w tym złego ? A o spalaniu 10 l mogę tylko pomażyć. Linia nadwozia czy wnętrze to kwestie indywidualnych upodobań. Jednemu się podoba, innemu mniej. Jak z kobietami.
5 sty 12:24 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Oj Barbaro Barbaro Użytkownik anonimowy
~Oj Barbaro Barbaro
No photo ~Oj Barbaro Barbaro Użytkownik anonimowy
do ~basia:
No photo ~basia Użytkownik anonimowy
4 sty 13:21 użytkownik ~basia napisał
Chyba Chinoli powalilo z tymi cenami. Dla mnie szkarada ale na szczescie pewnie nie czesto bede go widziala na ulicach:)
Droga Basiu, to czy Ci się podoba to mnie gucio obchodzi :) A jeśli już na jakiś temat zabierasz nieproszona głos to umiej prawdę napisać. Volvo to szwedzka marka.
5 sty 13:02 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~basia Użytkownik anonimowy
~basia :
No photo ~basia Użytkownik anonimowy
Chyba Chinoli powalilo z tymi cenami. Dla mnie szkarada ale na szczescie pewnie nie czesto bede go widziala na ulicach:)
4 sty 13:21 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
80%
20%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~gunitshakur1990 Użytkownik anonimowy
~gunitshakur1990 :
No photo ~gunitshakur1990 Użytkownik anonimowy
Stelvio first edition byl tańszy od tego wynalazku xd wybór jest prosty
5 sty 00:39 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
20%
80%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jeżdżę XC 60 Użytkownik anonimowy
~Jeżdżę XC 60 :
No photo ~Jeżdżę XC 60 Użytkownik anonimowy
Lubię Volvo ale ten tył im się nie udał. Poza tym fajne autko.
3 sty 17:48 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
60%
40%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Rr1000 Użytkownik anonimowy
~Rr1000 :
No photo ~Rr1000 Użytkownik anonimowy
Ladne, dna volvo widac a nie jest pomniejszonym xc90
3 sty 22:22 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Damian4 Użytkownik anonimowy
~Damian4 :
No photo ~Damian4 Użytkownik anonimowy
Jeździłem SUVem od Volvo i ogólnie to byłem zadowolony z jazdy. Ma całkiem fajne wyposażenie i przez to od razu podnosi się komfort jazdy. Jeśli chodzi o możliwości na długim dystansie to też nie są takie małe.
9 sty 15:05
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Kaprys Użytkownik anonimowy
~Kaprys
No photo ~Kaprys Użytkownik anonimowy
do ~gunitshakur1990:
No photo ~gunitshakur1990 Użytkownik anonimowy
5 sty 00:39 użytkownik ~gunitshakur1990 napisał
Stelvio first edition byl tańszy od tego wynalazku xd wybór jest prosty
Zacznijmy od tego, że Stelvio nie jest autem segmentu premium. W rozwinięciu wspomnijmy o marce Alfa Romeo, która słynie z awaryjności. A zakończmy na tym, że Stelvio możnaby porównać do Volvo XC60, albo Audi Q5 a nie do mniejszego XC40
5 sty 12:32 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej