Rodzime targi motoryzacyjne są zawsze miejscem, gdzie francuscy producenci chcą się pochwalić nie tylko Francuzom, ale również odwiedzającym z całego świata. Peugeot w tym roku zaprezentuje wersję studyjną 12-cylindrowej limuzyny. I chociaż nikt nie mówi o tym na głos, wszyscy dobrze wiedzą, że model 607 potrzebuje następcy, a bardzo możliwe, że w najbliższej przyszłości doczekamy się jeszcze większego i bardziej luksusowego modelu. Możliwe, że model 908 RC to tylko przystawka przed wielką ucztą. Konstruktorzy tego oryginalnego samochodu chcieli zbudować limuzynę o dynamicznej stylistyce, która wszystkim czterem podróżnym zaoferuje niebywałe wrażenia z jazdy. Samochód, który bezkompromisowo łączy sport, komfort, luksus i jest przyjazny dla środowiska naturalnego.
Peugeot 908 RC napędzany jest silnikiem Diesla HDI FAP, który został zbudowany do samochodu wyścigowego serialu Le Mans Series na rok 2007. Dwunastocylindowy silnik w układzie V o pojemności 5,5 l osiąga maksymalną moc ponad 700 KM i fenomenalny moment obrotowy 1200 Nm. Punkt ciężkości silnika z cylindrami rozwartymi pod kątem 100° maksymalnie obniżono. Dwa filtry cząstek stałych FAP, zamontowane na końcu układu wydechowego, gwarantują bardzo ekologiczną eksploatację silnika.
Oryginalna konstrukcja 908 RC odznacza się zamontowaniem kompaktowego silnika poprzecznie przed tylną osią. Bardzo kompaktową, sekwencyjną, 6-stopniową skrzynię biegów, specjalnie przystosowaną do przeniesienia ogromnego momentu obrotowego, zamontowano nietypowo pod silnikiem.
Chociaż jednostkę napędową zamontowano w tak nietypowym miejscu, przestrzeń bagażowa, znajdująca się za tylną osią, ma stale dużą pojemność i nie ogranicza kabiny pasażerskiej.
Dzięki wykorzystanemu rozplanowaniu, samochód otrzymał proporcje samochodu sportowego – bardzo niski profil i ostro skrojony przód. Samochód stoi na dużych, dwudziestoramiennych alufelgach, na których zamontowano opony Michelin Pilot Sport PS2 o rozmiarach 255/35 R 20 z przodu i 285/30 R 21 z tyłu. Od przodu aż po tył z auta emanuje zwinność i drapieżność dużych, dzikich kotów. Elementy zawieszenia pochodzą z Peugeota 407, a elementy nośne karoserii wykonano z włókien węglowych i stopów aluminium.
Ogromne przednie okno o powierzchni 3 m2 płynnie przechodzi ponad głową kierowcy i kończy się na poziomie środkowych słupków, gdzie nawiązuje na szklany dach. Wnętrze obrębia brązowy pas, skórzaną tapicerkę wykonano w szarym odcieniu ametyst, a całość dopełniają elementy dekoracyjne wykonane z aluminium i chromu oraz zegarek od Bell&Ross.