Renault reaguje na zachodnioeuropejską modę na auta z mocnymi silnikami wysokoprężnymi. Jego najnowszą ofertą jest Renault Megane Sport dCi. Samochód zadebiutuje na zbliżających się targach w Genewie.
Pod maską oszczędnego sportowca pracuje 2-litrowy turbodiesel 2,0 dCi z ostatnią generacją bezpośredniego wtrysku paliwa common rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi, które są w stanie w czasie jednego cyklu pracy przeprowadzić aż pięć wtrysków z maksymalnym ciśnieniem 1800 bar. Jednostkę zestrojono tak, by oferowała moc 129 kW (175 KM) przy 3750 obr./min, moment obrotowy osiąga swoje maksimum 360 Nm przy 2000 obr./min. Silnik wyposażono także w wałki równoważące, które mają obniżać hałas i poziom wibracji. Do dyspozycji będzie 6-stopniowa manualna skrzynia biegów. Tak podrasowany Renault Megane spala średnio 6,5 l/100 km.
Obie osie osadzono mocnymi hamulcami Brembo, z przodu znalazły się wentylowane tarcze o średnicy 312 mm, z tyłu „zaledwie” 300 mm. Na obręczach ze stopów lekkich zamontowano opony Continental Sport Contact 2 w rozmiarze 225/45 R 17. Topowa wersja otrzyma 225/40 R 18. Zawieszenie zestrojono tak samo, jak w wersji Megane Sport 2,0 T, czyli usztywniono sprężyny i amortyzatory. Do wyczynowej jazdy doskonale nadaje się opcjonalny nastaw „Cup”.
Z zewnątrz Reault Megane Sport dCi prawie nie różni się od swojego benzynowego rodzeństwa, pozbawiono go jedynie spojlera dachowego. Renault Megane Sport dCi dostępny będzie zarówno w wersji 3-, jak i 5-drzwiowej.
W salonach Renault nowy model dostępny będzie od kwietnia 2007.