Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.374.494.291.97
Średnio4.604.744.492.11
Najdrożej4.994.994.992.27

Audi S4 Avant - stylowo i szybko

6 gru, 16:00

Dzięki elektronice Audi S4 to high-tech na kołach, ale to radość z jazdy była najwyższym priorytetem konstruktorów.

Udostępnij
0
Skomentuj

Audi S4 generacji B9 weszło do sprzedaży w zeszłym roku. Tak jak w poprzedniku, do napędu służy 3-litrowe V6, różnica polega na rodzaju doładowania – zamiast kompresora zastosowano turbinę. Moc podwyższono o 21 KM, ale nie ten parametr jest najważniejszy. Maksymalny moment obrotowy wzrósł o 60 Nm i jest uzyskiwany przy znacznie niższych obrotach (w poprzedniku od 2900 obr./min, a teraz od 1370). W codziennej jeździe oznacza to, że muśnięcie gazu powoduje natychmiastową, ale nie nerwową reakcję. Niezorientowana, co jest pod maską S4, osoba mogłaby nawet odnieść wrażenie, że jedzie nie sportową odmianą A4, lecz zwykłym kombi z dynamicznym benzynowym silnikiem. Komfortowo jak na dostępną moc pracujące zawieszenie nie pomogłoby w ustaleniu rzeczywistych możliwości tego samochodu. Ale to tylko jedna strona S4.

Audi S4 Avant - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory t.benz./V6/24
Pojemnośc skokowa 2995 cm3
Moc maksymalna 354 KM/5400 obr./min
Maks. moment. obrotowy 500 Nm/1370 obr./min
Skrzynia biegów/napęd aut. 8-biegowa
Napęd 4x4
Prędkość maksymlana 250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 4,9 s
Elastyczność 60-100 km/h/80-120 km/h 2,3 s/3,0 s (aut.)
Hamowanie ze 100 km/h (zimne/gorące) 35,0 m/34,1 m
Hałas w kabinie przy 50/100/130 km/h 55 dB/65 dB/70 dB
Średnie spalanie testowe 9,5 l/100 km
Średnie spalanie producenta 7,6 l/100 km
Pojemność bagażnika 505-1510 l
Długość/szerokość, wysokość 4745/1842/1411 mm
Rozstaw osi 2820 mm
Masa własna/ładowność 1789 kg/476 kg
Cena podstawowa testowanej wersji 310 500 zł
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna 2 lata/12 lat
Przeglądy wg wskazań
Cena testowanego auta 418 296 zł

Wybór trybu Sport zmienia auto nie do poznania – już sam dźwięk silnika powoduje, że amatorzy mocnych wrażeń nie będą zawiedzeni. Aktywne zawieszenie z regulowanymi amortyzatorami sprawia, że od razu powstaje wrażenie, że z ponad 350 końmi to Audi poradzi sobie bez problemu. S4 ma też napęd na obie osie ze sportowym mechanizmem różnicowym. Gdy wykorzystuje się pełne możliwości V6, auto staje się delikatnie nadsterowne (zarzuca tyłem) – elektronika nie pozwala, żeby było to niebezpieczne, ale niezapomniane wrażenie pozostaje! W sprincie do „setki” samochód okazał się nawet szybszy, niż podaje producent. Zużycie paliwa aż tak imponujące już nie jest, ale 9,5 l/100 km wobec takiej mocy i silnika należy uznać za bardzo dobry wynik. Audi S4 ma również jeden ze skuteczniejszych układów hamulcowych w klasie sportowych pojazdów segmentu D i superprecyzyjny układ kierowniczy.

W codziennej eksploatacji docenicie wyręczających w nudnych czynnościach asystentów jazdy w korkach czy parkowania, a aktywny kokpit umożliwia niemal dowolną konfigurację wyglądu „zegarów”. Także pod względem przestrzeni bagażowej S4 wypada korzystniej niż porównywalna mercedesowska klasa C kombi czy Volvo V60 Polestar – S4 Avant sprawdzi się więc nie tylko na torze.

Audi S4 Avant - to nam się podoba

Wysoki komfort jazdy, skuteczny układ hamulcowy, doskonałe osiągi, łatwa obsługa urządzeń pokładowych i asystentów jazdy, świetne wykończenie.

Audi S4 Avant - to nam się nie podoba

Wysoka cena testowanego samochodu, ograniczona przestronność na tylnej kanapie (przestrzeń na wysokości kolan).

Audi S4 Avant - nasza ocena

Próba łączenia komfortu ze sportem zawsze niesie ze sobą ryzyko, że w żadnej konkurencji auto nie będzie naprawdę dobre. Dzięki S4 Audi zbliżyło się na tym polu do ideału.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 50/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy nowym BMW M5, Volkswagenem Golfem Sportsvan po liftingu i nowym Subaru XV; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; test Porsche 911 GT3; początek testu długodystansowego Mitsubishi ASX; najczęstsze usterki silników Diesla; paliwa zimowe; Skoda Octavia II z drugiej ręki; używane SUV-y w cenie 35-45 tys. zł; specjalne Nissan rodem z Gwiezdnych Wojen.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~gunitshakur1990 Użytkownik anonimowy
~gunitshakur1990 :
No photo ~gunitshakur1990 Użytkownik anonimowy
Za taka kwotę mozna kupic alfe romeo giulie q, m3 czy c amg... Taki samochod kupuje sie głównie do jazdy po torze bo w życiu codziennym niewykorzystamy takiej mocy lepiej kupic giule veloce a 200tys przeznaczyć na paliwo przez 20lat
6 gru 19:33 | ocena: 67%
Liczba głosów:6
33%
67%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Kot prezesa Użytkownik anonimowy
~Kot prezesa :
No photo ~Kot prezesa Użytkownik anonimowy
Kia stinger dużo ładniejsza!
7 gru 05:57 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
33%
67%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Mat Użytkownik anonimowy
~Mat :
No photo ~Mat Użytkownik anonimowy
To jest silnik biturbo...
11 gru 12:00 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
0%
100%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~majkel Użytkownik anonimowy
~majkel :
No photo ~majkel Użytkownik anonimowy
szkoda kasy by mi było, ja w dobre cenie w segmencie C sobie kupiłem peugeota 308. Ja tam lubię francuskie auta, moim zdaniem porządne, poprzednik mi wiele lat służył i nie mogę narzekać.
11 gru 18:01 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Dave Użytkownik anonimowy
~Dave
No photo ~Dave Użytkownik anonimowy
do ~gunitshakur1990:
No photo ~gunitshakur1990 Użytkownik anonimowy
6 gru 19:33 użytkownik ~gunitshakur1990 napisał
Za taka kwotę mozna kupic alfe romeo giulie q, m3 czy c amg... Taki samochod kupuje sie głównie do jazdy po torze bo w życiu codziennym niewykorzystamy takiej mocy lepiej kupic giule veloce a 200tys przeznaczyć na paliwo przez 20lat
Mocy raczej nie wykorzystasz, bo w końcu jak często jeździsz na VMax itp Ale Nm przy wyprzedzaniu jak najbardziej. Pzdr
11 gru 13:52 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Dave Użytkownik anonimowy
~Dave
No photo ~Dave Użytkownik anonimowy
do ~Kot prezesa:
No photo ~Kot prezesa Użytkownik anonimowy
7 gru 05:57 użytkownik ~Kot prezesa napisał
Kia stinger dużo ładniejsza!
C'mon Man ! Porównujesz GT do Kombi ?
11 gru 13:50
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Audi S4 Avant

Dzięki elektronice S4 to high-tech na kołach, ale to radość z jazdy była najwyższym priorytetem konstruktorów.

Audi S4 Avant - stylowo i szybko (slajd 1 z 12)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego