Foto: Auto Bild

Mazda CX-3 kontra 3

Jak jeżdżą?

Tak jak wyglądają, tak też jeżdżą – sportowo. Układy kierownicze pozwalają szybko i spontanicznie zmieniać kierunek jazdy, a krótki lewarek – biegi. Wśród zegarów centralne miejsce zajmuje obrotomierz. Jasna sprawa, że komfort występuje tu na drugim miejscu. Dzięki większemu rozstawowi osi kompakt amortyzuje nierówności jezdni trochę łagodniej niż crossover Mazdy. Lżejsze o 50 kg CX-3 nie jest w stanie przekuć tej przewagi na znacząco lepsze osiągi (tylko 0,1 s różnicy w sprincie 0-100 km/h na korzyść CX-3) czy niższe spalanie (0,1 l/100 km na korzyść „trójki”). Wolnossący 2-litrowy silnik o mocy 120 koni to prawdziwy egzotyk w dzisiejszych czasach, który równomiernie ciągnie, a przy tym oszczędnie i czysto pracuje.

W tej kategorii jest remis

Crossover czy kompakt? Porównanie 6 par samochodów (slajd 1 z 20)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego