CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej3.484.353.961.69
Średnio4.394.604.231.84
Najdrożej4.694.894.592.09

Nowy Opel Insignia kontra Ford Mondeo, Mazda 6 i Skoda Superb - kto wyprzedzi Opla?

24 lip, 14:05
Udostępnij
0
Skomentuj

Nowa Insignia ma wilczy apetyt na sukces i już w pierwszym porównaniu na punkty musi się zmierzyć z uznanymi rywalami. Superpraktyczny Superb, pociągająca Mazda 6 i wielkie Mondeo mocno ostrzą na nią zęby...

Dzieje się w Rüsselsheim! Niemiecka marka z tradycjami oficjalnie przeszła w ręce francuskiego koncernu PSA (Peugeot/Citroën). Dotychczasowy prezes Karl-Thomas Neumann już opuścił pokład. Opel po 88 latach pod panowaniem General Motors obiera nowy kurs. Czy będzie on trafiony, pokażą czas i kolejne modele.

Dobra wiadomość: Opel wciąż będzie wytwarzał samochody i niestrudzenie konsekwentnie odnawia swoją paletę modelową. Do salonów właśnie wjechała nowa Insignia, która zastępuje poprzedniczkę produkowaną aż przez 9 lat.

Nowy model nie będzie miał jednak łatwego życia, bo klasa średnia jest gęsto obstawiona przez konkurencję. Do pierwszego porównania dobraliśmy: Forda Mondeo, Mazdę 6 i Skodę Superb. Nowa Insignia w wersji liftback nosi przydomek „Grand Sport”. Ma pięcioro drzwi i aż 4,9 m długości. Karoseria jest stosunkowo niska, a tył – mocno pochylony. Całość harmonijnie i zgrabnie narysowano. Najprzyjemniej patrzy się na to wszystko jednak od przodu. Wąskie reflektory świetnie wyglądają w połączeniu ze stylowym grillem i uskrzydlonym piorunem w znaczku Opla.

Insignia wygląda jak po liftingu, ale to zupełnie nowe auto: większe i znacznie lżejsze

Wnętrze też się designerom udało. Sporo tu płynnych linii i konsekwentnie poprowadzonych krzywizn. Jedynie zestaw instrumentów wygląda na tle tego wszystkiego trochę blado. Ma 8-calowy ekran, który potrafi wyświetlać wirtualne zegary w dwóch trybach (Sport i Tour), a wokół niego umieszczono tradycyjne analogowe wskaźniki. Znacznie lepszą czytelność i obsługę wykazują 8-calowy ekran dotykowy systemu nawigacji oraz wyświetlacz przezierny z projekcją bezpośrednio na szybie czołowej.

Nowa Insignia sprawia w środku wrażenie przestronnej. Według naszych pomiarów oferuje w kabinie więcej miejsca niż Mondeo, ale mniej niż Superb, który pod tym względem bije wszelkie rekordy. Wygodne fotele Opla mają stosunkowo sztywne obicia, są świetnie wyprofilowane i dobrze podtrzymują z boku. Tylna kanapa generalnie też jest w porządku, aczkolwiek bardzo nisko umieszczono siedzisko. Oznacza to, że osoby o wzroście powyżej 185 cm będą siedzieć z uniesionymi kolanami, a dodatkowo opadająca w tym miejscu linia dachu powoduje, że oprą się głowami o sufit.

Na tylnej kanapie Skody jest wygodniej. Nic dziwnego, bo nawet w klasie wyższej mało który samochód oferuje więcej miejsca niż Superb. Z przodu z kolei czeskie auto jest odrobinę ciaśniej skrojone niż Opel, fotele są duże i wygodne, ale nie tak doskonałe, jak te w Insignii. Bardzo podoba nam się za to prosty kształt deski rozdzielczej. Całość sprawia wrażenie nowoczesności i szlachetności, obsługa nie budzi żadnych wątpliwości. Wiele uwagi poświęcono też czytelnym wskaźnikom.

Mondeo otrzymało nowoczesny system multimedialny. Umeblowanie Forda jest przyjemnie miękkie, w obu rzędach pasażerowie mają też wystarczająco dużo przestrzeni. W porównaniu z konkurentami Mazda przegrywa właśnie ilością miejsca w kabinie. Nie ma co prawda dramatu, nie jest to ciasny samochód. Po prostu na rzecz zgrabnej linii nadwozia poświęcono kilka cm w środku. Niezbyt obszerne są też fotele, co w połączeniu z otulającym kierowcę kokpitem i zegarami osadzonymi w tubach kojarzy nam się z Alfą.

Dzięki redukcji masy auta Opel z dieslem nareszcie ma osiągi adekwatne do mocy

Mazdę napędza 2,2-litrowy diesel o mocy 150 KM, który świetnie uzupełnia charakter tego samochodu. Czterocylindrowa jednostka ostro bierze się do pracy, lubi wchodzić na obroty, a zawieszenie jest idealnie przygotowane na temperament silnika. Mazdę stosunkowo sztywno zestrojono, dzięki czemu auto prowadzi się lekko i zwinnie. Nasza testówka toczyła się na aż 19-calowych kołach, ale bardziej denerwowała wrażliwość układu kierowniczego na wstrząsy.

Takie rzeczy w Fordzie się nie dzieją, ale jego układ kierowniczy jest jak na limuzynę klasy średniej zbyt czuły i ta charakterystyka wprowadza niepotrzebny niepokój. Testowy egzemplarz był wyposażony w elektroniczną kontrolę amortyzatorów, która umożliwia wybór między trybami Normal, Comfort i Sport. Polecamy to ostatnie ustawienie. Wówczas Mondeo jeszcze wystarczająco miękko filtruje nierówności, ale nie buja tak, jak w trybie komfortowym.

Dwulitrowe TDCi rozwija 150 sympatycznych, pracowitych koni. Niezbyt głośno przy tym hałasuje, ale też nie reaguje na gaz tak zdecydowanie, jak na przykład motor Mazdy. Akurat w tej kategorii bardzo dobrze (nareszcie!) wypada diesel Opla. Do tej pory ta marka nie miała szczęścia do diesli albo – w sumie wychodzi na to samo – wyjątkowo duża masa Insignii nie pozwalała napędowi rozwinąć skrzydeł.

Insignia ma fantastyczne hamulce, ale poliftingowe Mondeo wcale nie jest o wiele gorsze

Nowy Opel ma w tym gronie najwyższą moc (170 KM), którą nareszcie można odczuć. Jednostka szybko reaguje na gaz, błyskawicznie buduje moc i dynamicznie napędza samochód. Jednak silnik słychać bardziej niż w Fordzie i Skodzie, szczególnie przy obciążeniu brzmienie robi się mało przyjemne. W Oplu odnotowaliśmy też najwyższe spalanie: zużył 6,1 l/100 km, podczas gdy Ford 5,8, Skoda 5,5, a Mazda 5,4 l/100 km.

W przeciwieństwie do Forda i Skody testowy Opel nie był wyposażony w elektroniczną regulację amortyzatorów. Efekt? Wszystko jak trzeba, poza poprzecznymi uskokami jezdni, które zawieszenie przekazuje do kabiny. Poza tym amortyzacja jest skuteczna, a prowadzenie poręczne. Podobał nam się dobrze reagujący układ kierowniczy. Świetne okazały się też hamulce: z prędkości 100 km/h Insignia zatrzymała się po zaledwie 34,3 m. Ford potrzebował tylko o 40 cm więcej.

Skoda z adaptacyjnym zawieszeniem oferuje sporą rozpiętość ustawień – od komfortowej miękkości aż do sportowej sztywności. System reaguje z większym wyczuciem niż w Fordzie, Skoda spokojniej toczy się po nierównościach. Jak na nasz gust układ kierowniczy Superba obraca się jednak zbyt lekko. A silnik? 2.0 TDI o mocy 150 KM radośnie bierze się do roboty i lekko wkręca. Jak to jednak zwykle w Skodach bywa, jest nieco gorzej wyciszony niż w Volkswagenach, co jednak nie znaczy, że hałasuje. A teraz... Czas podsumować punkty!

Ford Mondeo 2.0 TDCI, Mazda 6 2.2 SkyActiv-D, Opel Insignia 2.0 CDTI i Skoda Superb 2.0 TDI - wyniki pomiarów drogowych (oceniane)

Opel Skoda Ford Mazda
Przyspieszenie 0-50 km/h 3,3 s 3,4 s 3,4 s 3,3 s
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,8 s 9,1 s 9,7 s 9,0 s
Przyspieszenie 0-130 km/h 14,4 s 14,9 s 16,3 s 14,7 s
Elastyczność 60-100 km/h (4. bieg) 5,7 s 7,1 s 8,1 s 6,4 s
Elastyczność 80-120 km/h (6. bieg) 10,4 s 13,6 s 15,9 s 12,0 s
Masa rzeczywista/ładowność 1595/590 kg 1584/481 kg 1693/567 kg 1520/535 kg
Rozdział masy (przód/tył) 61/39 proc. 58/42 proc. 60/40 proc. 63/37 proc.
Średnica zawracania (w lewo/w prawo) 12,2/12,3 m 11,7/11,8 m 11,8/11,8 m 12,1/12,1 m
Hamowanie ze 100 km/h (zimne) 34,3 m 36,5 m 34,7 m 35,4 m
Hamowanie ze  100 km/h (gorące) 34,2 m 36,1 m 34,6 m 35,9 m
Hałas w kabinie przy 50 km/h 59 dB (A) 56 dB (A) 57 dB (A) 59 dB (A)
Hałas w kabinie przy 100 km/h 66 dB (A) 65 dB (A) 65 dB (A) 67 dB (A)
Hałas w kabinie przy 130 km/h 71 dB (A) 69 dB (A) 69 dB (A) 70 dB (A)
Spalanie testowe 6,1 l/100 km 5,5 l/100 km 5,8 l/100 km 5,4 l/100 km
Zasięg 1020 km 1200 km 1060 km 1140 km

Ford Mondeo 2.0 TDCI, Mazda 6 2.2 SkyActiv-D, Opel Insignia 2.0 CDTI i Skoda Superb 2.0 TDI - wymiary kabin (oceniane)

Opel Skoda Ford Mazda
Miejsce na nogi z przodu maks. (mm) 1190 1180 1150 1140
Szerokość wnętrza z przodu (mm) 1515 1525 1540 1500
Wysokość wnętrza  z przodu maks. (mm) 1030 1010 1010 990
Zakres regulacji fotela (mm) 240 255 260 230
Indeks miejsca na nogi z tyłu* (mm) 795 830 760 770
Szerokość wnętrza z tyłu (mm) 1490 1510 1540 1485
Wysokość nad głową z tyłu (mm) 925 920 910 910
Wysokość siedziska z tyłu (mm) 335 360 360 345

*przy oparciu fotela kierowcy odsuniętym od pedału hamulca o 100 cm, co odpowiada kierowcy o przeciętnym wzroście

Ford Mondeo 2.0 TDCI, Mazda 6 2.2 SkyActiv-D, Opel Insignia 2.0 CDTI i Skoda Superb 2.0 TDI - dane katalogowe (nieoceniane za wyjątkiem pojemności bagażników)

Insignia Superb Mondeo 6
Silnik: typ/cylindry/zawory diesel, turbo/R4/16 diesel, turbo/R4/16 diesel, turbo/R4/16 diesel, biturbo/R4/16
Ustawienie silnika poprzecznie z przodu poprzecznie z przodu poprzecznie z przodu poprzecznie z przodu
Zasilanie/napęd rozrządu common rail/pasek common rail/pasek common rail/pasek common rail/łańcuch
Pojemność skokowa (cm3) 1956 1968 1997 2191
Moc maksymalna (KM/obr./min) 170/3750 150/3500 150/3500 150/4500
Maks. moment obrotowy (Nm/obr./min) 400/1750 340/1750 350/2000 380/1800
Prędkość maksymalna (km/h) 226 220 213 211
Skrzynia biegów manualna, 6-biegowa manualna, 6-biegowa manualna, 6-biegowa manualna, 6-biegowa
Napęd na przednie koła na przednie koła na przednie koła na przednie koła
Hamulce (przód/tył) tw/t tw/t tw/t tw/t
Pojemność bagażnika (l) 490-1450 620-1760 550-1446 489
Pojemność zbiornika paliwa/płynu AdBlue (l) 62/15 66/- 62/- 62/-
Marka i model opon testowanego auta Continental SportContact 5 Pirelli Cinturato P7 Continental SportContact 5 Continental SportContact 5
Rozmiar opon testowanego auta 245/45 R 18 235/45 R 18 235/45 R 18 225/45 R 19
Emisja CO2 (g/km) 136 105 109 107
Masa holowanej przyczepy z hamulcem/bez (kg) 1950/750 2000/740 1650/750 1600/730

Ford Mondeo 2.0 TDCI, Mazda 6 2.2 SkyActiv-D, Opel Insignia 2.0 CDTI i Skoda Superb 2.0 TDI - wyposażenie i ceny opcji (oceniane)

Insignia Superb Mondeo 6
Wersja Gr. Sport 2.0 CDTI Innovation 2.0 TDI Ambition 2.0 TDCi Titanium Skyactiv-D SkyENERGY
Airbagi czołowe, boczne i kurtyny powietrzne S S S S
Poduszka kolanowa kierowcy N S S N
Reflektory ksenonowe/LED/przeciwmgielne N/5900/800 zł S/N/S N/4200 zł/S N/S/S
Klimatyzacja automatyczna 2-strefowa S S S S
Elektrycznie podgrzewane/składane lusterka S/3000 zł (pakiet) S/S S/S S/S
Aktywne zawieszenie 3 500 zł 4 200 zł 9000 zł (pakiet) N
System multimedialny/elektrochromatyczne lusterko S/S S/S S/S S/S
Bluetooth/złącze USB/nawigacja satelitarna S/S/3000 zł S/S/6400 zł S/S/9360 zł (pakiet) S/S/2100 zł
Elektrycznie regulowany fotel kierowcy 2 000 zł 3 800 zł 9000 zł (pakiet) N1)
Podgrzewane fotele przód/tył 1000/8800 zł (zaw. inne opcje) 1000/1000 zł S/1100 zł S/N1)
Czujnik deszczu/światła/skórzana tapicerka S/S/8800 zł (zaw. inne opcje) S/S/6500 zł S/S/12 000 zł S/S/N1)
Tempomat/adaptacyjny tempomat S/3000 zł S/1600 zł S/9000 zł (pakiet) S/N1)
Czujniki parkowania p + t/kamera cofania S/3000 zł (pakiet) 1400/1600 zł 9000 (pakiet)/9360 zł (pakiet) S/N1)
System unikania kolizji/kluczyk zbliżeniowy S/S S/1600 zł 900 zł/S S/N1)
Czujnik martwego pola (z czuj. ruchu poprz. przy cofaniu) 3000 zł (pakiet) 1 500 zł 9000 zł (pakiet) S
Asystent utrzymania pasa ruchu/skaner znaków drogowych S/1000 zł 2100/300 zł S/S N1)/N1)
Wykrywanie zmęczenia kierowcy/automat parkujący S/3000 zł (pakiet) 200/2700 zł S/9360 zł (pakiet) N1)/N
Lakier metalizowany/felgi w testowanym aucie 2500 zł/18 cali (2500 zł) 2500 zł/18 cali (3000 zł) 2300 zł/18 cali (3000 zł) 2600 zł/19 cali (4940 zł)

Brakujące elementy wyposażenia dodaje się do ceny podstawowej testowanej wersji – cena po doposażeniu to cena punktowana; 1)dostępne tylko w najwyższej wersji wyposażeniowej SkyPASSION, oferowanej dopiero z mocniejszym silnikiem Diesla (175 KM).

Ford Mondeo 2.0 TDCI, Mazda 6 2.2 SkyActiv-D, Opel Insignia 2.0 CDTI i Skoda Superb 2.0 TDI - ceny, gwarancja, utrata wartości, przeglądy (oceniane)

Insignia Superb Mondeo 6
Cena podstawowa 123 300 zł 117 110 zł 122 950 zł 134 900 zł
Utrata wartości (po 3 latach i 90 tys. km) 43,2 proc. 44,1 proc. 49,5 proc. 42,0 proc.
Gwarancja mechaniczna 2 lata 2 lata 2 lata 3 lata
Gwarancja perforacyjna 12 lat 12 lat 12 lat 12 lat
Przeglądy co 30 tys. km co 30 tys. km co 30 tys. km co 20 tys. km
Cena po doposażeniu 145 500 zł 148 510 zł 149 410 zł 141 940 zł

Ford Mondeo 2.0 TDCI, Mazda 6 2.2 SkyActiv-D, Opel Insignia 2.0 CDTI i Skoda Superb 2.0 TDI - punkty i klasyfikacja

Nadwozie Maks. pkt. insignia superb mondeo 6
Przestronność z przodu 40 37 37 38 35
Przestronność z tyłu 30 25 27 24 23
Pojemność bagażnika 25 17 23 20 17
Ładowność 15 13 9 12 11
Widoczność 20 16 17 16 17
Fotele, pozycja kierowcy 30 28 27 26 27
Ergonomia obsługi 20 18 18 17 17
Jakość wykończenia 20 17 17 16 15
Suma punktów 200 171 175 169 162
Napęd i zawieszenie Maks. pkt.
Przyspieszenie 25 15 14 12 14
Elastyczność 25 19 16 15 18
Poziom hałasu 15 12 14 13 12
Skrzynia biegów 15 13 13 13 14
Zachowanie na drodze 30 26 25 25 27
Komfort jazdy 30 24 25 23 22
Układ kierowniczy 15 14 14 13 14
Średnica zawracania 5 3 4 4 3
Skuteczność hamulców 40 37 29 35 31
Suma punktów 200 163 154 153 155
Koszty Maks. pkt.
Cena po doposażeniu 50 35 34 34 36
Utrata wartości 15 14 13 10 15
Zużycie paliwa 30 26 28 27 28
Wyposażenie – komfort 30 26 26 26 22
Wyp. – bezpieczeństwo 30 29 30 30 22
Ubezpieczenia 10 8 8 8 8
Gwarancja 15 8 8 8 10
Przeglądy 20 17 17 17 12
Suma punktów 200 163 164 160 153
Wynik końcowy 600 497 493 482 470
Miejsce w teście  1. 2. 3. 4.

Ford Mondeo 2.0 TDCI, Mazda 6 2.2 SkyActiv-D, Opel Insignia 2.0 CDTI i Skoda Superb 2.0 TDI - spalanie katalogowe kontra testowe zużycie paliwa

Foto: Auto Świat

W dziedzinie ekonomii Opel się nie popisał, bo spalił najwięcej w teście. Ale za to uczciwiej traktuje klientów niż pozostałe marki, bowiem Insignia zużyła tylko o 17 proc. paliwa więcej, niż podano w katalogu. W przypadku konkurentów katalogowe „niedopowiedzenie” wynosi wstydliwe 38 proc.

Ford Mondeo 2.0 TDCI, Mazda 6 2.2 SkyActiv-D, Opel Insignia 2.0 CDTI i Skoda Superb 2.0 TDI - podsumowanie

Opel pożarł Skodę, Skoda zjadła Forda, a Ford połknął Mazdę. Fantastyczny debiut nowej Insignii. Superb wielki jak zawsze, Mondeo ciągle imponuje formatem. Mazda? Gdyby akcyza była mądrze liczona – liniowo i od mocy silnika – to japońskie auto raczej nie byłoby ostatnie.

Sądzicie, że powinno być na końcu stawki? I czy to dobrze, że znalazł się Opel, który wreszcie pokonał "nieobjeżdżalnego" dotąd Superba? Zapraszamy do komentowania, a jeżeli chcecie przeczytać nasze komentarze do Waszych wpisów, zapraszamy tutaj - Czytelnicy Mają Głos!

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 33/2017 już w sprzedaży a w nim - Nowości Audi – Q6 i e-tron oraz nowe generacje A1, A3 i A4; McLaren 570S Spider – pierwsza jazda superkabrioletem; Dacia Dokker, Hyundai i40 kombi, Mercedes klasy E kombi, Renault Grend Scenic, Seat Ibiza, Skoda Kodiaq, VW Golf Variant i VW Tiguan – porównanie możliwości aut obciążonych wakacyjnym bagażem; Cisza w kabinie – wygłuszanie auta: jak, gdzie i ile kosztuje; Z drugiej ręki: Skoda Octavia I (1996-2010); Top 5: pikapy za 30-40 tys. zł. Zapraszamy do lektury
Czy z testowanej czwórki też wybralibyście Opla Insignię?
Tak

22 %

Nie

78 %

Tak
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (134)

No photo
No photo ~Pol Użytkownik anonimowy
~Pol
No photo ~Pol Użytkownik anonimowy
do ~Pol:
No photo ~Pol Użytkownik anonimowy
25 lip 20:11 użytkownik ~Pol napisał
Ten silnik to wciąż ta sama konstrukcja Fiata, ale Opel ostatnio go sobie udoskonalił po swojemu.
Nie wiem czy zakres modyfikacji pozwala im na twierdzenie, że ich nowy silnik.
Skoro baza jest ze starego silnika.
No dobra fachowcu motoryzacyjny:
tak wygląda różnica między silnikiem Fiata 1956 cm3 a ,,nowym" silnikiem Opla 1956 cm3:
Produkcja zamiast jak do tej pory na licencji Fiata w Rüsselsheim została przeniesiona do Kaiserslautern.
Przy współpracy inżynierów z Turynu i Rüsselsheim wprowadzono następujące zmiany:
1..SRC- układ selektywnej redukcji katalitycznej -BlueInjection Norma spalin Euro6
2.w układzie EGR dodatkowo dodano chłodnicę ze stali nierdzewnej która odpowiada za chłodzenie.
3. układ wtryskowy, który ma odpowiadać za osiągi i niski poziom spalania zaprojektowano specjalną komorę spalania oraz nowy system wtrysku, (ciśnienie 2000 bar i do 10 wtrysków na jeden cykl ).
26 lip 20:56 | ocena: 100%
Liczba głosów:7
100%
0%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ss Użytkownik anonimowy
~ss :
No photo ~ss Użytkownik anonimowy
Do krytykantów Mazdy 6.

Ma Mazdę 6 po lifce z silnikiem benzyna 2,5 i 192 KM. Powiem krótko następna to też będzie Mazda. Zanim zdecydowałem się na zakup, testowałem wszystkie samochody w tym przedziale cenowym i tej samej klasy. Niestety VW Passat, Skoda Superb (masakra), Ford Mondeo, Opel Insignia wysiadają. Jest to opinia obiektywna, bo kupując nie sugerowałem się która marka jest najlepsza na świecie i nigdy nie byłe zwolennikiem Mazdy, wybór był naprawdę optymalny. Audi i Mercedes był poza moim zasięgiem - szkoda.
29 lip 20:39 | ocena: 70%
Liczba głosów:60
70%
30%
| odpowiedzi: 9
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Knox Użytkownik anonimowy
~Knox :
No photo ~Knox Użytkownik anonimowy
Powoli przestaje czytać recenzje w auto bild (przepraszam, auto świat). Jakimś dziwnym cudem zawsze niemry są cacy, a japońce be. Jak chcecie porządne recenzje to polecam amerykański customers reports. Przykładowo w kompaktowych SUV najlepszy amerykaniec, Ford jakiś tam (ichniejsza wersja Kugi) dopiero na 4, czy 5 miejscu. A co na szycie? Nr 1 Honda CR-V, numer 2 nowa Mazda CX-5, która BTW na łamach AŚ została zmieszana z błotem...
24 lip 23:22 | ocena: 82%
Liczba głosów:92
82%
18%
| odpowiedzi: 4
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Tajwan Użytkownik anonimowy
~Tajwan :
No photo ~Tajwan Użytkownik anonimowy
Nie da sie? Oczywiscie ze sie da. Jak insignia traci w wielu kategoriach to sie nagle wymysle inne, w ktorych nadrabia nadspodziewanie duzo. Ha ha. Auto Swiat jest do poczytania i posmiania sie, ale nie powinien nigdy ksztaltowac pogladu ludzi na samochody. Zreszta wiekszosc ludzi wie dlaczego.
26 lip 05:34 | ocena: 90%
Liczba głosów:42
90%
10%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~W Użytkownik anonimowy
~W :
No photo ~W Użytkownik anonimowy
Czemu insignia zestawiona jest z konkurencja ktora ma slabsze silniki? Superba ma wariant 170konny. Sprytnie dodawane sa punkty insigni a odejmowane pozostalym. Pojemnosc bagaznika po miedzy insignia a superbem to przepasc a w punktacji jest roznica tylko 6 punktow. Dalej skutecznosc hamulcow- po miedzy isignia a superbem jest dystans pol samochodu po hamowaniu a superba dostala az 9 punktow mniej. A potem po podliczeniu kilku takich kwiatkow insignia o wlos wygrywa
28 lip 13:43 | ocena: 66%
Liczba głosów:35
66%
34%
| odpowiedzi: 4
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Rafał Użytkownik anonimowy
~Rafał :
No photo ~Rafał Użytkownik anonimowy
Test punktowy jak zwykle jak to w AŚ do dupy...najpierw piszecie że mondeo jest najchiszy w stawce wg pomiarów a później mu dajecie ilość pkt mniejszą niż insignia..:) To samo z przestronnościa kabiny - najszerszy ale mało punktów... Idźcie robić testy taczek do tego się nadajecie..
30 lip 01:00 | ocena: 92%
Liczba głosów:12
92%
8%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Major Użytkownik anonimowy
~Major :
No photo ~Major Użytkownik anonimowy
Widać że miłośnicy innych marek próbują doszukać się w Insignii błędów, brzydoty ale niestety. Jest sie czym pochwalić. Kwestia tylko jak bardzo bedzie awaryjna... mam Insignie z 2016 roku z silnikiem 170kM jak w teście i silnik jest bardzo dobry do jazdy ale niestety całość dość awaryjna i drażniąca. Zobaczymy jak z tym upora się nowy model
26 lip 07:44 | ocena: 68%
Liczba głosów:34
68%
32%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Menago Użytkownik anonimowy
~Menago :
No photo ~Menago Użytkownik anonimowy
Jeździłem wszystkimi z tej czwórki w podobnej konfiguracji. I jeszcze innymi... VW Passat, Citroen C5 , Peugeot 407...
Tylko Mondeo! Zawieszenie, prowadzenie...
Tylko mam duże zastrzeżenia do serwisów... Naciągają i trzeba pilnować.
Te parametry brane w tym teście pod uwagę to dla... nie powiem kogo. ;)
29 lip 22:09 | ocena: 71%
Liczba głosów:7
71%
29%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~nopler Użytkownik anonimowy
~nopler :
No photo ~nopler Użytkownik anonimowy
Ta Insignia jak odgrzewany kotlet. Jakbym już ją gdzieś widział. Deska rozdzielcza też trochę jak z zeszłej epoki. Mam wrażenie, że chłopakom z Opla brakuje luzu w projektowaniu. Gdyby miała znaczek Kia albo Hyundai, pewnie pojawiło by się sporo sugestii do podpatrzenia elementów z tego czy innego modelu. Obstawiam, że ta bryła za 2-3 lata będzie wyglądać na przestarzałą.
25 lip 13:22 | ocena: 58%
Liczba głosów:31
58%
42%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Dawid Użytkownik anonimowy
~Dawid :
No photo ~Dawid Użytkownik anonimowy
Dziwne... W każdym teście chwali się auta Forda jako wzór do naśladowania pod względem zawieszenia i precyzji prowadzenia, a tu jest krytykowany.
25 lip 09:02 | ocena: 86%
Liczba głosów:49
86%
14%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild

Nowy Opel Insignia kontra Ford Mondeo, Mazda 6 i Skoda Superb - kto wyprzedzi Opla?

To nie jest przejście dla pieszych, tylko pas startowy. I to nie są zwykłe auta klasy średniej, tylko gwiazdy rynku: wielkie, oszczędne i efektowne. Ci, którzy "kupują oczami" z pewnością już mają swojego faworyta, ale my piszemy przede wszystkim dla tych, którym zależy na konkretnych parametrach i zaletach samochodu. Piszemy o nich w porównaniu, do którego lektury zapraszamy, a teraz mamy dla Was galerię zdjęć z testu czterech... Sedanów, liftbacków, hatchbacków - wybór będzie szeroki!

Nowy Opel Insignia kontra Ford Mondeo, Mazda 6 i Skoda Superb - kto wyprzedzi Opla? (slajd 1 z 30)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego