Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.374.494.291.97
Średnio4.604.744.492.11
Najdrożej4.994.994.992.27

Opel Insignia Country Tourer - kombi na każdą pogodę i każdą drogę?

30 lis, 11:54

Opel Insignia kombi w „outdoorowym” mundurku ma zaawansowany napęd 4x4 i o 25 mm większy prześwit niż jej siostry. Jak więc u niej z terenowością?

Udostępnij
0
Skomentuj

Być może nie wszyscy się zorientowali, ale to już druga generacja Insignii Country Tourer (CT). Poprzednia pojawiła się w 2014 r., zdecydowało się na nią w sumie blisko 50 tys. klientów. Co ciekawe, były to młodsze osoby niż te wybierające pozostałe wersje Insignii. Co więcej – duże znaczenie miał dla nich napęd 4x4.

Dlatego też w nowym modelu Opel zastosował zaawansowany mechanizm. Przy tylnej osi ma on dwa zestawy sprzęgieł wielopłytkowych, zdolnych swobodnie rozdzielać moment między koła. Pozwala to np. na dopędzanie zewnętrznego koła na zakrętach i przez to na dynamiczniejsze ich pokonywanie, a także nakierowanie napędu na koło o lepszej przyczepności w wymagających warunkach.

Ale czy Insignia CT może daleko zbaczać z asfaltu? Jej wygląd na pewno to sugeruje. Kontrastowe plastikowe nakładki na błotnikach, progach i zderzakach to obowiązkowy element „outdoorowej mody”. To, czego nie widać, to aluminiowe osłony podwozia. No i zwiększony prześwit. Country Tourer w porównaniu z Insignią Sports Tourer jest zawieszony o 25 mm wyżej, co daje raptem 146 mm między jezdnią a podwoziem – nawet do „miękkich” SUV-ów trochę brakuje, a konkurencyjny Passat Alltrack oferuje o 3 cm więcej.

Terenowe talenty Insignii ograniczają też jej rozmiary. Ma 5 m długości, z czego 2,83 m przypada na rozstaw osi, 1 m na przedni zwis i 1,17 m – na tylny. To daje mierne parametry kątów natarcia, rampowego i zejścia – Opel ich nawet nie podaje. Pewne jest, że są słabsze niż w poprzedniku (mniejszy i z krótszym rozstawem osi). W Insignii CT debiutuje nowy, 2-litrowy, podwójnie doładowany diesel o mocy 210 KM i momencie obrotowym 480 Nm. Występuje wyłącznie w połączeniu z napędem 4x4 i 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów. Ma system oczyszczania spalin z AdBlue i zaimponował nam równomiernym rozwojem mocy, ale od 3 tys. obrotów robi się warkotliwy.

Dynamicznych kierowców szybciej zadowoli 260-konna turbobenzyna. Cennik Insignii Country Tourer otwiera 1.5 Turbo o mocy 140 KM, z napędem na przód i manualną skrzynią biegów, za 128 500 zł – to o niecałe 10 000 zł więcej niż za Insignię ST w topowej wersji Elite, na której CT bazuje. Najtańszy sposób na 4x4 to 170-konne CDTI za 160 300 zł, ale nie dokupimy tu przyjemnego 8-biegowego „automatu”.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 50/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy nowym BMW M5, Volkswagenem Golfem Sportsvan po liftingu i nowym Subaru XV; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; test Porsche 911 GT3; początek testu długodystansowego Mitsubishi ASX; najczęstsze usterki silników Diesla; paliwa zimowe; Skoda Octavia II z drugiej ręki; używane SUV-y w cenie 35-45 tys. zł; specjalne Nissan rodem z Gwiezdnych Wojen.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Pantylen Użytkownik anonimowy
~Pantylen :
No photo ~Pantylen Użytkownik anonimowy
ja se tera zainwestowałem w kombika ale w Peugeota 308sw, 1,6 w dieslu, nie pali dużo, spoko też to że można wziąć se czujniki parkowania, bardzo przydatne z tyłu.
5 gru 18:16 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Filippo Użytkownik anonimowy
~Filippo :
No photo ~Filippo Użytkownik anonimowy
na kazda pogode i kazda droge to trzeba w suva celowac. Szwagier kupil dosyc niedawno mowego rextona to szalal po polach jak wariat
7 gru 08:53 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Kaczorek Użytkownik anonimowy
~Kaczorek :
No photo ~Kaczorek Użytkownik anonimowy
Bardzo "wypasiona"... cena.
3 gru 11:06 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Mercedes TAXI Benz Użytkownik anonimowy
~Mercedes TAXI Benz
No photo ~Mercedes TAXI Benz Użytkownik anonimowy
do ~umię liczyć:
No photo ~umię liczyć Użytkownik anonimowy
3 gru 11:37 użytkownik ~umię liczyć napisał
Biorąc pod uwagę wartość rezydualną (utratę wartości) niewiele trzeba dołożyć za merca E All terrein, dodajmy, lepszego pod każdym względem.
"nie wiele" jest dobrze powiedziane... To nie wiele zobaczysz takze, jadac "Mercem" - na którego nota bene bez mala kazdego stac - na przeglad lub wymieniajac juz nawet po latach w nim czesci zamienne. Nie porównuj jablek z gruszkami. Poza tym te "Merce" byly dobre, ale w latach 70/80-tych. Teraz to wszystko ten sam plastik od tych samch dostawców. A jak masz i stac ciebie, aby dokladac za tzw. "premium" nastepne 60 tysi, to tylko brac..panie, brac..
3 gru 16:18 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~umię liczyć Użytkownik anonimowy
~umię liczyć :
No photo ~umię liczyć Użytkownik anonimowy
Biorąc pod uwagę wartość rezydualną (utratę wartości) niewiele trzeba dołożyć za merca E All terrein, dodajmy, lepszego pod każdym względem.
3 gru 11:37 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Klassen Użytkownik anonimowy
~Klassen :
No photo ~Klassen Użytkownik anonimowy
Nijaki design. Już poprzedni był lepszy.
3 gru 08:34
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~gnoza Użytkownik anonimowy
~gnoza
No photo ~gnoza Użytkownik anonimowy
do ~japan:
No photo ~japan Użytkownik anonimowy
2 gru 10:54 użytkownik ~japan napisał
Na każdą drogę to jest Hilux .
Zwłaszcza na autostradę przy silnym bocznym wietrze, po za tym Hilux jest ok.
2 gru 20:27 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Erik Użytkownik anonimowy
~Erik :
No photo ~Erik Użytkownik anonimowy
Szkoda że tak zrąbali ten przód. Głupi uśmiech
2 gru 19:59 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~japan Użytkownik anonimowy
~japan :
No photo ~japan Użytkownik anonimowy
Na każdą drogę to jest Hilux .
2 gru 10:54 | ocena: 55%
Liczba głosów:11
55%
45%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Świat

Opel Insignia Country Tourer - kombi na każdą pogodę i każdą drogę?

Kontrastowe plastikowe nakładki sugerują gotowość Insignii na przygody – przyznacie, jest jej w tych dodatkach do twarzy.

Opel Insignia Country Tourer - kombi na każdą pogodę i każdą drogę? (slajd 1 z 12)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego