Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Opel Insignia Country Tourer - kombi na każdą pogodę i każdą drogę?

30 lis 17 11:54

Opel Insignia kombi w „outdoorowym” mundurku ma zaawansowany napęd 4x4 i o 25 mm większy prześwit niż jej siostry. Jak więc u niej z terenowością?

Udostępnij
0
Skomentuj

Być może nie wszyscy się zorientowali, ale to już druga generacja Insignii Country Tourer (CT). Poprzednia pojawiła się w 2014 r., zdecydowało się na nią w sumie blisko 50 tys. klientów. Co ciekawe, były to młodsze osoby niż te wybierające pozostałe wersje Insignii. Co więcej – duże znaczenie miał dla nich napęd 4x4.

Dlatego też w nowym modelu Opel zastosował zaawansowany mechanizm. Przy tylnej osi ma on dwa zestawy sprzęgieł wielopłytkowych, zdolnych swobodnie rozdzielać moment między koła. Pozwala to np. na dopędzanie zewnętrznego koła na zakrętach i przez to na dynamiczniejsze ich pokonywanie, a także nakierowanie napędu na koło o lepszej przyczepności w wymagających warunkach.

Ale czy Insignia CT może daleko zbaczać z asfaltu? Jej wygląd na pewno to sugeruje. Kontrastowe plastikowe nakładki na błotnikach, progach i zderzakach to obowiązkowy element „outdoorowej mody”. To, czego nie widać, to aluminiowe osłony podwozia. No i zwiększony prześwit. Country Tourer w porównaniu z Insignią Sports Tourer jest zawieszony o 25 mm wyżej, co daje raptem 146 mm między jezdnią a podwoziem – nawet do „miękkich” SUV-ów trochę brakuje, a konkurencyjny Passat Alltrack oferuje o 3 cm więcej.

Terenowe talenty Insignii ograniczają też jej rozmiary. Ma 5 m długości, z czego 2,83 m przypada na rozstaw osi, 1 m na przedni zwis i 1,17 m – na tylny. To daje mierne parametry kątów natarcia, rampowego i zejścia – Opel ich nawet nie podaje. Pewne jest, że są słabsze niż w poprzedniku (mniejszy i z krótszym rozstawem osi). W Insignii CT debiutuje nowy, 2-litrowy, podwójnie doładowany diesel o mocy 210 KM i momencie obrotowym 480 Nm. Występuje wyłącznie w połączeniu z napędem 4x4 i 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów. Ma system oczyszczania spalin z AdBlue i zaimponował nam równomiernym rozwojem mocy, ale od 3 tys. obrotów robi się warkotliwy.

Dynamicznych kierowców szybciej zadowoli 260-konna turbobenzyna. Cennik Insignii Country Tourer otwiera 1.5 Turbo o mocy 140 KM, z napędem na przód i manualną skrzynią biegów, za 128 500 zł – to o niecałe 10 000 zł więcej niż za Insignię ST w topowej wersji Elite, na której CT bazuje. Najtańszy sposób na 4x4 to 170-konne CDTI za 160 300 zł, ale nie dokupimy tu przyjemnego 8-biegowego „automatu”.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 19/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsza jazda prototypem BMW serii 8, Suzuki Swift Sport i nowym Mercedesem Klasy G; Nissan Micra kontra Volkswagen Polo; testy BMW i3s, Audi A7 i Mitsubishi Space Star; instalacja LPG w hybrydzie i zasilanie gazem ziemnym; pierwszeństwo w ruchu drogowym; pierwszy test Ferrari 488 Pista; wizyta w fabryce FCA w Tychach; dodatek "Używane ekstra".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej