Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.394.714.291.92
Średnio4.524.724.412.01
Najdrożej4.644.734.492.08

Używana Alfa Romeo 159: jeśli "159-ka", to z dieslem

27 paź 13 05:36

Dobrych silników benzynowych jest w Alfie Romeo 159 jak na lekarstwo. Wybierzcie któregoś z diesli – to napra wdę udane konstrukcje

Udostępnij
0
Skomentuj

Cuore sportivo, po włosku – sportowe serce. Sęk w tym, że benzynowe serca produkowane przez Alfę Romeo w ciągu ostatnich 20 lat (poza wersjami V6 Busso) nie były ani specjalnie sportowe, ani żywotne. W modelu 159 Włosi zastosowali więc jednostki skonstruowane przez koncern GM, ale wpadli z deszczu pod rynnę.

Na szczęście w Alfie Romeo 159 zostają diesle JTDm (od 22-25 tys. zł), uchodzące za jedne z lepszych w swej klasie. A jeśli ktoś lubi wysokie obroty? To będzie musiał głębiej sięgnąć do kieszeni. Bo jedyny naprawdę sensowny silnik benzynowy (1.75 TBi/200 KM) pojawił się dopiero w 2009 r.

Najpopularniejsze diesle to 1.9 JTDm/120 KM (8V) i 150 KM (16V)

Jednostka o mocy 120 KM nie pasuje jednak do ciężkiej „159-ki”: w trasie wyraźnie się męczy, a żeby uzyskać spalanie na poziomie 6,5 l/100 km, musicie dość ostrożnie obchodzić się z pedałem gazu. Mocniejsza wersja motoru 1.9 JTDm zapewnia wyraźnie lepsze osiągi przy podobnym spalaniu (średnio 7-8 l/100 km), ale trochę więcej kosztuje (odpowiednio od 22 i 24 tys. zł) i jest nieco bardziej podatna na awarie – do 2007 r. montowano wadliwy kolektor dolotowy.

Oszczędź nawet 517 zł na ubezpieczeniu OC!

Różnice w cenach polis dla tego samego auta mogą wynosić nawet kilkaset procent! Dlatego zanim kupicie ubezpieczenie, porównajcie oferty rożnych firm.

Warto zdać sobie sprawę z tego, że większość egzemplarzy Alfy 159 z silnikiem Diesla ma na pokładzie filtr DPF – nie jest to układ pozbawiony wad, ale na tle konkurentów wypada nieźle. Jedyny silnik, w którym początkowo nie montowano go seryjnie, to 1.9 JTDm. Uwaga: po przejechaniu 150-200 tys. km DPF niekiedy trzeba wymienić (4-6 tys. zł). Niektórzy kierowcy po prostu się go pozbywają (1,5 tys. zł).

Silnik 2.4 R5 początkowo rozwijał 200, potem też 210 KM. Obie wersje zapewniają osiągi godne wyglądu „159-ki” (moment obrotowy – 400 Nm) i brzmią lepiej niż czterocylindrówki. Ceny zakupu zachęcają (od 25 tys. zł), poza tym często są to auta lepiej wyposażone niż te z silnikiem 1.9. Uwaga: średnie spalanie Alfy 159 2.4 JTDm to co najmniej 8,5-9 l/100 km, a koszty obsługi do niskich nie należą (m.in. utrudniona wymiana paska rozrządu).

Silnik 2.0 JTDm pojawił się dopiero w 2009 roku

Ceny zakupu są więc jeszcze wysokie, (od 42 tys. zł), ale polecamy go z czystym sumieniem – to bardziej nowoczesna (ma zmodyfikowany, droższy osprzęt) wersja jednostki 1.9 16V. Na razie nie mamy sygnałów o awariach, ale koszty napraw (np. zaworu EGR) będą wyższe niż w starszych autach.

Podczas oględzin każdej „159-ki” skontrolujcie układ kierowniczy – usterki pomp wspomagania oraz maglownic. Reasumując: udane auto za dobre pieniądze, ale wystrzegajcie się podejrzanie tanich egzemplarzy, gdyż niedroga Alfa 159 to kłopoty. Plus za łatwy dostęp do części.

Poleć
Udostępnij
0

Przeczytaj również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 7/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy BMW X2 i zmodernizowaną Hondą Jazz; prezentacja Skody Fabii po liftingu; raport: VW po Dieselgate; porównanie: kompakty kontra crossovery; testy Volvo V90 i Porsche Cayenne; raport: jak kradną auta; ustawianie geometrii zawieszenia; co to jest eCall; używany Opel Zafira; Top 10: używane kombi klasy średniej; Nissan Leaf nowej generacji.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (54)

No photo
No photo ~Zjadacz A.R. 20 lat Użytkownik anonimowy
~Zjadacz A.R. 20 lat :
No photo ~Zjadacz A.R. 20 lat Użytkownik anonimowy
Piszący artykuł nie zna się na alfach Co za bzdury w alfie z silnikiem 2,4JTDm i automacie średnie spalanie to około 6.5-7/100km oczywiście jazda mieszana do 140km/h bez pisku na światłach miałem takie dwie jeden automat drugi zwykła spalanie podobne podobnie starszy model z tym silnikiem 156 (175KM) i o dziwo cięższa 166(185KM) , natomiast jeżeli ktoś się nie zna i nigdy w alfie nie wymieniał paska to niech nie pisze BZDUR ludzie wystarczy ściągnąć koło odkręcić nadkole kilka śrub i mamy najlepszy dostęp do rozrządu niech lepiej napiszą jakie dojście jest w TOURANIE tam jest dostęp że lepiej silnik wyciągnąć niż tam się męczyć lecz niestety rzadko który (140KM)dożywa do wymiany
24 sie 13 00:34 | ocena: 87%
Liczba głosów:23
87%
13%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Erwin Użytkownik anonimowy
~Erwin :
No photo ~Erwin Użytkownik anonimowy
120KM nie jest wcale tak źle Mam wersję SW 1.9jtdm 120KM i nie ma tragedii, wg GPSa 190km/h na niemieckiej autostradzie poleciała a delikatny potencjał jeszcze był :) Spalanie wygląda następująco: 120km/h = 4.5-5l; 140km/h = 5-6l, 160km/h = 6-7.5l - oczywiście to jazda po płaskim na 6' biegu. Średnia z przejechanych ok 12tys km na dziś to 6.4l/100km. Dla mnie największy + tej alfy to wnętrze zwłaszcza podswietlone po zmroku, bajka :)

pozdrawiam Alfoholików :)
28 paź 13 18:44 | ocena: 90%
Liczba głosów:21
90%
10%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~italiano Użytkownik anonimowy
~italiano :
No photo ~italiano Użytkownik anonimowy
mia bella 156 kto o alfie tylko slyszal a nigdy nie maial to lepiej niech zamilczy 156 2.0ts 250 tys pod moja ciezka noga daje rade ze az sam sie dziwie ze jeszcze sie silnik nie posypal...a jesli chodzi o awarie to fakt wymienilem sprzeglo i alternator przy 180 tys 3 razy rozrzad, klocki i tarcze gorne wahacze przod i olej co 12 tys...nie lubie tego auta bo raz na 3 miesiace spali sie zarowka a jak by nie to jest 3 zlote;) wiec nie mowcie ze auto jest wadliwe bo ponioslem koszty ekspluatacji a nie awarii...a nastepna bedzie 159 jak juz w 156 serduszko przestanie bic
13 sty 14 22:43 | ocena: 82%
Liczba głosów:11
82%
18%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~majkel Użytkownik anonimowy
~majkel :
No photo ~majkel Użytkownik anonimowy
159 Piękna stylistyka ten samochód zawsze mi się kojarzy z zadziorną seksowną panną która ma swoje kaprysy i bywa nieznośna ale nie przejdziesz obok niej obojętnie nie oglądając się za nią
22 lut 14 20:11 | ocena: 100%
Liczba głosów:14
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Andree Użytkownik anonimowy
~Andree
No photo ~Andree Użytkownik anonimowy
do ~jak dla mnie:
No photo ~jak dla mnie Użytkownik anonimowy
8 lis 13 20:17 użytkownik ~jak dla mnie napisał
jak dla mnie lepszy sedan i to dużo :) SportWagon to niestety kombi które mi się kompletnie nie podobają.
muszę powiedzieć że kombi na tle innych marek jest prześliczne, a porównując sedana do kombi trudno mi powiedzieć, na pewno kombi wygląda lepiej bez relingów. A w sedanie tył jest nieco za spokojny stylistycznie do przodu auta. Pozdrawiam alfaholików.
10 lis 13 18:59 | ocena: 89%
Liczba głosów:9
89%
11%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~mddd Użytkownik anonimowy
~mddd :
No photo ~mddd Użytkownik anonimowy
rozwala konkurencję w każdym aspekcie Szkoda że już nie produkują tego auta, nie wierzę że następca będzie równie dobry.
10 lis 13 20:33 | ocena: 100%
Liczba głosów:10
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~azzurro Użytkownik anonimowy
~azzurro :
No photo ~azzurro Użytkownik anonimowy
sprostowanie... " (2.0 JTDM) - to bardziej nowoczesna (ma zmodyfikowany, droższy osprzęt) wersja jednostki 1.9 16V." akurat... poczciwego 1.9 jtd zastąpił 1.6 jtd a 2.0 jtd jest następcą 2.4 jtd. Ogólnie nowe jednostki 1.6 i 2.0 nie mają nic wspólnego z 1.9 i 2.4 poza zbliżoną mocą, w głównej mierze oba nowe silniki powstały w wyniku tzw. "downsizingu"
3 wrz 13 10:28 | ocena: 64%
Liczba głosów:11
64%
36%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Tomek Użytkownik anonimowy
~Tomek :
No photo ~Tomek Użytkownik anonimowy
Alfa 1,75 TBi Idealny silnik do tego auta. Lekki, mocny, brakuje tylkoo napędu na tył i byłby ideał. SPalanie - mozna zrobić 8,2 ale środnio wychodzi pod 10.
31 paź 13 21:47 | ocena: 83%
Liczba głosów:6
83%
17%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~rzeczoznawca Użytkownik anonimowy
~rzeczoznawca :
No photo ~rzeczoznawca Użytkownik anonimowy
Silnik 2,0 JTDM jest swietny.
Zalety : dobra dynamika, oszczędność paliwa ( 100% w mieście nie przekracza 9,0 l. dynamicznej jazdy), duży zasięg (zbiornik paliwa 72 l. starcza na 1000 km)), niezawodność, genialna trakcja podczas przyspieszania i na zakrętach.
Po zamontowaniu boxa, "M-Tech" moc wzrosła do 220 KM, aż 460 NM momentu obrot. i poprawiły się osiągi, bez zwiększenia zużycia paliwa przy rozsądnej jeździe. Końcówki wtryskiwaczy są wrażliwe na jakość paliwa.
Benzyna 1,75 l. bardzo dobre osiągi, ale wysoki apetyt na paliwo i uwaga na panewki.
Ogólnie 159 to świetne auto - miałem 2. Skończyłem na Brerze 2,0 JTDM, Brera na boxie przejechała ponad 80 tys. bez problemów i nadal jeździ.
Czekam na Giulię Veloce 280 KM
28 lis 16 16:30 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~alfa 159 Użytkownik anonimowy
~alfa 159 :
No photo ~alfa 159 Użytkownik anonimowy
z dieslem? Cóż wiedza redaktorzyn jest jak widać niewielka, są dobre benzyny a szczególnie 1.8 mpi 140km (oplowski/chevroletowski nie sprawiający problemów, można założyć gaz sekwencje 4gen, to taki w sam podstawowy silnik do tego auta bez szaleństw ), poźniej 1.750 tbi 200km, 1,9 jts 160km i 2.2jts 185km, wszystkie godne polecenia jeśli ktoś dużo nie jeździ, albo ma kasę na takie spalanie.

Diesle oczywiście też dobre (jeśli ktoś dużo jeździ), jak wiadomo nie ma róży bez kolcy, serwis takiego diesla może przekroczyć sporo "oszczędności" wynikające ze spalania benzyna vs diesel, no chyba że mówimy o nowych autach ;)
8 lis 13 20:11 | ocena: 60%
Liczba głosów:10
40%
60%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Świat

Używana Alfa Romeo 159: jeśli "159-ka", to z dieslem

Dobrych silników benzynowych jest w Alfie Romeo 159 jak na lekarstwo. Wybierzcie któregoś z diesli – to napra wdę udane konstrukcje.

Foto: Auto Świat

Foto: Auto Świat

Foto: Auto Świat

Foto: Auto Świat

Używana Alfa Romeo 159: jeśli "159-ka", to z dieslem (slajd 1 z 5)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego