CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.254.564.051.89
Średnio4.584.744.312.10
Najdrożej4.794.954.592.71

Lexus LS430 - wygodna i solidna limuzyna

9 wrz 16 12:30
Udostępnij
0
Skomentuj

O wygodny samochód nietrudno na rynku, ale Lexus LS430 dokłada coś bardzo ważnego: trwałość!

Nie jest łatwo zaistnieć w gronie producentów aut luksusowych. Japończycy zaczynali ekspansję od małych pojazdów, ale od wielu lat chcą dorównać najlepszym modelom Mercedesa czy BMW. Dla wielu nabywców obok względów praktycznych liczy się jednak marka, a na tym polu Lexus pozostawał poza niemiecką konkurencją.

Konstruktorzy modelu LS 3. generacji nie analizowali jednak tylko samochodów, przyglądali się też luksusowym jachtom, a nawet… domom. Efekt jest naprawdę imponujący: Lexus pokonał klasę S w bezpośrednim starciu testowym tuż po debiucie.

Teraz, po ponad 15 latach obecności na rynku, możemy dodać jeszcze jeden laur – nie ma chyba drugiego auta tej klasy równie mało kłopotliwego w eksploatacji. Lista typowych problemów LS-a jest krótka i naprawdę są one niezbyt istotne.

Lexus LS 430 - koszty jak w kompakcie?

Naprawiający Toyoty i Lexusy Rafał Bilski z All Japanese Cars nie szczędzi pochwał wnętrzu i twierdzi: Pierwsze oznaki starzenia mogą wskazywać na znaczny przebieg, w tym przypadku rzędu pół miliona kilometrów. Wariująca elektronika, korozja nadwozia? Chyba w powypadkowych autach!

Jednak nie oznacza to, że na eksploatację LS-a wydacie tyle, co na obsługę Corolli. Bardzo mało jest zamienników, wymiana rozrządu pochłonie 2000 zł, zaś regulacja zaworów – nawet 3000 zł (zajmuje mnóstwo czasu, trzeba też wymienić „szklanki”). Sprawdzenie luzu zaworów jest konieczne co 90 tys. km, regulacji zazwyczaj wymagają tylko auta z LPG (przy okazji wyniki spalania taniego paliwa: miasto 20 l/100 km, trasa 14 l/100 km).

Kupujesz używane auto - pamiętaj o ubezpieczeniu!

Różnice w cenach polis dla tego samego auta mogą wynosić nawet kilkaset procent! Dlatego zanim kupicie ubezpieczenie, porównajcie oferty rożnych firm.

Kosztów może przysporzyć wersja z miechami pneumatycznymi. Jeśli rano auto stoi przechylone jak motorówka, trzeba sprawdzić czujniki poziomowania (bagatela: po 1500 zł za sztukę; są cztery). Uszkodzeniu ulegają też kompresory. Dzieje się tak nie tylko ze względu na starzenie i przebieg, lecz także na skutek wypadków, gdyż są umieszczone przy prawym przednim kole. Warto jednak podkreślić, że jak na klasę auta i stopień komplikacji jego konstrukcji i tak nie są to wysokie wydatki.

W trakcie jazdy Lexus z nawiązką odpłaca się za każdą zainwestowaną w niego złotówkę. Silnik mruczy tak leniwie, że ledwo go słychać. Przyspieszenie jest wspaniałe, jednak niektórzy narzekają na brak napędu 4x4 – mimo elektroniki zimą trudno okiełznać moc. Motor to seria UZ, praktycznie nie do zarżnięcia, pół miliona kilometrów nie robi na nim wrażenia. Podobnie dobrze należy ocenić skrzynie – prawidłowo obsługiwany „automat” zawodzi naprawdę sporadycznie.

Same superlatywy kierujemy też pod adresem wnętrza. Zazwyczaj jest kompleksowo wyposażone, ma elementy, których nie spodziewamy się w kilkunastoletnim aucie: poduszki kolanowe dla kierowcy i pasażera, nawigację, lodówkę, nawet elektrycznie regulowane górne mocowanie pasów bezpieczeństwa. Fotele oferują funkcję masażu, o audio dba ekskluzywna firma Mark & Levinson. Część dodatków seryjnie występowała w poszukiwanej odmianie President.

Lexus LS 430 - ceny części*

Filtr powietrza od 85 zł
Filtr oleju od 30 zł
Klocki hamul. (przód) od 210 zł
Tarcze hamul. (przód) od 560 zł
Cewka zapłonowa od 500 zł
Rozrząd (pasek z rolką i pompą wody) od 1360 zł
Sworzeń wahacza (p.) od 560 zł
Reflektor brak

*ceny dotyczą zamienników o niezłej jakości do Lexusa LS430 z 2004 roku

Lexus LS 430 - serwis*

Olej silnikowy co 15 tys. km
Filtr powietrza co 45 tys. km/4 lata
Filtr przeciwpyłkowy wg wskazań
Płyn hamulcowy co 30 tys. km/2 lata
Płyn chłodzący co 90 tys. km**
Świece zapłonowe co 90 tys. km
Olej w „automacie”*** co 90 tys. km/6 lat
Pasek rozrządu co 150 tys. km

*dane przeglądowe dla Lexusa LS430; **pierwsza wymiana po 150 tys. km, kolejne co 90 tys. km; ***wymiana oleju w tylnym dyferencjale co 30 tys. km

Lexus LS 430 - dane techniczne

Silnik – typ/cyl./zawory benz./V8/32
Pojemność skokowa (cm3) 4293
Moc maks. (KM/obr./min) 281/5600
Maks. moment (Nm/obr./min) 417/3500
Skrzynia biegów aut. 5 aut. 6
Napęd tylny
Masa wł./ładowność (kg) od 1875/475
Wymiary (dł./szer./wys.; mm) 5005 (po lift. 5025)/1830/1490
Rozstaw osi (mm) 2925
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 6,7 6,3
Prędkość maks. (km/h) 250 250
Spalanie (wg EU; l/100 km) 17,5/8,9/12,0 16,4/8,5/11,4

Lexus LS 430 - naszym zdaniem: wart polecenia!

Nie każdego kręci jazda limuzyną, ale jeśli szukacie wygodnego auta z bardzo krótką listą potencjalnych problemów, to ten Lexus jest dla was! Oczywiście, ryzyko dużych wydatków istnieje (trudno o zamienniki!), ale – poza zawieszeniem pneumatycznym – jest ono minimalne. Godne podkreślenia: komfort i bogate wyposażenie.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 36/2017 już w sprzedaży a w nim m.in. prezentacja trzeciej generacji Porsche Cayenne; pierwsza jazda nowym VW Polo; porównanie Volvo XC60 z Audi Q5 i Mercedesem GLC; test Forda Ka+; mandaty z zagranicy; najlepsze kamerki samochodowe; Mercedes Klasy C w teście 100 tys. km; ranking kompaktowych kombi za 10 tys. zł oraz Lamborghini Aventador S.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (16)

No photo
No photo ~a Użytkownik anonimowy
~a :
No photo ~a Użytkownik anonimowy
Smutne ale prawdziwe: niekoniecznie. Kupilem 8 letniego GSa. Mam go trzeci rok i samodzielnie zniszczylem skrzynie. Ma obecnie 11 lat i nic mu nie jest. Skrzynia na allegro 3200 zl. W sumie to wszystko co mu sie stalo. Pojezdzi jeszcze pewnie z 5 lat az mi sie znudzi. Niesamowite auto
30 wrz 16 23:38 | ocena: 86%
Liczba głosów:7
86%
14%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Seba Użytkownik anonimowy
~Seba :
No photo ~Seba Użytkownik anonimowy
Mam juz trzeciego Lexusa i kocham te auta sa fantastyczne....pierwsze 2 IS'y 200 sport i 250 F-sport troche duzo palily bo glownie smigam po miescie ale obecny GS450h F-sport mimo ze ma 3,5 l benzyniaka mixowanego z silnikiem elektrycznym to po miescie przy dynamicznej jezdzie pali 7,5 l w zime kolo 8...zadne z aut nigdy nie mialo zadnej awarii...zadnej...sory w IS200 padla tylna zarowka stopu...musialem wziasc pozyczke na £ 0,5 :D... :)
Japonczycy zawsze slyneli z solidnosci i ogromnego wklady w to co robia...kto choc troche zna kulture Japonska ten nie ma watpliwosci....niestety jest jeszcze cos takiego jak reklama ktora ludziom miesza w glowach a to juz zupelnie inna bajka.
13 paź 16 18:53 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
100%
0%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jacko Użytkownik anonimowy
~jacko
No photo ~jacko Użytkownik anonimowy
do ~smutne_ale_prawdziwe:
No photo ~smutne_ale_prawdziwe Użytkownik anonimowy
15 wrz 16 15:44 użytkownik ~smutne_ale_prawdziwe napisał
stara zasada brzmi, jezeli nie stac Cie na takie auto jako nowe z salonu to nie kupuj go uzywanego :) bo tez nie bedzie Cie stac na jego obslugę :)
Z całym szacunkiem, ale stare zasady czyli stereotypy ( abstrahując od świętych uniwersalnych zasad) nie zawsze się potwierdzają :) Jeżeli kupisz auto nie po jakimś dzwonie. to auto dopracowane nie przysparza problemów. Do tych modeli lexa Japońce się solidnie przyłożyli... a ceny części eksploatacyjnych o może 20 proc. wyższe ( zamienniki). Frajda z jazdy gwarantowana i niezawodne. Rzeczywiście, np. amory pompowane nowe ok. 5-6 tys. za szt., ale z doświadczenia wiem, że siadają po ok 250-300tys, a nasi potrafią i regeneracja- skuteczna ok. 1200- 1300szt, z gwarancją na 2 lata. Osobiście użytkuję ls 430 po lifcie od 4 lat i łącznie włożyłem w całą mechanikę ( wszystko - wymiany paska rozrządu, olejów, płynów i części) 4 tysie pln. ( nie wymieniłem jeszcze olej u w skrzyni co mnie pewnie czeka, ale działa znakomicie) Jakie współczesne auto zagwarantuje tą frajdę, wygodę i niezawodność? 0-100 km. jak masz ochotę- 6.3sec. ja rzadko tak pomykam, spalanie - jeżdżę delikatnie ale 90proc. miasto 13 pb95. Niedomagania- na śniegu czy lodzie tańcuje jak głupi (przesiadłem się z subaru 4wd),ale coś za coś... świetne auto. tylko mało ich na rynku, trudno się rozstać... Pozdrawiam. Jacko.
1 paź 16 06:56 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Rucia Użytkownik anonimowy
~Rucia :
No photo ~Rucia Użytkownik anonimowy
Świetny samochód świetne wyciszenie bije na łeb BMW serii 7
15 wrz 16 13:03 | ocena: 96%
Liczba głosów:26
96%
4%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~AL Użytkownik anonimowy
~AL :
No photo ~AL Użytkownik anonimowy
miałem z 2002 roku,auto bezawaryjne,bardzo ciche ,pali ok 10 litrow,
super nic dodac.
30 wrz 16 15:49 | ocena: 78%
Liczba głosów:9
78%
22%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~smutne_ale_prawdziwe Użytkownik anonimowy
~smutne_ale_prawdziwe :
No photo ~smutne_ale_prawdziwe Użytkownik anonimowy
stara zasada brzmi, jezeli nie stac Cie na takie auto jako nowe z salonu to nie kupuj go uzywanego :) bo tez nie bedzie Cie stac na jego obslugę :)
15 wrz 16 15:44 | ocena: 56%
Liczba głosów:32
44%
56%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~xxx Użytkownik anonimowy
~xxx :
No photo ~xxx Użytkownik anonimowy
Ładne zdjęcia z zewnątrz...szkoda ze nie testowanego auta, ktore było przedliftowe:)
10 wrz 16 16:04 | ocena: 57%
Liczba głosów:7
43%
57%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~heniek Użytkownik anonimowy
~heniek
No photo ~heniek Użytkownik anonimowy
do ~motofun:
No photo ~motofun Użytkownik anonimowy
30 wrz 16 18:37 użytkownik ~motofun napisał
Przedłuż trwałość, czyli zadbaj o auto które Ci jeszcze dobrze służy. Zmniejszając tarcie o 88% w silniku, turbinie, skrzyni biegów, dyferencjale w odniesieniu do samego tylko oleju wydłużamy 2 - 4 x ich trwałość i osiągamy przyrost 7 - 9% mocy, 6,5 - 8%
Nikt to tu oceniał nie ma pojęcia o tym co piszą! Mam RAV-kę i od 2,5 roku zrobiłem 0k.60 tys.km i jestem super zadowolony bo spalanie spadło o dobre 0.9 l/100 km. Denerwuje mnie takie bezmyślne klikanie!
2 paź 16 16:13 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~&&&& Użytkownik anonimowy
~&&&& :
No photo ~&&&& Użytkownik anonimowy
Lexus bije wszystkie mercedesy. W Lexusie nie reguluje sie zaworow. Lexus i Toyota sa gora.
1 paź 16 01:27 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~aaa Użytkownik anonimowy
~aaa
No photo ~aaa Użytkownik anonimowy
do ~Seba:
No photo ~Seba Użytkownik anonimowy
13 paź 16 18:53 użytkownik ~Seba napisał
Mam juz trzeciego Lexusa i kocham te auta sa fantastyczne....pierwsze 2 IS'y 200 sport i 250 F-sport troche duzo palily bo glownie smigam po miescie ale obecny GS450h F-sport mimo ze ma 3,5 l benzyniaka mixowanego z silnikiem elektrycznym to po miescie p
"wziasc" "smiga" - z jakiej wsi pochodzisz chłopcze ze tylko zawodówke skończyłeś? Aaaa SEBA i wszystko jasne, a żona KARYNA i syn BRAJANEK :))))
29 mar 01:44 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Toyota

Lexus LS 430 (2000-06) - od 28 000 zł

Auto płynie po drodze. Praktycznie nie słychać leniwie mruczącego silnika, wysoki komfort. W trudnych sytuacjach pomaga elektronika.

Lexus LS430 - wygodna i solidna limuzyna (slajd 1 z 13)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Krzysztof Koniuszewski / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego