Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Lexus LS430 - wygodna i solidna limuzyna

9 wrz 16 12:30

O wygodny samochód nietrudno na rynku, ale Lexus LS430 dokłada coś bardzo ważnego: trwałość!

Udostępnij
0
Skomentuj

Nie jest łatwo zaistnieć w gronie producentów aut luksusowych. Japończycy zaczynali ekspansję od małych pojazdów, ale od wielu lat chcą dorównać najlepszym modelom Mercedesa czy BMW. Dla wielu nabywców obok względów praktycznych liczy się jednak marka, a na tym polu Lexus pozostawał poza niemiecką konkurencją.

Konstruktorzy modelu LS 3. generacji nie analizowali jednak tylko samochodów, przyglądali się też luksusowym jachtom, a nawet… domom. Efekt jest naprawdę imponujący: Lexus pokonał klasę S w bezpośrednim starciu testowym tuż po debiucie.

Teraz, po ponad 15 latach obecności na rynku, możemy dodać jeszcze jeden laur – nie ma chyba drugiego auta tej klasy równie mało kłopotliwego w eksploatacji. Lista typowych problemów LS-a jest krótka i naprawdę są one niezbyt istotne.

Lexus LS 430 - koszty jak w kompakcie?

Naprawiający Toyoty i Lexusy Rafał Bilski z All Japanese Cars nie szczędzi pochwał wnętrzu i twierdzi: Pierwsze oznaki starzenia mogą wskazywać na znaczny przebieg, w tym przypadku rzędu pół miliona kilometrów. Wariująca elektronika, korozja nadwozia? Chyba w powypadkowych autach!

Jednak nie oznacza to, że na eksploatację LS-a wydacie tyle, co na obsługę Corolli. Bardzo mało jest zamienników, wymiana rozrządu pochłonie 2000 zł, zaś regulacja zaworów – nawet 3000 zł (zajmuje mnóstwo czasu, trzeba też wymienić „szklanki”). Sprawdzenie luzu zaworów jest konieczne co 90 tys. km, regulacji zazwyczaj wymagają tylko auta z LPG (przy okazji wyniki spalania taniego paliwa: miasto 20 l/100 km, trasa 14 l/100 km).

Sprawdź za darmo numer VIN!

Dlaczego warto sprawdzić historię pojazdu? Samochód po wypadku może stać się poważnym zagrożeniem. Zakup skradzionego auta to ogromne problemy. Poznanie przeszłości kupowane auta pomoże wystrzec się takich zagrożeń.

Kosztów może przysporzyć wersja z miechami pneumatycznymi. Jeśli rano auto stoi przechylone jak motorówka, trzeba sprawdzić czujniki poziomowania (bagatela: po 1500 zł za sztukę; są cztery). Uszkodzeniu ulegają też kompresory. Dzieje się tak nie tylko ze względu na starzenie i przebieg, lecz także na skutek wypadków, gdyż są umieszczone przy prawym przednim kole. Warto jednak podkreślić, że jak na klasę auta i stopień komplikacji jego konstrukcji i tak nie są to wysokie wydatki.

W trakcie jazdy Lexus z nawiązką odpłaca się za każdą zainwestowaną w niego złotówkę. Silnik mruczy tak leniwie, że ledwo go słychać. Przyspieszenie jest wspaniałe, jednak niektórzy narzekają na brak napędu 4x4 – mimo elektroniki zimą trudno okiełznać moc. Motor to seria UZ, praktycznie nie do zarżnięcia, pół miliona kilometrów nie robi na nim wrażenia. Podobnie dobrze należy ocenić skrzynie – prawidłowo obsługiwany „automat” zawodzi naprawdę sporadycznie.

Same superlatywy kierujemy też pod adresem wnętrza. Zazwyczaj jest kompleksowo wyposażone, ma elementy, których nie spodziewamy się w kilkunastoletnim aucie: poduszki kolanowe dla kierowcy i pasażera, nawigację, lodówkę, nawet elektrycznie regulowane górne mocowanie pasów bezpieczeństwa. Fotele oferują funkcję masażu, o audio dba ekskluzywna firma Mark & Levinson. Część dodatków seryjnie występowała w poszukiwanej odmianie President.

Lexus LS 430 - ceny części*

Filtr powietrza od 85 zł
Filtr oleju od 30 zł
Klocki hamul. (przód) od 210 zł
Tarcze hamul. (przód) od 560 zł
Cewka zapłonowa od 500 zł
Rozrząd (pasek z rolką i pompą wody) od 1360 zł
Sworzeń wahacza (p.) od 560 zł
Reflektor brak

*ceny dotyczą zamienników o niezłej jakości do Lexusa LS430 z 2004 roku

Lexus LS 430 - serwis*

Olej silnikowy co 15 tys. km
Filtr powietrza co 45 tys. km/4 lata
Filtr przeciwpyłkowy wg wskazań
Płyn hamulcowy co 30 tys. km/2 lata
Płyn chłodzący co 90 tys. km**
Świece zapłonowe co 90 tys. km
Olej w „automacie”*** co 90 tys. km/6 lat
Pasek rozrządu co 150 tys. km

*dane przeglądowe dla Lexusa LS430; **pierwsza wymiana po 150 tys. km, kolejne co 90 tys. km; ***wymiana oleju w tylnym dyferencjale co 30 tys. km

Lexus LS 430 - dane techniczne

Silnik – typ/cyl./zawory benz./V8/32
Pojemność skokowa (cm3) 4293
Moc maks. (KM/obr./min) 281/5600
Maks. moment (Nm/obr./min) 417/3500
Skrzynia biegów aut. 5 aut. 6
Napęd tylny
Masa wł./ładowność (kg) od 1875/475
Wymiary (dł./szer./wys.; mm) 5005 (po lift. 5025)/1830/1490
Rozstaw osi (mm) 2925
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 6,7 6,3
Prędkość maks. (km/h) 250 250
Spalanie (wg EU; l/100 km) 17,5/8,9/12,0 16,4/8,5/11,4

Lexus LS 430 - naszym zdaniem: wart polecenia!

Nie każdego kręci jazda limuzyną, ale jeśli szukacie wygodnego auta z bardzo krótką listą potencjalnych problemów, to ten Lexus jest dla was! Oczywiście, ryzyko dużych wydatków istnieje (trudno o zamienniki!), ale – poza zawieszeniem pneumatycznym – jest ono minimalne. Godne podkreślenia: komfort i bogate wyposażenie.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 19/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsza jazda prototypem BMW serii 8, Suzuki Swift Sport i nowym Mercedesem Klasy G; Nissan Micra kontra Volkswagen Polo; testy BMW i3s, Audi A7 i Mitsubishi Space Star; instalacja LPG w hybrydzie i zasilanie gazem ziemnym; pierwszeństwo w ruchu drogowym; pierwszy test Ferrari 488 Pista; wizyta w fabryce FCA w Tychach; dodatek "Używane ekstra".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej