Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Małe, tanie i pojemne - przegląd aut segmentu B z dużymi bagażnikami

29 lis 17 13:54

Auta segmentu B to małe miejskie pojazdy. Gdy się dobrze przyjrzycie ofercie, w tym gronie znajdziecie również stosunkowo obszerne pojazdy z dużym bagażnikiem. Co wybrać, mając do dyspozycji około 20 tys. zł?

Udostępnij
0
Skomentuj
  • Prezentowane samochody dla wielu kierowców będą najlepszym wyborem
  • Zamiast obszernego modelu segmentu B wolałyby zapewne dużego vana, ale często trzeba mieć właściwy dystans
  • Wybrane przez nas auta niewiele palą, są tanie w naprawach, mają niedrogie ubezpieczenie

Czym powinno charakteryzować się dobre auto segmentu B? Dla wielu użytkowników liczą się niskie koszty eksploatacji (czyli niewielkie spalanie i wysoka trwałość), niedużym autem łatwo się też manewruje. Moc silnika i dobre osiągi często schodzą na dalszy plan, wielu kupujących dorzuci za to: chcę duży bagażnik i funkcjonalne wnętrze!

Na zakupy mając około 20 tys. zł

Jeśli istotną rolę odgrywa pojemność bagażnika, to możemy polecić dwa rozwiązania. Pierwsze to klasyczne hatchbacki, w których konstruktorzy szczególną uwagę przyłożyli do pojemności części ładunkowej. Pod tym względem brylują: Citroën C3, Dacia Sandero, Skoda Fabia – wszystkie mają 300 lub więcej litrów, co w tej klasie jest naprawdę dobrym wynikiem!

Sprawdź za darmo numer VIN!

Dlaczego warto sprawdzić historię pojazdu? Samochód po wypadku może stać się poważnym zagrożeniem. Zakup skradzionego auta to ogromne problemy. Poznanie przeszłości kupowane auta pomoże wystrzec się takich zagrożeń.

Warto jednak zwrócić również uwagę na nieco „przerośnięte” samochody, takie jak Honda Jazz, Ford Fusion (tańsze) czy Kia Venga (nowsza, trochę droższa) – czy są to już vany w formacie mini? Trudno powiedzieć, bo granica jest dość płynna. Do listy można na pewno dołączyć jeszcze Opla Merivę i Citroëna C3 Picasso. Powiększone modele kosztują nieco więcej niż zwykłe hatchbacki, ale też oferują dużą przestrzeń. Pokazane przez nas samochody i wersje gwarantują naprawdę tanią eksploatację.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 19/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsza jazda prototypem BMW serii 8, Suzuki Swift Sport i nowym Mercedesem Klasy G; Nissan Micra kontra Volkswagen Polo; testy BMW i3s, Audi A7 i Mitsubishi Space Star; instalacja LPG w hybrydzie i zasilanie gazem ziemnym; pierwszeństwo w ruchu drogowym; pierwszy test Ferrari 488 Pista; wizyta w fabryce FCA w Tychach; dodatek "Używane ekstra".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild

Honda Jazz I (2002-08)

Przed laty dla wielu kierowców Jazz był wzorem w segmencie B – niestety, nieosiągalnym ze względu na wysokie ceny zakupu. Obecnie auto też kosztuje nieco więcej niż konkurenci, ale na rynku używanych zawsze można wybrać np. egzemplarz o rok starszy. Nawet najmłodsze i najbardziej zadbane Jazzy I przeważnie nie kosztują więcej niż 19 tys. zł (uwaga: nie brak słabych egzemplarzy, np. z importu!).

Prawidłowo eksploatowane auto nawet po blisko 10 latach potrafi być niezawodne (japońska produkcja!), lepiej jednak unikać mało trwałej i drogiej w naprawie skrzyni CVT. Samochody zmagają się za to z korozją nadwozia i płyty podłogowej. Mała paleta silników (benzyniaki 1.2 i 1.3).

Polecany silnik: 1.3 benz. R4 8V, 83 KM, 119 Nm

Prędkość maksymalna: 170 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: 12,9 s

Średnie spalanie: 5,7 l/100 km

Małe, tanie i pojemne - przegląd aut segmentu B z dużymi bagażnikami (slajd 1 z 14)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego