Auto Świat > Używane > Co warto kupić > 11 awaryjnych, drogich w utrzymaniu silników Diesla. Zdecydowanie odradzamy ich zakup

11 awaryjnych, drogich w utrzymaniu silników Diesla. Zdecydowanie odradzamy ich zakup

Autor Andrzej Jedynak
Andrzej Jedynak

Pośpiech na etapie konstruowania, krótka faza testów, niewłaściwy serwis, bardzo drogie części zamienne. Przyczyn problemów może być wiele, ale efekt za każdym razem jest taki sam – duże wydatki w serwisach. Odradzamy zakup tych 11 diesli

Diesle wysokiego ryzyka! Samochodów z tymi silnikami unikaj jak ognia!Źródło: Auto Świat
  • Samochody z ryzykownymi silnikami często mają atrakcyjne ceny – nie przez przypadek. Być może zbliżają się poważne problemy
  • Kiedyś diesle były synonimem długowieczności, obecnie zwiastują potencjalne awarie
  • Najgorsze diesle - awaryjne silniki mają na koncie właściwie wszystkie marki

Eksploatacja nowoczesnych jednostek wysokoprężnych nie jest łatwa. Dopóki są sprawne, jeżdżą świetnie, zapewniając dobrą dynamikę i rozsądne spalanie. Niestety, połączenie wieku, przebiegu, zaniedbań serwisowych i wysokich cen części oznacza jedno: coraz częściej zakup używanego auta z dieslem to zabawa w sapera – uda się i będzie jeździł bez wydatków lub się nie uda i nakłady przewyższą oszczędności z paliwa.

Nowoczesne diesle są bardzo skomplikowane i trudno zachować ich pełną sprawność.

Komplikacja techniczna oznacza też, że częściowa naprawa, choć wydaje się droga, nie przyniesie spodziewanych korzyści. Jeśli zamontujecie turbinę po regeneracji, przedmuchacie lub wyczyścicie sitka i rurki olejowe, ale pozostawicie zabrudzony filtr DPF czy kolektor dolotowy lub niesprawne wtryskiwacze, to awaria powróci!

Najgorsze silniki Diesla

Diesle mają swoje typowe usterki, takie jak zanieczyszczony zawór EGR czy przeciętna trwałość kół dwumasowych. Jednak również wśród ropniaków znaleźć można i lepsze, i gorsze konstrukcje, często spotkacie je równolegle pod maskami tego samego modelu. Silniki przedstawione w galerii niezbyt udały się konstruktorom. Uważać trzeba na jednostki pracujące pod maskami aut Grupy VW, wiele motorów TDI nie jest godnych polecenia.

Lepiej unikać też 2-litrowych diesli Forda (ale te pochodzące z PSA znajdują się już wśród polecanych). Na czarną listę trafiły też i Toyota, i Subaru, i Mercedes. Słabe są też niektóre diesle Mazdy.

Awaryjne silniki Diesla. Których nie warto kupować?

Kiedyś diesle były synonimem długowieczności, obecnie zwiastują potencjalne awarie. Szczególnie dotyczy to opisanych silników (często prestiżowych marek, powszechnie budzących zaufanie). Podczas zakupu zachowajcie więc ostrożność.

W poniższej galerii znajduje się szczegółowy opis 11 awaryjnych i bardzo drogich w eksploatacji silników Diesla montowanych w wielu samochodach. Ta część tekstu dostępna jest dla subskrybentów Premium.

Andrzej Jedynak
Piotr Kozłowski
Redaktor Naczelny AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji