CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.114.433.861.58
Średnio4.324.594.091.84
Najdrożej4.654.774.942.21

Skoda Octavia III: udana, tylko czy trwała?

13 kwi, 13:00
Udostępnij
0
Skomentuj

Skoda Octavia III w 2017 roku przeszła face lifting. Postanowiliśmy sprawdzić, co do zaoferowania mają wersje sprzed niego, które coraz częściej trafiają na rynek wtórny.

Trzecia generacja Octavii, najlepiej sprzedającego się samochodu w Polsce, zadebiutowała na naszym rynku w marcu 2013 r. (początkowo jako liftback, kombi pojawiło się kilka miesięcy później), do produkcji weszła zaś pod koniec 2012 r.

Octavia od kilku lat jest na pierwszym miejscu sprzedaży nowych aut w Polsce

Tym razem czeski model powstał na płycie podłogowej MQB (ta sama, co w VW Golfie VII i innych kompaktach klasy C niemieckiego koncernu), która pozwala nie tylko na wydłużenie rozstawu osi, lecz także na stosowanie różnych rodzajów tylnego zawieszenia. I rzeczywiście, Skoda w zależności od wersji silnikowej ma z tyłu belkę skrętną lub układ wahaczy.

Prostsze rozwiązanie występuje w następujących odmianach silnikowych: 1.0 TSI, 1.2 TSI, 1.4 TSI oraz 1.6 TDI i 2.0 TDI/150 KM. Zawieszenie wielowahaczowe znajdziecie w mocniejszych oraz tych z 4x4 (Czesi stosują napęd typu Haldex).

W porównaniu z drugą generacją Octavia III urosła, co jeszcze bardziej stawia pod znakiem zapytania pozycjonowanie jej jako auta kompaktowego. Naszym zdaniem ten model stanowi pomost między dwoma klasami – C i D. W tej odsłonie Skody zwiększono wszystkie wymiary (np. rozstaw osi o 10,8 cm), masa pojazdu jednak zmalała (Skoda informowała, że nawet o 100 kg w porównaniu z poprzedniczką).

Na szczęście producent nie oszczędzał wzmocnień w newralgicznych miejscach i Octavia bardzo dobrze wypadła w testach zderzeniowych (5 gwiazdek; 2. generacja otrzymała 4).

Octavię III spotkacie w różnych wersjach nadwoziowych i wyposażeniowych (np. specjalna L&K), a także odmianach z zasilaniem LPG i CNG. Octavię III spotkacie w różnych wersjach nadwoziowych i wyposażeniowych (np. specjalna L&K), a także odmianach z zasilaniem LPG i CNG. Foto: Skoda

Nowoczesne gadżety

Podstawowa wersja Active z silnikiem 1.2 TSI o mocy 85 KM w 2013 r. miała na pokładzie m.in.: manualną klimatyzację, radio z czterema głośnikami, elektryczne i podgrzewane lusterka boczne, elektryczne przednie szyby, 7 poduszek powietrznych, ESP, ACS, uchwyty Isofix na zewnętrznych miejscach tylnej kanapy oraz centralny zamek.

Producent zaoferował też dużo nowoczesnego wyposażenia dodatkowego, np. panoramiczne dwuczęściowe okno dachowe, system rozpoznający zmęczenie kierowcy, aktywny tempomat, automatyczne hamowanie awaryjne, asystenta pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych oraz dostęp bezkluczykowy. Gadżetów tego typu nie było w poprzedniej generacji, ale liczba egzemplarzy z nimi na rynku wtórnym nie jest szczególnie duża.

Czeskiego producenta trzeba jednak docenić za sporo przydatnych rozwiązań w kabinie (Simply Clever), m.in. takich, jak: klimatyzowany schowek pasażera (z temperaturą regulowaną pokrętłem), kamizelka odblaskowa pod fotelem kierowcy, otwory w przednich drzwiach mieszczące 1,5-litrowe butelki, schowek w rolecie wersji Combi w sam raz na parasolkę czy też słynna zielona skrobaczka do szyb, ukryta w klapce wlewu paliwa.

Pochwalić trzeba wielkość kabiny, w której niezależnie do tego, czy podróżujemy z przodu, czy z tyłu, nie będziemy narzekać na niedobór miejsca. W porównaniu z poprzedniczką wydłużono siedzisko kanapy i wreszcie dorosłe osoby z dłuższymi nogami nie powinny narzekać w czasie dalszych podróży.

Szukasz wymarzonego auta?

Szukasz wymarzonego auta? Sprawdź je z naszymi ekspertami przed zakupem.

Bardzo poprawiono też wykończenie kokpitu, przy okazji zaadaptowano z Volkswagenów kilka rozwiązań, które bardzo pozytywnie wpływają na uproszczenie obsługi pojazdu. Podczas zbierania informacji mieliśmy okazję obejrzeć, jak wyglądają kabiny aut użytkowanych we flotach, i to niekoniecznie zgodnie z zaleceniami producenta.

Nie ma tu dużego zużycia znanego z poprzedniczki (tam jako pierwsze wycierały się kierownice, słabe były uszczelki), jakość wyraźnie się poprawiła.Tyle że w przypadku używanego samochodu kluczowe jest nie to, jak starzeje się jego wnętrze, tylko jak jest z jego trwałością i niezawodnością.

Flotowa katorga, zwłaszcza Combi z dieslem pod maską

Po informacje udaliśmy się do ASO Bohemia Motors z Janek pod Warszawą, do którego trafiają również pojazdy najostrzej użytkowane, głównie przez floty. Octavia to bardzo często wybierane auto tego typu, warto dodać, że to właśnie odbiorcy instytucjonalni sprawiają, że model ten wielokrotnie zajmował pierwsze miejsca na listach sprzedaży. Szacuje się, że tylko ok. 40 proc. Skód Octavii III trafiło do prywatnych użytkowników.

Większość dostępnych na rynku aut mogła być więc ostrzej traktowana (sami znamy takie floty, w których Octavie nie mają łatwego życia, m.in. dlatego, że nie są przypisane do konkretnego kierowcy).

Pracownicy ASO z Janek potwierdzają, że nawet w źle traktowanych autach nie ma dużych problemów, a mechaniczna wytrzymałość takich podzespołów, jak zawieszenie, hamulce itp., jest więcej niż dobra. Jeżeli jednak przymierzacie się do zakupu Octavii, powinniście sprawdzić, w jakiej flocie jeździła i czy nie poruszano się nią po bezdrożach, ale zdajemy sobie sprawę, że nie we wszystkich przypadkach taka weryfikacja jest możliwa.

Kupowanie aut po flotach ma jednak i swoje zalety, bo można w dużym stopniu zweryfikować historię serwisową oraz zakres ewentualnych napraw blacharsko-lakierniczych (zwykle drobnych), ponieważ dokumentacja jest dostępna w warsztatach, w których naprawiano te auta. Pomocne może być również ASO (nie zawsze floty serwisują w nim swoje auta), w którym na podstawie VIN-u można uzyskać informacje o naprawach gwarancyjnych.

Diesle z wtryskiem CR nie są złe, trzeba wybrać auto z rozsądnym i prawdziwym(!) przebiegiem

Zdaniem serwisantów, gdy Octavia 3. generacji trafiła do pierwszych klientów w Polsce, zdarzały się w niej problemy elektroniczne – zawieszały się radia, przestawało działać wspomaganie kierownicy, a deska rozdzielcza mieniła się kolorami wszystkich kontrolek. Informacje te potwierdzają także floty użytkujące wiele egzemplarzy tego modelu.

Co jednak ciekawe, w większości przypadków wystarczyły aktualizacje oprogramowania i problemy nie powracały. W początkowej fazie produkcji zdarzały się także kłopoty z elektrycznymi szybami, które mogły się zaciąć, ale po wymianie przełącznika problem już nie powraca.

Wersja liftback jest bardzo funkcjonalna. Wersja liftback jest bardzo funkcjonalna. Foto: Igor Kohutnicki / Newspix

Wreszcie dobre silniki

Nieźle oceniane są silniki – najczęściej w Octavii znajdziecie diesla 1.6 TDI CR. Ta jednostka zastąpiła popularny kiedyś motor 1.9 TDI (1. i 2. generacja) – w podstawowej wersji ma takie same moc i maksymalny moment obrotowy, jak stary silnik, ale realnie jest nieco mniej chętna do jazdy, za to średnie spalanie można tutaj utrzymać na bardzo dobrym poziomie 5,5 l ON/100 km. Nawet gdy korzystamy z pełnej ładowności pojazdu, spalanie nie przekroczy raczej 6,5 l ON na 100 km.

Typowym problemem tego motoru jest uszkodzenie pompy wody. Mniejszy

Sprawdź za darmo numer VIN!

Dlaczego warto sprawdzić historię pojazdu? Samochód po wypadku może stać się poważnym zagrożeniem. Zakup skradzionego auta to ogromne problemy. Poznanie przeszłości kupowane auta pomoże wystrzec się takich zagrożeń.

diesel ma też kłopoty z czujnikiem powietrza doładowania, na szczęście jego wymiana nie kosztuje przesadnie dużo (w ASO cena czujnika to ok. 200 zł, a wymiana – 300 zł).

Octavię często znajdziecie także z dieslem 2.0 TDI CR (150 lub 184 KM). Jego główną przypadłością są awarie napinacza paska rozrządu, który nie wytrzymuje interwału wymiany (210 tys. km według producenta) często trzeba go wymienić po 150 tys. km. W Octavii nie ma problemów z filtrami cząstek stałych, prawdopodobnie dlatego, że większość wysokoprężnych aut jest użytkowana w trasach.

Do Octavii III trafiły poprawione silniki TSI, z którymi na razie nie ma większych problemów

Najpopularniejszy silnik benzynowy to 1.4 TSI, ale w „trójce” stosuje się jedynie jego poprawioną wersję (EA211), w której rozrząd jest napędzany paskiem. Jak na razie nie ma z nią większych problemów, a zużycie oleju utrzymuje się na normalnym poziomie. Nie słychać też o zbieraniu się nagaru. Użytkownicy sygnalizują jednak, że ta jednostka jest wyraźnie głośniejsza od starej (EA111), tyle że może to być również wynikiem przeciętnego wyciszenia wnętrza Octavii.

Podobnie dobrze pod względem trwałości jest oceniany motor 1.2 TSI 16V (takie samo oznaczenie), jednak jego moc okazuje się niewystarczająca do napędzania auta wielkości Octavii. W zeszłym roku w ofercie pojawił się też benzyniak R3 1.0 TSI, ale mamy jeszcze zbyt mało informacji na temat jego trwałości. Mocne benzyniaki 1.8 i 2.0 TFSI to silniki starszej konstrukcji (EA888) z rozrządem napędzanym łańcuchem, tyle że nie zużywają już oleju.

Producent ustalił interwały wymiany oleju we wszystkich silnikach na 30 tys. km, jednak zdaniem mechaników lepiej je skrócić do 15 tys. km (Skoda daje taką możliwość).

Uwaga na skrzynie DSG

Wśród droższych awarii Skody wymienia się problemy ze skrzyniami biegów – w manualnych zdarzają się uszkodzone łożyska. Kosztowne mogą być naprawy skrzyń dwusprzęgłowych DSG po ok. 200 tys. km. Najgorszą opinię ma przekładnia DQ200 (7-biegowa, z suchymi sprzęgłami; silniki o mniejszym momencie obrotowym). Lepsza jest DQ250 (6 biegów i sprzęgła w kąpieli olejowej; nowsza 7-biegowa DSG z mokrymi sprzęgłami na razie trafi tylko do wersji RS z benzyniakiem o mocy 245 KM).

W zawieszeniu tylnym stosowano dwa różne rozwiązania. W zawieszeniu tylnym stosowano dwa różne rozwiązania. Foto: Igor Kohutnicki / Newspix

Skoda Octavia III - dane techniczne TSI R3 i R4:

Motor 1.0 to pierwszy silnik R3 w historii Octavii. Silniki 1.2 TSI to nowsza wersja silnika - ma pasek rozrządu i głowicę 16V.

Dane techniczne* 1.0 TSI 1.2 TSI 1.2 TSI 1.2 TSI
Lata od 2016 r. od 2012 r. 2012-15 od 2015 r.
Silnik – typ, liczba zaworów t.benz. R3/12 t.benz. R4/16 t.benz. R4/16 t.benz. R4/16
Rodzaj napędu rozrządu pasek pasek pasek pasek
Układ rozrządu DOHC DOHC DOHC DOHC
Pojemność skokowa (cm3) 999 1197 1197 1197
Moc maks. (KM) przy obr./min 115/5500 85/4300 105/4500 110/4500
Maks. moment (Nm) przy obr./min 200/2000 160/1400 175/1400 175/1400
Skrzynia biegów** 6M, 7DSG 5M 6M 6M, 7DSG
Prędkość maksymalna (km/h) 200 181 193 195
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 10,1 12 10,6 10,5
Spalanie (wg EU; l/100 km) 5,6/4,3/5,2 6,5/4,4/5,2 5,9/4,4/4,9 6,0/4,1/4,8
*dane dla wersji z manualną skrzynią; **5M, 6M – skrzynie manualne, DSG – przekładnia dwusprzęgłowa
2013 40 100 41 300
2014 45 700 47 200
2015 54 300 55 200 56 800
2016 61 400 62 700 60 700

Skoda Octavia III - dane techniczne TSI R4:

Motory EA211 zostały w dużym stopniu zmodernizowane w stosunku do EA111.

Dane techniczne* 1.4 TSI CNG 1.4 TSI 1.4 TSI
Lata od 2015 r. 2012-15 od 2015 r.
Silnik – typ, liczba zaworów t.benz. R4/16 t.benz. R4/16 t.benz. R4/16
Rodzaj napędu rozrządu pasek pasek pasek
Układ rozrządu DOHC DOHC DOHC
Pojemność skokowa (cm3) 1395 1395 1395
Moc maks. (KM) przy obr./min 110/4800 140/4500 150/4500
Maks. moment (Nm) przy obr./min 200/1500 250/1500 250/1500
Skrzynia biegów** 6M, 7DSG 6M 6M, 7DSG
Prędkość maksymalna (km/h) 195 215 215
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 10,9 8,5 8,4
Spalanie (wg EU; l/100 km) 6,9/4,5/5,4*** 6,0/4,1/4,8 6,7/4,4/5,2
*dane dla wersji z manualną skrzynią; **6M – skrzynie manualne, DSG – przekładnia dwusprzęgłowa; ***3,5 kg CNG na 100 km
2013 44 800
2014 51 000
2015 64 200 58 600 60 500
2016 68 700 64 700

Skoda Octavia III - dane techniczne TSI R4:

Poprawione silniki EA888 nie mają już kłopotów z nadmiernym zużyciem oleju.

Dane techniczne* 1.8 TSI 2.0 TSI (RS) 2.0 TSI (RS) 2.0 TSI (RS)
Lata od 2012 r. 2013-17 od 2015 r. od 2017 r.
Silnik – typ, liczba zaworów t.benz. R4/16 t.benz. R4/16 t.benz. R4/16 t.benz. R4/16
Rodzaj napędu rozrządu łańcuch łańcuch łańcuch łańcuch
Układ rozrządu DOHC DOHC DOHC DOHC
Pojemność skokowa (cm3) 1798 1984 1984 1984
Moc maks. (KM) przy obr./min 180/5100 220/4500 230/4700 245/4700
Maks. moment (Nm) przy obr./min 280/1350 350/1500 350/1500 370/1600
Skrzynia biegów** 6M, 6DSG 6M, 6DSG 6M, 6DSG 6M, 7DSG
Prędkość maksymalna (km/h) 231 248 250 250
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 7,3 6,8 6,7 6,6
Spalanie (wg EU; l/100 km) 7,8/5,1/6,1 7,7/5,3/6,2 7,7/5,3/6,2 bd./bd./6,5
*dane dla wersji z manualną skrzynią; **6M – skrzynie manualne, DSG – przekładnia dwusprzęgłowa
2013 51 900 67 200
2014 59 100 76 100
2015 68 000 86 900 95 600
2016 74 100 94 800 104 300

Skoda Octavia III - dane techniczne TDI R4:

Najpopularniejszy diesel 1.6 zwykle występuje w średniej wersji mocy - 105 KM. Silnik wysokoprężny 2.0 zbiera niezłe opinie wśród użytkowników

Dane techniczne* 1.6 TDI 1.6 TDI 1.6 TDI 2.0 TDI 2.0 TDI***
Lata od 2013 r. 2012-15 od 2014 r. od 2012 r. od 2013 r.
Silnik – typ, liczba zaworów t.diesel R4/16 t.diesel R4/16 t.diesel R4/16 t.diesel R4/16 t.diesel R4/16
Rodzaj napędu rozrządu pasek pasek pasek pasek pasek
Układ rozrządu DOHC DOHC DOHC DOHC DOHC
Pojemność skokowa (cm3) 1598 1598 1598 1968 1968
Moc maks. (KM) przy obr./min 90/2750 105/3000 110/3250 150/3500 184/3500
Maks. moment (Nm) przy obr./min 230/1400 250/1500 250/1500 320/1750 380/1750
Skrzynia biegów** 5M 5M, 6M, 7DSG 5M, 6M, 7DSG 6M, 6DSG 6M, 6DSG
Prędkość maksymalna (km/h) 186 194 197 218 228
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 12,2 10,8 10,6 8,4 7,1
Spalanie (wg EU; l/100 km) 4,4/3,5/3,8 4,6/3,3/3,8 4,5/3,5/3,9 5,0/3,7/4,1 5,6/4,4/4,9
*dane dla wersji z manualną skrzynią; **5M, 6M – skrzynie manualne, DSG – przekładnia dwusprzęgłowa; *** także jako wysokoprężna wersja RS
2013 44 600 46 600 54 000 66 400
2014 51 200 53 500 58 600 62 100 75 300
2015 58 800 61 400 63 300 71 200 82 300
2016 66 800 70 500 79 900 91 500

Skoda Octavia III - eksploatacja: koszty, serwis, przeglądy

Materiały eksploatacyjne benzynowe* diesle*
Olej silnikowy 3,5 l, 5W-30 4,3 l, 5W-30
Olej w skrzyni manualnej 70W-75 70W-75
Układ chłodzenia 6,7 l (na bazie glikolu) 8,4 l (na bazie glikolu)
Płyn hamulcowy ok. 1,2 l, DOT 4 ok. 1,2 l, DOT 4
Napęd rozrządu pasek pasek
Interwały międzyprzeglądowe
Olej silnikowy co 30 tys. km co 30 tys. km
Filtr przeciwpyłkowy co 30 tys. km co 30 tys. km
Filtr powietrza co 60 tys. km co 60 tys. km
Płyn hamulcowy co 2 lata co 2 lata
Napęd rozrządu co 210-240 tys. km** co 210 tys. km
*dane dla benzyniaka 1.4 TSI oraz diesla 1.6 TDI sprzed liftingu, **w silnikach 1.8 oraz 2.0 TFSI – łańcuch rozrządu
Ceny zamienników (zł) benzynowe* diesle*
Filtr oleju/powietrza od 22/35 od 23/64
Klocki/tarcze hamulcowe  od 95/270 od 95/270
Amortyzatory przednie/tylne (kpl.) od 540/480 od 540/480
Chłodnica cieczy od 620 od 620
Sprzęgło (komplet) od 1100 od 1700
Silentblock wahacza (przód) od 47 od 47
Reflektor/błotnik od 380/430 od 380/430
*dane dla benzyniaka 1.4 TSI/140 KM oraz diesla 1.6 TDI/105 KM sprzed liftingu

Naszym zdaniem: jak na razie na plus

Trzecia generacja Octavii dotychczas wypada dość dobrze i nie ma z nią dużych problemów. Jeśli przymierzacie się do zakupu wersji Combi, uważajcie przede wszystkim na auta, które były ekstremalnie użytkowane przez floty. Największe atuty Skody? Ogromne wnętrze i bagażniki, dobre wyposażenie i dość popularna technika Volkswagena, do tego w wersji poprawionej – oznacza to, że nie trzeba się bać silników benzynowych TSI.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 25/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. następne generacje Skody Octavii, BMW serii 1 i Mercedesa Klasy A; Hyundai Kona - prezentacja; Volkswagen Arteon - pierwsza jazda; Seat Ibiza kontra Suzuki Swift; test Alfy Romeo Stelvio z dieslem; układ chłodzenia silnika - co się psuje; nowy sprzęt policji; hamulce postojowe - awarie i naprawy; carsharing - jak działa i ile kosztuje; Mercedes Klasy V z drugiej ręki; używane kombi klasy średniej; Rolls-Royce Ghost kontra BMW serii 7. W numerze poradnik wakacyjny "Samochodem po Europie".
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (50)

No photo
No photo ~co by jeszcze można napisać lub przetestować Użytkownik anonimowy
~co by jeszcze można napisać lub przetestować :
No photo ~co by jeszcze można napisać lub przetestować Użytkownik anonimowy
Przestronne auto, przeciętna cena.
Ale pytanie o trwałość i awaryjność silników - jest chociaż jeden taki w gamie - bo ostatnio nawet 1.6 TDI w motorze opisywali, że się psuł po 80 000 km.
Artykuł jest o zaletach tego auta, o poprawionych silnikach TSI. Rodzi się parę pytań.
Czy ktoś dojechał silnikiem TSI do 450 000 km?
Co ze zużyciem oleju? Poprawili uszczelniacze zaworowe?
Co z rozrządem - może chociaż te z paskami się nie psują?
Czy silniki 2.0 TDI się zacierają po 140 000 km jak te stare z pompowtryskiwaczami, co to miały się nie psuć?
Jaki czynnik roboczy w klimatyzacji? Ten drogi i łatwopalny, czy ten tani?
Jakie silniki nadają się do taniego przerobienia na LPG?
Na ile ten samochód jest fabrycznie postarzony? Ekrany dotykowe wytrzymają? jaki jest koszt wymiany takiego ekranu?
Co z filtrami cząstek stałych? Będą też w benzynowych TSI?
Jaki jest koszt podniesienia prześwitu samochodu?
itd.
No i zawsze chciałbym by redaktor wymienił żarówkę w reflektorze z przodu - to świadczy o przyjazności modelu dla użytkownika - powinni zrobić taki test z podaniem czasu w minutach i sekundach.
18 kwi 22:09 | ocena: 95%
Liczba głosów:22
95%
5%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Sarmata Użytkownik anonimowy
~Sarmata :
No photo ~Sarmata Użytkownik anonimowy
Skoda to takie auto, co do którego właściciel nie określił się jakiej jest płci... To moje zdanie. A na serio Skoda była ciekawym produktem jak była wyceniana jak Skoda, czyli znacznie taniej. Teraz wygląda to dużo mniej korzystnie. Do tego właśnie ta technika VAG - i to jest największy problem.... Silniki i skrzynie dwusprzęgłowe - to są miny lub potencjalne miny. Do tego Skoda nauczyła się sprzedawać jak VW [albo oni ją tego nauczyli] i golas jest w miarę tani, ale tam za wszystko trzeba dopłacać. Pod średnim doposażeniu cena skody, moim zdaniem jest za wysoka do tego co otrzymujemy w zamian. Do tego wszechobecny "piar" w "das prasie" - jeśli ktoś się na to nabiera jego sprawa - na mnie działa to dokładnie odwrotnie. No i ostatnia rzecz - Skoda ma być niżej niż VW - więc zawsze coś wymyślą, żeby kupienie VW było sensowniejsze - a to gorsze wyciszenie, a to słabsze materiały, a to silniki "niby prostsze" ... itd...
18 kwi 11:36 | ocena: 88%
Liczba głosów:25
88%
12%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Adamz1985 Użytkownik anonimowy
~Adamz1985 :
No photo ~Adamz1985 Użytkownik anonimowy
Ktoś ma Octavię III? Macie problem z pekajacym lakierem na łączeniu dachu ze slupkami? Jak to wygląda? Takie rzeczy pamiętam z poloneza. Jak z elektryka? Czytałem,że ponoć potrafi szwankowac, światła glupieją itp. Egzemplarze wyprodukowane na początku maja takie problemy. Ja coraz bardziej się zrażam do grupy VAG. Widziałem kilka passatow b7 i się lekko przerazilem jakością tych pseudo aut. Bardzo slabiutkie blacharsko, silniki i skrzynie biegów miernej jakości. Nie ma co równać do passata b5. Audi też lipa. Nie wi jakie auto kupić. Widzę,że najrozsądniejszy wybór to tipo w benzynie. Dorzucić trochę kasy i kupić z salonu proste konstrukcyjnie auto. Mimo,że dziś nawet proste auta są słabej jakości to i tak będzie nowy i na 10 lat powinien wystarczyć.
13 kwi 22:57 | ocena: 79%
Liczba głosów:29
79%
21%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jsw Użytkownik anonimowy
~Jsw :
No photo ~Jsw Użytkownik anonimowy
Jezdzilem firmowa octavia II 1.9 tdi, zrobila 170 tys km bez problemu i jezddzi do dzisiaj u kolegi w domu ma juz pod 300 tys. Nastepnie do firmy kupili 3 octavie III, 1,2 tsi 110KM. W kazdej ten sam problem, napinacz uszkadza pasek rozrzadu i silnik idzie do remontu. Pierwsza trafilo przy przebiegu 25 tys, druga 45 tys, trzecia wytrzymala 105 tys... wnioski wyciagnijcie sami. Acha i kazda jezdzil inny kierowca :)
19 kwi 20:40 | ocena: 81%
Liczba głosów:16
81%
19%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Dr Użytkownik anonimowy
~Dr
No photo ~Dr Użytkownik anonimowy
do ~jacek:
No photo ~jacek Użytkownik anonimowy
13 kwi 22:22 użytkownik ~jacek napisał
A twoje propozycje kupna czegoś ładniejszego za mniejsze pieniądze?
Propozycja czegoś lepszego za podobne pieniądze ? Citroen c4 grand picasso 2.0 hdi ,jak dobrze pogadasz kupisz za 85 tyś ,wypas full ,komfort bardzo zacny ,cichutki ,ocynkowany . Sam się zdziwiłem że to taki towar a cena niższa niż w szkodzie z badziewiastymi materiałami ,silnikami i komfortem taczki o rdzy nie wspomnę .
13 kwi 22:52 | ocena: 81%
Liczba głosów:31
81%
19%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Dave Użytkownik anonimowy
~Dave :
No photo ~Dave Użytkownik anonimowy
Udana, czy nieudana, ale w mordę jak to wygląda ?! :-)

Wiem, że o gustach się nie dyskutuje, natomiast ten samochód wygląda po prostu przestarzale. Przypomina auta z początku 21-go wieku. Niby nowa Skoda, a jednak stara.

Pzdr
20 kwi 13:39 | ocena: 92%
Liczba głosów:12
92%
8%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Kropk Użytkownik anonimowy
~Kropk :
No photo ~Kropk Użytkownik anonimowy
Ja osobiście miałem same problemy ze swoją Octavia. Niestety, wszędzie jest opisana jako trwała, bezawaryjna, ale moje doświadczenia są zupełnie inne.
18 kwi 16:59 | ocena: 100%
Liczba głosów:13
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Bojkotuj czeskie Użytkownik anonimowy
~Bojkotuj czeskie :
No photo ~Bojkotuj czeskie Użytkownik anonimowy
Polacy,Czesi znowu zrobili nagonke i bojkot polskich produktów.Dlatego my tez powinismy robić to samo.Bojkotowac czeskie produkty i firmy.Nie kupowac Skody,traktorów Zetor,opon Barum,napojów Hoop,wafelków Goralki,czeskiego piwa.Bojkotuj czeskie.
18 kwi 20:26 | ocena: 88%
Liczba głosów:16
88%
13%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~piter Użytkownik anonimowy
~piter :
No photo ~piter Użytkownik anonimowy
Witam , zrobiłem ostatnio 1000 km superb z dsg. Auto jak auto, głośne w środku, udające klasę premium, sorry ale to tylko skoda, dobrze że firmowa bo za taką kasę nigdy w życiu bym tego wynalazku nie kupił.
14 kwi 20:37 | ocena: 90%
Liczba głosów:21
90%
10%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~xczar0 Użytkownik anonimowy
~xczar0 :
No photo ~xczar0 Użytkownik anonimowy
Dlaczego każda gazeta tego typu zaniża ceny wymian w ASO... Naprawdę jakby wymiany były tak tanie to ludzie jeździli by do ASO często...
13 kwi 22:59 | ocena: 95%
Liczba głosów:21
95%
5%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Skoda

Skoda Octavia III (od 2012 r.) – od 40 tys. zł

Skoda Octavia z generacji na generację jest coraz bardziej dorosłym autem, idealnym nie tylko dla rodziny, lecz także do małego biznesu oraz w roli taksówki.

Skoda Octavia III: udana, tylko czy trwała? (slajd 1 z 19)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego