CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.32100.004.161.98
Średnio4.490.004.312.03
Najdrożej4.650.004.432.17

Niezawodne auto za 15 tys. zł: Toyota Corolla Wagon IX

17 maja, 06:30
Udostępnij
0
Skomentuj

Ceny Corolli zaczynają się od 8 tys. zł, ale polecamy droższe, dopracowane auta po liftingu.

Mówisz: „Toyota”, myślisz: „niezawodność” – jeśli chodzi o trwałość, to japońska marka wyrobiła sobie świetną opinię. Ale czy od auta, które ma już swoje lata (w przypadku Corolli E120 to minimum 10), można wymagać niezawodności? Zdecydowanie tak, ale jest kilka warunków.

Przede wszystkim musicie przyłożyć się do znalezienia dobrego egzemplarza – jeśli będzie zadbany i z rozsądnym przebiegiem (powiedzmy do 200 tys. km), to z dużym prawdopodobieństwem można przyjąć, że przez kolejne kilka lat niewiele (lub nic!) nie wydacie na naprawy. Nie liczcie na okazję – Corolla to chodliwy towar i niska cena z reguły oznacza zaniedbane, powypadkowe lub wyeksploatowane auta.

Lepsze po liftingu

Osoby interesujące się Corollą zazwyczaj oczekują właśnie niezawodności. Pod tym względem najlepiej wypadają auta po liftingu – poprawione benzyniaki nie mają już skłonności do brania oleju, nie pojawiają się defekty katalizatorów i sond. Debiutujące wtedy diesle 1.4 okazują się naprawdę solidne (w przeciwieństwie do stosowanych wcześniej dwulitrówek).

Auto Świat Expert

Nie kupuj kota w worku. Pomożemy Ci sprawdzić samochód przed zakupem.

O typowych usterkach w Corollach po liftingu (czyli z lat 2004-07) opowiedział nam Rafał Bilski z warszawskiego serwisu All Japanese Cars, specjalizującego się w naprawach Toyot: "Najczęstszą usterką jest zużycie łożysk skrzyni biegów. Często objawia się już po przebiegu 150 tys. km. Moja rada: zmieniać olej w przekładni co 60 tys. km. W przypadku aut z LPG często uszkodzeniom ulega głowica (po 100-150 tys. km), ale wiele zależy od regulacji instalacji. Niektórzy klienci skarżą się na luz w przekładni kierowniczej – jeśli rzeczywiście jest niewielki, nie ma co z nim walczyć, bo i tak powróci."

Użytkownicy Corolli powinni też przyzwyczaić się do lekkiego falowania obrotów i często przepalających się żarówek – w ciągu roku trzeba wymienić kilka sztuk. Rafał podkreśla, że benzyniaki po zmianach są niemal „nie do zabicia”. Pod względem trwałości nie ma znaczenia, czy zdecydujecie się na wersję 1.4, czy 1.6, ale (szczególnie w kombi) polecamy większy motor, gdyż jazda jest przyjemniejsza, a spalanie niewiele wyższe (średnio 8,5 l/100 km).

Dobry jest też turbodiesel 1.4 D4-D – nie ma koła dwumasowego, a wtryskiwacze Boscha łatwo i niedrogo można zregenerować. Turbina ma kierownicę spalin, ale najczęściej unieruchamia ją tylko mało dynamiczna jazda. Czasem uszkadza się też czujnik ciśnienia na listwie common rail. W silniku Diesla trzeba regularnie kontrolować poziom oleju – zużycie 2 l na 15 tys. km jest normalne.

Toyota Corolla Wagon IX - ceny części:

Filtr oleju od 17 zł
Filtr powietrza od 40 zł
Klocki hamulcowe (przód) od 170 zł
Tarcze hamulcowe (przód) od 340 zł
Łożysko koła (przód) od 180 zł
Amortyzator (przód) od 290 zł
Błotnik od 170 zł
Reflektor od 310 zł
*ceny dotyczą zamienników o dobrej jakości do Corolli IX 1.6 i w wersji Wagon z całego okresu produkcji. Oferta zamienników jest bogata – polecamy markowe części.

Toyota Corolla Wagon IX - serwis:

Olej silnikowy co 15 tys. km
Filtr powietrza co 60 tys. km
Filtr przeciwpyłkowe co 30 tys. km
Płyn hamulcowy co 30 tys. km/2 lata
Płyn chłodzący co 150 tys. km
Świece zapłonowe co 60 tys. km
Olej w skrzyni co 60 tys. km
Napęd rozrządu łańcuch
*zalecane interwały dla Corolli z benzyniakami 1.4 i 1.6 z całego okresu produkcji. W dieslu 1.4 również zastosowano łańcuchowy napęd rozrządu. Pasek znajdziecie tylko w Corolli 2.0 D-4D (wymiana zalecana co 105 tys. km).

Toyota Corolla Wagon IX - dane techniczne:

Dane techniczne 1.6 1.4 D-4D
Silnik – typ/cyl./zawory benz. R4/16 t.diesel R4/8
Pojemność skokowa (cm3) 1598 1364
Moc maksymalna (KM/obr./min) 110/6000 90/3800
Maks. moment obr. (Nm/obr./min) 150/4800 190/od 1800
Skrzynia biegów 5 man./4 aut. 5 m./5 zaut.
Napęd przedni
Masa własna/ładowność (kg) od 1180/475 od 1195/500
Wymiary (dł./szer./wys.; mm) 4385/1710/1500
Rozstaw osi (mm) 2600
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 10,2 13,3
Prędkość maks. (km/h) 190 180
Spalanie (wg EU; l/100 km) 9,2/6,0/7,2 5,8/4,3/4,8

Naszym zdaniem: dobra dla spokojnych

Jeśli szukacie kompaktowego kombi za 15-20 tys. zł, a głównym kryterium jest niezawodność, to Corolla IX okazuje się świetnym wyborem. Ale żeby nie było zbyt różowo: wersja kombi ma nieduży bagażnik, skromnie wygląda, a na rynku sporo jest aut niewartych swojej ceny.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 42/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. zapowiedź nowego Mercedesa Klasy A; pierwsze jazdy Seatem Arona i Volkswagenem Tiguanem Allspace; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; testy Kii Stonic i BMW 520d; elektromobilność w Polsce - czy to się opłaca?; metody kradzieży nowych aut; test BMW serii 2 Active Tourer na dystansie 100 tys. km; przegląd używanych kombi za 10 tys. zł; starcie New Stratos z Porsche 911 R.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (24)

No photo
No photo ~kapustnik Użytkownik anonimowy
~kapustnik :
No photo ~kapustnik Użytkownik anonimowy
To ciekawe, bo moja stara Nubira 2.0 ma przejechane 260k km i jeździ bezproblemowo na gazie, ma głowicę w dobrej kondycji, skrzynia biegów zbudowała dom ciągając przyczepkę, oleju nie wymieniałem i żadnego łożyska nie słychać, silnik oleju nie łyka i nie zanosi się na grubszą awarię. No ale to podobno szajs bez klasy, ale ja tam się nie znam. Aby była jasność, w przednich wahaczach mam tuleje Lema. Auto co rok jedzie na badanie okresowe i przechodzi bezproblemowo bez łapówek.
17 maja 15:34 | ocena: 64%
Liczba głosów:22
64%
36%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~RobertAW Użytkownik anonimowy
~RobertAW :
No photo ~RobertAW Użytkownik anonimowy
Niezawodność Toyoty to poniekąd propaganda. Do typowych usterek doliczmy: częste zużycie katalizatorów, urywające się klapki małego schowka koło gałki biegów, branie oleju i jego częste wycieki od strony rozrządu, usterki sond lambda. Można jeszcze dodać ocierające się o tandetę wykończenie wnętrza. Phi.
18 maja 20:42 | ocena: 86%
Liczba głosów:7
86%
14%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~xen Użytkownik anonimowy
~xen :
No photo ~xen Użytkownik anonimowy
Nie wiem jak jest z tym modelem, ale miałem Corolle 1996 rok. Przejechałem 175 tys. km . Jedyna usterka to przepalona żarówka oświetlenia wnetrza. Później kupiłem Avensisa i już nie było tak wesoło. Trzy dosyć poważne naprawy gwarancyjne.
17 maja 19:12 | ocena: 88%
Liczba głosów:8
88%
13%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~denarjusz Użytkownik anonimowy
~denarjusz :
No photo ~denarjusz Użytkownik anonimowy
Zmieniłem Toyotę już na czwarty egzemplarz przez 25 lat. Starlet ten kanciasty 2 kolejne corollki, a teraz Auris, Zawsze używane. W Aurisie musiałem jak opisie wymienić skrzynię biegów po 150 000 km. Mit o dobrym serwisie prysł jak po wymianie klocków hamulcowych musiałem wymienić tarcze hamulcowe i to w dwóch kolejnych egzemplarzach. Po przeglądzie w serwisie w Gdyni jechałem na kontrolę do swojego dobrego mechanika. Teraz wyszukuję dobrego mechanika i u niego robię wymianę olejów, filtrów i klocków hamulcowych
17 maja 19:23 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Motofun Użytkownik anonimowy
~Motofun :
No photo ~Motofun Użytkownik anonimowy
Przedłuż trwałość silnika, skrzyni, dyferencjałów zadbaj o to co Ci jeszcze dobrze służy. Zmniejszając tarcie o 88% w silniku, turbinie, skrzyni biegów, dyferencjale w odniesieniu do samego tylko oleju wydłużamy 2 - 4 x ich trwałość i osiągamy przyrost 7 - 9% mocy, 6,5 - 8% momentu obrotowego (średn. wynik hamowni)! Tarcie „pożera” moc, generuje ciepło i niszczy podzespoły. Dzięki technologii s x 6 0 0 0. p l która generuje powłoczkę o najniższym współczynniku tarcia ciał stałych osiągnięto 8 - 12% niższe zużycie paliwa. W zimie do rozruchu potrzeba 20% mniej prądu. Silnik zdecydowanie lżej wchodzi na obroty, a tym samym samochód, motocykl lepiej przyśpiesza i jest cichszy. Redukuje branie oleju od 50 - 90%. Stosuje się tylko raz na 80 - 130 tys. km! W USA stosowany od 1989 roku, w Polsce od 2012 r. Toyota - Japonia (link:toyota.jp/after_service/car_care/yohin/engine_room/index.html) zaleca technologięSX6000 wymagającym klientom a Mazda zalecała do czasu nawiązania współpracy z Fordem. W 1991r. Mazda 787B właśnie z problematycznym silnikiem Wankla wygrała 24 godzinny wyścig Le Mans. Nie ma jakościowych odpowiedników. Nie wierz „wszystkowiedzącym”, w Opiniach są telefony użytkowników, porozmawiaj, sam sprawdź.
17 maja 19:02 | ocena: 63%
Liczba głosów:8
38%
63%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Klipart Użytkownik anonimowy
~Klipart :
No photo ~Klipart Użytkownik anonimowy
I po informacji, że w Corolli po 150 tysiącach km rozsypują się łożyska w skrzyni biegów mit niezawodności Toyoty pęka niczym bańka mydlana. Potwierdzają to problemy z głowicą przy LPG i luzy w układzie kierowniczym.
17 maja 14:50 | ocena: 70%
Liczba głosów:20
70%
30%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~fan Użytkownik anonimowy
~fan :
No photo ~fan Użytkownik anonimowy
Najlepsze Corolla i ogólnie auto jakie kiedykolwiek wymyślono to Corolla ale E11 97-02. Sam mam taką 20 lat zero rdzy zero awarii lać paliwo jeździć takich auto już nie robią i te nowsze mają więcej wad chodź nie mowie że są złe.
17 maja 15:01 | ocena: 60%
Liczba głosów:15
60%
40%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~lech Użytkownik anonimowy
~lech :
No photo ~lech Użytkownik anonimowy
Ta Toyota to przy najgorszej wersji Fiata Croma jest cienka pod każdym względem.Te pogłoski o malej awaryjności Toyoty to tylko dla tych którzy nigdy nie mieli Toyoty.Prawda jest tylko to ze jest światowym liderem przywołań bo składana jest z tanich części.
17 maja 20:11 | ocena: 55%
Liczba głosów:11
55%
45%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~este Użytkownik anonimowy
~este :
No photo ~este Użytkownik anonimowy
Toyota była kiedyś, powtarzam była mało usterkowa. Drogi serwis -moduł h-ca ręcznego toyota Avensis ,4500zeta w plecy w ASO.
17 maja 15:06 | ocena: 63%
Liczba głosów:16
63%
38%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ernest Użytkownik anonimowy
~ernest :
No photo ~ernest Użytkownik anonimowy
Co za glupoty..... Przebieg mmax 200tys? Sam mam e12 u przebieg ponad 400tys. Olej wymiana co 15 tys i dolewam ok 0,7 l albo nawet nie. Wiadomo jest kilka rzeczy denerwujacych ale da sie zyc. E12 mam juz prawie 4 lata kupilem z przebiegiem 275tys
17 maja 16:52 | ocena: 54%
Liczba głosów:13
46%
54%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Przemek Wąworek / Auto Świat

Toyota Corolla Wagon (2002-07) - od 8000 zł

Auto świetnie czuje się w mieście – jest zwrotne, zapewnia dobrą widoczność i niedużo pali. Na trasie trochę brakuje 6. biegu.

Niezawodne auto za 15 tys. zł: Toyota Corolla Wagon IX (slajd 1 z 14)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego