Model Hyundai Veracruz, który od wiosny dostępny jest w USA, trafi także do Europy. Dla Automotive News potwierdził tę informację szef marketingu Hyundai Motor Europe. Zapowiadana wielkość sprzedaży tego modelu nie jest zbyt ambitna, firma liczy na ok. pięć tysięcy egzemplarzy rocznie, ale po sukcesie jaki odniósł model Santa Fe, sytuacja może się potoczyć inaczej. Nazwę meksykańskiego stanu Veracruz zastąpi w Europie kod iX55.
Na rynku północnoamerykańskim, gdzie Veracruz ma trochę inną pozycję, wersja podstawowa wyposażona jest w napęd wyłącznie na przednią oś, co w połączeniu z niezależnym zawieszeniem wszystkich kół (z przodu McPherson, z tyłu multilink) jest dowodem, że auto najlepiej czuje się na asfaltowych drogach. Wersja z załączanym napędem na cztery koła w Europie będzie pewnie bardziej popularna, jeśli w ogóle auto z napędem jednej osi trafi na Stary Kontynent.
Terenowe właściwości auta ograniczone są małymi kątami natarcia 24,8° z przodu i 22,7° z tyłu oraz małym kątem pochylenia zbocza 36,4° i prześwitem 205 mm.
W USA preferowany 6-cylindrowy silnik benzynowy 3,8 l o mocy 191 kW (260 KM) przy 6000 obr./min i momencie obrotowym 348 Nm przy 4500 obr./min, w Europie nie zyska prawdopodobnie zbyt dużej popularności, sukces natomiast mógłby odnieść drugi silnik w ofercie, turbodiesel 3,0 CRDi z bezpośrednim wtryskiem paliwa i zmienną geometrią łopatek turbosprężarki. Silnik oferuje 176 kW (240 KM) przy 3800 obr./min i moment obrotowy 450 Nm przy 1750-3500 obr./min. Wykluczone nie jest zastosowanie silnika 2,2 CRDi.
W amerykańskiej specyfikacji auto dostępne jest z elektronicznie otwieraną klapą bagażnika, systemem bezkluczykowego dostępu i rozruchu, czujnikiem deszczu czy chłodzoną skrytką pomiędzy przednimi fotelami. Dla podróżujących z tyłu dostępne są monitory systemu DVD zamontowane w zagłówkach przednich foteli. Samochód oferuje siedem miejsc w trzech rzędach, trzeci rząd siedzeń można złożyć, dzięki czemu uzyskujemy przestrzeń o pojemności 1132 litrów. Złożeniem wszystkich foteli przestrzeń ładunkowa powiększa się do 2458 l.
Uzupełniając listę właściwości auta nie można pominąć rozmiarów zewnętrznych (w nawiasie porównanie do modelu Santa Fe) – długość 4840 mm (+165 mm), szerokość 1945 mm (+55 mm), wysokość 1750 mm (+25 mm) i rozstaw osi 2805 mm (+105 mm).
Na przyszły rok potwierdzono także nowe modele i10 (zastąpi Atos), i20 (druga generacja modelu Getz), i40 (facelifting Sonaty) i kombi i30.
Źródło: Automotive News