CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej3.484.353.961.69
Średnio4.394.604.231.84
Najdrożej4.694.894.592.09

Mercedes klasy S po face liftingu: więcej luksusu, mocy i prestiżu

23 lip, 14:56
Udostępnij
0
Skomentuj

Mercedes po 4 latach od rozpoczęcia produkcji odnowił swój flagowy model – klasę S. Czy było to potrzebne?

Firma ze Stuttgartu nie miała innego wyjścia. Konkurenci – BMW i Audi przygotowali nowe wersje swoich luksusowych limuzyn (serii 7 oraz A8), był też powód rodzinny – wprowadzona do sprzedaży w 2016 r. klasa E ma tyle nowych układów, że zaczęła niebezpiecznie zbliżać się do klasy S.

Pierwsza odsłona flagowej limuzyny Mercedesa nastąpiła wiosną 2017 r. na salonie w Szanghaju. To nie powinno dziwić – rynek chiński jest wielkim odbiorcą najdroższych luksusowych limuzyn i stąd gest szefów Mercedesa wobec chińskich milionerów i miliarderów.

Teraz przyszła pora na europejską premierę – odbywa się ona w Szwajcarii. Zapewne nie tylko z powodu „pięknych okoliczności przyrody", lecz także zasobności i mieszkańców tego pięknego kraju, i tych, którzy w tamtejszych bakach trzymają swoje pieniądze.

Zmiany w klasie S nie są rewolucyjne, nie były zresztą potrzebne. Bez trudu jednak rozpoznamy nową klasę S już na pierwszy rzut oka. Auto po face liftingu ma zmienione reflektory – charakterystyczne są 3 paski diodowych świateł w górnej i bocznej części lampy. Zmieniona jest też osłona chłodnicy (grill) – poziome poprzeczki są teraz podwójne. Inny kształt ma też przedni zderzak.

Z tyłu zmieniono lampy świateł i dolną część zderzaka. Zmiany widoczne są też we wnętrzu nowej klasy S. Na desce rozdzielczej pojawiły się dwa wyświetlacze o przekątnych 12,3 cala – oba przykryte są jedną szklaną osłoną. Wcześniej podobne rozwiązanie zastosowano w klasie E i było ono chwalone przez użytkowników.

Zmieniona jest też kierownica – ma przyciski do sterowania funkcjami wyświetlanymi na ekranach. Można więc sterować nimi bez potrzeby odrywania rąk od kierownicy. PO raz pierwszy w kole kierownicy pojawiły się przyciski do sterowania funkcją Distronic (aktywny tempomat).

Nowością jest funkcja Energizing Comfort Control – łączy ona kilka funkcji zapewniających komfort i pozwala wybrać jedną z sześciu konfiguracji: Freshness, Warmth, Vitality, Joy, Comfort i Training. Każdy z tych programów działa 10 minut.

Podobnie jak w nowej klasie E, w odnowionej „esce" można indywidualnie wybrać kolor podświetlenia wnętrza – do wyboru jest aż 64 kolorów i ich odcieni. Ta funkcja niejednoznacznie oceniana była przez kierowców jeżdżących klasą E – jedni chwalili rozwiązanie, inni krytykowali, nazywając ten rodzaj podświetlenia „cygańskim bajerem". Na szczęście oprócz „dyskotekowych" barw można wybrać podświetlenie neutralne, zbliżone do światła dziennego.

Na pewno użytkownikom nowej klasy S spodoba się nowy Distronic, czyli aktywny tempomat. Zakres prędkości, przy której działa podniesiono teraz z 200 do 210 km/h. Układ nie tylko utrzymuje zadaną prędkość i odległość od poprzedzającego pojazdu – w nagłym wypadku potrafi sam spowolnić auto oraz zatrzymać je. Drzwi są wtedy odblokowane, na wypadek potrzeby dostania się do wnętrza przez ekipę ratunkową. Distronic potrafi także sam zmienić pas ruchu – wystarczy „trącić" dźwignię kierunkowskazu i jeśli tylko sąsiedni pas jest wolny, auto samo zmieni pas ruchu (rozwiązanie zastosowano wcześniej w klasie E).

Również z klasy E zaadoptowano możliwość sterowania klasą S przy pomocy smartfona. Kierowca będzie mógł zaparkować auto, sterując nim smartfonem, z zewnątrz. Jest to funkcja szczególnie przydatna w sytuacjach, gdy inne auto zostanie zaparkowane zbyt blisko drzwi kierowcy lub gdy trzeba zaparkować, lub wyjechać z ciasnego garażu.

Co nowa klasa S ma pod maską? 4 nowe silniki – dwa diesle i dwa benzynowe. Pierwszy diesel to jednostka 6-cylindrowa o pojemności 3 litrów i mocy 286 KM (model S 350 D). Druga wersja (S 400D) ma silnik o tej samej pojemności i mocy 340 KM.

Pojawi się również nowy silnik benzynowy V8 o pojemności 4 litry i mocy 469 KM (model S 560). W wersjach AMG S 63 montowany będzie ten sam silnik, jednak z mocą podniesioną do 612 KM.

Mercedes zapowiada także najmocniejszą wersję klasy S – AMG S 65 z silnikiem o mocy 630 KM oraz odmianę hybrydową z zasięgiem na samej baterii do 50 km.

W Polsce nowa klasa S w wersji 350 z silnikiem Diesla kosztuje od 405 500 zł. Wersja S 560 z silnikiem benzynowym – od 503 500 zł.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 33/2017 już w sprzedaży a w nim - Nowości Audi – Q6 i e-tron oraz nowe generacje A1, A3 i A4; McLaren 570S Spider – pierwsza jazda superkabrioletem; Dacia Dokker, Hyundai i40 kombi, Mercedes klasy E kombi, Renault Grend Scenic, Seat Ibiza, Skoda Kodiaq, VW Golf Variant i VW Tiguan – porównanie możliwości aut obciążonych wakacyjnym bagażem; Cisza w kabinie – wygłuszanie auta: jak, gdzie i ile kosztuje; Z drugiej ręki: Skoda Octavia I (1996-2010); Top 5: pikapy za 30-40 tys. zł. Zapraszamy do lektury
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Rafael Użytkownik anonimowy
~Rafael :
No photo ~Rafael Użytkownik anonimowy
Zapomniałem dodać iż siateczka na drobiazgi na środkowym tunelu od strony pasażera to przeszczep z ciężarówki za 4 EURO.
Ciekawe jak lepszy jest właściciel od innych zjadaczy chleba.
24 lip 11:04 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Poitr Użytkownik anonimowy
~Poitr :
No photo ~Poitr Użytkownik anonimowy
Superek eseczka, posmigaloby się taką
Wczoraj moejgo miecia GLA odstawilem na serwis daimlera, ale w ponidzialek juz bedzie do odbioru.
28 lip 17:57
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~polski Użytkownik anonimowy
~polski
No photo ~polski Użytkownik anonimowy
do ~KIEROWCA:
No photo ~KIEROWCA Użytkownik anonimowy
23 lip 23:42 użytkownik ~KIEROWCA napisał
KIEDYS TO WYPOSAZENIE W BAYERY PRZECHODZILO Z S KLASY DO MNIESZYCH LIMUZYN TERA ZE WZGLENDU DUUUZEGO RYZYKA I POTENCJIALNEJ USTERKOWOSCI ELEKTRONIKI MNIESZE LIMUZYNY MAJIA SLUZYC DO PRZETESTOWANIA A JAK SIE NIE SPRAWDZA TO WIZERUNEK S KLASSE NIE UCIER
A co ty byś chciał żeby 2.0 D miał 80 km palił 15 litrów (oleju grzewczego ;)) ) . I zamiast elektrycznych szyb miał na korbę? Proste możesz kupić i jeździć. Kup malucha golfa 4 1.9 tdi.. Tylko przy 1.9 tdi pracowało 200 niemieckich inżynierów. A przy 4.0 v8 612km.. 1000 inżynierów... i który gorszy?
24 lip 23:33 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Polak Użytkownik anonimowy
~Polak :
No photo ~Polak Użytkownik anonimowy
W polsce limuzyna Prezydenta w Angli Właściciela średniej firmy. W serwisie w północnej anglii W tygodniu jest takich 5 sztuk (2017). Wrażenia łał nowa "eska" i tyle.. Samochód dla ludzi ktorzy lubią siedzieć z tyłu... I odpocząć. Dla tych co lubią siedzieć za kierownica polecam s 63 coupe. Nie wliczając "nie szybszej" E 63 s 4matic+.
24 lip 23:27 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Rafael Użytkownik anonimowy
~Rafael :
No photo ~Rafael Użytkownik anonimowy
64 kolory podświetlenia! Przebili konkurencję na co najmniej 10 lat. Postęp technologiczny ponad wszystko.
24 lip 11:01 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Tomku7 Użytkownik anonimowy
~Tomku7 :
No photo ~Tomku7 Użytkownik anonimowy
nawet jak na Mercedesa to na prawdę zdumiewający model. Często w Panek pożyczam nowe modele i widzę że zmieniają się jeśli chodzi o ilość stosowanej technologii no i oczywiście o komfort jazdy
24 lip 00:08 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~KIEROWCA Użytkownik anonimowy
~KIEROWCA :
No photo ~KIEROWCA Użytkownik anonimowy
KIEDYS TO WYPOSAZENIE W BAYERY PRZECHODZILO Z S KLASY DO MNIESZYCH LIMUZYN TERA ZE WZGLENDU DUUUZEGO RYZYKA I POTENCJIALNEJ USTERKOWOSCI ELEKTRONIKI MNIESZE LIMUZYNY MAJIA SLUZYC DO PRZETESTOWANIA A JAK SIE NIE SPRAWDZA TO WIZERUNEK S KLASSE NIE UCIERPI / WIDAC ZE PHA SIE TA ELEKTRONIKE I ZAROBEK WZRASTA PROBLEM BENDA MIEC NIE CI CO KUPIA NOWE AUTO ALE NASTEMPNI WLASCICIELE
23 lip 23:42 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Mercedes-Benz / Auto Świat

Mercedes klasy S face lifting 2017

Mercedes klasy S w wersji Maybach

Mercedes klasy S po face liftingu: więcej luksusu, mocy i prestiżu (slajd 1 z 23)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego