Jak poinformował rzecznik Toyota Motor Poland - marki najchętniej kupowanej w Polsce - Robert Mularczyk, pierwsza premiera będzie miała miejsce już w styczniu. W polskich salonach pojawi się trzecia generacja flagowej limuzyny japońskiej firmy czyli model Avensis w dwóch wersjach karoserii - sedan i kombi (wagon). Na przełomie stycznia i lutego zaprezentowane zostaną odświeżone wersje Toyoty Yaris i małej Aygo. Otrzymają one nowe silniki, emitujące znacznie mniej trujących spalin.

Na przełomie lutego i marca zadebiutuje w naszym kraju najmniejsze "dziecko" japońskiego koncernu, miejski iQ. W I kwartale roku w sprzedaży pojawi się w Polsce terenowy odmłodzony pikap Hilux z nowym, trzylitrowym silnikiem.

Przełom kwietnia i maja to czas, kiedy powinniśmy zobaczyć "małego RAV-4" czyli mniejszą wersje tego uterenowionego samochodu o nazwie Urban Cruiser. "Duży" RAV-4 przejdzie kurację odmładzającą i po niej trafi do polskich salonów Toyoty w końcu czerwca.

Z końcem lata Toyota wprowadzi do sprzedaży w Polsce nową wersję hybrydowego Priusa i Verso. Z kolei na koniec roku ma być wprowadzona nowa wersja Toyoty Land Cruiser 120.

Rywalizująca o pierwsze miejsce na polskim rynku Skoda w drugiej połowie roku rozpocznie sprzedaż modelu Yeti, pierwszej Skody w segmencie SUV.

Jak poinformował Sebastian Szczęsny ze Skoda Auto Polska, w przyszłym roku w sprzedaży znajdą się także zewnętrznie odświeżone modele Octavia RS i Octavia Scout (zmiany wewnątrz miały już miejsce wraz z tegoroczną modernizacją Octavii). Ponadto model ten otrzyma nowy silnik wysokoprężny 1,6. W sprzedaży pojawi się także trzecia - po Fabii i Superbie - ekologiczna wersja tego modelu.

Najważniejsze przyszłoroczne nowości Fiat Auto Poland, to - jak poinformował rzecznik tej firmy Bogusław Cieślar - Fiat 500 w wersji cabrio, który pojawi się salonach włoskiej marki w II kwartale oraz nowa wersja popularnego w naszym kraju dostawczego Fiata Doblo' (III kw.).

Restylingowi i face liftingowi poddane zostaną: Croma, Bravo, Grande Punto i Panda.

GM Poland, właściciel marek Opel i Chevrolet, w styczniu wprowadzi na polski rynek flagowego Opla, Samochód Roku 2009 - Inisignię. Na wiosnę będzie można kupić wersję kombi tego auta.

Ponadto - jak poinformował Wojciech Osoś z GM Poland - w II kwartale roku do polskich salonów trafi kompaktowy Chevrolet Cruz.

Ford Polska w lutym rozpocznie sprzedaż wytwarzanego w Tychach, najmniejszego modelu tej marki Ka. Według Andrzeja Gołębiowskiego z Ford Polska, w II połowie roku rozpocznie się sprzedaż modelu Focus RS. Ponadto w salonach pojawią się odświeżone modele samochodów dostawczych - Rangera i Conecta.

Renault Polska będzie kontynuować swoją ofensywę modelową również w 2009 roku. W polskich salonach już w końcu stycznia pojawi się nowy Megane Coupe, a następnie usportowiona wersja Twingo RS z silnikiem 1.6 l o mocy 133 KM - powiedział rzecznik Renault Polska Grzegorz Paszta.

Wiosną w salonach Renault zobaczymy wersję popularnego Kangoo - Be Bop, a następnie nowy model Grand Scenic w wersji nadwoziowej długiej. W ślad za nim do polskich salonów trafi nowy Scenic w wersji nadwoziowej krótkiej. Już pod jesień zobaczymy w Polsce nowego Megana Grandtour, a w końcu roku popularnego, nowego Mastera.

Na początku roku w Polsce pojawią się nowe Dacie Logan w wersjach pikap i furgon.

Peugeot Polska zainauguruje nowy rok odmłodzoną wersją najmniejszego auta marki - modelu 107. Na przełomie kwietnia i maja w salonach francuskiej firmy pojawi się crossover, którego zapowiedzią był koncepcyjny Prologue pokazany na Salonie w Paryżu - powiedziała Magdalena Klatka z Peugeot Polska.

Miłośnicy samochodów otwartych będą mieli okazję kupić nowego Peugeota 308 CC.

Również Citroen Polska odmładza swój najmniejszy model. Jak zapewniła Marta Turska z Citroen Polska, w styczniu odbędzie się premiera nowego Citroena C1. Natomiast na wiosnę przewidziano rynkowy debiut Citroena C3 Picasso.

Volkswagen w styczniu zaprezentuje w krajowych salonach ekologicznego Passata EcoFuel. Na luty przewidziano debiut Golfa Plus, na maj - Golfa GTI i Polo, a na październik Golfa Variant - powiedział Tomasz Tonder z firmy Kulczyk Tradex, wyłącznego importera VW i Audi do Polski.

Sporo też będzie nowych Audi - w styczniu R8 V10, w kwietniu A4 Allroad, w maju A5 Cabrio, w czerwcu A5 Sportback, w lipcu TTR, we wrześniu Q7 Pl i R8 Spyder, a w grudniu A8.

Honda Motor Poland wprowadzi na polski rynek dwa nowe modele: pierwszym z nich będzie druga generacja Hondy City, która wejdzie do sprzedaży w lutym - zapewniła Iwona Legęć z Honda Motor Poland.

Drugi to Honda Insight, auto z napędem hybrydowym, które z racji - zdaniem producenta - przystępnej ceny adresowane będzie do dużej grupy odbiorców.

Źródło: Onet.pl za PAP

PS.Jak będzie wyglądał rynek w Polsce w 2009 roku - tego nie wie nikt. Spekuluje się, że kryzys musi dać się we znaki i spadek sprzedaży będzie znaczny.

Oczywiście sprzedaż samochodów w Polsce, podobnie jak w innych krajach, opiera się w bardzo dużej mierze na kredytach. Ostatni kwartał 2008 roku w naszym kraju nie ograniczył w znaczniejszym stopniu dostępu do kredytów samochodowych, nie przyniósł też znaczniejszym stopniu załamania w sprzedaży. Aczkolwiek tendencja spadkowa została odnotowana...

Firmy w ostatnich tygodniach prześcigały się w różnego rodzaju promocjach, auta można było nabyć po atrakcyjnych cenach. Czy i jak długo taki kierunek zostanie zachowany?

Koncerny tną koszty - zwalniają pracowników (w pierwszym rzędzie administracyjnych), blokują etaty. Kadra fizyczna i inżynieryjna bardzo wielu zakładów póki co odpoczywa na urlopach, bowiem produkcja została zatrzymana... Wszyscy zastanawiają się, czy i kiedy powrócą do pracy...

Producentom pomagają rządy państw. Jednak nikt nie jest pewny, czy to wystarczy do uratowania branży motoryzacyjnej przed bankructwem.

Dla zmotoryzowanych w Polsce czasy są jakby lepsze: staniało znacznie paliwo, otwiera się droga dla firm w odliczaniu podatku VAT od benzyny. Co prawda korki, choćby ze względu na remonty dróg, wciąż się powiększają, a mandaty rosną, ale...

Czy zatem sprzedaż nowych aut kosztem tych kilkuletnich z komisu lub sprowadzonych bezpośrednio zza granicy spadnie? Raczej tak. O ile? Nie wiadomo...

Wróżenia z kart - tu chyba nawet Cyganka nie zaryzykuje powiedzenia czegoś bardziej konkretnego...

Czego więc życzyć tym, którzy zamierzają kupić pojazd w Anno Domini 2009? Tego samego, co producentom. Po prostu: jak najszybszego końca kryzysu!