CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej5.195.324.992.33
Średnio5.415.575.252.54
Najdrożej5.996.195.992.99

Hyundai i30: Golf rodem z Korei

3 wrz 12 07:25

Niemcy powoli tracą monopol na produkcję zgrabnych, przyjaznych w obsłudze i dobrze jeżdżących kompaktów. Oto dalekowschodni konkurent: nowy Hyundai i30. Jak się sprawuje w codziennej eksploatacji?

Gdy się tak na chłodno zastanowić, to co może się podobać w samochodzie kompaktowym ze 100-konnym silnikiem 1.4, niemającym nawet alufelg, a za to korbki szyb w tylnych drzwiach? Wydaje się, że niewiele. A jednak – może.Wszystko, co niezbędne

Lista opcji Hyundaia i30 jest uboga– w zależności od wersji można dokupić najwyżej 2-3 gadżety. Za to do wyboru jest 7 wersji wyposażeniowych. Testowana odmiana Classic Plus ze zdroworozsądkowego punktu widzenia to najlepszy wybór. Na pokładzie mamy: klimatyzację, elektrycznie sterowane lusterka i szyby z przodu, radio Bluetooth, wielofunkcyjną kierownicę, niezłe materiały wykończeniowe. Z zewnątrz auto wyróżnia się lusterkami i listwami pomalowanymi na kolor nadwozia oraz diodowymi światłami do jazdy dziennej.

W kokpicie wszystko jest na swoim miejscu – auto wyraźnie zaprojektowano tak, aby zadowolić gusty europejskiego odbiorcy. Z wyjątkiem radia, którego bardziej zaawansowane funkcje bez instrukcji okazują się niedostępne, wszystko jest łatwe w obsłudze. Po zajęciu miejsca z przodu mamy wrażenie dużej przestronności, a wręcz nadmiaru przestrzeni nad głowami. Jazda z tyłu także jest przyjemna, nawet dla osób o wzroście powyżej 180 cm. W porównaniu z poprzednią wersją i30 wzornictwo Hyundaia stało się mniej stonowane, jest teraz bardziej nowoczesne, futurystyczne, ciekawe. Nie poskąpiono przycisków na kierownicy (w tym do obsługi telefonu łączonego z radiem za pomocą Bluetooth).

Dobrze tłumi nierówności

Wersja Classic Plus sprzedawana jest na stalowych felgach z oponami 195/65 R 15. Nie wyglądają one zbyt efektownie, ale za to na nierównościach Hyundai i30 nie jest przesadnie twardy. Zawieszenie miękko tłumi nierówności, auto dobrze się prowadzi, choć stwierdzamy, że układ kierowniczy nie daje wystarczającego wyczucia drogi. Okazuje się jednak, że w tej wersji Hyundaia mamy do wyboru trzy opcje siły wspomagania: w trybie sportowym nie jest ono zbyt miękkie. Podczas jazdy doceniamy też dobrą widoczność z wnętrza. Tylko z ruszaniem problem...

Silnik 1.4 okazuje się bardziej paliwożerny, niż zapewnia producent, jednak i tak lepszy od wielu konkurentów. Zapewnia on niesportowe, ale rozsądne osiągi. Spalanie na poziomie 6 l/ 100 km jest raczej nieosiągalne, ale 7,5 l już tak. Wada silnika to niewielki moment obrotowy na niskich obrotach – łatwo go zgasić. Choć szybko przyzwyczajamy się do tego i ruszamy z większym gazem, to jest to dokuczliwa przypadłość kompaktowego „koreańczyka”.

Dla przeciętnego użytkownika, który nie oczekuje od auta superwyposażenia i wyjątkowych właściwości, nowy Hyundai i30 jest w porządku. Trzeba też wyraźnie zaznaczyć, że auto ma rozsądnie skalkulowaną cenę i coś, czego nie mogą zaoferować niemieccy konkurenci: 5-letnią gwarancję na najważniejsze podzespoły samochodu.

Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych.
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.
Napisz komentarz...

 
Brak zdjęcia












Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (12)

Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~alf Użytkownik anonimowy
~alf :
Brak zdjęcia ~alf Użytkownik anonimowy
Dlaczego taki tytuł? Ciągle Dlaczego taki tytuł? Ciągle gdzieś tkwią w świadomości te porównania? Na razie w Polsce sprzedaje się ich ok. 2 razy mniej niż Golfów. Golf pomimo upływu lat dobrze się sprzedaje ponieważ sporo rzeczy zostało przemyślanych na lata. Hyundai coraz ostrzej atakuje rynek, coraz lepszymi autami. Niestety z cenami też zaczynają coraz wyżej. Niestety jak chcą walczyć z Golfem to muszą ulepszać swoje produkty, a to kosztuje.
9 maja 12 19:58
Liczba głosów:0
0%
0%
     IP: 83.30.115.115
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~Krogulec Użytkownik anonimowy
~Krogulec :
Brak zdjęcia ~Krogulec Użytkownik anonimowy
Niestety i30 zaczyna się Niestety i30 zaczyna się upodabniać do Golfa głównie ceną. Aktualne cenniki nowego Hyundaia i30 dobitnie o tym świadczą, a szkoda, bo jeśli mam wybierać w tej samej cenie między Volkswagenem a Hyundaiem to bez dwóch zdań wolę tego pierwszego...
4 wrz 12 12:59
Liczba głosów:0
0%
0%
     IP: 87.205.20.173
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~turbo Użytkownik anonimowy
~turbo :
Brak zdjęcia ~turbo Użytkownik anonimowy
Witam!
W jakim jedynym dieslu Witam!
W jakim jedynym dieslu na świecie w ciągu 2 lat są już pęknięcia w silniku ?
w jakim jedynym silniku benzynowym rozciągają się łańcuszki ?
No w Hyundai nie więc nie jest podobny do Waszego "oryginału" ;)
pozdrawiam
10 maja 12 14:41
Liczba głosów:0
0%
0%
     IP: 212.33.66.137
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~precz Użytkownik anonimowy
~precz :
Brak zdjęcia ~precz Użytkownik anonimowy
dlaczego golf w tytule? dlaczego golf w tytule? równie dobrze można napisać "C4 z Korei" albo "Focus z Korei". przestańcie na siłę promować samochody vw i audi. od dawna was nie czytam właśnie z tego powodu. wszedłem dziś na www a tu znowu stare gacie...
5 wrz 12 00:37
Liczba głosów:0
0%
0%
     IP: 83.6.10.244
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~zenek Użytkownik anonimowy
~zenek :
Brak zdjęcia ~zenek Użytkownik anonimowy
Nie zgadzam sie ze hyundaie Nie zgadzam sie ze hyundaie nie maja problemow z lancuszkiem rozrzadu. Nie dalej jak miesiac temu rozmawialem z facetem ktory ma starego i30 i przeskoczyl mu lancuch. Silnik 1.4
10 maja 12 16:04
Liczba głosów:0
0%
0%
     IP: 83.9.6.175
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~Montezuma Użytkownik anonimowy
~Montezuma :
Brak zdjęcia ~Montezuma Użytkownik anonimowy
Fajny,ale na jedna rzecz Fajny,ale na jedna rzecz dziennikarze motoryzacyjni nie zwrócili uwagi-zdecydowanie mniej miejsca z przodu niż w poprzedniej generacji
9 maja 12 12:43
Liczba głosów:0
0%
0%
     IP: 89.25.246.11
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~burgas Użytkownik anonimowy
~burgas :
Brak zdjęcia ~burgas Użytkownik anonimowy
koreański golf no niech koreański golf no niech będzie ale z prawdziwym golfem ma niewiele wspólnego
wiec wciśniete nazewnictwo jest zdecydowanie na wyrost
9 maja 12 19:02
Liczba głosów:0
0%
0%
     IP: 83.5.53.34
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~mk Użytkownik anonimowy
~mk :
Brak zdjęcia ~mk Użytkownik anonimowy
sadze ze 1,4 to ten sam co sadze ze 1,4 to ten sam co byl w poprzednim, faktycznie pary mu brak, na autostrade czy jazde w 4 os i bagaz sie nie nadaje
2 wrz 12 22:34
Liczba głosów:0
0%
0%
     IP: 89.70.251.12
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~kami Użytkownik anonimowy
~kami :
Brak zdjęcia ~kami Użytkownik anonimowy
Nowe wolkswageny to Nowe wolkswageny to dziadostwo a podobno z tego co czytałem silniki 1.4 tsi potrafiąrozpaść sie przed przebiegiem 100 tys km
6 wrz 12 18:58
Liczba głosów:0
0%
0%
     IP: 82.160.8.129
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~seamaster82 Użytkownik anonimowy
~seamaster82 :
Brak zdjęcia ~seamaster82 Użytkownik anonimowy
"Hyundai i30: Golf rodem z "Hyundai i30: Golf rodem z Korei" jaki golf, co za pierdoły? A może corolla rodem z Korei
8 wrz 12 21:14
Liczba głosów:0
0%
0%
     IP: 37.128.127.200
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Przeczytaj również

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej