Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.384.494.291.97
Średnio4.594.754.492.10
Najdrożej4.994.994.992.29

Test opon całorocznych 205/55 R16 - opony całoczne są coraz doskonalsze!

4 gru, 15:21

Dzięki coraz doskonalszym oponom całorocznym sezonowe wymiany w wielu przypadkach mogą tracić sens. Sprawdziliśmy, które z opon wielosezonowych są naprawdę uniwersalne

Udostępnij
0
Skomentuj
  • Ogumienie całoroczne jest popularne wśród kierowców aut miejskich i kompaktowych
  • Europejski rynek opon całorocznych bardzo szybko rośnie
  • Na wolnym rynku zakupiliśmy 25 kompletów opon, co oznacza, że żaden z producentów nie mógł dostarczyć nam „spreparowanego” ogumienia

Wcale nie tak dawno temu wiele firm oponiarskich na rynku europejskim traktowało gumy całoroczne jak wstydliwy sekret. Producenci mieli je w swojej ofercie, bo byli na nie chętni, ale nie mówiło się o nich zbyt głośno. Ot, niszowa propozycja dla użytkowników gotowych na kompromisy.

Niektóre koncerny oponiarskie pod swoimi topowymi markami nie oferowały „wielosezonówek” m.in. ze względów wizerunkowych, oferowane one były wyłącznie pod markami budżetowymi. Dwa lata temu do grona producentów mających w ofercie opony całoroczne pod swoją główną marką dołączył Michelin, a nie dalej jak kilka miesięcy temu gruchnęła wiadomość, że śladami Francuzów postanowił pójść Continental, który przez lata zarzekał się, że pod tą marką miejsca na kompromisy nie ma.

Niemcy stali na stanowisku, że w aucie osobowym – jeśli ma ono zapewniać maksimum bezpieczeństwa – w naszym klimacie potrzebne są opony sezonowe. Teraz powstaje pytanie, co sprawiło, że koncern zmienił zdanie: widoczny poniżej wykres obrazujący perspektywy wzrostu rynku opon całorocznych czy może to, że inżynierom, przy dostępnych dziś technologiach, w końcu udało się rozwiązać problemy z dostosowaniem charakterystyki ogumienia do skrajnych warunków?

Z punktu widzenia przeciętnego kierowcy ogumienie całoroczne ma mnóstwo zalet. Odpadają coroczne dylematy, kiedy założyć zimówki, żeby zdążyć przed pierwszym lodem i śniegiem na drogach, można zapomnieć o kolejkach w warsztatach wulkanizacyjnych, nie trzeba się martwić o przechowywanie niepotrzebnego akurat kompletu ani o rachunek za wymianę.

W nowoczesnych autach znikają też problemy związane z koniecznością zakupu dodatkowego kompletu czujników ciśnienia powietrza lub ponownej konfiguracji układu TPMS. Nasz test udowadnia, że przynajmniej w przypadku niektórych modeli całorocznych ta wygoda nie musi wiązać się z poważnymi kompromisami w warunkach zimowych – oczywiście, pod warunkiem, że nie mieszkacie na biegunie zimna, auto nie ma kilkuset koni pod maską i nie preferujecie sportowego stylu jazdy.

Opony całoroczne w najlepszych cenach - znaleźliśmy je dla Was!

Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 - sprawdź cenę!

Michelin CrossClimate + - sprawdź cenę!

Continental AllSeasonContact - sprawdź cenę!

Vredestein Quatrac 5 - sprawdź cenę!

Nexen N’blue 4Season - sprawdź cenę!

Pirelli Cinturato AllSeason - sprawdź cenę!

BF Goodrich g-Grip All Season 2 - sprawdź cenę!

Hankook Kinergy 4S - sprawdź cenę!

Apollo Alnac 4G All Season - sprawdź cenę!

Kleber Quadraxer 2 - sprawdź cenę!

Kumho Solus 4S HA31 - sprawdź cenę!

Falken Euro All Season AS200 - sprawdź cenę!

Nokian Weatherproof - sprawdź cenę!

Maxxis All Season AP2 - sprawdź cenę!

Uniroyal AllSeason Expert - sprawdź cenę!

General Altimax A/S 365 - sprawdź cenę!

Aeolus 4Season Ace - sprawdź cenę!

Viking Four Tech - sprawdź cenę!

Nankang NK All Season Plus - sprawdź cenę!

Goodride All Seasons SW602 - sprawdź cenę!

Tristar Ecopower 4S - sprawdź cenę!

Syron 365 Days - sprawdź cenę!

Sailun Atrezzo 4Seasons - sprawdź cenę!

Firestone Multiseason - sprawdź cenę!

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 50/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy nowym BMW M5, Volkswagenem Golfem Sportsvan po liftingu i nowym Subaru XV; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; test Porsche 911 GT3; początek testu długodystansowego Mitsubishi ASX; najczęstsze usterki silników Diesla; paliwa zimowe; Skoda Octavia II z drugiej ręki; używane SUV-y w cenie 35-45 tys. zł; specjalne Nissan rodem z Gwiezdnych Wojen.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (89)

No photo
No photo ~Jacenty 2 Użytkownik anonimowy
~Jacenty 2 :
No photo ~Jacenty 2 Użytkownik anonimowy
Kolejny artykuł promujący Continentala. Ani słowa o Nokianach Weaterproof, które używam i cenię.
Zagubiłem, gdzieś link do innego bardziej przekonywującego testu. Tam doszli do wniosku, że dobre ( droższe) wielosezonówki często wygrywają w testach z sezonowymi klasy budżet i niższej ( np bieżnikowanymi).
Trzeba sobie uzmysłowić, że za 2 komplety tanich sezonówek nabędziemy przyzwoite całoroczne.
Ja nie jestem skłonny kupować 2 kompletów opon klasy premium - gdyż to spory wydatek, wybrałem więc wielosezonowe tej klasy (koniecznie ze śnieżynką).
Jednak cały czas należy być świadomym swojego wyboru i liczyć się z kompromisami.
Pozdrawiam
5 gru 08:53 | ocena: 100%
Liczba głosów:7
100%
0%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~art1987 Użytkownik anonimowy
~art1987 :
No photo ~art1987 Użytkownik anonimowy
Jak ktoś nie ma oleju w głowie to mu najlepsza zimówka nie pomoże. Opony zimowe są dobre jak spadnie dużo śniegu i zaskoczy to drogowców, na suchej drodze, jaka jest większość zimy to wielosezon da radę, jednak zawsze należy zachować rozsądek. Nowe zimówki są wysokie i zapewne każdy doświadczył zjawiska "płużenia" przy hamowaniu i pływania przy pokonywaniu zakrętów, co wpływa na bezpieczeństwo. Nie ma opon idealnych.
5 gru 09:43 | ocena: 87%
Liczba głosów:15
87%
13%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jo Użytkownik anonimowy
~jo :
No photo ~jo Użytkownik anonimowy
Mam w samochodzie już drugi komplet Goodyear Vector 4seasons i doświadczalnie już sobie odpowiedziałem czy warto jeździć na "wielosezonówkach". W naszym klimacie to jest po prostu rozsądny wybór dla większości kierowców- chyba że ktoś mieszka w górach pod lasem- ale tam i tak bardziej na zimę 4x4 i łańcuchy. Z resztą co rok w zimie pod wyciągi bez najmniejszego problemu podjeżdżam... Jedyne co mnie zdziwiło to zestawienie pomiarów hałasu bo moje Goodyeary hałasują wyraźnie mocniej od zwykłych letnich Continentali jakie miałem poprzednio.
4 gru 18:50 | ocena: 73%
Liczba głosów:26
73%
27%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Stomilowiec Użytkownik anonimowy
~Stomilowiec :
No photo ~Stomilowiec Użytkownik anonimowy
Hehehehehhe. Te wyniki testów opon nie sprawiają nawet pozoru naukowości. Brak podstawowej informacji - przy jakiej temperaturze przeprowadzano testy. Brak informacji o rodzaju nawierzchni na jakiej prowadzono testy, współczynnika tarcia opona-podłoże. W porównywaniu, badaniu właściwości użytkowych opon są dwa kluczowe czynniki: bieżnik i twardość opony. To drugie jest ściśle związane z rodzajem mieszanki gumowej i zmienia się istotnie wraz z temperaturą. Zapewniam, wszystkich, że na ten moment nie istnieje nic takiego jak opona całoroczna, która miałaby podobne parametry w zakresie temperatur od minus 20 do plus 30 stopni Celsjusza, czyli takich jakich spodziewać się można w Polsce. Mieszanka gumowa dla opon letnich przy -20 stopniach ma śladową elastyczność, co powoduje radykalny spadek przyczepności opony nawet na suchej nawierzchni. Z kolei mieszanka dla opon zimowych wykazuje dobra elastyczność nawet przy -30 stopniach, co zapewnia dobra przyczepność. Z kolei opona zimowa przy +30C jest zbyt elastyczna, co daje się odczuć jako "pływanie pojazdu". Mieszanka zimowa w wysokich temperaturach ulega przede wszystkim szybkiemu ścieraniu. Bzdurą jest, że opona zimowa ma mniejszą przyczepność do suchej nawierzchni przy wysokich temperaturach - ma co najmniej tak samo dobrą jak opona letnia. Problem polega na tym, że po jednym długim hamowaniu z dużej prędkości na zimówce przy plus 30 st. możemy już nie mieć w kilku miejscach bieżnika. Różnica pojawia się na nawierzchni mokrej. Ze względu na inna rzeźbę bieżnika opona zimowa gorzej odprowadza wodę, co powoduje spadek przyczepności. Tak więc opony całoroczne mogą się sprawdzić ale w temperaturach powyżej -5 stopni. Rozumiem, że kierowcy na całorocznych oponach nie przewidują możliwości silnych mrozów w Polsce albo zakłądają, że przy silnych mrozach nie wyjadą na drogę. Kolejnym kuriozum w przedstawionych testach jest tzw "średni czas przejazdu", czy "średnia prędkość przejazdu"?? Jeszcze jednym prędkość jazdy po łuku, lub czas wykonania okrążenia. Jakie założenia? Czy wykonywano to na minimalnym promieniu skrętu pojazdu? Może szanowni redaktorzy byliby łaskawi przedstawić opis tych eksperymentów.
4 gru 18:03 | ocena: 65%
Liczba głosów:43
65%
35%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ssss Użytkownik anonimowy
~ssss :
No photo ~ssss Użytkownik anonimowy
A gdzie Dębica Navigator 2 która kosztuje ok 170zł i jest z pewnością niegorsza od rywali? A jeśli jest tak słaba to chociaż by pokazali dla porównania o ile jest gorsza...Niemiecki portal, niemiecki test...był czas przywyknąć. Mam 3 komplet Navigatorów i wielu znajomych namówiłem na nie. Komplet nowych ok 700zł i naprawdę dają rade!
4 gru 19:34 | ocena: 87%
Liczba głosów:30
87%
13%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~plusik36 Użytkownik anonimowy
~plusik36
No photo ~plusik36 Użytkownik anonimowy
do ~lewy czerwcowy:
No photo ~lewy czerwcowy Użytkownik anonimowy
4 gru 18:06 użytkownik ~lewy czerwcowy napisał
Zobaczysz te negatywy przy minus 20 stopniach. W zeszłym roku przy minus 20 stopniach dumni kierowcy na całorocznych oponach na suchym asfalcie wykręcali piruety aż pięknie było patrzeć.
Tak samo jak ci co to kupili zimówki z budżetówki. Cóż po co mam przekonywać Ty wiesz lepiej ot wystarczy kilkanaście lat wmawiać że coś jest białe pomimo że ciemne jak asfalt a będziesz wiedział że tak jest. Przecież postępu nie ma kiedyś miałeś żarówkę która prąd żarła a światła niewiele. Teraz Wkręcasz wynalazek który potrzebuje 1/10 energii by świecić co najmniej tak samo. No ale ty dalej uważasz że trzeba używać tych starych.
4 gru 22:50 | ocena: 70%
Liczba głosów:10
70%
30%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~WTF32 Użytkownik anonimowy
~WTF32 :
No photo ~WTF32 Użytkownik anonimowy
Po wprowadzeniu obowiązkowych czujników ciśnienia wymiana opon na kołach 17-18 cali dochodzi w KRK do 200 pln. 4 sezony x 2 x 200 = 1.600 pln. Można za to kupić 2 topowe opony wielosezonowe plus oszczędność czasu. Znajomi, którzy mają są zachwyceni. I tyle w temacie.
5 gru 09:31 | ocena: 83%
Liczba głosów:6
83%
17%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Andrzej Użytkownik anonimowy
~Andrzej
No photo ~Andrzej Użytkownik anonimowy
do ~jan:
No photo ~jan Użytkownik anonimowy
5 gru 10:23 użytkownik ~jan napisał
Oj Andrzeju Andrzeju ,glupoty pierniczysz ....od 20 lat jezdze na calorocznych a mieszkam w gorzystym terenie w Stanach Zjednoczonych ...90% Ameryki jezdzi na calorocznych a wymieniaja tylko Polacy z betonowa mentalnoscia :)Pozdrawiam serdecznie
A ja mieszkam w Norwegii gdzie opony caloroczne sa zabronione.Powod? Nie wszystkie drogi sa sypane a niektore odcinki nawet oznakowane jako niesolone.I tam na calorocznych nie masz najmniejszych szans.A przelecz Haukeli w zimie czasami zmusza do jazdy w tzw kolumnach prowadzonych przez specjalne ciezarowki.I jak t5am staniesz to kolumna staje I jest kicha.Generalnie USA nie sa dla mnie zadnym autorytetem w tej dziedzinie bo amerykanskie Bezp.Ruch.Drogowego (BRD) jest gorsze niz w Pol;sce biorac pod uwage ilosc zabitych na mln mieszkancow.Norweskie jest zas dzis na 1szym miejscu w swiecie.Siedzxe w tematyce zwodowo jako pracownik Norweskiej Sluzby Drogowej Statens vegvesen.A skoro pioszesz ze jest tak dobrze na tych calorocznych to odpowiedz dlaczego 5 cm sniegu to w USA kleska zywiolowa a samochody 4x4 wypadaja z drog.Pare dni temu u nas spadlo w nocy ponad 50 cm sniegu i jakos dalo rade.Mam do domu 500m z 14% pochyleniem i jest to mala osiedlowa drozka a wiec ostatnia kolejnosc.I jakos A8 na zimowych Nokianach dalo rade.Traktor odsniezyl jako trako aale o sypaniu zapomniuj.
5 gru 11:01 | ocena: 50%
Liczba głosów:8
50%
50%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ak Użytkownik anonimowy
~ak
No photo ~ak Użytkownik anonimowy
do ~Demaskator:
No photo ~Demaskator Użytkownik anonimowy
5 gru 00:56 użytkownik ~Demaskator napisał
Tak, to biorąc pod uwagę wyniki tego testu za miarodajne okazuje się, że cała kampania dotycząca opon zimowych to jedna wielka ściema jest. Oczywiście o ile wyniki testu są prawdziwe to można wręcz powiedzieć, ze w wielu sytuacjach opony zimowe są niebez
Dawno temu jezdzilem na oponach wielosezonowych i czulem sie pewnie na drodze zima i latem. W pewnym momencie zmienilem samochod i jezdzilem na letnich. Pierwszej zimy przespalem odpowiedni moment na zmiane opon i to, ze nie mialem przez ok. 2 tygodnie zadnego wypadku (jak spadl snieg) to jakis cud. Pamietam jak dzis jak przelecialem na czerwonym swietle przez skrzyzowanie probujac hamowac... Dobrze, ze samochody i piesi jeszcze nie ruszyli... Nie wspominam o klopotach z wyjechaniem z miejsc parkingowych, zwlaszcza z niewielkich lodowych rynn/torow, ktore czesto sie tworza na malych uliczkach. Szybko zmienilem opony za zimowe i problemy sie skonczyly. Od tamtego czasu zawsze zmienialem opony przez kilkanascie lat. W tym roku postanowilem kupic znowu opony wielosezonowe (moje wg testu powyzej wypadaja srednio). Jezdzilo mi sie na nich swietnie na mokrej i suchej nawierzchni, dopoki nie spadl snieg. Na sniegu czy lodzie nie ma w sumie tragedii - daja dobrze rade, ale nie ma porownania do zimowek, nawet tych najtanszych. Podsumowujac, mam takie same odczucia jak wielu rozsadnych kierowcow piszacych tutaj - wielosezonowe sa ok. do miasta, jak jezdzimy po czarnym, a czasami troche po sniegu. Natomiast jezeli spodziewasz sie jazdy po sniegu czesciej nie ma jak zimowka. Nawiazujac do twojej wypowiedzi - kampanie za oponami sezonowymi (zwlaszcza zimowkami) maja jak najbardziej sens, bo im bardziej zimowe warunki, tym wieksza przewaga zimowek. Natomiast jezeli jestes rozsadnym kierowca, nie jezdzisz duzo poza miasto to i wielosezonowe sie sprawdza. Pozdrawiam.
5 gru 10:56 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Tomm Użytkownik anonimowy
~Tomm :
No photo ~Tomm Użytkownik anonimowy
Część komentarzy mocno zabawna - udowadnienie nieprzydatnosci opony całorocznej na przykładzie przełęczy w Norwegii. Opona całoroczna w ekstremach się nie sprawdza ale jest OK np. w drugim aucie używanym głównie w mieście gdzie opona zimowa jest tak potrzebna jak czekan i butla z tlenem na spacer do Morskiego Oka. Opony sezonowe są lepsze bo wyspecjalizowane ale nie każdy ich potrzebuje. Trzeba pamiętać też, że to jest wielki biznes - jakby się dało to producenci zalecaliby opony na każdą pore roku plus specjalna wersję na wakacje do długich dystansów.
5 gru 13:03 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Świat

Trakcja na śniegu

To jedyna dyscyplina, w której opona zimowa wyraźnie pokonała wszystkie całoroczne. Najgorzej wypadło ogumienie marki Apollo – podczas podjazdów pod wzniesienia samochód miał tendencję do mielenia napędzanymi kołami.

Test opon całorocznych 205/55 R16 - opony całoczne są coraz doskonalsze! (slajd 1 z 15)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego