Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Test opon całorocznych 205/55 R16 - opony całoczne są coraz doskonalsze!

4 gru 17 15:21

Dzięki coraz doskonalszym oponom całorocznym sezonowe wymiany w wielu przypadkach mogą tracić sens. Sprawdziliśmy, które z opon wielosezonowych są naprawdę uniwersalne

Udostępnij
0
Skomentuj
  • Ogumienie całoroczne jest popularne wśród kierowców aut miejskich i kompaktowych
  • Europejski rynek opon całorocznych bardzo szybko rośnie
  • Na wolnym rynku zakupiliśmy 25 kompletów opon, co oznacza, że żaden z producentów nie mógł dostarczyć nam „spreparowanego” ogumienia

Wcale nie tak dawno temu wiele firm oponiarskich na rynku europejskim traktowało gumy całoroczne jak wstydliwy sekret. Producenci mieli je w swojej ofercie, bo byli na nie chętni, ale nie mówiło się o nich zbyt głośno. Ot, niszowa propozycja dla użytkowników gotowych na kompromisy.

Niektóre koncerny oponiarskie pod swoimi topowymi markami nie oferowały „wielosezonówek” m.in. ze względów wizerunkowych, oferowane one były wyłącznie pod markami budżetowymi. Dwa lata temu do grona producentów mających w ofercie opony całoroczne pod swoją główną marką dołączył Michelin, a nie dalej jak kilka miesięcy temu gruchnęła wiadomość, że śladami Francuzów postanowił pójść Continental, który przez lata zarzekał się, że pod tą marką miejsca na kompromisy nie ma.

Niemcy stali na stanowisku, że w aucie osobowym – jeśli ma ono zapewniać maksimum bezpieczeństwa – w naszym klimacie potrzebne są opony sezonowe. Teraz powstaje pytanie, co sprawiło, że koncern zmienił zdanie: widoczny poniżej wykres obrazujący perspektywy wzrostu rynku opon całorocznych czy może to, że inżynierom, przy dostępnych dziś technologiach, w końcu udało się rozwiązać problemy z dostosowaniem charakterystyki ogumienia do skrajnych warunków?

Z punktu widzenia przeciętnego kierowcy ogumienie całoroczne ma mnóstwo zalet. Odpadają coroczne dylematy, kiedy założyć zimówki, żeby zdążyć przed pierwszym lodem i śniegiem na drogach, można zapomnieć o kolejkach w warsztatach wulkanizacyjnych, nie trzeba się martwić o przechowywanie niepotrzebnego akurat kompletu ani o rachunek za wymianę.

W nowoczesnych autach znikają też problemy związane z koniecznością zakupu dodatkowego kompletu czujników ciśnienia powietrza lub ponownej konfiguracji układu TPMS. Nasz test udowadnia, że przynajmniej w przypadku niektórych modeli całorocznych ta wygoda nie musi wiązać się z poważnymi kompromisami w warunkach zimowych – oczywiście, pod warunkiem, że nie mieszkacie na biegunie zimna, auto nie ma kilkuset koni pod maską i nie preferujecie sportowego stylu jazdy.

Opony całoroczne w najlepszych cenach - znaleźliśmy je dla Was!

Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 - sprawdź cenę!

Michelin CrossClimate + - sprawdź cenę!

Continental AllSeasonContact - sprawdź cenę!

Vredestein Quatrac 5 - sprawdź cenę!

Nexen N’blue 4Season - sprawdź cenę!

Pirelli Cinturato AllSeason - sprawdź cenę!

BF Goodrich g-Grip All Season 2 - sprawdź cenę!

Hankook Kinergy 4S - sprawdź cenę!

Apollo Alnac 4G All Season - sprawdź cenę!

Kleber Quadraxer 2 - sprawdź cenę!

Kumho Solus 4S HA31 - sprawdź cenę!

Falken Euro All Season AS200 - sprawdź cenę!

Nokian Weatherproof - sprawdź cenę!

Maxxis All Season AP2 - sprawdź cenę!

Uniroyal AllSeason Expert - sprawdź cenę!

General Altimax A/S 365 - sprawdź cenę!

Aeolus 4Season Ace - sprawdź cenę!

Viking Four Tech - sprawdź cenę!

Nankang NK All Season Plus - sprawdź cenę!

Goodride All Seasons SW602 - sprawdź cenę!

Tristar Ecopower 4S - sprawdź cenę!

Syron 365 Days - sprawdź cenę!

Sailun Atrezzo 4Seasons - sprawdź cenę!

Firestone Multiseason - sprawdź cenę!

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 19/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsza jazda prototypem BMW serii 8, Suzuki Swift Sport i nowym Mercedesem Klasy G; Nissan Micra kontra Volkswagen Polo; testy BMW i3s, Audi A7 i Mitsubishi Space Star; instalacja LPG w hybrydzie i zasilanie gazem ziemnym; pierwszeństwo w ruchu drogowym; pierwszy test Ferrari 488 Pista; wizyta w fabryce FCA w Tychach; dodatek "Używane ekstra".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej