Spośród 10 marek segmentu premium obecnych w Polsce, największą popularnością cieszą się modele BMW.

Foto: Auto Świat
BMW serii 3 GT

Dilerzy bawarskiej firmy sprzedali w 2014 roku 7,72 tys. różnych modeli, co oznacza wzrost o 23 proc.

Aktualnie w salonach BMW dostępnych jest 18 modeli BMW w kilkudziesięciu wariantach i w kilkuset konfiguracjach.

Najbardziej spektakularnym modelem jest kosmicznie wyglądające hybrydowe i8, którego cena znacznie przekracza pół miliona złotych.

Foto: Auto Świat
BMW i8

Ponad 7 tys. samochodów osobowych sprzedało Audi – drugie na liście marek premium – wzrost o 26 proc. w porównaniu z rokiem 2013.

Audi A3

Aktualnie dilerzy Audi oferują 14 modeli w rozlicznych wariantach i konfiguracjach. Najbardziej spektakularne jest sportowe R8 kosztujące w podstawowej wersji ponad pół miliona zł.

Niespełna 7 tys. aut osobowych (6,95 tys.) sprzedał w 2014 roku Mercedes. W porównaniu z rokiem 2013 oznacza to wzrost o 26 proc.

Mercedes oferuje 16 modeli w bardzo wielu wariantach i kilku tysiącach konfiguracji.

Najdroższym modelem jest klasa S 65 AMG za ponad milion złotych.

Mercedes-S-65-AMG-Coupe

Najnowszym i najbardziej spektakularnym – model AMG GT, który w podstawowej wersji kosztuje ponad pół miliona zł.

5,84 tys. sprzedanych aut i wzrost o 19 proc. to wynik Volvo za 2014 rok. Szwedzka firma (należąca do Chińczyków) od lat cieszy się opinią oferującej bezpieczne auta.

W ofercie ma 10 modeli w różnych wariantach. Volvo nie ma spektakularnych modeli, ale warto wspomnieć o najnowszym – terenowym XC90, który pojawił się na rynku w 2014 r. Ten 5-drzwiowy SUV kosztuje w podstawowej wersji ok. 230 tys. zł.

Foto: ACZ / Auto Świat
Nowe Volvo XC90

Piąty na liście marek premium Lexus może pochwalić się największym wzrostem sprzedaży w 2014 roku – aż o 109 proc.!

Lexus sprzedał w Polsce 1725 aut – i tu ciekawostka – to więcej niż sprzedał w 2014na znacznie większym rynku niemieckim.

Lexus oferuje 7 modeli, najpopularniejszy w 2014 roku okazał się najnowszy – NX300 – sprzedano 555 szt.

Lexus NX 300h F Sport

Lexus jest marką, która sprzedaje najwięcej samochodów w wersji hybrydowej – aż 83 proc.

Pozostałe 5 marek premium sprzedały poniżej tysiąca aut każda. Mini ok. 900 szt., Land Rover 810 szt, Alfa Romeo 760 szt., Porsche 710 szt. i Lancia 550 szt.

Alfa i Lancia odnotowały spadki o 25 proc. w porównaniu z rokiem 2013.

Spektakularny wzrost zanotowało Porsche – aż o 71 proc.