Kiedy już kierowca wygodnie się rozsiądzie oraz dopasuje ustawienie fotela i kierownicy, kilka elementów wyposażenia samochodu na pewno go zaskoczy. Przykład? Gdy uruchomi silnik – przyciskiem „start” – zobaczy, że u dołu przedniej szyby coś się wyświetla. To projektor HUD (Head-Up-Display), pokazujący na szybie dane o prędkości, ustawienia audio i uproszczone wskazania nawigacji. Służy on przede wszystkim wygodzie – dzięki niemu nie trzeba zerkać na licznik.

Drugie zaskoczenie – na tunelu środkowym, poniżej dźwigni biegów, umieszczono... czyżby mysz kompterową?

Nie, to nie mysz! To zdalny, wielofunkcyjny sterownik dotykowy – jak go określa Lexus. Operuje się nim jak myszką, przesuwając na ekranie kursor uaktywniający różne funkcje. Jego obsługa jest łatwa (wywołanie funkcji zatwierdza się przyciskiem „enter”), ale wymaga kilku minut poćwiczenia.

Gorzej, gdy zechcemy zmienić np. ustawienia „klimy” czy wybrać inną stację radiową w czasie jazdy – wtedy trzeba na chwilę oderwać wzrok od drogi i popatrzeć na ekran. Lepiej jednak tego nie robić! Przeniesienie wielu funkcji do sterownika pozwoliło zaprojektować ascetyczny panel środkowy, bez mnóstwa przycisków i klawiszy.

I jeszcze jedno zaskoczenie – oprócz kamery cofania w testowanym RX 350 była kamera boczna (w lusterku po prawej stronie), pokazująca na ekranie, ile miejsca z prawej strony auta mamy do dyspozycji. Bardzo przydatne podczas parkowania. Nowa 6-biegowa skrzynia oraz silnik V6 o mocy 277 KMTestowany RX miał pneumatyczne zawieszenie (z możliwością regulacji wysokości). Dwutonowe auto „sunęło” po ulicach, delikatnie tylko dając znać o nierównościach.  A osiągi? Można powiedzieć, jak kiedyś w Rolls-Roysie: wystarczające. 8 s do „setki” i 200 km/h zadowolą chyba wszystkich.

Pdsumowanie

Lexus wyznacza najwyższe standardy, a potem... sam z sobą konkuruje. RX 350 jest luksusowym modelem, a wersja Prestige – bardzo luksusowym. Zainstalowano tu: sprzęt audio z najwyższej półki (Mark Levinson), kamery – cofania i boczną, znakomitą (nareszcie!) nawigację, nowoczesne gadżety multimedialne, a do tego samochód zapewnia wysoką ochronę kierowcy i pasażerów (Pre-Crash Safety System).