Ford Kuga to jedna z ważniejszych premier motoryzacyjnych 2020 roku. Stylistyka nadwozia nawiązuje do designu innych, najnowszych modeli marki, ale zachowała indywidualny charakter. Samochód ma lekko wyoblone nadkola, a jednocześnie nosi sportowe geny, dzięki wąskim reflektorom zachodzącym na maskę oraz za sprawą dużej atrapy chłodnicy.

Zastosowane zabiegi designerskie sprawiły, że Kuga nie wygląda przysadziście. Jednak większe rozmiary w porównaniu z poprzednikiem to oczywiście zaleta, bowiem auto okazuje się wyjątkowo przestronnym SUV-em. W obu rzędach siedzeń miejsca wystarczy nad głowami oraz na wysokości kolan, do tego wygospodarowano pakowny bagażnik o pojemności 475-645 l w zależności od ustawienia tylnej kanapy.

Nowy Ford Kuga – bardzo duży wybór silników

Jednostki napędowe, które może mieć pod maską mieć Ford Kuga, są nie tylko dynamiczne, lecz także ekonomiczne. Do wyboru mamy nowoczesne benzynowe silniki EcoBoost, napęd hybrydowy lub wysokoprężne jednostki z serii EcoBlue.

Kierowcy zainteresowani benzyniakami mogą wybrać silnik 1.5 o mocy 150 KM, zapewniający wysokie osiągi przy niewygórowanym zużyciu paliwa. Osiągnięcie 100 km/h zajmuje 9,7 s, a średnie zużycie paliwa wynosi 6,6 l/100 km.

Oczekujesz jeszcze niższego spalania? Zwróć uwagę na diesle. Bazowy 1.5 o mocy 120 KM (skrzynia manualna lub automatyczna) zadowala się średnio 5,1 l oleju napędowego na każde 100 km, a przy tym nie jest zawalidrogą – przyspieszenie 0-100 km to 11,7 s.

W ofercie wyprzedażowej jest jeszcze dostępny dwulitrowy motor EcoBlue, generujący 190 KM. W tej postaci samochód seryjnie łączony jest z automatyczną skrzynią biegów oraz napędem na wszystkie koła. Mocne dodanie gazu objawia się zdecydowanym wciśnięciem pleców pasażerów w oparcia siedzeń oraz dynamicznym startem. Wskazówka prędkościomierza dociera do 100 km/h już po 8,7 s. Zużycie paliwa jest oczywiście wyższe niż w pozostałych dieslach, ale 5,9 l/100 km to nadal bardzo dobry wynik.

Nowy Ford Kuga jako miękka lub pełna hybryda

Nowa Kuga dostępna jest także jako tzw. miękka hybryda z benzynowym silnikiem 2.0. Standardowy alternator zastąpiono rozrusznikiem/generatorem, który odzyskuje energię podczas wytracania prędkości i wykorzystanie jej do ładowania baterii. Układ BISG działa dodatkowo jako silnik elektryczny - wspomaga silnik spalinowy podczas przyspieszania, służy także do zasilania elektrycznego osprzętu pojazdu. SUV Forda w tej wersji osiąga "setkę" już po 9,6 s i ma zużywać ok. 5 l/100 km.

Jeszcze bardziej zaawansowanym i ekologicznym napędem jest klasyczny wariant hybrydowy, składający się z benzynowej jednostki o pojemności 2,5 litra, silnika elektrycznego i większego akumulatora. Napęd za pomocą skrzyni eCVT może być przenoszony na przednie lub wszystkie koła. W tym przypadku przyspieszenie do 100 km/h wynosi 9,4-9,8 s, a spalanie 5,5-5,7 l/100 km.

To jeszcze nie koniec. Na szczycie oferty znajduje się wersja Plug-In Hybrid o mocy 225 KM (również z silnikiem 2,5 l). W tej specyfikacji nowa Kuga oferuje najlepsze osiągi (9,2 s do 100 km/h) przy bardzo oszczędnym zużyciu paliwa (1,4 l/100 km z pełną baterią lub 6,5 l/100 km bez ładowania jej z zewnętrznego źródła). W trybie czysto elektrycznym można poruszać się z prędkością do 135 km/h na dystansie do 56 km (w cyklu WLTP). Naładowanie akumulatorów o pojemności 14,4 kWh z gniazdka 230 V zajmuje około 4 godzin.

Nowy Ford Kuga – do 22 500 zł rabatu

Pozostała kwestia cen. Te są obecnie wyjątkowo atrakcyjne, ponieważ trwa wyprzedaż egzemplarzy z rocznika 2020. Dzięki temu nowego SUV-a można mieć nawet o 22,5 tys. zł taniej! Sprawdź ceny.

W ofercie Forda przygotowano także inne formy finansowania nowego samochodu - leasing dla firm, kredyt dla klientów indywidualnych lub wynajem długoterminowy na elastycznych warunkach.