Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Renault Megane R.S. - zwinne i komfortowe

30 sty, 18:01

Najnowsza odsłona Mégane’a R.S. ma silnik o mocy 280 KM, napęd na przód i jako jedyna w klasie hot-hatchy wykorzystuje system czterech skrętnych kół

Udostępnij
0
Skomentuj

Przez ostatnie lata dział Renault Sport udowodnił swoje najwyższe kompetencje. Nic dziwnego, że wyjeżdżając na prezentację najnowszego Mégane’a R.S., miałem wygórowane oczekiwania. Od pierwszego wejrzenia zauroczyła mnie poszerzona o 6 cm karoseria. Dzięki niej z daleka można dostrzec zadziorny charakter auta. Jednak jeszcze większe wrażenie pozostawia zawieszenie z czterema skrętnymi kołami. Dzięki niemu R.S. zwinnie wchodzi w zakręty i stabilnie pokonuje łuki.

Co ciekawe, hot-hatch w wydaniu Renault jest bardzo komfortowy, a dzięki amortyzatorom z hydraulicznymi odbojnikami nie dobija nawet na szybko pokonywanych muldach. W komfortowym trybie R.S. nie jest ani za głośne, ani za twarde. Zaskakuje łagodność, z jaką silnik rozwija 280 KM, a dwusprzęgłowa 6-biegowa skrzynia automatyczna przekazuje ją na koła. 390 Nm nie zrywa przyczepności podczas ostrego przyspieszania, a po odjęciu gazu silnik stawia mały opór.

Renault Megane R.S. - zwinne i komfortowe Renault Megane R.S. - zwinne i komfortowe Foto: Renault

Mimo że Mégane R.S. przyspiesza do „setki” w 5,8 s i rozpędza się do 250 km/h, nie sprawia wrażenia narwanego. To bardzo dojrzała konstrukcja. Układ kierowniczy stawia przyjemny opór, jest precyzyjny, dobrze wyważony i nie szczędzi informacji o tym, co dzieje się z kołami. Starannie dostrojono też działanie hamulców i pedału gazu, którego czułość można regulować na wiele sposobów. Kiedy włączymy tryb Race, Mégane staje się ostrzejszy, a głośniki podkręcają dźwięk turbodoładowanego silnika. Wydech wersji R.S. nie ma klap ani bajpasów zwiększających głośność układu, a mimo to w trybie sportowym podczas zmiany biegów słychać cieszący zmysły wystrzał.

Renault Megane R.S. - moc pod kontrolą

Dla tych, którym emocji wciąż mało, przygotowano wariant Cup z twardszymi o 10 proc. amortyzatorami i szperą typu torsen. Cieszy fakt, że można wybierać też między dwusprzęgłowym „automatem” a ręczną skrzynią biegów, oferowaną wraz z tradycyjnym mechanicznym hamulcem ręcznym. Opcjonalnie dostępne są lżejsze o 1,8 kg i lepiej odprowadzające ciepło aluminiowo-żeliwne tarcze hamulcowe z czerwonymi zaciskami. Pod koniec tego roku pojawi się bardziej hardcorowa wersja Trophy o mocy 300 KM.

Sprzedaż hot-hatchy skoczyła mocno w górę. Ludzie chcą jeździć praktycznymi samochodami o ponadprzeciętnych osiągach. Dlatego Renault postarało się, żeby wyjściowa wersja Mégane’a R.S. była bardzo komfortowa. A dla tych, którzy chcą się wyżyć na torze, przygotowuje ostrzejsze odmiany.

Renault Megane R.S. - w punkt

To jest super. Zawieszenie z 4 skrętnymi kołami dodaje niezwykłej zwinności.

To nie wyszło. Skrzynia biegów mogłaby być agresywniejsza.

Efekt WOW! Poszerzona karoseria daje gwarancję ekskluzywności.

Kto to kupi? Grupa klientów zainteresowanych hot-hatchami w ciagu 5 lat wzrosła ponad 4-krotnie.

Renault Megane R.S. - naszym zdaniem

Mégane R.S. imponuje dojrzałością. Wśród napędzanych na przednie koła hot-hatchy należy do ścisłej czołówki. Jest mniej agresywny niż Civic Type R, ale zwinniejszy niż VW Golf GTI. Nam spodobała się wersja Cup ze szperą torsen i twardszym zawieszeniem.

Renault Megane R.S. - dane techniczne

Silnik t.benz. R4/24
Pojemność 1798 cm3
Moc 280 KM/6000 obr./min
Maks. moment obrotowy 390 Nm/2400-4800 obr./min
Napęd/skrzynia biegów na przód/skrzynia aut. 6b
Długość/szerokość/wysokość 4360/1870/1450 mm
Bagażnik 384-1247 l
Prędkość maksymalna 250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 5,8 s
Spalanie średnie 6,9 l/100 km
Emisja CO2 155 g/km
Cena nieustalona

.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 38/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowa Octavia i inne nowości Skody; pierwsze jazdy Fiatem 500X z silnikiem z Polski i Lexusem UX; narodziny marki Vinfast; porównanie kompaktów z benzyniakami turbo; czyszczenie wtryskiwaczy; niebezpieczne pojazdy elektryczne; VW Golf VII z drugiej ręki; Top 5 - używane auta sportowe; dodatek specjalny "Telefon w aucie".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej