CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.294.404.001.96
Średnio4.594.794.442.13
Najdrożej4.944.994.922.38

Seat Alhambra 4Drive – van dla aktywnych

9 maja 16 12:45
Udostępnij
0
Skomentuj

Seat Alhambra z napędem na cztery koła. Samochód dla siedmiu pasażerów z dużym bagażem oraz tych, którzy od czasu do czasu potrzebują, żeby moment obrotowy dotarł do czterech, a nie tylko do dwóch kół.

Van z napędem na wszystkie koła? Dlaczego nie. Przecież dzięki temu samochód staje się idealnym środkiem transportu dla rodzin. Nie dość, że wszyscy będą podróżowali w komfortowych warunkach, a ich bagaże zmieszczą się bez trudu, to jeszcze gdy zimą wybierzemy się na narty nie trzeba będzie się obawiać podjazdów pod zaśnieżone wzniesienia. Czy zatem Seat Alhambra 4Drive to idealny samochód dla rodzin, które aktywnie spędzają wolny czas?

Seat Alhambra to typowy van, który nie wyróżnia się niczym charakterystycznym pod względem stylistyki. I wcale nie musi. W przypadku tego typu aut o ich wartości nie świadczy uroda, lecz walory praktyczne.

Pod tym względem samochód spisuje się znakomicie. Pierwsza zaleta to łatwość zajmowania miejsca we wnętrzu. Nie tylko dlatego, że siedzenia są na odpowiedniej wysokości, lecz także z racji odsuwanych tylnych drzwi. To umożliwia opuszczenie auta w wąskich lukach parkingowych, a poza tym rodzice mogą być spokojni, że ich pociechy wysiadając nie obiją auta stojącego obok.

Kolejną mocną stroną pojazdu jest przestronność tego 7-osobowego vana. Co ważne przy tych gabarytach nawet pasażerowie trzeciego rzędu nie powinni narzekać na brak miejsca na nogi oraz nad głowami.

Osoby wybierające się w długie podróże nie muszą się obawiać o zmieszczenie urlopowego ekwipunku. Wprawdzie przy wykorzystaniu wszystkich miejsc na bagaż pozostaje przestrzeń o kubaturze 300 l (to i tak nie jest zły wynik), ale już po złożeniu 6. i 7. fotela do dyspozycji jest aż 955-litrowy kufer. Z kolei po złożeniu dodatkowo środkowych siedzeń Seat Alhambra może być wykorzystywany jako niewielki dostawczak, bo część ładunkowa powiększa się maksymalnie do 2430 l.

Seat Alhambra Seat Alhambra Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

To jeszcze nie koniec mocnych stron pojazdu. Wnętrze daje się konfigurować na wiele sposobów, bo siedzenia można nie tylko składać, lecz także można je przesuwać, a oparcia mają regulowany kąt pochylenia. Poza tym jadący mają do dyspozycji mnóstwo schowków i półek na podręczne drobiazgi. W kieszeniach przednich drzwi zmieści się 1,5-litrowa butelka.

Seat Alhambra – van ze 150-konnym dieslem

W gamie hiszpańskiego vana znalazły się dwa silniki Diesla do wyboru o mocy 150 KM lub 184 KM. Jednak wersja z napędem na wszystkie koła występuje wyłącznie ze słabszą z tych jednostek. Czy 150 KM to wystarczająca moc do dużego vana? Teoretycznie tak, bo przecież tego typu samochody nie służą do szaleńczych przyspieszeń, ale do spokojnej jazdy autostradami. Tym bardziej, że setkę uzyskuje się po przyzwoitych 10,5 s. Jednak słabość w dolnym zakresie prędkości obrotowych powoduje, że subiektywnie auto sprawia mniej dynamiczne wrażenie. Powody do zadowolenia daje natomiast umiarkowany hałas nawet podczas szybkiej jazdy autostradą.

Seat Alhambra Seat Alhambra Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Realne zużycie paliwa nie jest tak optymistyczne jak obietnice producenta. W mieście trzeba się liczyć ze spalaniem na poziomie 8,3 l/100 km, a to oznacza zwyżkę w porównaniu z danymi producenta o 1,6 l. Z kolei na trasie testowany Seat Alhambra potrzebował 6,8 l/100 km czyli o 1,8 l więcej niż podają dane techniczne.

Do rodzinnego charakteru samochodu pasuje zestrojenie zawieszenia. Dzięki odpowiednim nastawom Seat Alhambra pokonuje większość nierówności bez uszczerbku na komforcie podróżowania. Nawet większe poprzeczne wyboje nie stanowią problemu dla samochodu.

Nie będzie tanio

Seat Alhambra z napędem na wszystkie koła występuje w wersjach Style lub Style Advenced. W pierwszej z nich za auto trzeba zapłacić 141 700 zł, a za droższą 152 700 zł. Dodatkowym atutem pojazdu jest 4-letnia gwarancja.

Seat Alhambra – nasza opinia

Hiszpański van to świetna propozycja dla rodzin, które często podróżują w dalekie trasy. Poza tym to idealny samochód dla osób, które swej aktywności nie przerywają zimą. Napęd 4x4 nie czyni z auta terenówki, ale z pewnością pomoże podczas dojazdów do wyciągów narciarskich czy do schronisk. Niestety, wysoka cena sprawia, że auto jest propozycją dla ograniczonej grupy kierowców.

Seat Alhambra 2.0 TDI 4Drive – dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory t.diesel/R4/16
Ustawienie silnika poprzecznie z przodu
Zasilanie common rail
Pojemność skokowa (cm3) 1968
Moc maksymalna (KM/obr./min) 150/3500
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) 340/1750
Skrzynia biegów man. 6b.
Napęd przedni
Hamulce (przód/tył) tw/t
Opony testowanego auta p-t 225/50 R 17
Dł./szer./wys. (mm) 4854/1904/1720
Rozstaw osi (mm) 2919
Masa własna/ładowność (kg) 1843/697
Pojemność bagażnika (l) 300-2430
Pojemność zbiornika paliwa (l) 70
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,5 s
Prędkość maksymalna 198 km/h
Spalanie w mieście 6,7 l/100 km
Spalanie poza miastem 5,0 l/100 km
Spalanie średnie 5,6 l/100 km
Emisja CO2 147 g/km
Teoretyczny zasięg 1250 km
Średnica zawracania 11,9 m
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat 9/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowe auta sportowe Mercedesa, Forda, Lamborghini, Renault i Porsche; pierwsze jazdy Toyotą Prius Plug-In i odnowionym Seatem Leonem Cuprą; raport - PSA przejmuje Opla; porównanie SUV-ów z napędem na jedną oś; testy Audi A5 Sportback, Jaguara XF i Mazdy 3 po liftingu; kupujemy samochód uzywany; regeneracja wtryskiwaczy; BMW serii 5 z drugiej ręki; używany Fiat Panda III, dodatek Market.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~misza Użytkownik anonimowy
~misza :
No photo ~misza Użytkownik anonimowy
Paskuda na 4 kolach.
10 maja 16 10:56 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~magda Użytkownik anonimowy
~magda :
No photo ~magda Użytkownik anonimowy
Szkoda,ze naped na 4 jest w slabszym-totalny bezzsens. Przeciez logicznym jest,ze mocniejszy powinien to miec.ale i tak przyspieszenie przydaloby sie lepsze...
12 maja 16 06:59
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Krychu Użytkownik anonimowy
~Krychu :
No photo ~Krychu Użytkownik anonimowy
No cóż linia tourana pierwszej generacji po lifcie
11 maja 16 15:57 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Robert-aw Użytkownik anonimowy
~Robert-aw :
No photo ~Robert-aw Użytkownik anonimowy
Klęska wisi w powietrzu, wygląda jak 10 letni model, podzieli los Exeo.
11 maja 16 15:32 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Seat Alhambra

Przesuwane drzwi ułatwiają wsiadanie do tyłu

Seat Alhambra 4Drive – van dla aktywnych (slajd 1 z 13)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego