Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Przewaga dzięki skromności - test Skody Fabii 1.2 TSI

26 cze 15 19:17

Skoda Fabia to zwykły szaraczek, który nie wzbudza żadnych emocji. Czy spodoba się naszym Czytelnikom?

Udostępnij
0
Skomentuj

Na tym modelu wielu miłośników motoryzacji z benzyną we krwi wiesza psy, mówiąc, że jest nijaki, pospolity, niczym nie zaskakuje. Statystyki sprzedaży pokazują jednak coś innego – przecież Fabia to jeden z popularniejszych modeli na naszym rynku.

Także i Czytelnicy, których zaprosiliśmy do udziału w teście tego auta, podczas pierwszego kontaktu nie kryli niechęci do Fabii. Pierwsze kilometry przejechane we wnętrzu minęły w milczeniu, bo co można powiedzieć o tym samochodzie? Fabia jak Fabia – cztery kółka, kierownica i silnik o pojemności 1,2 l, osiągający maksymalnie 90 KM. Czy taki pojazd może się spodobać osobom, które czerpią radość z jazdy?

Ku mojemu zaskoczeniu okazało się, że tak. Każdy z naszych kierowców znalazł w Fabii coś, za co mógł polubić ten model. Okazało się, że we wnętrzu zapewniono komfortowe warunki podróżowania dla czterech osób. Żaden z kierowców nie miał problemu z odnalezieniem właściwej i wygodnej pozycji za kierownicą, co w przypadku auta o takich gabarytach zewnętrznych wcale nie jest oczywiste.

Wbrew pierwszym obawom wszystkim do gustu przypadł układ jezdny. Co to znaczy? Okazało się, że moc 90 KM pozwala bardzo sprawnie rozpędzić Fabię, a zużycie paliwa w cyklu mieszanym oscyluje w granicach 6,5 l/100 km – dobry wynik. Jeśli doda się do tego bardzo fajnie pracujące zawieszenie, które nawet w zestawieniu z 16-calowymi oponami o niskim profilu zapewnia odpowiedni komfort podróżowania, to otrzyma się samochód z szansą na bycie wzorcem w klasie.

Kulminacją naszego testu był moment, kiedy wszyscy Czytelnicy jednogłośnie stwierdzili, że nowa Fabia może się podobać nie tylko przez to, jak jeździ, lecz także dzięki dobrej przestronności i nienagannym właściwościom jezdnym. Design może nie jest krzykliwy, ale w porównaniu z poprzednią generacją tak szybko się nie zestarzeje.

Skoda Fabia 1.2 TSI - podsumowanie

To co jest wadą, może być zaletą. To prawda, że Fabia to skromny samochód, który nie rzuca się w oczy i nigdy nie będzie wzbudzać zachwytu. Jednak dzięki dopracowanemu układowi napędowemu i przestronnemu wnętrzu może się spodobać nawet tym, którzy do tej pory nie myśleli o Skodzie lub lekceważyli ją.

Skoda Fabia 1.2 TSI - dane techniczne

Silnik-typ/cylindry/zawory t.benz. R4/16
Pojemność 1197
Moc. maks. 90/4400KM/obr./min
Moment 160/1400 Nm/obr./min
Poj. bagażnika 305-1125 l
Zbiornik paliwa 45 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 3992/1732/1457 mm
Przysp. 0-100 km/h fabr. 10,9 s
Napęd man. 5/przedni
Prędkość maks. 182 km/h
Średnie spalanie fabr. 4,7 l/100 km
Cena (Ambition) 47 180 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 19/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsza jazda prototypem BMW serii 8, Suzuki Swift Sport i nowym Mercedesem Klasy G; Nissan Micra kontra Volkswagen Polo; testy BMW i3s, Audi A7 i Mitsubishi Space Star; instalacja LPG w hybrydzie i zasilanie gazem ziemnym; pierwszeństwo w ruchu drogowym; pierwszy test Ferrari 488 Pista; wizyta w fabryce FCA w Tychach; dodatek "Używane ekstra".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej