Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Skoda Karoq 2.0 TDI - przekonuje wszechstronnością

16 sty, 18:19

Choć takie SUV-y jak Skoda Karoq powstały z myślą o jeździe miejskiej, to wyposażona w mocnego diesla, automatyczną skrzynię biegów i napęd 4x4 Skoda sprawdza się także na autostradzie i nieutwardzonych drogach

Udostępnij
0
Skomentuj
  • Skoda Karoq to miejski SUV, który oprócz offroadowej stylizacji rzeczywiście potrafi coś w terenie
  • Jedną z największych zalet Skody Karoq jest funkcjonalnie urządzone wnętrze
  • Nawiększą wadą tego modelu jest wysoka cena

Analitycy rynkowi wieszczą, że popyt na małe SUV-y będzie coraz większy i to właśnie ta klasa pojazdów zdetronizuje najlepiej sprzedające się obecnie kompakty. Czy to oznacza, że debiutujący w tym roku Karoq miałby cieszyć się większą popularnością od wieloletniego hitu sprzedażowego Skody – Octavii? Dziś wydaje się nam to niemożliwe, ale czas pokaże. Na razie, testując topowy wariant silnikowy i wyposażeniowy, przyjrzymy się, co potrafi kompaktowy SUV ze znaczkiem Skody.

Skoda Karoq - SUV funkcjonalny jak VAN

Podwyższone nadwozie ma typową dla Skody, a raczej dla aut z Grupy VW, skromną, lecz zgrabną stylistykę. Wyższa pozycja za kierownicą ułatwia zajmowanie miejsc przez dorosłych oraz zapinanie dzieci w fotelikach. Gwarantuje także lepszą widoczność kierowcy, który siedzi wyżej niż w kompakcie. Wnętrze jest obszerne, zwłaszcza prowadzący ma pełną swobodę ruchów. Z tyłu także będzie wygodnie dwójce dorosłych pasażerów, choć ilość miejsca na kolana jest mniejsza niż w Octavii.

Za dopłatą 1800 zł można zamówić system Varioflex, który składa się z trzech niezależnie regulowanych foteli z możliwością przesuwania, złożenia, ustawienia pionowo, a nawet wymontowania. Po wykonaniu ostatniej czynności tworzy się gigantyczna jak na auto tej klasy przestrzeń bagażowa, wynosząca 1810 l. Tyle że ci, którzy wybiorą Varioflexa, nie będą mogli zamówić podwójnej podłogi w bagażniku, tym samym nie uzyskają płaskiej powierzchni po złożeniu oparć siedzeń.

Funkcjonalne rozwiązanie, jakim jest Varioflex, ogranicza też wygodę podróżowania z tyłu, gdyż dwa fotele są drobne, a konstrukcja zajmuje nieco miejsca. W przypadku seryjnych tylnych siedzeń przestrzeń bagażowa wynosi 521 l. System Varioflex zabiera aż 42 l. Dużo!

Kokpit jest solidnie wykończony i łatwy
w obsłudze. W wersji Style w standardzie
2-strefowa klimatyzacja automatyczna. Kokpit jest solidnie wykończony i łatwy w obsłudze. W wersji Style w standardzie 2-strefowa klimatyzacja automatyczna. Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Skoda Karoq - czy wyżej znaczy lepiej?

Podwyższone nadwozie przekonuje wyglądem i ma wiele praktycznych atutów, zwłaszcza że prześwit wynosi 176 mm. Docenia się to nie tylko podczas jazdy po bezdrożach (o tym nieco później), lecz także w mieście, kiedy trzeba zmierzyć się w trakcie parkowania z wysokim krawężnikiem.

Podniesienie środka ciężkości wymusza jednak na konstruktorach zastosowanie bardziej sztywnego zawieszenia. W Karoqu jego twardość początkowo nawet nam się spodobała, gdyż w powiązaniu z precyzyjnym układem kierowniczym pozwalała czerpać przyjemność z dynamicznej jazdy. Samochód pewnie prowadzi się zarówno przy autostradowych prędkościach, jak i na szybko pokonywanych zakrętach. W takich warunkach nie odczuliśmy żadnego dyskomfortu związanego ze sztywno zestrojonym zawieszeniem.

Gdy jednak przyszło nam podróżować po drogach o gorszej jakości, silne wstrząsy docierające do wnętrza zaczęły nam przeszkadzać. Być może winę za niedostateczne filtrowanie pełnej łat drogi ponosiły 18-calowe koła z niskoprofilowymi oponami.

Skoda Karoq - czy da sobie radę w terenie?

Skoro mowa o kiepskich nawierzchniach, to trudno nie wspomnieć w przypadku Karoqa 4x4 o jego możliwościach offroadowych. Na bezdrożach poza wysokim prześwitem możemy skorzystać z elektronicznych asystentów, do których należą funkcja Auto Hold, pomagająca podjechać pod wzniesienia, a także układ Hill Descent Assist, wspierający kierowcę w czasie zjeżdżania ze stromych stoków.

Podczas jazdy w terenie koniecznie trzeba wybrać tryb Off-Road, który dostosowuje układ napędowy oraz wszystkie systemy bezpieczeństwa tak, żeby osiągnąć optymalną trakcję. Pamiętajmy jednak, że te rozwiązania zwiększają możliwości Karoqa na bezdrożach, ale nie czynią go stricte autem terenowym.

Prześwit 176 mm nie tylko pozwoli
pokonać wysokie krawężniki, lecz 
także przyda się na bezdrożach. Prześwit 176 mm nie tylko pozwoli pokonać wysokie krawężniki, lecz także przyda się na bezdrożach. Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Znajdujący się pod maską testowego egzemplarza 2-litrowy silnik TDI o mocy 150 KM zapewnia ważącemu prawie 1,7 tony autu dobre osiągi. Silnik jest elastyczny, co w powiązaniu z wysokim momentem obrotowym (340 Nm) gwarantuje dobrą dynamikę. Wyciszenie diesla oraz aerodynamika wysokiego nadwozia są dobre. Podczas jazdy autostradowej podróżowanie Karokiem nie jest ani przez chwilę męczące.

Nie do końca byliśmy zadowoleni ze spalania osiągniętego podczas testu. Na odcinku pomiarowym 2-litrowe TDI zużyło 7,6 l/100 km, czyli o ponad 30 proc. więcej niż obiecuje producent. Zapewne za taki wynik odpowiadają: ciężkie nadwozie, przekładnia automatyczna oraz napęd na obie osie.

Skoda Karoq - to nam się podoba

Funkcjonalne wnętrze, dobra dynamika i prowadzenie, możliwości offroadowe.

Skoda Karoq - to nam się nie podoba

Wysoka cena wersji 4x4, kiepski komfort na dziurawych drogach, z tyłu wąskie fotele.

Skoda Karoq - nasza opinia

Przyjemność z jazdy topowym Karokiem jest duża, zwłaszcza że auto świetnie się prowadzi i jest dynamiczne. Cieszy świadomość, że w kiepskich warunkach pogodowych i drogowych można liczyć na napęd 4x4. Mankamentem jest jednak cena...

Skoda Karoq - pomiary testowe

Przyspieszenie 0-50 km/h 3,3 s
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,7 s
Przyspieszenie 0-130 km/h 16,5 s
Elastyczność 60-100 km/h 5,5 s (aut.)
Elastyczność 80-120 km/h 7,3 s (aut.)
Masa rzeczywista/ładowność 1680/476 kg
Rozdział masy przód/tył 56/44 proc.
Średnica zawracania (lewo/prawo) 10,7/10,8 m
Hamowanie ze 100 km/h (hamulce zimne) 44,1 m (opony zimowe)
Hamowanie ze 100 km/h (hamulce rozgrzane) 44,7 m (opony zimowe)
Hałas w kabinie przy 50 km/h 57 dB (A)
Hałas w kabinie przy 100 km/h 63 dB (A)
Hałas w kabinie przy 130 km/h 68 dB (A)
Średnie żużycie paliwa podczas testu 7,6 l/100 km
Zasięg 720 km

Skoda Karoq dane techniczne producenta

Silnik: typ/cylindry/zawory turbo diesel/R4/16
Ustawienie silnika poprzecznie z przodu
Zasilanie/napęd rozrządu common rail/łańcuch
Pojemność skokowa (cm3) 1963
Moc makzymalna (KM/obr./min) 150/3500
Maksymalny mom. (Nm/obr./min) 340/1750-3000
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 9,3
Prędkość maksymalna (km/h) 195
Średnie zużycie paliwa (l/100 km) 5,2
Emisja CO2 (g/km) 137
Skrzynia biegów/napęd aut. 7 (2-sprzęgłowa)/4x4
Pojemność bagażnika 479-1605 (1810)
Marka i model opon testowanego auta Dunlop Winter Sport 3D
Rozmiar opon 225/50 R 18
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 7/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy BMW X2 i zmodernizowaną Hondą Jazz; prezentacja Skody Fabii po liftingu; raport: VW po Dieselgate; porównanie: kompakty kontra crossovery; testy Volvo V90 i Porsche Cayenne; raport: jak kradną auta; ustawianie geometrii zawieszenia; co to jest eCall; używany Opel Zafira; Top 10: używane kombi klasy średniej; Nissan Leaf nowej generacji.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (149)

No photo
No photo ~g29 Użytkownik anonimowy
~g29 :
No photo ~g29 Użytkownik anonimowy
Czyżby Skodzie coś nie wyszło z tym modelem ?
Czyżby ilość zamówień była zbyt mała ?
A może po prostu cena tego auta jest delikatnie mówiąc wygórowana ?
Moim zdaniem cena za ten model powinna zaczynać się od 65 do 95 , a cena za te cudo (o którym nikt nic nie wie, nie wiadomo także jak to będzie się zachowywało na drodze) zaczyna się od 90 tys , szanowni pseudo-managerzy SKODY czas chyba zweryfikować cenniki, a nie dalej brnąć w tę ślepą uliczkę.
Klient po prostu nie chce płacić kar (wliczone w cenę auta) za wybryki koncernu VW.
18 sty 06:36 | ocena: 86%
Liczba głosów:7
86%
14%
| odpowiedzi: 9
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~WTF32 Użytkownik anonimowy
~WTF32 :
No photo ~WTF32 Użytkownik anonimowy
Za cenę tego auta kupiłem rok temu Q5. Bez bajerów, owszem, bez 4x4 ale po roku wiem, że dobrze zrobiłem. I spalanie mam poniżej 7 litrów. Więc jaki jest sens kupienia Skody Karoq? Okazuje się, że w cenie małego SUV-a (czy crossovera, nie będę się doktoryzował co jest co) można kupić auto segmentu D - mondeo, mazdę 6, passata etc. Za 130 tys ewentualnie, szukając auta dla rodziny, można kupić nowego S-maxa albo nawet VW sharana jak się dobrze ponegocjuje. No nie ogarniam, Skoda marką premium? Super premium? To jest po prostu toporne łupienie kasy na fali nowej mody.
17 sty 08:45 | ocena: 80%
Liczba głosów:81
80%
20%
| odpowiedzi: 7
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Knox Użytkownik anonimowy
~Knox :
No photo ~Knox Użytkownik anonimowy
Znajomy, który kupuje właśnie SUVa B, wstrzymywał się z zakupem Seata Ateca właśnie na premierę Karoq-a. Jak zobaczył go life, a później cennik, to od razu popędził do salonu... Seata :) Jego zdaniem wygląd i jakość materiałów w środku zdecydowanie na korzyć Seata, większy wybór silników (np. jest 190KM benzyna). Jedynie bagażnik trochę mniejszy, ale jego zdaniem te "dodatkowe litry" są nieco ponaciągane.
17 sty 09:11 | ocena: 87%
Liczba głosów:45
87%
13%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Andre Użytkownik anonimowy
~Andre :
No photo ~Andre Użytkownik anonimowy
Rzadko kiedy właściciel VW powie coś dobrego o Peugeocie, Citroenie Fiacie , Alfa Romeo czy innej egzotycznej dla niego marce. Znajomy mechanik powiedział mi kiedyś że z samochodami podobnie jest jak z obuwiem. Jeżeli ktoś od początku chodzi tylko w gumofilcach to za skarby świata nie przekona się do innego "egzotycznego" obuwia i umrze w tych gumo filcach mając przekonanie że to świetne buty i na zime i na lato i w pole i na zebranie w remizie.. Pozdrowienia dla miłośników Szpachelwagenów dzięki Wam używane francuzy i włochy są trochę tańsze w Polsce. Wielkie dzięki gumofilcom..
17 sty 12:01 | ocena: 69%
Liczba głosów:71
69%
31%
| odpowiedzi: 5
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~miko Użytkownik anonimowy
~miko :
No photo ~miko Użytkownik anonimowy
Przy opcji wyposażenia jaka mnie interesowała, koszt Karoqa wynosił prawie 180 tys zł. Byłem na jeździe próbnej i muszę stwierdzić, że o wiele większe wrażenie zrobił na mnie Peugeot 3008 i 5008. Za 3008 w najbogatszej wersji GT+ zapłacimy podobne pieniądze, a przy tym auto jest ładniejsze, lepiej wykończone i oszczędniejsze. Jedyny plus Karoqa to napęd 4x4, chociaż w moim przypadku wystarczy mi Grip Control z Peugeota. Szkoda, że Skoda zaczyna coraz bardziej windować swoje ceny.
Mój ranking testowanych SUV-ów:
1. Peugeot 3008/5008
2. Hyundai Tuscon
3. Mazda CX-5
4. Skoda Karoq
5. Nissan Quasqai (totalna porażka i ogromny zawód)
17 sty 19:14 | ocena: 69%
Liczba głosów:13
69%
31%
| odpowiedzi: 4
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~lao Użytkownik anonimowy
~lao :
No photo ~lao Użytkownik anonimowy
W tej a nawet tańszej cenie i mega super wyposażeniem +4x4 i mocnym silnikiem w automatycznej skrzyni biegów dużym bagażnikiem z większą ilością miejsca dla pasażerów z tyłu zakupicie sobie Renault Koleos. Nie będę sie rozpisywał bo wszelkie info znajdziecie w necie. Wyposażenie bez pełnych skórzanych siedzeń automatycznej tylnej klapy i asystenta samego parkowania czyli wersja dość bogata to koszt 150 000 pln funkiel nówka prosto z salonu i se śmigasz 8 lat jazdy z głowy nie oddawać na serwis bo posują wymieniać regularnie olej i jeździć bo niejeżdżone auto sie psuje.
17 sty 09:08 | ocena: 64%
Liczba głosów:36
64%
36%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~gunitshakur1990 Użytkownik anonimowy
~gunitshakur1990 :
No photo ~gunitshakur1990 Użytkownik anonimowy
Dlaczego nie ma podanej dokładnej ceny tylko napisami ze jest droga... Jeżeli bazowa wersja z tym silnikiem kosztuje ponad 120tys to z dobrym wyposażeniem cena sięgnie 160/180tys. Za ta kwotę mozna kupic alfe romeo stelvio a chyba nie trzeba mówić które z tych aut jest lepsze
16 sty 21:00 | ocena: 85%
Liczba głosów:59
85%
15%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Czesio Użytkownik anonimowy
~Czesio
No photo ~Czesio Użytkownik anonimowy
do ~WTF32:
No photo ~WTF32 Użytkownik anonimowy
17 sty 08:45 użytkownik ~WTF32 napisał
Za cenę tego auta kupiłem rok temu Q5. Bez bajerów, owszem, bez 4x4 ale po roku wiem, że dobrze zrobiłem. I spalanie mam poniżej 7 litrów. Więc jaki jest sens kupienia Skody Karoq? Okazuje się, że w cenie małego SUV-a (czy crossovera, nie będę się doktory
Q5 bez quattro?
Bez sensu misiu, kupiłeś sobie auto bez największej zalety tego modelu.
I nie czaruj o spalaniu poniżej siedmiu litrów.
Mi przez 100 tysięcy kilometrów średnie spalanie wychodzi 7.8 ltr/100 km i za żadne skarby niżej nie zejdę.
Oczywiście da się pojechać ze spalaniem około 6.7 ltr/100 km ale tylko w trasie nie przekraczając 90 km/h.
17 sty 14:52 | ocena: 74%
Liczba głosów:27
74%
26%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~:P Użytkownik anonimowy
~:P :
No photo ~:P Użytkownik anonimowy
Straszna pokraka, tdi-k ma ceny nowej RAV4, a benzyniak o akceptowalnej cenie ma silnik 1.0. Tylko dla szaleńca.
17 sty 13:41 | ocena: 100%
Liczba głosów:13
100%
0%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~SUV fan Użytkownik anonimowy
~SUV fan
No photo ~SUV fan Użytkownik anonimowy
do ~gunitshakur1990:
No photo ~gunitshakur1990 Użytkownik anonimowy
16 sty 21:00 użytkownik ~gunitshakur1990 napisał
Dlaczego nie ma podanej dokładnej ceny tylko napisami ze jest droga... Jeżeli bazowa wersja z tym silnikiem kosztuje ponad 120tys to z dobrym wyposażeniem cena sięgnie 160/180tys. Za ta kwotę mozna kupic alfe romeo stelvio a chyba nie trzeba mówić które z
Wszystkie ceny są na stronie Skody. Ale obecnie nie wszystkie są dostępne. To jest w zasadzie jedno z bardzo podobnych aut - VW Tiguan, Seat Ateca i Skoda Karoq - ceny odpowiadających sobie wersji są w takiej kolejności od góry. Mam Tiguana 2.0 TDI 4Motion i bardzo sobie chwalę. Ale dostałem bardzo dużą promocję na koniec roku (zeszli praktycznie do ceny Ateca, którego chciałem kupić. Pewnie z Karoqa też byłbym zadowolony, a jeszcze tańszy. Niestety wszystkie SUVy - nie wydmuszki typpu najtańszych wersji z R3 (fuj) kosztują >100k zł.
17 sty 10:30 | ocena: 55%
Liczba głosów:11
55%
45%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej