Infiniti QX30 2.2d DTC AWD - dobre uzupełnienie

8 gru 16 17:32
Udostępnij
0
Skomentuj

Infiniti podążając za trendami rynkowymi, wprowadziło do swojej kompaktowej oferty crossovera. Japończycy mają ochotę po raz kolejny podebrać klientów Niemcom

Infiniti walczy w segmencie premium, w którym Audi, BMW i Mercedes już mają crossovery. Zresztą z tym ostatnim QX30 ma wiele wspólnego, bo wykorzystuje rozwiązania techniczne z modelu GLA. Ta sama płyta podłogowa, silnik, skrzynia biegów i system przeniesienia napędu na obie osie.

Infiniti zadbało o efektowny wygląd modelu, nadając mu cechy zgodne z filozofią dizajnu marki – duży pionowo ustawiony grill i charakterystyczny kształt reflektorów, a także podkreślające uniwersalny charakter crossovera, czyli plastikowe osłony na nadkolach oraz pod poszerzonymi zderzakami i prześwit o 30 mm powiększony w porównaniu ze zwykłą wersją Q30 (o 45 mm od wersji Sport).

Wnętrze wykończono z dużą dbałością materiałami godnymi klasy premium. Podobnie jest z  bogatym wyposażeniem wpływającym na komfort i bezpieczeństwo jazdy. Szkoda tylko, że na tylnej kanapie jest dość ciasno i to zarówno na nogi, jak i nad głowami. W tym ostatnim przypadku to wina opadającej linii dachu.

Klaustrofobiczny efekt dodatkowo potęgują małe i przyciemniane tylne okna. Atrakcyjny wygląd nadwozia niestety wpłynął też negatywnie na pojemność bagażnika. Owszem, ma ona przyzwoite 430 l, ale w Audi Q3 jest już 460 l, a BMW X1 rekordowe wśród głównych konkurentów 505 l. Tylko spokrewniony z QX30 Mercedes GLA ma mniejszą o 10 l przestrzeń ładunkową.

Na plus japońskiego modelu trzeba zaliczyć bardzo dobre wyciszenie wnętrza. Nawet przy autostradowych prędkościach ani szum wiatru czy toczących się opon, ani odgłosy pracy silnika nie zakłócają panującej w kabinie ciszy, dzięki czemu można swobodnie rozmawiać lub delektować się doskonałą jakością dźwięku z pokładowego systemu audio firmy Bose. To opcja za 3911 zł, ale warta tej kwoty.

Jeśli chodzi o ofertę jednostek napędowych, to w QX30 wybór jest ograniczony tylko do jednego silnika wysokoprężnego 2.2 o mocy 170 KM i momencie 350 Nm. Trafiają one na obie osie poprzez 7-stopniową przekładnię dwusprzęgłową. Pracuje ona gładko i na tyle szybko, że można całkowicie powierzyć jej wybór przełożeń do dynamicznej jazdy, tym bardziej że maksymalny moment obrotowy jest dostępny do 3400 obr./min.

Poza drogami pokrytymi asfaltem QX30 czuje się swobodnie dzięki 20-centymetrowemu prześwitowi oraz inteligentnemu napędowi 4x4, który rozdziela moment na koła o lepszej przyczepności. Z tego samego powodu na trasie samochód prowadzi się pewnie i nie ma problemów z trakcją, a przy tym jest komfortowy.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 42/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. zapowiedź nowego Mercedesa Klasy A; pierwsze jazdy Seatem Arona i Volkswagenem Tiguanem Allspace; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; testy Kii Stonic i BMW 520d; elektromobilność w Polsce - czy to się opłaca?; metody kradzieży nowych aut; test BMW serii 2 Active Tourer na dystansie 100 tys. km; przegląd używanych kombi za 10 tys. zł; starcie New Stratos z Porsche 911 R.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Bartłomiej Szyperski / Auto Świat

Infiniti QX30 2.2d DTC AWD - dobre uzupełnienie

Infiniti podążając za trendami rynkowymi, wprowadziło do swojej kompaktowej oferty crossovera. Japończycy mają ochotę po raz kolejny podebrać klientów Niemcom.

Infiniti QX30 2.2d DTC AWD - dobre uzupełnienie (slajd 1 z 13)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego