CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.865.104.812.35
Średnio5.165.355.052.53
Najdrożej5.996.195.992.99

Test Renault Clio 0,9 TCe: czy to jeżdżący ideał

3 gru 12 14:05

Renault Clio IV zaskakuje nie tylko oryginalnym wyglądem, lecz także wyrafinowaną techniką. W teście sprawdzamy wersję z ekologicznym trzycylindrowym, doładowanym silnikiem benzynowym

Większy, szybszy, oszczędniejszy, a przy tym wyrażający odnowę stylistyczną Renault – takimi określeniami francuski koncern zachęca do zakupu czwartej generacji Clio. Testując 5-drzwiową odmianę Renault Clio z silnikiem TCe, sprawdzimy, czy nowy model to faktycznie jeżdżący ideał.

Bez wątpienia pod względem wyglądu auto wyróżnia się wśród klasowych rywali. Wszystko za sprawą muskularnego nadwozia z mocno zarysowanymi nadkolami i ukrytymi klamkami drzwi tylnych, nawiązującego linią do coupé. Charakterystycznymi elementami są także duże logo i światła do jazdy dziennej LED (standard we wszystkich wersjach) oraz mocno pochylona przednia szyba. Zresztą nie tylko pełni ona funkcję estetyczną, ale ma także duży wpływ na aerodynamikę pojazdu. Czy korzystny?

Podczas jazd testowych przy prędkości powyżej 110 km/h naszą uwagę przykuł dźwięk z okolic przednich słupków, porównywalny ze świstem niedomkniętej bocznej szyby samochodowej (jego głośność nasilała się lub malała w zależności od kierunku wiatru).

Wyposażenie jak w klasie kompakt

Test Renault Clio 0,9 TCe: czy to jeżdżący ideał Test Renault Clio 0,9 TCe: czy to jeżdżący ideał

Na dwukolorowych, miękko tapicerowanych fotelach siedzi się bardzo wygodnie. W połączeniu z dwupłaszczyznowo regulowaną kolumną kierowniczą pozwalają one bez problemu prowadzić auto w wygodnej pozycji. Widoczność do przodu i w zewnętrznych lusterkach do tyłu jest bez zarzutu, czego nie można powiedzieć o obserwowaniu sytuacji przez tylną szybę. Nie dość, że jest mała, to dodatkowo w polu widzenia znajduje się wystający z podsufitki środkowy pas bezpieczeństwa.

Nowe Renault Clio widoczność z kabiny

Najgorsze są jednak szerokie słupki C, z symboliczną szybką, pełniącą jedynie funkcję estetyczną. Nadwozie nowego modelu zbudowano na zmodyfikowanej płycie podłogowej Clio III. Zwiększono rozstaw osi (o 34 mm) i kół (o prawie 40 mm), co pozwoliło wygospodarować dodatkową przestrzeń we wnętrzu. Czuć to nie tylko w pierwszym rzędzie, ale także z tyłu i w bagażniku. Dwóch pasażerów o wzroście ok. 180 cm bez trudu zmieści się na tylnej kanapie, podobnie jak weekendowe zakupy w 300-litrowym kufrze (o 12 l większy niż w Clio III).

Dużych zmian dokonano pod maską. W testowym modelu znajdowała się (po raz pierwszy w Renault) doładowana, trzycylindrowa jednostka benzynowa o pojemności 0,9 litra i mocy 90 KM. Głównymi powodami zastosowania silnika wykorzystującego technikę downsizingu były oczywiście ekologia i chęć ograniczenia zużycia paliwa.

Trzeba przyznać, że dynamika motoru TCe okazała się dobra, kierowca może liczyć na żwawą reakcję na gaz już od niskich obrotów. Co ważne, benzyniak odznacza się wysoką kulturą pracy i niskim poziomem hałasu. Jedynie podczas zimnego rozruchu i pod dużym obciążeniem do uszu podróżnych docierał typowy dla trzycylindrowców gang silnika.

Pochwały należą się skrzyni biegów, gdyż jej przełożenia zostały dobrze dobrane do charakterystyki motoru, a obsługa odbywała się lekko i precyzyjnie.

Silniki TCe pełne wigoru, ale czy oszczędne?

Test Renault Clio 0,9 TCe: czy to jeżdżący ideał Test Renault Clio 0,9 TCe: czy to jeżdżący ideał

Bardzo wysokie noty otrzymało podwozie nowego modelu, które dzięki licznym modernizacjom zapewnia dobry komfort resorowania i doskonałe prowadzenie. Naszą uwagę zwrócił zwłaszcza układ kierowniczy ze zmiennym elektrycznym wspomaganiem. W stosunku do poprzednika – dzięki bardziej bezpośredniemu przełożeniu – znacznie zyskał na precyzji. Obecnie liczba obrotów od skrajnych położeń wynosi 2,71, co poprawia zwrotność auta, zwłaszcza w mieście (średnica zawracania 10,6 m).

Tradycyjnie już Renault w nowym modelu położyło duży nacisk na bezpieczeństwo. Clio seryjnie ma cztery airbagi (w tym boczne z ochroną głowy i tułowia), system ESP, hill holder, a nawet tempomat. Potwierdzeniem wysokiego poziomu bezpieczeństwa jest 5-gwiazdkowy wynik w teście Euro NCAP.

Nowe Clio zrobiło na mnie duże wrażenie: sportowa sylwetka, funkcjonalne wnętrze, pełen wigoru silnik i świetne prowadzenie. Jedynym niemiłym zaskoczeniem był świst wiatru w okolicach przednich słupków.

Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych.
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.
Napisz komentarz...

 
Brak zdjęcia












Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~alex Użytkownik anonimowy
~alex :
Brak zdjęcia ~alex Użytkownik anonimowy
Doskonale wiecie dlaczego Doskonale wiecie dlaczego Skoda tak dobrze stoi w PL. Kasa. Nikt rozumny nie będzie zadłużać się poza bezpieczny poziom. Gdyby była taką rewelacją to i w Europie by sprzedawała się najlepiej. W tym segmencie są inne pewniaki - Fiesta, Polo i Corsa. Taka jest kolejność. Clio na 4 poz. z taką sobie stratą do Corsy. Czas jak widać nie szkodzi takiej Fieście czy Polo. Nie są nowościami, a w dalszym ciągu chętnie je kupują. Jak auto jest sensownie skonstruowane to przez lata dobrze się sprzedaje. Clio, może poprawi swoje notowania. W Polsce jeszcze przez lata będzie na topie "cena".
6 lis 12 18:42 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
     IP: 91.225.11.116
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~do_alex Użytkownik anonimowy
~do_alex :
Brak zdjęcia ~do_alex Użytkownik anonimowy
Chłopie czy Ty przeczytałeś Chłopie czy Ty przeczytałeś co napisałeś? Polo w czołówce i w dodatku piszesz o kasie... tak jakby Polo oferowało świetną cenę w stosunku do konkurencji. Z Fiestą się zgodzę bo model wyposażony bardzo dobrze w odniesieniu do ceny. Poza tym... Clio III powstało w 2006r. Fiesta chyba w 2009 prawda? Clio w 2009 nie wypuściło nowej generacji tylko bazowało na 3-letnim modelu. Fiesta na chwilę obecną potrzebuje liftingu i ten się pokaże na początku 2013.
17 lis 12 10:01
Liczba głosów:0
0%
0%
     IP: 83.29.16.165
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~pansamochodzik Użytkownik anonimowy
~pansamochodzik :
Brak zdjęcia ~pansamochodzik Użytkownik anonimowy
Jakub_Łódź. Miejskie to jest Jakub_Łódź. Miejskie to jest Citigo, Up, Panda... Ale to już nie jest miejskie, nadaje się także poza miasto. Kiedyś auta klasy B były miejskimi ale urosły na tyle że z przodu jest tyle samo miejsca co w większych i są także "pozamiejskie". Jak ktoś nie wozi dorosłych dzieci z tyłu to takie autko wystarcza. I to widać w całej bogatej europie jak się dobrze sprzedają wersje lepiej wyposażone. Ale tu jest polska i tu się gardzi takimi autami.
14 lis 12 21:43
Liczba głosów:0
0%
0%
     IP: 79.163.122.73
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~uit Użytkownik anonimowy
~uit :
Brak zdjęcia ~uit Użytkownik anonimowy
Oczywiście AŚ zbytnio nie Oczywiście AŚ zbytnio nie może schwalić Renówki ( cóż by na to powiedziała centrala ), a w porównaniu ze Skodą Taczką, przepraszam Fabią i VW Polo, Renówka prowadzi się świetnie. Polecam każdemu niedowiarkowi, wg. mnie Clio to najlepszy w tym momencie samochód segmentu. Rewelacja.
30 paź 12 15:42
Liczba głosów:0
0%
0%
     IP: 83.19.107.138
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~k1 Użytkownik anonimowy
~k1 :
Brak zdjęcia ~k1 Użytkownik anonimowy
ale sa tez inne przyczyny ale sa tez inne przyczyny polpularności w europie aut kl. B i C. Przede wszystkim ciasne miasta zbudowane w większości przed II woją światową, a w niektórych krajach rónież wysokie podatki na większe sliniki / wiekszych mocach.
16 lis 12 09:19
Liczba głosów:0
0%
0%
     IP: 92.60.130.62
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~KOKO Użytkownik anonimowy
~KOKO :
Brak zdjęcia ~KOKO Użytkownik anonimowy
To nie jest auto dla wiesniaków Chołota nadal niech kupuje stare po wypadkach złomy , Na wsi takie auto się zmarnuje, cepy wiejskie beda wozić łopaty , widły w pole i to auto szybko zniszczą.
25 lut 13 15:34 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
     IP: 77.223.197.101
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~konjocha Użytkownik anonimowy
~konjocha :
Brak zdjęcia ~konjocha Użytkownik anonimowy
Ho ho kolejna dobra recenzja Ho ho kolejna dobra recenzja Clio VI. Czekam na porównanie z "niedościgłą" Fabią...
29 paź 12 22:24
Liczba głosów:0
0%
0%
     IP: 178.42.171.199
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~Jakub_Łódź Użytkownik anonimowy
~Jakub_Łódź :
Brak zdjęcia ~Jakub_Łódź Użytkownik anonimowy
Po co w aucie miejskim Po co w aucie miejskim tempomat? Rozumiem, że w standardzie.
29 paź 12 17:19 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
     IP: 31.41.177.211
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~fr Użytkownik anonimowy
~fr :
Brak zdjęcia ~fr Użytkownik anonimowy
To już nie miejskie auto. To już nie miejskie auto. Miejskie jest Twingo, Up...
23 gru 12 14:35 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
     IP: 79.163.88.122
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Przeczytaj również

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej