CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.094.243.931.60
Średnio4.314.534.131.75
Najdrożej4.574.664.472.21

Fisker, Lucid, Faraday Future i NextEV - wzorem Tesli

11 sty, 13:03
Udostępnij
0
Skomentuj

Co łączy marki: Fisker, Lucid, Faraday Future i NextEV? Wszystkie chcą podbić rynek aut elektrycznych, tak jak zrobiła to Tesla. Sprawdziliśmy, które mają na to realne szanse, a które obiecują więcej, niż mogą osiągnąć.

Tesla - sprawczyni całego zamieszania

Dwanaście nowych budynków, 3 tys. nowo zatrudnionych pracowników. Tesla dynamicznie rozbudowuje swój zakład we Fremont pod San Francisco, w którym ma być produkowany Model 3. Najmniejsza limuzyna w palecie (zasięg 345 km) pojawi się na rynku w 2017 r. i będzie kosztować od 30 tys. dolarów. Równocześnie Tesla zatrudnia kolejnych stylistów, którzy pracują nad kształtem nadwozia Modelu Y, czyli kompaktowego SUV-a, wykorzystującego podzespoły Modelu 3.

Tesla Model 3 Tesla Model 3 Foto: Auto Bild

Elon Musk oczekuje, że popyt na jego samochody wzrośnie dzięki temu do co najmniej 500 tys. sztuk rocznie, ale wierzy też, że uda mu się przyciągnąć nawet 1 mln klientów. Ponadto na bazie Modelu X (czyli dużego SUV-a Tesli, który niedawno trafił na rynek) mają powstać pikap i minibus, a nawet ciężkie auto dostawcze. Jest też nadzieja na samochód stricte sportowy, z otwartym dachem – to oznaczałoby powrót do korzeni Tesli, która zaczynała od przerabiania Lotusów Elise na elektryczne roadstery. Jednak przyszłość firmy w dużej mierze zależy od rynkowego powodzenia Modelu 3.

Fisker, Lucid, Faraday Future i NextEV - naszym zdaniem: szacunek i obawy

Start-upy mają to do siebie, że budują na jednym pomyśle, który może zrewolucjonizować daną branżę. Są zwykle finansowane przez fundusze wysokiego ryzyka. Mogą okazać się spektakularnym sukcesem albo klapą. Już niejeden chciał być jak Elon Musk i musiał się poddać (Mia, Mindset, Coda...). A jednak wciąż pojawiają się kolejni gracze, którym udaje się zebrać ogromne środki i ściągnąć ekspertów z uznanych firm motoryzacyjnych. To dobre zjawisko: każda konkurencja pobudza interes!

W galerii przedstawiamy projekty aut elektrycznych czterech start-upów.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Prawdziwym bohaterem dzisiejszego wydania jest niewątpliwie nowe Audi A8. To niezwykle luksusowa limuzyna klasy premium. Warto również zwrócić uwagę na pierwszy test nowego Volvo XC60 oraz debiut Opla Insignii w naszym porównaniu z rywalami w klasie. Zarówno Volvo, jak i Opel bardzo dobrze wypadają w naszych sprawdzianach. Insignii udało się pokonać niewątpliwą liderkę segmentu, która jest u nas Skoda Superb. W naszym cyklu o silnikach poszczególnych marek wzięliśmy pod lupę koreańskich producentów: Kie i Hyundaia. Które wersje są trwałe i niezawodne?
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
~Khamsin
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
do ~Adam:
No photo ~Adam Użytkownik anonimowy
11 sty 22:35 użytkownik ~Adam napisał
Może kupię dla żony. Mieszkamy w NY wiec auto wdam raz do dużego miasta a niestety nie mam jeszcze miejskiego auta. Na co dzień jeżdżę metrem oraz kilkuletnim mercedesem ml350 a na ładne weekendy youngtimer Mercedes 560sec. Powoli rozglądamy się za zmiana
Zastanawia mnie jak pustym, ze to tak łagodnie określę, trzeba być aby coś takiego napisać. Oczywiście o ile to w ogóle ma coś wspólnego z rzeczywistością bo w to akurat bardzo wątpię.
19 lut 11:45
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
~Khamsin :
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
Z pewnym zaciekawieniem obserwuję działalność Henrika Fiskera, która przypomina mi nieco próby De Lorean'a. On bardzo szybko i rozsądnie postawił na napęd elektryczny widząc w tym szansę na realizacje swych wizji luksusowych aut. Niestety jest za słaby finansowo więc nie udaje mu się zbudować tej bazy choćby inżynierskiej jak to udało się Musk'owi, która jest potrzebna aby pójść dalej. Tu widać też jak mądrze postąpił Musk wypuszczając de facto cudzy samochód jako konstrukcję a jedynie wyposażony w technikę, która miała przynieść sukces. Fisker zaczyna od "gotowego własnego samochodu" . Z jednej strony go rozumiem (jako designera, który siłą rzeczy inaczej patrzy na auto niż Musk) ale jak widać to bardziej "oddalone od samochodu jako zjawiska historycznego" (że tak to nieudolnie ujmę) podejście Musk'a odniosło sukces. Było bowiem do bólu pragmatyczne! Ciekawe czy poprzez analogie do De Loreana Fiskerowi uda się wreszcie kiedyś wprowadzić swe auta naprawdę do produkcji. U Amerykanina to trwało przecież wiele lat a i z koncepcji pierwotnych niewiele zostało. Ciekawe jak skończy się przygoda Fiskera...
19 lut 11:43
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Adam Użytkownik anonimowy
~Adam :
No photo ~Adam Użytkownik anonimowy
Może kupię dla żony. Mieszkamy w NY wiec auto wdam raz do dużego miasta a niestety nie mam jeszcze miejskiego auta. Na co dzień jeżdżę metrem oraz kilkuletnim mercedesem ml350 a na ładne weekendy youngtimer Mercedes 560sec. Powoli rozglądamy się za zmiana na nowszego suv Mercedes GLE(ML) 2015 lub nowszy lub BME X5 2015 lub nowszy oraz miejski typu jak ta elektryczna mała Tesla lub brzydka ale bezproblemowa Toyota Camry Hybrid. Co rekomendujecie?
11 sty 22:35 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Avarvarii / Auto Bild

Fisker EMotion - powrót z nowym autem

Henrik Fisker to duński designer, który kiedyś pracował dla Astona Martina, a w latach 2011-12 produkował pod własnym nazwiskiem hybrydową Karmę. Potem biznes, niestety, się załamał, dokumentację techniczną auta odkupili Chińczycy, ale Henrik Fisker zachował prawa do swojej marki, pod którą planuje kolejny projekt. Robocza nazwa nowego auta to EMotion. W rozmowie z naszym kolegą z redakcji „Auto Bilda” przyznał: „Chciałem wrócić do gry dopiero w momencie, gdy technologia akumulatorów będzie stała tuż przed przełomem”.

Fisker zamierza zaprezentować swoją luksusową limuzynę w połowie 2017 r. Produkcja ma się odbywać w Detroit. Kto to sfinansuje? Fisker: „Prywatni inwestorzy, którzy pragną pozostać anonimowi”. Auto jest wzorowane na Tesli Model S, ale ma mieć przestronniejszą kabinę, 600 km zasięgu na jednym ładowaniu i 260 km/h prędkości maksymalnej. A to wszystko za 30 000 dolarów!

Fisker, Lucid, Faraday Future i NextEV - wzorem Tesli (slajd 1 z 4)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Avarvarii / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego