CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej3.484.353.961.66
Średnio4.394.614.221.84
Najdrożej4.694.894.592.09

Volkswagen Polo VI - Droga wolna dla małego Golfa

12 maja, 12:11
Udostępnij
0
Skomentuj
Volkswagen Polo VI Volkswagen Polo VI Foto: Larson / Auto Bild

Nowe Polo umie robić wszystko lepiej niż dotychczas, ale pod względem stylistyki nie będzie rewolucyjne. To niemal kopia Golfa. Czy z takim wizerunkiem ma szansę na rynkowy sukces?

Po aferze z silnikami Diesla Volkswagen robi teraz generalne porządki, gdzie popadnie. Główną rolę w tym spektaklu gra nowe Polo. Do jego debiutu jest jeszcze trochę czasu, ale już mieliśmy okazję sprawdzić, jak się sprawuje.

Pierwsze jazdy odbyliśmy autem z małym 3-cylindrowym silnikiem w 36-stopniowym upale w Republice Południowej Afryki. Pomrukujący silniczek nie ma cudownego momentu obrotowego i nie nadaje się dla miłośników wykorzystywania górnego zakresu obrotów. Trzeba jednak przyznać, że jego 115 koni mechanicznych to całkiem żwawe stado. Już po 9 s na liczniku mamy „setkę”, a rozpędzanie auta kończy się przy 200 km/h. Powody do zadowolenia daje też mały apetyt na benzynę– średnio ok. 5 l/100 km. Napęd na przednie koła jest przenoszony za pomocą 6-biegowej skrzyni.

Samochód dojrzał również pod innymi względami. W porównaniuz obecną generacją Polo VI jesto 5 cm szersze (1,73 m), 3 cm niższe (1,42 m) oraz o 7 cm dłuższe (4,04 m), a rozstaw osi wzrósł o niemal 10 cm. Z takimi wymiarami kolejne wydanie Polo będzie miało format zbliżony do Golfa III.

Co ważne, zmiana wymiarów przekłada się na rozplanowanie wnętrza. Pasażerowie w tylnym rzędzie siedzeń mają więcej przestrzeni na nogi, poza tym bagażnik jest pojemniejszy.

Volkswagen Polo VI - dopracowana technika

Pod względem właściwości jezdnych trudno zarzucić Polo VI jakieś poważne niedociągnięcia. Dzięki dopracowanemu zawieszeniu auto nie tylko precyzyjnie się prowadzi (zarówno po prostej, jak i na zakrętach), lecz także zapewnia pasażerom wysoki komfort resorowania. W porównaniu z Golfem samochód okazuje się nawet zwinniejszy.

Wnętrze urządzono w taki sposób, żeby zapewnić kierowcy jak najłatwiejszą obsługę urządzeń pokładowych. Powodów do narzekań nie daje również widoczność. Prowadzący może bez problemu śledzić sytuację za samochodem dzięki lusterkom zewnętrznym, jak i wewnętrznym. Na pochwałę zasługują też nowe siedzenia – dobrze podpierają z boku, a podczas długich podróży zapewniają wysoki komfort jazdy.

Spodziewamy się, że do napędu nowego Polo zostanie wykorzystany benzyniak o pojemności 1.0 w czterech wersjach mocy – 65, 75, 95 oraz 115 KM. Oprócz tego pod maskę powinien trafić diesel 1.6, generujący 80 lub 95 KM. Dla kierowców o sportowym zacięciu przewidziano odmianę 1.5 TSI o mocy 150 KM lub wersję GTI, której dwulitrowa jednostka napędowa osiąga 200 KM. Nie zapomniano również o kierowcach o ekologicznym i ekonomicznym usposobieniu. Z myślą o nich wprowadzono tzw. miękką hybrydę, wykorzystującą elektryczny silnik o mocy 10 kW i momencie obrotowym o wartości 55 Nm.

Nowe Polo ma zadebiutować podczas jesiennego salonu samochodowego we Frankfurcie. Na koniec dobra informacja. Volkswagen zapowiada, że w bazowej odmianie samochód ma być tańszy od obecnego Polo.

Volkswagen Polo VI - w punkt

To jest super. Przestronność wnętrza – szczególnie z tyłu.

To nie wyszło. Podobieństwo do Golfa sprawia, że Polo coraz bardziej traci swoją indywidualność.

Efekt WOW! Silnik 1.0 okazuje się bardzo dynamiczny.

Kto to kupi? Auto dla kierowców jeżdżących po mieście.

Volkswagen Polo VI - naszym zdaniem

Pierwszy kontakt z nowym Polo pokazał, że to udane auto, które pod wieloma względami wydoroślało w porównaniu z poprzednikiem. Ma jednak cechę, która naszym zdaniem zasługuje na krytykę – auto jest zbyt podobne do kompaktowego Golfa.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 33/2017 już w sprzedaży a w nim - Nowości Audi – Q6 i e-tron oraz nowe generacje A1, A3 i A4; McLaren 570S Spider – pierwsza jazda superkabrioletem; Dacia Dokker, Hyundai i40 kombi, Mercedes klasy E kombi, Renault Grend Scenic, Seat Ibiza, Skoda Kodiaq, VW Golf Variant i VW Tiguan – porównanie możliwości aut obciążonych wakacyjnym bagażem; Cisza w kabinie – wygłuszanie auta: jak, gdzie i ile kosztuje; Z drugiej ręki: Skoda Octavia I (1996-2010); Top 5: pikapy za 30-40 tys. zł. Zapraszamy do lektury
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (28)

No photo
No photo ~Al-Bundy Użytkownik anonimowy
~Al-Bundy :
No photo ~Al-Bundy Użytkownik anonimowy
Nie wiem jaki sens jest zwiększanie gabarytów auta, jak w środku nadal jest ciasno. Kiedyś auto kompaktowe miało 4m długości i siedziało się całkiem wygodnie (np. Golf III) a teraz wsiadam np. nowego Civica lub innego kompaktowego auta co ma prawie 4,5m i jest jest ciasno. Choć nic nie przebije napompowanych mini suvów np. Mazda CX3
17 maja 09:35 | ocena: 75%
Liczba głosów:8
75%
25%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~WOW Użytkownik anonimowy
~WOW :
No photo ~WOW Użytkownik anonimowy
I znowu się dowiedziałem ,że VW jest najlepszy na świecie ,same zalety ,niesamowite szkoda ,że to się tylko w praktyce nie przedstawia ,ale co tam wsiadam w swojego Fiata ,którym jeżdżę od 10 lat i nic się nie chce psuć .oprócz normalnej eksploatacji silnik 1,9l 150KM przebieg 232tys.olej od wymiany do wymiany ,no i w drogę.
17 maja 07:56 | ocena: 72%
Liczba głosów:25
72%
28%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~zorientowany Użytkownik anonimowy
~zorientowany :
No photo ~zorientowany Użytkownik anonimowy
Ja widzę dwa dobre trendy w segmencie A i B. Wracają niewysilone silniki wolnossące, nowy Yaris. Dwa, dzięki nowym płytom podłogowym modularnym na których buduje się większe modele, małe auta bazujące na tych płytach stają się szersze. To z kolei przekłada się na ilość miejsca w środku na szerkość i na prowadzenie. Niestety Polo dotyczy tylko ten drugi aspekt "+5cm szerokości" ale to i tak jest krok do przodu, na in "+".
17 maja 10:49 | ocena: 57%
Liczba głosów:7
57%
43%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~RobertAW Użytkownik anonimowy
~RobertAW :
No photo ~RobertAW Użytkownik anonimowy
Czym tu się podniecać ? wyglądu brak, silniki od 65KM. Wiec z testowym napędem i bajerem typu klima, cena prawdopodobnie przeskoczy grubo ponad 60tyś zł.
DZIĘKI
14 maja 14:31 | ocena: 83%
Liczba głosów:35
83%
17%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Patty Użytkownik anonimowy
~Patty :
No photo ~Patty Użytkownik anonimowy
Polo za chwile zajmie miejsce Golfa w gamie vw, nowy golf 8 urosnie i passat zniknie:)
Potem worek SUVow, bo taka teraz moda i czekamy na elektryki od VAG:)
12 maja 15:48 | ocena: 79%
Liczba głosów:14
79%
21%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~seamaster82 Użytkownik anonimowy
~seamaster82
No photo ~seamaster82 Użytkownik anonimowy
do ~W:
No photo ~W Użytkownik anonimowy
12 maja 16:51 użytkownik ~W napisał
1.0 tsi pali 5 litrow. Jezdzilem, wiem. Jak sie ktos postara w cyklu mieszanym to 4 litry osiagnie, hybryda i dizel zbedny
Chyba oleju
16 maja 10:46 | ocena: 75%
Liczba głosów:8
75%
25%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~qaz Użytkownik anonimowy
~qaz :
No photo ~qaz Użytkownik anonimowy
słabiutko... fabia i ibiza dużo ładniejsze, a są jeszcze clio, yaris, citroen
15 maja 10:52 | ocena: 62%
Liczba głosów:26
62%
38%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~gunitshakur1990 Użytkownik anonimowy
~gunitshakur1990 :
No photo ~gunitshakur1990 Użytkownik anonimowy
Średnio spala 5l ? Hehe dawno sie tak nie uśmiałem xd dopiszcie 1z przodu bo zaraz będziecie mieć 100komentarzy na ten temat
12 maja 13:10 | ocena: 54%
Liczba głosów:28
54%
46%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~aloyzy Użytkownik anonimowy
~aloyzy
No photo ~aloyzy Użytkownik anonimowy
do ~k1:
No photo ~k1 Użytkownik anonimowy
15 maja 09:33 użytkownik ~k1 napisał
Stylistyka bardzo udana. Bardzo dobre proporcje.
Świetny na wzór kostki brukowej ew. cegły.
15 maja 10:55 | ocena: 62%
Liczba głosów:21
62%
38%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~gosc Użytkownik anonimowy
~gosc :
No photo ~gosc Użytkownik anonimowy
SZkarada Ochydna jak zawsze!!!!Oby na drodze tego nie spotykac juz mnie mdli Era kamienia od Vag!
16 maja 11:24 | ocena: 57%
Liczba głosów:21
43%
57%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej