Na ubiegłorocznym salonie samochodowym w Genewie Alfa Romeo 159 przedstawiła się z kilkoma zmianami stylistycznymi i zmienionym zawieszeniem, w którym w dużej mierze wykorzystano aluminium. Model 159 otrzymał nowe aluminiowe wahacze przednie, lżejsze stabilizatory, a wersje z silnikami 4-cylindrowymi również jednoczęściowe zaciski hamulcowe na przednich kołach. Wszystkie modyfikacje pozwoliły obniżyć masę o 45 kg.

Do lżejszego auta bez wątpienia pasuje mocny 4-cylindrowy silnik benzynowy. Właśnie taką jednostkę Alfa Romeo chce przedstawić w Genewie. Pod maską 159 pojawi się doładowany silnik 1,8 Di Turbo Jet, o którym pierwsze wzmianki padły w związku z premiowym kompaktem Lancia Delta. Jednostka otrzymała bezpośredni wtrysk paliwa, dwie turbosprężarki i system zmiennych faz rozrządu zaworów ssących i wydechowych. Nowoczesne rozwiązania pozwoliły uzyskać 147 kW (200 KM) przy relatywnie niskim zużyciu paliwa i niskich emisjach pełniących normę Euro 5.

W Alfa Romeo silnik w standardzie połączony będzie z 6-stopniową manualną skrzynią biegów. Za dopłatą dostępna będzie nowa przekładnia sekwencyjna Aisin.

Nowa jednostka napędowa dołączy do gamy silników benzynowych obejmującej 4-cylindrowe jednostki 1,8 MPI (103 kW/140 KM), 1,9 JTS (118 kW/160 KM), 2,2 JTS (136 kW/185 KM) i 6-cylindrowej 3,2 V6 (191 kW/260 KM). Gama silników wysokoprężnych jest nieco skromniejsza i obejmuje 4-cylindrowce 1,9 JTD 8V (88kW/120 KM), 1,9 JTDm 16V (110 kW/150 KM) i pięciocylindrową jednostkę 2,4 JTDm (154 kW/210 KM).