Nadszedł czas, by odmłodzić Octavię. Škoda Auto kolejny swój model upodobniła do nowego design, który rozpoczął się od Roomstera.
Podczas specjalnego wieczoru zorganizowanego w Paryżu przez koncern Volkswagen zaprezentowano najnowsze nowości marek należących do rodziny VW, a wśród nich Octavię po faceliftingu.
Octavia II po nowemu
Druga generacja Octavii jest obecnie po Octavii Tour drugim najdłużej produkowanym modelem w portfolio marki Škoda. W piątym roku produkcji przyszedł czas na zmiany.
Zmieniła się atrapa wlotu powietrza chłodnicy, nowe są przednie błotniki. Nowe przednie reflektory mogą być wyposażone w żarówki ksenonowe oraz system doświetlający zakręty. Nie zmieniła się pokrywa silnika.
Pod nowym przednim zderzakiem znalazły się nowe światła mgłowe z Superba. Po raz pierwszy wyposażone są w funkcję dziennych świateł. Boczne lusterka zewnętrzne ze zintegrowanymi kierunkowskazami przejęto też z Superba i już w wersji Clasic będą one regulowane elektrycznie i ogrzewane. Natomiast w wersjach Elegant oraz Laurin&Klement otrzymają one także funkcję elektrycznego chowania.
Nowe są także tylne światła zespolone, w których zachowano kształt C. Tylny zderzak otrzymał elementy odblaskowe (tzw. kocie oczka).
1,4 TSI (90 kW)w ofercie
Nowością w ofercie jednostek napędowych jest czterocylindrowy silnik benzynowy 1,4 TSI o mocy 90 kW z maksymalnym momentem obrotowym 200 Nm w zakresie od 1500 do 4000 obr./min. Octavia z tym silnikiem osiąga prędkość maksymalną 203 km/h oraz przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 9,7 sekundy. Średnie zużycie paliwa, to 6,6 l/100 km, a z siedmiostopniowa przekładnią automatyczną DSG 6,3 l/100 km.
Można będzie obecnie zamówić także czterocylindrowy silnik benzynowy 1,8 TSI (118 kW) z siedmiostopniową przekładnią DSG. W tej samej konfiguracji będzie dostępna też wersja z napędem 4x4. Z oferty wycofany został silnik 1,6 FSI o kocy 85 kW.
Obecny facelifting nie dotyczy wersji Scout i RS. Škoda Octavia 2009 – silniki benzynoweSilnik1,4 MPI1,6 MPI (A)1,4 TSI (DSG)1,8 TSI (DSG)Pojemność skokowa [cm3]1390159513901798Cylindry/zawory4/44/24/44/4Moc [kW/obr./min]59/500075/560090/5000118/5000-6200Maksymalny moment obrotowy[Nm/obr./min]132/3800148/3800200/1500-4000250/1500-4200Prędkość maksymalna [km/h]173190 (184)203 (202)223 (223)Przyspieszenie 0-100 km/h [s]14,212,3 (14,1)9,7 (9,7)7,8 (7,8)Średnie zużycie paliwa [l/100 km]7,07,4 (7,9)6,6 (6,3)7,0 (6,6)
Smutną informacją dla miłośników nowoczesnych jednostek wysokoprężnych common rail jest wciąż możliwość ich wyboru tylko w przypadku wersji RS. Dwa słabsze silniki TDI pozostaną nadal z systemem bezpośredniego wtrysku z pompowtryskiwaczami.Škoda Octavia 2009 – silniki wysokoprężneSilnik1,9 TDI PD (DSG)2,0 TDI PD (DSG)Pojemność skokowa [cm3]18961968Cylindry/zawory4/24/2Moc [kW/obr./min]77/4000103/4000Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min]250/1900320/1750-2500Prędkość maksymalna [km/h]192 (189)208 (207)Przyspieszenie 0-100 km/h [s]11,8 (12,2)9,6 (9,6)Średnie zużycie paliwa [l/100 km]4,9 (5,9)5,5 (6,0)